IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Belijdenis gedaan en discussiepunten Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-05-2010 12:51 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 17 mei 2010 12:46 schreef ZelThoR het volgende:



Snap jij 't?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-05-2010 12:52 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 mei 2010 12:45 schreef ZelThoR het volgende:
Één God, ammehoela.

Christendom laat mooi wel een verdeling van God toe, Islam en Jodendom niet.


Drie enig God, Vader Zoon en Heilig geest, daarnaast is het Christendom monotheistisch. Het spijt me wel maar dat kun je niet ontkrachten.


[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 17-05-2010 12:53]



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2010 12:54 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 mei 2010 12:51 schreef Gemene Lepel het volgende:
Snap jij 't?

Nee, totaal niet eigenlijk. Zulke zwart-wit denkbeelden verwacht je van militante atheïsten die immers geen enkele mogelijkheid tot discussie open laten, niet van de open-minded Christenen die we hier krijgen die vrij zijn van de kettingen van georganiseerde religie en zelfstandig en verstandig tot een goed afgekaderd persoonlijk beeld van alle religies zijn gekomen en van daaruit de roeping hebben gevonden om dé God te volgen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-05-2010 12:55 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 17 mei 2010 12:52 schreef ProgTon het volgende:
Drie enig God, Vader Zoon en Heilig geest, daarnaast is het Christendom monotheistisch. Het spijt me wel maar dat kun je niet ontkrachten.



Oh, vandaar dat er in de bijbel met geen woord gerept wordt over andere goden...


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-05-2010 12:56 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 17 mei 2010 12:46 schreef ZelThoR het volgende:





Trouwens, zelfs VanDale online zegt meer dan wat Fusion ons wijs probeert te maken:

 re·li·gie de; v -s, -giën geloofsleer, godsdienst


Haha, sneaky .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2010 12:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 mei 2010 12:52 schreef ProgTon het volgende:
Drie enig God, Vader Zoon en Heilig geest, daarnaast is het Christendom monotheistisch. Het spijt me wel maar dat kun je niet ontkrachten.


Oh, daarnaast is het monotheïstisch, dus het is niet 100% monotheïstisch? Let op wat je zelf zegt.

Natuurlijk wordt het Christendom als monotheïstisch gezien en grotendeels is dat het ook, maar de God van de Christenen is behoorlijk deelbaar waar de God van de Joden en Moslims dat niet is. Daarbuiten vind ik het onderscheid op een gegeven moment vrij irrelevant worden, aangezien het Goddelijke in allerlei vormen gegoten wordt (heiligen, engelen, enzovoorts) die elk weer aanbeden kunnen worden. Dat is misschien geen polytheïsme maar ruikt er wel naar.

En buiten dit alles; als jij zo mag spelen met de definitie van religie kan ik zelfs ontkrachten dat Christendom überhaupt een geloof is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-05-2010 12:57 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 mei 2010 12:54 schreef ZelThoR het volgende:
Nee, totaal niet eigenlijk. Zulke zwart-wit denkbeelden verwacht je van militante atheïsten die immers geen enkele mogelijkheid tot discussie open laten, niet van de open-minded Christenen die we hier krijgen die vrij zijn van de kettingen van georganiseerde religie en zelfstandig en verstandig tot een goed afgekaderd persoonlijk beeld van alle religies zijn gekomen en van daaruit de roeping hebben gevonden om dé God te volgen.


makkelijk te verklaren, Christenen hebben allemaal een persoonlijke relatie met Jezus, als het goed is.
Het is juist de bedoeling zelf op zoek te gaan naar het juiste.
De kerk zie ik als onderwijs, je gaat daar heen om te leren en samen God te loven. En niet om de kerkregels na te volgen.
Dat is het wezenlijke verschil tussen religie bedrijven en geloven.
Je persoonlijke relaite met Jezus, ik verwacht wel weer een antwoord in de trend van gay want zo kleinzinnig en ondoordacht kan het hier wel eens aan toe gaan



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 17-05-2010 12:59 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Is ware religie nu opeens teruggebracht tot geloven in Jezus?













Gay.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2010 13:00 by ZelThoR Profiel van ZelThoR



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-05-2010 13:02 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 mei 2010 12:56 schreef ZelThoR het volgende:
Oh, daarnaast is het monotheïstisch, dus het is niet 100% monotheïstisch? Let op wat je zelf zegt.

Natuurlijk wordt het Christendom als monotheïstisch gezien en grotendeels is dat het ook, maar de God van de Christenen is behoorlijk deelbaar waar de God van de Joden en Moslims dat niet is. Daarbuiten vind ik het onderscheid op een gegeven moment vrij irrelevant worden, aangezien het Goddelijke in allerlei vormen gegoten wordt (heiligen, engelen, enzovoorts) die elk weer aanbeden kunnen worden. Dat is misschien geen polytheïsme maar ruikt er wel naar.

En buiten dit alles; als jij zo mag spelen met de definitie van religie kan ik zelfs ontkrachten dat Christendom überhaupt een geloof is.


ik geef toe dat het lastig is, maar de Bijbel is er duidelijk over. Vader, zoon en Heilige Geest wordt als één God beschouwd.
En de dwaalleren, Jehova's getuigen en arianen hebben ze uit elkaar gehaald.
Daar schuilt naar mijn inzien het gevaar.



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-05-2010 13:05 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 mei 2010 12:59 schreef Gemene Lepel het volgende:
Is ware religie nu opeens teruggebracht tot geloven in Jezus?












Gay.


ik zie het als een redding voor ons ja, Jezus is voor ons gestorven, door deze gebeurtenis mogen heidenen (dat ben ik net zo goed) bij Gods volk horen (Joden). En via Jezus mogen wij onderdeel zijn van Gods plan met ons.
Met andere woorden God laat ons niet vallen, en jou ook niet.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2010 13:05 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 mei 2010 13:02 schreef ProgTon het volgende:
ik geef toe dat het lastig is, maar de Bijbel is er duidelijk over. Vader, zoon en Heilige Geest wordt als één God beschouwd.

Maar zijn toch wel drie aparte manifestaties. Van één Goddelijke bron. Lijken wel Wicca's, die Christenen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-05-2010 13:13 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 mei 2010 13:05 schreef ZelThoR het volgende:
Maar zijn toch wel drie aparte manifestaties. Van één Goddelijke bron. Lijken wel Wicca's, die Christenen.


Het is moeilijk te bevatten, zoals dat wel voor meer dingen geldt.
Maar ik zie het positief, zonder Jezus (Gods plan) ook wel incarnatie van God zelf genoemend, kunnen wij niet bij het volk van God horen. De Heilige Geest helpt ons om Gods woord te verstaan. En ik zie het ook als de adem van Gods woorden die keer op keer de harten vervult van mensen die ervoor openstaan.
Maandag is het Pinksteren, afgelopen donderdag was het hemelvaart, nadat Jezus ten Hemel is gegaan, is de Heilige Geest met pinksteren op de aarde gekomen.
Dat verklaard ook dat mensen ook ineens de complete andere kant op gaan, als mensen besluiten of in Jezus gaan geloven, komt de Geest in de mens daar ben ik van overtuigd.
Wanneer God ingrijpt gebeuren er wonderlijke dingen, en dat gebeurt dagelijks, een bekering is niet zomaar iets.

Maar ja, Wicca is wel een heel andere tak van sport,

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 17-05-2010 13:14]



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-05-2010 13:13 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 17 mei 2010 13:02 schreef ProgTon het volgende:
ik geef toe dat het lastig is, maar de Bijbel is er duidelijk over. Vader, zoon en Heilige Geest wordt als één God beschouwd.



Hee, dat is grappig!:

"Soms wordt gezegd dat het hindoeïsme drieëndertig miljoen (of zelfs 330 miljoen!) goden zou hebben. Er zou dus sprake zijn van polytheïsme, veelgodendom. Hier slaan echter hindoes en niet-hindoes die dit beweren de plank volledig mis.

Het hindoeïsme kent ‘slechts’ drieëndertig devta’s, wat vaak met ‘halfgoden’ wordt vertaald, tot ergernis van sommige hindoes. Een passender vertaling van devta zou ‘manifestatie van God’ kunnen zijn of ‘god’ – zonder hoofdletter om het onderscheid duidelijk te maken.

Er is namelijk één God en al het andere is een manifestatie van dat Ene. Omdat het beschrijven van die Ene God onmogelijk is, zie je in de literatuur vaak dat God wordt benoemd als: Dat, Het Absolute, de Werkelijkheid, de Leegte, Het Onvergankelijke, Het Tijdloze enzovoorts."


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2010 13:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Oh, is dat ook echt zo duidelijk gesteld binnen het hindoeïsme, ja? Ik dacht dat het alleen in het algemeen zo gezien werd.
quote:
Op 17 mei 2010 13:13 schreef ProgTon het volgende:
Het is moeilijk te bevatten, zoals dat wel voor meer dingen geldt.
Maar ik zie het positief, zonder Jezus (Gods plan) ook wel incarnatie van God zelf genoemend, kunnen wij niet bij het volk van God horen. De Heilige Geest helpt ons om Gods woord te verstaan. En ik zie het ook als de adem van Gods woorden die keer op keer de harten vervult van mensen die ervoor openstaan.
Maandag is het Pinksteren, afgelopen donderdag was het hemelvaart, nadat Jezus ten Hemel is gegaan, is de Heilige Geest met pinksteren op de aarde gekomen.
Dat verklaard ook dat mensen ook ineens de complete andere kant op gaan, als mensen besluiten of in Jezus gaan geloven, komt de Geest in de mens daar ben ik van overtuigd.
Wanneer God ingrijpt gebeuren er wonderlijke dingen, en dat gebeurt dagelijks, een bekering is niet zomaar iets.

Maar ja, Wicca is wel een heel andere tak van sport,

Ja, toch handig, meerdere goden om je boodschap over te krijgen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-05-2010 13:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ progton: Je zou het ook op een minder zweverige manier kunnen uitleggen dat het gewoon andere bewoordingen zijn voor onderdelen/verschillende manifestaties van god. En als je je bekeerd noem je die manifestatie de heilige geest.

Kom kom zo moeilijk hoeft het toch niet uitgelegd te worden, Als je mensen wilt overtuigen/informeren is het slim om met simpele concrete dingen te komen.

Edit: ah interessant dat het hindoeisme dat dus ook zo heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 17-05-2010 13:18]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2010 13:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 mei 2010 13:17 schreef ElitE het volgende:
Je zou het ook op een minder zweverige manier kunnen uitleggen dat het gewoon andere bewoordingen zijn voor onderdelen/verschillende manifestaties van god. En als je je bekeerd noem je die manifestatie de heilige geest.

Kom kom zo moeilijk hoeft het toch niet uitgelegd te worden, Als je mensen wilt overtuigen/informeren is het slim om met simpele concrete dingen te komen.

Christendom is ook gewoon Mediterrane religies for Dummies, toch?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-05-2010 13:19 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 mei 2010 13:16 schreef ZelThoR het volgende:
Oh, is dat ook echt zo duidelijk gesteld binnen het hindoeïsme, ja? Ik dacht dat het alleen in het algemeen zo gezien werd.

Ja, toch handig, meerdere goden om je boodschap over te krijgen


haha, als jij het zo ziet prima.
Zie het meer als Gods ingrijpen dan 3 wezens opzich.
Lees er eens wat over, Lucas 23 etc en Handelingen, misschien dat je dan snapt wat God bedoelt

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 17-05-2010 13:20]



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2010 13:20 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Ik vind het trouwens bijzonder fascinerend om te merken dat ik telkens militanter, beledigender en kwetsender wordt naarmate ik met meer star, kortzichtig en gewoonweg onjuist gebrabbel geconfronteerd wordt.

Als ik nog een keer hoor dat Boeddhisme geen religie is ga ik denk snel geband worden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-05-2010 13:22 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 mei 2010 13:17 schreef ElitE het volgende:
@ progton: Je zou het ook op een minder zweverige manier kunnen uitleggen dat het gewoon andere bewoordingen zijn voor onderdelen/verschillende manifestaties van god. En als je je bekeerd noem je die manifestatie de heilige geest.

Kom kom zo moeilijk hoeft het toch niet uitgelegd te worden, Als je mensen wilt overtuigen/informeren is het slim om met simpele concrete dingen te komen.

Edit: ah interessant dat het hindoeisme dat dus ook zo heeft.


Best een goed punt, kan wel wat korter en krachtiger inderdaad.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-05-2010 13:22 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 mei 2010 13:19 schreef ProgTon het volgende:
haha, als jij het zo ziet prima.
Zie het meer als Gods ingrijpen dan 3 wezens opzich.
Lees er eens wat over, Lucas 23 etc en Handelingen, misschien dat je dan snapt wat God bedoelt

Ja, voor verschillende componenten van het goddelijke zijn verschillende manifestaties / ingrijpen. Zelfde idee als veel polytheïstische stromingen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-05-2010 13:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 mei 2010 13:22 schreef ProgTon het volgende:
Best een goed punt, kan wel wat korter en krachtiger inderdaad.


Het is ook een kunst om dingen simpel en toch goed uit te kunnen leggen. Zeker als je zelf ergens vol van bent, dan wil je al snel teveel zeggen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-05-2010 13:24 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 mei 2010 13:20 schreef ZelThoR het volgende:
Ik vind het trouwens bijzonder fascinerend om te merken dat ik telkens militanter, beledigender en kwetsender wordt naarmate ik met meer star, kortzichtig en gewoonweg onjuist gebrabbel geconfronteerd wordt.

Als ik nog een keer hoor dat Boeddhisme geen religie is ga ik denk snel geband worden


Is dan zo belangrijk dat het als religie wordt gezien? Je zou het een religie kunnen noemen. Helemaal uitgesproken is men daar niet over, wat ik wel weet is dat het geen Godsdienst is.
Budha is namelijk geen God, en dat is de essentie.
Laten we het dan op religie houden, misschien zie je dan ook het verschil tussen religie en Godsdienst en geloof 3 compleet verschillende dingen



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-05-2010 13:26 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 mei 2010 13:24 schreef ElitE het volgende:
Het is ook een kunst om dingen simpel en toch goed uit te kunnen leggen. Zeker als je zelf ergens vol van bent, dan wil je al snel teveel zeggen.


Dat klopt en dat is het ook gewoon, misschien ben ik ook wat te enthousiast, maar inderdaad dat ik er vol van ben is dat zeker.
Misschien dat het daarom wel zo botst, als je ergens stellig van bent kun je soms kwetsend zijn tegen anderen. Nogmaals dat is niet mijn bedoeling.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-05-2010 13:28 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 17 mei 2010 13:20 schreef ZelThoR het volgende:
Ik vind het trouwens bijzonder fascinerend om te merken dat ik telkens militanter, beledigender en kwetsender wordt naarmate ik met meer star, kortzichtig en gewoonweg onjuist gebrabbel geconfronteerd wordt.


Dat is dus één van de redenen waarom ik maar zelden deel neem aan dit soort discussies. Je schiet er geen ruk mee op en je zit aan het eind van het verhaal mezelf alleen maar op te vreten omdat alles wat je zegt toch niet aankomt. En als je dan met onomstotelijk bewezen feiten komt krijg je laffe kreten als 'ja, maar dat is anders' of de gruwelijk laffe dooddoener dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn.

Zinloos blijven roepen dat de lucht blauw is als de andere partij dat domweg niet wil of kan zien heeft geen zin en tenwij ik een écht goede bui heb begin ik er ook liever niet aan.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen