IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Belijdenis gedaan en discussiepunten Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-05-2010 14:25 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Dat is inderdaad problematisch. Er zijn ook wetenschappers die zeggen dat in het Jodendom op een bepaald punt een neiging was goed en kwaad in God te verenigen (de jaloerse god, de wraakzuchtige god, etc. genoeg voorbeelden die nog in de bijbel zijn terug te vinden), zoals ook bij andere godsdiensten het geval was, maar dat deze trend uiteindelijk niet doorzette maar veranderde in de satan - god tegenstelling.

Punt gaat meer om hoe hedendaagse christenen omgaan met deze tegenstelling gezien zij vaak geloven in de God die onfeilbaar is; ik heb christenen gehoord die de moord op de eerstgeboren goedpraten ('zij' (Egyptenaren als 'volk') hielden Gods volk vast => dus rechtvaardig).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-05-2010 14:33 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Joden hebben het wat dat betreft gemakkelijker. Zij hebben dat gaye nieuwe testament niet en als jet slechts het oude leest is het overduidelijk dat god niet perfect is. "Ik ben een jaloerze god", "Ik ben een toornige god". Zelf heb ik bij het lezen van dergelijke passage's het idee dat ze voortkomen uit een polytheistiscg verleden van die teksten.
Joden kennen geen satan als satan zoals christenen 'm kennen, toch? Bij islam komen goed en kwaad beide toe aan Allah. Satan/de duivel/lucifer bestaat wel, maar is niet zo relevant en 'machtig' als in het christendom. In het jodendom is er ook meer strijd met god. Op individueel niveau.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-05-2010 14:38 by Nimbus Profiel van Nimbus

In het Jodendom heb je toch zaken als Qaballah en Qliphoth, ook met duistere dingetjes.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-05-2010 14:41 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Het jodendom kent veel mystiek. Alternatieve scheppingsverhalen, aanvullingen aan genesis. De mens met staart die hij later verliest (stuitje, evolutie), Lilith die demonen baart, het boek van Henoch. En dan heb je nog Joodse mythen en sagen die religieus beladen zijn; De gollem b.v.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-05-2010 15:30 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 mei 2010 14:38 schreef Nimbus het volgende:
In het Jodendom heb je toch zaken als Qaballah en Qliphoth, ook met duistere dingetjes.


Kaballah dat is een dogma die later is ontstaan, de occulte variant op bepaalde bijbelteksten gisteren nog gelezen, als je wilt kan ik het letterlijk overtikekn uit het boek



nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 16-05-2010 15:32 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 16 mei 2010 15:30 schreef ProgTon het volgende:
Kaballah dat is een dogma die later is ontstaan, de occulte variant op bepaalde bijbelteksten gisteren nog gelezen, als je wilt kan ik het letterlijk overtikekn uit het boek


Mag jij op zondag eigenlijk wel achter de PC kruipen om op een metalforum te posten?


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-05-2010 15:35 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 mei 2010 15:32 schreef nuclearwarfare het volgende:
Mag jij op zondag eigenlijk wel achter de PC kruipen om op een metalforum te posten?


Ja waarom niet ik ben geen man van regels die door mens en kerk zijn verzonnen.
Bovendien luister ik al een aantal uur metal met christelijke inhoud.
En dat is samen met de kerkgang en familie gang mijn doorsnee zondag
Ondanks de sarcastische ondertoon die je in de post brengt, reageer ik toch maar als je het niet erg vindt



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-05-2010 16:09 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 mei 2010 15:35 schreef ProgTon het volgende:

Bovendien luister ik al een aantal uur metal met christelijke inhoud.



Euh... En dus?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-05-2010 16:13 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 mei 2010 16:09 schreef De Tegenpartij het volgende:
Euh... En dus?


niks doe ik altijd, ik geef een beknopte samenvatting moet dat niet ontbreken



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-05-2010 16:15 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik snap dat bovendien niet zo. Muziek zonder christelijke inhoud zou dus niet mogen? Of wel, maar doe je het beter als er wel een christelijke inhoud in zit.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-05-2010 17:11 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 mei 2010 16:15 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik snap dat bovendien niet zo. Muziek zonder christelijke inhoud zou dus niet mogen? Of wel, maar doe je het beter als er wel een christelijke inhoud in zit.


nee joh, dat is het niet mijn voorkeur gaat wel uit naar christelijke metal dat moet ik toegeven, maar ik luister wel seculier, ik heb daar zo mijn eigen visie over.
Christelijke metal geeft mij voldoening op twee fronten, de muziek en de teksten... vandaar dat ik het noem.


[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-05-2010 17:11]



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-05-2010 17:13 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ah, ik dacht dat het specifiek met de zondag te maken had. De rest van de week kan je dan lekker mercyful fate - don't break the oath opzetten.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-05-2010 17:23 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Of Funeral Mist - Salvation.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-05-2010 17:30 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

nee ik luister bijne elke dag grotendeels naar christeljke metal bands, om precies dezelfde reden.
En ik moet weinig hebben van de duistere bands, reden is idem dito als vorige post. Dat spreekte me niet aan, ook al kan de muziek nog zo mooi wezen ik heb daar voor gekozen. En wat is nou mooier dan goede muziek en dat rijmt met je overtuiging.
Nu houd ik ook niet pure black en pure death metal, meer melodische hoek.
Voorbeelden van die seculiere bands die ik wel luister, Kalmah, Disamornia mundi, miseration, catamenia, ayreon, Mercenary en nog wel aantal

Ik heb een bepaalde grens, en Catamenia vond ik al een twijfelgeval zo heb je een beetje een beeld van hoe ik er over denk.
Dus bands die je net opnoemde heb ik nog geen minuut van gehoord wel van gehoord maar meer niet. Met darkthrone, slayer, dark funeral, gorgoroth, burzum, deicide, vital remains, behemoth, belphegor, Marduk hoef je niet aan te komen, om eerlijk te zijn word ik zelfs wat angstig als ik lees waar ze over zingen. Vital Remains liet een maat van me keer horen, hoe ze Jezus bespot wordt in een intro van een nummer, gaat het dan nog om de muziek of niet wees eeriljk

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-05-2010 17:33]



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-05-2010 17:36 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 mei 2010 17:30 schreef ProgTon het volgende:
Crimson Moonlight liet een maat van me keer horen, hoe de liefde van God bejubeld wordt in een nummer, gaat het dan nog om de muziek of niet wees eeriljk

Fix'd.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 16-05-2010 17:36 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus



spelfout weggehaald...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-05-2010 17:39 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ach, half slayer is christelijk, meen ik me te herinneren.

Maarre, als je daar al angstig van word, sla mercyful fate dan maar over, on-christelijker wordt het niet.

Over slayer gesproken...




Flauw, slecht en smakeloos. Ik hou er van!

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 16-05-2010 17:40]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-05-2010 17:40 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 mei 2010 17:36 schreef ZelThoR het volgende:
Fix'd.


wat wil je me daar mee zeggen? crimson moonlight is gewoon geniaal, goede muziek en gave teksten, marduk kan best een goede band wezen maar ik houd niet van de teksten, dus luister ik er niet naar. Met andere woorden ik heb er een andere visie over dan de meesten hier.
Dat jullie er niet zo over denken, doet weinig af van mijn mening wel?



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-05-2010 17:44 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 mei 2010 17:39 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ach, half slayer is christelijk, meen ik me te herinneren.

Maarre, als je daar al angstig van word, sla mercyful fate dan maar over, on-christelijker wordt het niet.




bedankt voor de tip !
Overigens nu ik die black metal documentaires heb gezien betrekking tot mayhem en burzum als ik mij niet vergis.
En dat het er op neer komt dat 20 jarigen, die overigens nu ergens rond de 40 zijn het durven uit te spreken dat het een uitgelopen puberale bezigheid was om stuk of wat kerken in de brand te steken maakt het er mij niet makkelijker op hoe ik serieus moet nemen begrijp je dat niet?
Aantal verklaren het hoort bij de muziek, anderen het is een uitgelopen grap, de andere zegt dat is onze missie om zulke teksten uit te dragen, en dan nog eens anderen uitgelopen puberaal gedrag.
Wil dit dus zeggen dat deze bands er ieder anders over denken?
Zie het meer als niet goed snik wezen en in de ban zijn van hunzelf

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-05-2010 17:46]



Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 16-05-2010 17:47 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Ach ja beter in de ban zijn van jezelf, dan een of andere sprookjesfiguur uit een verkeerd vertaald boekje.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-05-2010 17:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 mei 2010 23:13 schreef Fusion het volgende:
Het is heel simpel, of miljarden zitten er naast met hun geloof in 'meer tussen hemel en aarde', en allen die in eoa god geloven, inclusief de Christenen dus ook, of hen die er niet in geloven zitten er naast.

'meer tussen hemel een aarde' =/ 'Christelijke God' of 'scheppende wakende God'

Zie daarnaast het argument van Mark dat mensen nu eenmaal bijzonder goed zijn voorgeprogrammeerd om met bovennatuurlijke krachten gaten op te vullen. Overigens houd ik altijd de mogelijkheid hebben dat er 'meer tussen hemel en aarde' is, maar redeneringen als die van jou dragen daar wat mij betreft 0 aan bij.

Daarbij veralgemeniseer je de 'meer tussen hemel een aarde' zo wel heel erg Het maakt je argument dat we Jezus zouden moeten volgen niet echt sterker dat bvb. alle moslims (die volgens jou het dus op zich bij het juiste eind hebben) er heel wat anders over denken En zo zijn er talloze voorbeelden van religies waar jij het niet mee eens bent.

Sowieso is het natuurlijk te debiel voor woorden dat met meer zijn betekent dat je gelijk hebt We spreken je nog wel als de opkomende Boeddhistische grootmacht binnen de China de wereld overneemt en iedereen officieel Boeddhist wordt, OK? Sterker nog, op dit moment is het grootste deel van de gelovigen GEEN Christen; ik zou je ver houden van dit soort argumenten!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-05-2010 17:49 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 mei 2010 17:40 schreef ProgTon het volgende:
wat wil je me daar mee zeggen?

Dat jij het blijkbaar slecht vindt dat een band Jezus afzeikt omdat dat buiten het muzikale treedt. Erg kinderachtig. Wij zeiken jouw bands toch ook niet af omdat ze over God zingen?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-05-2010 17:49 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Het heeft natuurlijk veel te maken met provoceren. Begrijp me goed, van mij hoeft het niet, ik vind eigenlijk dat het allemaal dom gelul is, christelijke teksten en satanische teksten. Ikzelf luister niet naar teksten. Ik zie de "zang" als een instrument, net als gitaar, bas, dums etc.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-05-2010 17:51 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 mei 2010 17:49 schreef De Tegenpartij het volgende:
Het heeft natuurlijk veel te maken met provoceren. Begrijp me goed, van mij hoeft het niet, ik vind eigenlijk dat het allemaal dom gelul is, christelijke teksten en satanische teksten. Ikzelf luister niet naar teksten. Ik zie de "zang" als een instrument, net als gitaar, bas, dums etc.

Het maakt mij ook allemaal niet zoveel uit.

Maar ik vat bepaalde Christelijke uitingen ook als provocatie op, daar hoor je mij verder ook niet constant over zeiken. Of Cattle Decapitation bijvoorbeeld, die vinden mij een bijzonder slecht mens wegens het eten van vlees; boeien, gave muziek, verder krijgen ze de tering maar

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-05-2010 17:51]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-05-2010 17:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 mei 2010 17:30 schreef ProgTon het volgende:
nee ik luister bijne elke dag grotendeels naar christeljke metal bands, om precies dezelfde reden.
En ik moet weinig hebben van de duistere bands, reden is idem dito als vorige post. Dat spreekte me niet aan, ook al kan de muziek nog zo mooi wezen ik heb daar voor gekozen. En wat is nou mooier dan goede muziek en dat rijmt met je overtuiging.
Nu houd ik ook niet pure black en pure death metal, meer melodische hoek.
Voorbeelden van die seculiere bands die ik wel luister, Kalmah, Disamornia mundi, miseration, catamenia, ayreon, Mercenary en nog wel aantal

Ik heb een bepaalde grens, en Catamenia vond ik al een twijfelgeval zo heb je een beetje een beeld van hoe ik er over denk.
Dus bands die je net opnoemde heb ik nog geen minuut van gehoord wel van gehoord maar meer niet. Met darkthrone, slayer, dark funeral, gorgoroth, burzum, deicide, vital remains, behemoth, belphegor, Marduk hoef je niet aan te komen, om eerlijk te zijn word ik zelfs wat angstig als ik lees waar ze over zingen. Vital Remains liet een maat van me keer horen, hoe ze Jezus bespot wordt in een intro van een nummer, gaat het dan nog om de muziek of niet wees eeriljk


Ik vind dit echt volstrekt belachelijk, maar goed moet je zelf weten.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen