IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Door welke band ben jij op hardrock gegaan? Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 14:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 14:19 schreef Silence het volgende:
Mijn probleem is dat ik nooit goed weet wat nou onder welke noemer valt.


Daar hebben meer mensen last van.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 08-04-2010 14:21 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke


Broer van een klasgenootje liet me deze in 1994 horen, direct op cassette overgenomen en ik denk dat ik een jaar lang niets anders heb gedraaid. Daarna Pearl Jam, Nightwish, Korn, etc.



Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 08-04-2010 15:12 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht



Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-04-2010 15:39 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 7 April 2010 21:43 schreef Dentz het volgende:
Slipknot.


+1, hoewel ik niet meer precies weet wanneer.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 08-04-2010 16:01 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 8 April 2010 12:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik heb dat dus nooit zo begrepen, muziek eerst wel leuk vinden en later opeens niet meer.


Dat kan ik me nog wel indenken; je begint wellicht met de bekendere namen en later kom je er achter dat in de underground betere bands rondlopen, of de muziek is erg gedateerd (bijvoorbeeld Piledriver, al is dit cult, en Blind Fury/Satan).

Wat ik grappiger vind, al is het geen metal, is mensen die vroeger mordicus tegen een band waren en twintig jaar later roepen "dat het toch zo'n geweldige muziek was": het Abba-syndroom, al merk ik dat ook wel een beetje met die obscure Duitse speedmetalbandjes uit de tachtiger jaren en glam rock (al vond ik vroeger al Ratt wel goed, ik heb bijvoorbeeld nog steeds niets met Kiss)


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 16:15 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 16:01 schreef Vampire John het volgende:
Dat kan ik me nog wel indenken; je begint wellicht met de bekendere namen en later kom je er achter dat in de underground betere bands rondlopen, of de muziek is erg gedateerd (bijvoorbeeld Piledriver, al is dit cult, en Blind Fury/Satan).


Dat vind ik dus allebei onzin.

Als je een betere band in de underground ontdekt dan wil dat toch niet zeggen dat de originele mainstreamband die je leuk vond opeens niet meer leuk is?

En het argument over gedateerdheid begrijp ik al helemaal niet. Wordt muziek slechter naarmate het ouder wordt? Dacht het niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 08-04-2010 16:25 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Gaaf topic! Wat een hoop Europe mietjes.

Ergens heel begin '80 met the Osmonds - Crazy horses, Ram JAm -Black Betty, UFO, Slade, Motorhead, Kiss, Scorpions, Michael Schenker, Gary Moor, Normaal, maiden,Megadeth.





Bazzio Attacks!!!


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 08-04-2010 16:32 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 16:25 schreef bazzio het volgende:
Wat een hoop Europe mietjes.


quote:
the Osmonds




Bareuh...


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 08-04-2010 16:39 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

Goed topic !!

Opgevoed met Sabbath, Zeppelin, Iron Butterfly dankzij mijn nog steeds langharige vader... Zelf als puber natuurlijk aan de gabber.. in '91, '92 het licht gezien. Eerste platen/cd's :




Vind ik ook niet


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 08-04-2010 17:15 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 8 April 2010 16:15 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat vind ik dus allebei onzin.

Als je een betere band in de underground ontdekt dan wil dat toch niet zeggen dat de originele mainstreamband die je leuk vond opeens niet meer leuk is?

En het argument over gedateerdheid begrijp ik al helemaal niet. Wordt muziek slechter naarmate het ouder wordt? Dacht het niet.


Dan vind jij het onzin, prima toch. Ik ken namelijk mensen die eerst met een product tevreden waren, tot ze een beter product ervoeren en het oude product opeens onvoldoende vonden. Maar goed, dat is waarschijnlijk onzin van ze...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 17:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 17:15 schreef Vampire John het volgende:
Dan vind jij het onzin, prima toch. Ik ken namelijk mensen die eerst met een product tevreden waren, tot ze een beter product ervoeren en het oude product opeens onvoldoende vonden. Maar goed, dat is waarschijnlijk onzin van ze...


Dat is inderdaad onzin als je het hebt over muziek. Muziek is namelijk kunst en je maakt mij niet wijs dat als je eerst door bepaalde kunst wordt bevlogen en je ontdekt daarna kunst die je nog meer waardeert dat je dan de originele kunst opeens slecht gaat vinden. Dat je al je tijd spendeert aan het bewonderen van de nieuwe kunst, ok. Maar de logica is gewoon krom. Betere muziek ontdekken heeft niet tot gevolg dat eerdere muziek opeens slecht wordt.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-04-2010 17:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Once you go black....


Toch snap ik Vampire's punt wel degelijk. Soms is het een kwestie van "je weet niet beter" en dat komt vooral voor op scholen, de tijd waarin de meeste van ons zijn begonnen met het waarderen van metal (ongeacht welke variant).



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 17:46 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 17:43 schreef Dirge for november het volgende:
"je weet niet beter"


Precies! "beter"


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 08-04-2010 18:02 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Mijn hardrock liefde is overgedragen door mijn broers en zussen die de jaren 80 bewust hebben meegemaakt (oudste is 40, jongste bijna 30). Ik word nog steeds erg gelukkig van Van Halen en Whitesnake, waar het voor mij mee begonnen is.

[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 08-04-2010 18:05]


Verrassend triviaal


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 08-04-2010 18:27 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Als we het in beeld gaan doen, zo ging ik ongeveer 'op metal':











underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 08-04-2010 19:01 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

Oh ja, Mandylion !! Strange Machines, natuurlijk !!!


Vind ik ook niet


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 08-04-2010 19:24 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Ah, cool, met plaatjes. Bij mij zag het er ongeveer zo uit:








Bareuh...


jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 08-04-2010 19:42 by jelmer2 Wijzig reactieProfiel van jelmer2Quote dit bericht

Tool in 2000 ofzo


Wil je muilperen?


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 08-04-2010 19:57 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 15:12 schreef Psychonaut het volgende:

Tering hard dit nummer!


Evil Dick


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 08-04-2010 20:29 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

rond 1995 toen kwam die clip van fear factory - in dat mortuarium op tv, vond ik geweldig. sindsdien hooked.
tijdje later naar de stad gegaan om die cd te kopen, in de oude bullit op het stratumseind, verkoper: "ja ze treden hier binnenkort op", maar goed daar durfde ik toch niet heen , wel cdtje gekocht demanufacture met die blauwe hoes.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 20:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 20:29 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
fear factory


Da's metal, geen hardrock.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 08-04-2010 20:35 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

oh euh inderdaad. dan is het Nirvana geweest een jaar later oid



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-04-2010 20:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 8 April 2010 20:35 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
Nirvana


Da's grunge, geen hardrock.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 08-04-2010 20:43 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Dat was de soundtrack van Tony Hawk's Pro Skater 3... Oude Red Hot Chili Peppers, Motörhead, Alien Ant Farm, CKY...

edit: en Zebrahead

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 08-04-2010 20:44]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 09-04-2010 7:55 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

Golden Earring tijdens de basisschooljaren.
Vanaf de middelbare school Morbid Angel en dan vooral Covenant en Domination. En Type o Negative.



Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen