IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Belijdenis gedaan en discussiepunten Vorige pagina | Volgende pagina
valfar
Usericon van valfar
Posted 07-06-2010 18:28 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

Gisteren heb ik een programma gezien, ik vermoed ook op de EO, dat ging over homo's die gelovig waren. Eén vent was er ook heilig van overtuigd dat hij wel gewoon met een vrouw kon trouwen en ging dat ook doen, Geniaal! Het gay zijn straalde echt van hem af.
Verder een celibate homoseksule theoloog en een homoseksueel die ervoor uitkwam maar toch christen was. Thank God for the bible belt. Tenminste nog een beetje amusement op tv

Wel mooi trouwens, de eerste keer dat ik in dit topic kijk en ik ben meteen getuige van het vertrek van de forum profeet.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 18:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Jezus was ook een quitter

Pinksteren en Onze-lieve-heer-lancering is het grootste bewijs dat hij niet op aarde thuishoorde en bewust vertrok naar zijn planeet in de bruine neveldreef


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-06-2010 18:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 juni 2010 18:28 schreef valfar het volgende:
Gisteren heb ik een programma gezien, ik vermoed ook op de EO, dat ging over homo's die gelovig waren. Eén vent was er ook heilig van overtuigd dat hij wel gewoon met een vrouw kon trouwen en ging dat ook doen, Geniaal! Het gay zijn straalde echt van hem af.
Verder een celibate homoseksule theoloog en een homoseksueel die ervoor uitkwam maar toch christen was. Thank God for the bible belt. Tenminste nog een beetje amusement op tv

Wel mooi trouwens, de eerste keer dat ik in dit topic kijk en ik ben meteen getuige van het vertrek van de forum profeet.


Belachelijk! Dan zie je maar weer hoe die achtergestelde kutreligie mensen indoctrineert tot en met het punt waarbij ze besluiten om voor de rest van hun leven te kiezen voor een levenswijze die totaal haaks staat op hoe ze echt zouden willen zijn met alle nare gevolgen van dien.

Als iemand die zelf behoorlijk veel moeite heeft gehad met het aanvaarden van zijn eigen geaardheid walg ik van dit soort instituten. Ik heb geen problemen met individuele christenen maar een religie die voorschrijft dat je niet jezelf mag zijn heeft m.i. volstrekt niet het recht om überhaupt maar termen als 'naastenliefde' in de mond te nemen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 18:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

valt me toch vooral op dat volbloed overtuigde Christenen graag kinderpiemels in de mond nemen


vreemde vorm van naastenliefde


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-06-2010 18:55 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 juni 2010 18:49 schreef Hypnos het volgende:
valt me toch vooral op dat volbloed overtuigde Christenen graag kinderpiemels in de mond nemen


vreemde vorm van naastenliefde


quote:
Op 7 juni 2010 18:38 schreef Onweerwolf het volgende:
met alle nare gevolgen van dien.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 19:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

en Jezus hangt daar als stille getuige....


signature


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 07-06-2010 19:11 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Je hebt kaf en koren. Ik ken een christelijk stel dat homo is, al jaren samen leeft en er is niemand in de betreffende kerkelijke gemeente die daar moeite mee heeft. Anderzijds ken ik ook de homofobe christenen die homoseksualiteit zien als een keuze. Ik ben zelf streng gereformeerd opgevoed, maar ik heb geen hekel aan alle christenen. Wel gehad overigens.



Verrassend triviaal


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-06-2010 20:49 by bastianus Profiel van bastianus

Respect voor Fusion trouwens. Als een echte calvinist trapt hij tenminste gewoon door als de wind tegen harder gaat waaien. Beetje jammer van Progton, dat hij zich door een paar opruiers laat wegjagen. Ik vind al die discussies wel vermakelijk.
En net als Ohneschwanz heb ik totaal geen moeite met christenen, al heb ik bijna geen christelijke vrienden meer. Maar het geloof en andere spirituele zaken blijven wel interessante zaken. Net als b.v. Zelthor vind ik het gewoon interessant om te weten hoe bepaalde mensen tot een zekere levensbeschouwing komen, of ze nu christen, moslim, satanist of wicca zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-06-2010 23:22 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 juni 2010 20:49 schreef bastianus het volgende:
Respect voor Fusion trouwens. Als een echte calvinist trapt hij tenminste gewoon door als de wind tegen harder gaat waaien. Beetje jammer van Progton, dat hij zich door een paar opruiers laat wegjagen. Ik vind al die discussies wel vermakelijk.
En net als Ohneschwanz heb ik totaal geen moeite met christenen, al heb ik bijna geen christelijke vrienden meer. Maar het geloof en andere spirituele zaken blijven wel interessante zaken. Net als b.v. Zelthor vind ik het gewoon interessant om te weten hoe bepaalde mensen tot een zekere levensbeschouwing komen, of ze nu christen, moslim, satanist of wicca zijn.


ah er is dus wel iemand zoals jij die inziet dat de meeste reacties hier zo doorgans nergens over gaan.

Ik heb weinig christelijke vrienden, gelukkig kan ik met een aantal van hen gewoon erover praten.
Zonder iets elkaar te verwijten.

Ik merk hier gewoon dat er een aantal gewoon geen enkele moeite doen om er serieus op in te gaan en samen met nog een paar gewoon wat gaan jennen, wat voor mij al een bel doet rinkelen weet je er wel wat van?
Ik kom misschien over als iemand die de waarheid in pacht heb maar dat is niet zo ik geloof/vertrouw ergens in en daar ga ik voor.
dat is de reden dat het vaak botst waarschijnlijk.







ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-06-2010 23:26 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 juni 2010 19:11 schreef Ohneschwanz het volgende:
Je hebt kaf en koren. Ik ken een christelijk stel dat homo is, al jaren samen leeft en er is niemand in de betreffende kerkelijke gemeente die daar moeite mee heeft. Anderzijds ken ik ook de homofobe christenen die homoseksualiteit zien als een keuze. Ik ben zelf streng gereformeerd opgevoed, maar ik heb geen hekel aan alle christenen. Wel gehad overigens.




wat bedoel je met streng gereformeerd? De gereformeerde gemeente? of Nederlands gereformeerd. Is het niet waar als ik zeg dat er juist bij dit soort Gemeenten veel mensen weglopen of er tegen aantrappen omdat het wel heel negatief is en maar een klein beetje sprake is van hoop door Jezus, en de mens als een klein ontzettend zondig mens neer te zetten.

Of heb ik het mis,

Over homo's ben ik kort en krachtig, waarom gehinderdt worden als ze in Jezus geloven. Hoe kan een mens voor hen uitmaken dat ze niet bij Hem mogen horen. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-06-2010 23:28 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

ik kan het niet laten, als ik eerlijk ben



Silence
Usericon van Silence
Posted 07-06-2010 23:28 by Silence Profiel van Silence



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 23:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 23:26 schreef ProgTon het
volgende:


Over homo's ben ik kort en krachtig, waarom gehinderdt worden als ze in Jezus geloven. Hoe kan een mens voor hen uitmaken dat ze niet bij Hem mogen horen. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.



Volgens de Bijbel mag het niet,
volgens de Christelijke Kerk mag het niet
volgens Jezus mag het niet


... maar ja, wie zou nu niet ergens gaan in geloven, al zullen ze nooit voldoen aan de regels...


signature


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-06-2010 23:31 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 7 juni 2010 23:28 schreef ProgTon het volgende:
ik kan het niet laten, als ik eerlijk ben
Respect.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-06-2010 23:33 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 juni 2010 23:29 schreef Hypnos het volgende:
Volgens de Bijbel mag het niet,
volgens de Christelijke Kerk mag het niet
volgens Jezus mag het niet


... maar ja, wie zou nu niet ergens gaan in geloven, al zullen ze nooit voldoen aan de regels...


onzin Hypnos, volgens een aantal mensen mag het niet, de Bijbel niet. Er wordt hoogstens gewaarschuwd over het huwelijk dat het iets heiligs is, en dat er in die tijd tempelhoererij heerste, en ook dus mensen van het zelfde geslacht het met elkaar deden . Dat dat niet is zoals het hoort. Er staat echt nergens in de Bijbel dat homo's uitgesloten moeten worden.

En Jezus? Laat iedereen tot mij komen laat ze toch niet hinderen,, hoeren, tollenaren, zieken, er is toevallig geen voorbeeld van een homo maar ik kan mij niet indenken dat homo's niet in dit rijtje mag worden geschaard



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 23:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 23:33 schreef ProgTon het volgende:
onzin Hypnos, volgens een aantal mensen mag het niet, de Bijbel niet. Er wordt hoogstens gewaarschuwd over het huwelijk dat het iets heiligs is, en dat er in die tijd tempelhoererij heerste, en ook dus mensen van het zelfde geslacht het met elkaar deden . Dat dat niet is zoals het hoort. Er staat echt nergens in de Bijbel dat homo's uitgesloten moeten worden.

En Jezus? Laat iedereen tot mij komen laat ze toch niet hinderen,, hoeren, tollenaren, zieken, er is toevallig geen voorbeeld van een homo maar ik kan mij niet indenken dat homo's niet in dit rijtje mag worden geschaard


onzin! dat is jouw interpretatie, en die telt niet in de Christelijke gemeenschap!

De Paus zegt dat het onnatuurlijk is, dat het een ziekte is, en dat is de mening van de Kerk, dus van de Christenen

want zonder de Kerk is het Christendom dood


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-06-2010 23:35 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 juni 2010 23:31 schreef bokaj het volgende:
Respect.


naja het is iets wat me bezighoudt, en wil er hier toch wel over blijven communiceren



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-06-2010 23:36 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 7 juni 2010 23:26 schreef ProgTon het volgende:
Over homo's ben ik kort en krachtig, waarom gehinderdt worden als ze in Jezus geloven. Hoe kan een mens voor hen uitmaken dat ze niet bij Hem mogen horen. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.


Kijk, dit zeg jij en dat vind ik een zeer gezonde insteek, hulde, alleen is het wel zo dat het Christendom als instituut wereldwijd (zowel katholiek als protestants) zaken als homoseksualiteit afkeurt.

Hoe kun jij het rijmen dat mensen die zichzelf als voorname autoriteit verklaren in bijbelstudie en het Christendom (mensen als de paus of vooraanstaande kerkleiders) zulke conflicterende ideeen met die van jou hebben? Ik zou mezelf namelijk diep schamen om me te verbinden aan een instituut met zulke denkbeelden.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 07-06-2010 23:36]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-06-2010 23:37 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Ja, gelukkig komt de oude naam voor homoseksualiteit, sodomie, niet uit de bijbel...


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 23:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 23:36 schreef Mark het volgende:
Kijk, dit zeg jij en dat vind ik een zeer gezonde insteek, hulde, alleen is het wel zo dat het Christendom als instituut wereldwijd (zowel katholiek als protestants) zaken als homoseksualiteit afkeurt.

Hoe kun jij het rijmen dat mensen die zichzelf als voorname autoriteit verklaren in bijbelstudie en het Christendom (mensen als de paus of vooraanstaande kerkleiders) zulke conflicterende ideeen met die van jou hebben? Ik zou mezelf namelijk diep schamen om me te verbinden aan een instituut met zulke denkbeelden.


+1


dat is zo een beetje iets als jezelf een nazi noemen en dan zeggen dat de holocaust iets is waar je niet achter staat

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 07-06-2010 23:39]


signature


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-06-2010 23:38 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 7 juni 2010 23:35 schreef ProgTon het volgende:
naja het is iets wat me bezighoudt, en wil er hier toch wel over blijven communiceren
Ik lees wel mee, weinig zin om mij in de strijd te gooien. Hou ik liever voor me. Doei.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-06-2010 23:41 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 juni 2010 23:35 schreef Hypnos het volgende:
onzin! dat is jouw interpretatie, en die telt niet in de Christelijke gemeenschap!

De Paus zegt dat het onnatuurlijk is, dat het een ziekte is, en dat is de mening van de Kerk, dus van de Christenen

want zonder de Kerk is het Christendom dood


Waarom haal je de paus erbij?
De paus is een mens, ok een belangrijk persoon in de katholieke kerk, maar in mijn inzien een persoon die teveel aanzien heeft binnen de RK.

Om over Calvijn en Luther te beginnen, de basis is de Bijbel en niet de Paus waar ik trouwens weinig mee heb laat ik maar eerlijk wezen. (om niet over de jodenhaat te beginnen die ontstond bij beide theologen, in mijn inzien fout dom en onterecht)

Je hebt misschien wel gelijk dat daar een oorzaak ligt van het fout intepreteren van de Bijbel, maar wat de paus verkondigt hoeft in mijn ogen dus echt niet waar te wezen.

In de stroming waar ik ben opgegroeid ken ik geen paus, er is geen tussenpersoon, Hoogstens de dominee waar ik preken van hoor en waar ik vragen aan stel maar niet een religieus leider.

Dus de mening van mij is een homo heeft net zo recht om bij Jezus te horen als een ieder ander mens, waarom de genade geeft de doorslag niet wat de geaardheid of belemmering of hoe je het ook noemt




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 23:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 23:22 schreef ProgTon het volgende:
ah er is dus wel iemand zoals jij die inziet dat de meeste reacties hier zo doorgans nergens over gaan.

Ik heb weinig christelijke vrienden, gelukkig kan ik met een aantal van hen gewoon erover praten.
Zonder iets elkaar te verwijten.

Ik merk hier gewoon dat er een aantal gewoon geen enkele moeite doen om er serieus op in te gaan en samen met nog een paar gewoon wat gaan jennen, wat voor mij al een bel doet rinkelen weet je er wel wat van?
Ik kom misschien over als iemand die de waarheid in pacht heb maar dat is niet zo ik geloof/vertrouw ergens in en daar ga ik voor.
dat is de reden dat het vaak botst waarschijnlijk.








kijk, ik heb respect en bewondering voor bepaalde moraal en normen die terugkeren in de Bijbel,
maar er zijn minstens evenveel dingen die ik verachtelijk en achterlijk vind, zwakzinnig en oergedateerd.


en hoeveel ik die positieve zaken ook bewonder, de Bijbel en de Christelijke Leer heeft daar geen monopolie op. En wie beweert van wel, die wil ik gewoon op zijn smoel slaan met een Koran en een Babylonisch muniscript en met mijn eigen visie op de wereld en nog een paar kilo's filosofische werken


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-06-2010 23:43 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 juni 2010 23:38 schreef bokaj het volgende:
Ik lees wel mee, weinig zin om mij in de strijd te gooien. Hou ik liever voor me. Doei.


hmm oké jammer maar wel begrijpelijk ! Ik zie het niet als een strijd, het lijkt wel zo dat geef ik toe



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 23:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 23:41 schreef ProgTon het volgende:
Waarom haal je de paus erbij?
De paus is een mens, ok een belangrijk persoon in de katholieke kerk, maar in mijn inzien een persoon die teveel aanzien heeft binnen de RK.

Om over Calvijn en Luther te beginnen, de basis is de Bijbel en niet de Paus waar ik trouwens weinig mee heb laat ik maar eerlijk wezen. (om niet over de jodenhaat te beginnen die ontstond bij beide theologen, in mijn inzien fout dom en onterecht)

Je hebt misschien wel gelijk dat daar een oorzaak ligt van het fout intepreteren van de Bijbel, maar wat de paus verkondigt hoeft in mijn ogen dus echt niet waar te wezen.

In de stroming waar ik ben opgegroeid ken ik geen paus, er is geen tussenpersoon, Hoogstens de dominee waar ik preken van hoor en waar ik vragen aan stel maar niet een religieus leider.

Dus de mening van mij is een homo heeft net zo recht om bij Jezus te horen als een ieder ander mens, waarom de genade geeft de doorslag niet wat de geaardheid of belemmering of hoe je het ook noemt




jij bent geen Christen. Je bent een selectief Christen

interpretatie, "in mijn ogen"

in mijn ogen mag een priester neuken,

wel, dat is voldoende om mij uit de Christelijke wereld te verbannen, zo zit de Christelijke wereld in elkaar


Ik heb echt niets tegen Jezus hoor. volgens mij was Jezus een autistische jongen wiens moeder vreemdgegaan is met een Romein en wiens overtuiging eigenlijk communistisch was,

ben ik nu ook een Christen?



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 07-06-2010 23:48]


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen