IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Belijdenis gedaan en discussiepunten Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-06-2010 13:35 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 3 juni 2010 13:33 schreef Fusion het volgende:
Dat ze speciaal zijn betekent nog steeds niet dat ze automatisch in de hemel terechtkomen; ik zie wellicht over t hoofd waar ProgTon dat beweert? Sterker nog, ik denk dat ze, in a way, zelfs zwaarder getoetst worden. Maar goed, je moet dit soort vragen niet aan mij stellen, maar aan God.


Prima, waar kan ik hem bereiken?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-06-2010 13:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 juni 2010 13:30 schreef ZelThoR het volgende:
Jeremiah 10:11
Ah, en dan laat je voor het gemak Jeremiah 10:8, of eigenlijk heel Jeremiah 10:1-11, maar even achterwege?

Als je *alle* referenties naar 'goden' onder elkaar zet en het is je niet duidelijk hoe je eea moet interpreteren, dan weet ik t ook niet meer. Mensen vereren beelden als goden, vereren mensen als goden, vereren geesten als goden, maar er is maar één God met een hoofdletter G die alles heeft geschapen en almachtig is. Enzo.


When your people matter, menstrual health matters


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-06-2010 13:41 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

$JDFSDJFGJFGH##@

Ja, omdat de het oude testament pas is opgesteld in een veel later stadium. Er is dus met een monotheïstische agenda in het achterhoofd een beeld geprojecteerd op oudere volksverhalen. Echter, de strijd tussen de oudere polytheïstische verhalen en de monotheïstische 'lobby' schemert duidelijk door in de bijbel, zoals Zelthor aangeeft.


Maar ok; de docenten die ik voor religies uit de oudheid heb gehad hebben 't niet aan God gevraagd, en de gebruikte artikelen kwamen ook niet een christelijke tijdschrift met goddelijke inspiratie.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 03-06-2010 13:43]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-06-2010 13:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 juni 2010 13:35 schreef Mark het volgende:
Prima, waar kan ik hem bereiken?
Door heel veel geld te storten op de rekeningen van de grote Amerikaanse tv-dominees (ik zou er meerdere kiezen, just to be sure). Of door te bellen met 0900-GOD. Anders wil oprecht biddend lezen in de woorden van Jezus ook nog wel eens helpen. Ik zal ook voor je bidden, wie weet helpt dat ook een beetje om met Hem in contact te komen?


When your people matter, menstrual health matters


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-06-2010 13:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

@G-L: Daar heb je geen docent voor nodig om dat in te zien. 'kHeb zelf nooit een college religies en/of oudheid gevolgd, maar als je de polytheistische tendensen in het O.T. niet herkent heb je gewoon een bord voor je kop.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-06-2010 13:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 juni 2010 13:41 schreef Gemene Lepel het volgende:
$JDFSDJFGJFGH##@

Ja, omdat de het oude testament pas is opgesteld in een veel later stadium. Er is dus met een monotheïstische agenda in het achterhoofd een beeld geprojecteerd op oudere volksverhalen. Echter, de strijd tussen de oudere polytheïstische verhalen en de monotheïstische 'lobby' schemert duidelijk door in de bijbel, zoals Zelthor aangeeft.


Maar ok; de docenten die ik voor religies uit de oudheid heb gehad hebben 't niet aan God gevraagd, en de gebruikte artikelen kwamen ook niet een christelijke tijdschrift met goddelijke inspiratie.
GL, ik zal je frustratie en vooral je laatste sarcastische alinea maar negeren. Vind je 'lobby' een gekleurd woord? Schetst dat een beeld van een schimmig groepje poltitieke haaien die hun ideeen wilden doordrukken in de Bijbel? Doet het feit dat de Joden idd ook aan polytheisme hebben gedaan, maar hun inzichten veranderd hebben/zijn afbreuk aan hun huidige monotheisme? Is het raar om me nieuwe inzichten en overtuigingen over het God, het leven, ethiek etc te filosoferen en bepaalde standpunten te herzien of letterlijk te hershrijven?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-06-2010 13:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 juni 2010 13:49 schreef kwelgeest het volgende:
@G-L: Daar heb je geen docent voor nodig om dat in te zien. 'kHeb zelf nooit een college religies en/of oudheid gevolgd, maar als je de polytheistische tendensen in het O.T. niet herkent heb je gewoon een bord voor je kop.
Vertel!


When your people matter, menstrual health matters


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-06-2010 13:58 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 3 juni 2010 13:49 schreef kwelgeest het volgende:
@G-L: Daar heb je geen docent voor nodig om dat in te zien. 'kHeb zelf nooit een college religies en/of oudheid gevolgd, maar als je de polytheistische tendensen in het O.T. niet herkent heb je gewoon een bord voor je kop.


Het leuke van college is dat er meestal dieper wordt ingegaan op de stof, en er geen beperking is tot de bijbel. Ook archeologische vondsten en teksten uit andere religies worden bekeken om sowieso de tijd te bepalen van verhalen (want daarvoor is de bijbel zelf niet altijd geschikt voor).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-06-2010 14:01 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

@ fusion; ik wist niet dat 'lobby' je zo tegen het hoofd zou stoten, het staat niet voor niets tussen haakjes .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-06-2010 14:02 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 juni 2010 13:58 schreef Gemene Lepel het volgende:
Het leuke van college is dat er meestal dieper wordt ingegaan op de stof, en er geen beperking is tot de bijbel. Ook archeologische vondsten en teksten uit andere religies worden bekeken om sowieso de tijd te bepalen van verhalen (want daarvoor is de bijbel zelf niet altijd geschikt voor).
Ik zeg nergens dat college niet leuk is. Ik volg zelf ook hobby colleges en lezingen.
Ik zeg slechts dat het zo overduidelijk is dat er geen college nodig is om deze openbaring te ervaren. Al zou het voor Fusion blijkbaar wel een uitkomst zijn.
Zonder college vind ik zelf ook wel overlappingen tussen het scheppingsverhaal bij de Oude Grieken en Genesis of tussen de creatie vd mens door Marduk en wat er in de Koran staat.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-06-2010 14:04 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ik impliceer ook niet dat je het niet leuk zou vinden . Het ging me er slechts om dat sommige mensen meer kennis en overzicht hebben en deze punten dan ook overtuigender kunnen bewijzen .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-06-2010 14:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 juni 2010 14:01 schreef Gemene Lepel het volgende:
@ fusion; ik wist niet dat 'lobby' je zo tegen het hoofd zou stoten, het staat niet voor niets tussen haakjes .
En dat is het enige antwoord op mijn reply naar jou toe?


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-06-2010 14:07 by Mark Profiel van Mark

Lees dat stuk dat ik op de vorige pagina postte er eens op na?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-06-2010 14:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 juni 2010 14:02 schreef kwelgeest het volgende:
Al zou het voor Fusion blijkbaar wel een uitkomst zijn.
Want?

quote:
Op 3 juni 2010 14:02 schreef kwelgeest het volgende:Zonder college vind ik zelf ook wel overlappingen tussen het scheppingsverhaal bij de Oude Grieken en Genesis of tussen de creatie vd mens door Marduk en wat er in de Koran staat.
En wat concludeer je dan?


When your people matter, menstrual health matters


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-06-2010 14:09 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 juni 2010 14:04 schreef Gemene Lepel het volgende:
Het ging me er slechts om dat sommige mensen meer kennis en overzicht hebben en deze punten dan ook overtuigender kunnen bewijzen .
Nou, neem Fusion een keer mee als introduce.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-06-2010 14:10 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 juni 2010 14:09 schreef Fusion het volgende:
En wat concludeer je dan?
Iets dat voor jou te hoog gegrepen is. Ben je nog niet aan toe.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-06-2010 14:13 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 juni 2010 14:10 schreef kwelgeest het volgende:
Iets dat voor jou te hoog gegrepen is. Ben je nog niet aan toe.
Aha. Maar verder een normale discussie voeren, argumenten aandragen, laat staan op een normale toon, zit er met jou niet in? Oke.


When your people matter, menstrual health matters


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-06-2010 14:14 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 3 juni 2010 14:13 schreef Fusion het volgende:
Aha. Maar verder een normale discussie voeren, argumenten aandragen, laat staan op een normale toon, zit er met jou niet in? Oke.


Gast, je verwijst iemand door om het antwoord maar aan God te vragen, de zoete ironie. Lees de vorige pagina nog eens door zou ik zeggen en laat het allemaal maar even bezinken .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-06-2010 14:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 juni 2010 14:14 schreef Gemene Lepel het volgende:
Gast, je verwijst iemand door om het antwoord maar aan God te vragen, de zoete ironie. Lees de vorige pagina nog eens door zou ik zeggen en laat het allemaal maar even bezinken .
En denk je dat ik dat sarsctisch bedoelde? Of gewoon letterlijk? Hoe kun je van mij verwachten dat ik antwoord heb op waarom God de Joden heeft uitverkoren? Ik snap je redenatie niet zo.


When your people matter, menstrual health matters


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-06-2010 14:21 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Mark; uitverkorenheid is lomp als je de gehele mensheid hebt geschapen en toont van een idiote gedachtengang.

Fusion; Ja ik denk dat Joden zwaarder worden getoetst (als uitverkoren volk mogen ze geen varkensvlees eten oid? God's wegen zijn weer eens ondoorgrondelijk). De waanzin van een uitverkoren volk van een schepper die de gehele mensheid schaapt blijft zo een uitermate vaag en is wellicht zelfs immoreel. Maar de implicaties van uitverkorenheid binnen een christelijk ethisch stelsel wordt niet onder de loep genomen. Nee; vraag het maar aan God.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-06-2010 14:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 juni 2010 14:21 schreef Gemene Lepel het volgende:
Fusion; Ja ik denk dat Joden zwaarder worden getoetst (als uitverkoren volk mogen ze geen varkensvlees eten oid? God's wegen zijn weer eens ondoorgrondelijk). De waanzin van een uitverkoren volk van een schepper die de gehele mensheid schaapt blijft zo een uitermate vaag en is wellicht zelfs immoreel. Maar de implicaties van uitverkorenheid binnen een christelijk ethisch stelsel wordt niet onder de loep genomen. Nee; vraag het maar aan God.

Ok, wat wil je dan, dat ik tegen alle eerlijkheid eoa antwoord verzin? Doe toch niet zo raar man. Ik ben FUSION, niet 'spreekbuis van alle Christenen ter wereld'. Ik heb het antwoord niet. Ik vind het voor mij persoonlijk ook niet zo interessant (waarom de Joden en niet de Zuid-Oost Tsjetjenen oid, of waarom uberhaupt uitverkorenen). Verder hebben we nog helemaal geen gedeelde definitie van wat 'uitverkoren' in dit geval betekent. Laat staan of de Joden het terecht vinden (wat me meer van belang lijkt dan wat jij er van vindt) of er blij mee zijn. Ik weet het niet, ik geloof dat God het wel weet. Je lichtelijke vijandigheid en sarcasme is aan niet besteed. En nogmaals, mijn verwijzing naar God was niet sarcasiscb bedoelt. Verder vind ik mijn involvement in deze discussie niet te vergelijken met de manier waarop kwelgeest reageert.


When your people matter, menstrual health matters


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-06-2010 14:39 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

De slachtofferrol is aangenomen, de discussie voorbij. Nergens zie ik mijzelf zeggen dat je opmerking over God sarcastisch was; in tegendeel, de enige die met de beschuldiging van sarcasme strooit ben jij zelf. Jouw opmerking richting Mark was slechts ironisch (iets anders dan sarcastisch) vanuit mijn standpunt omdat je mensen beschuldig ervan niet in te gaan op argumenten terwijl je Mark afwimpelt met een enkeltje persoonlijke communicatie met God.


[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 03-06-2010 14:40]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-06-2010 14:44 by Mark Profiel van Mark

Ik heb al een email-adres (http://stewdio.org/emailgod/), maar ik weet niet hoe snel hij is met emails beantwoorden. Telefoontje vind ik persoonlijk toch altijd wat sneller en sympathieker ook.

Hij heeft trouwens ook een officciele website blijkbaar: http://www.godserv.com/ . Maar ook daar kan ik geen contactgegevens vinden.

Wel apart trouwens, er staat een linkje genaamd 'email God', maar als je daar op klikt krijg je een box met het bijschrift: "If you want to send us a message, please use this form."

Dus god ziet zichzelf wel als een drie-eenheid, of in elk geval meervoudig.

Hehe, de 'send'-knop heet 'send feedback'.

Oh wacht! Gave site, er is een pagine 'FAQ-Proof of God'. effe lezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 03-06-2010 14:49]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-06-2010 14:46 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

DEZE POST IS SARCASTISCH, LEZEN OP EIGEN RISICO







Pas op Mark; fusion is erg gevoelig voor sarcasme.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 03-06-2010 14:47]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-06-2010 14:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 juni 2010 14:39 schreef Gemene Lepel het volgende:
De slachtofferrol is aangenomen, de discussie voorbij.


quote:
Op 3 juni 2010 14:39 schreef Gemene Lepel het volgende:Nergens zie ik mijzelf zeggen dat je opmerking over God sarcastisch was; in tegendeel, de enige die met de beschuldiging van sarcasme strooit ben jij zelf. Jouw opmerking richting Mark was slechts ironisch (iets anders dan sarcastisch) vanuit mijn standpunt omdat je mensen beschuldig ervan niet in te gaan op argumenten terwijl je Mark afwimpelt met een enkeltje persoonlijke communicatie met God.

Aha, en die vergelijking vind jij eerlijk? Gezien hoe ik over t algemeen hier in de discussie meedoe en, net zoals de meesten, mijn best doe om op respectvolle manier en met behulp van argumenten met elkaar de discussie hoog te houden? En jij gaat die ene keer dat ik eerlijk aangeef geen antwoord te hebben vergelijken met Kwelgeests arrogantie "te hoog gegrepen voor jou" zonder verdere argumenten?

Aha.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen