IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Homo-haat op Zware Metalen" - een Goed Gesprek (tm) met Schaep. Vorige pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2011 12:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

"gehap" :')

Rot anders op uit dit topic, FA.


I wish I was a butterfly


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 23-04-2011 12:52 by stigma Profiel van stigma

Zullen we anders weer verder discussièren?


Subtiel kamerolifantje


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2011 12:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ja, dat bedoel ik.


I wish I was a butterfly


Bright_Eyes
Usericon van Bright_Eyes
Posted 23-04-2011 12:53 by Bright_Eyes Profiel van Bright_Eyeshttp://bright--eyes.hyves.nl/

Heb 2 jaar geleden in 't natuurhistorisch museum een extra zaal gezien over homoseksualiteit bij dieren. D'r zijn echt een hele hoop gaye beesten.


Dat het niet evolutionair voordelig is, wil niet zeggen dat het niet natuurlijk is. On the other hand: misschien is het wél evolutionair voordelig, who knows .


[/zachteG]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2011 12:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 april 2011 12:53 schreef Bright_Eyes het volgende:
Heb 2 jaar geleden in 't natuurhistorisch museum een extra zaal gezien over homoseksualiteit bij dieren. D'r zijn echt een hele hoop gaye beesten.


Dat het niet evolutionair voordelig is, wil niet zeggen dat het niet natuurlijk is. On the other hand: misschien is het wél evolutionair voordelig, who knows .


Tsja, het is ondanks alle tegenwerking nog steeds niet weg. Dus de evolutie zal het ook wel prima vinden


I wish I was a butterfly


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 23-04-2011 12:55 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 23 april 2011 10:43 schreef stigma het volgende:
Je moet wel een scheiding maken tussen homofiel seksueel gedrag en dominant seksueel gedrag bij dieren.


Subtiel kamerolifantje


Bright_Eyes
Usericon van Bright_Eyes
Posted 23-04-2011 12:56 by Bright_Eyes Profiel van Bright_Eyeshttp://bright--eyes.hyves.nl/

@Stigma: zoveel weet ik niet meer van die tentoonstelling af, maar ik ben vrijwel zeker dat ze het echt over homoseksualiteit hadden.


[/zachteG]


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 23-04-2011 13:02 by stigma Profiel van stigma

Toch kan je dat niet vergelijken met mensen. Bij dieren zal het zich uitsluitend uiten in hun seksuele gedrag, terwijl bij mensen er ook liefde en dergelijk gevoelens voor hetzelfde geslacht komt kijken.

De aanname dat dieren dit soort gevoelens kennen is een Disney-fantasie.


Subtiel kamerolifantje


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2011 13:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 april 2011 12:55 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Tsja, het is ondanks alle tegenwerking nog steeds niet weg. Dus de evolutie zal het ook wel prima vinden
Naar mijn mening verandert er weinig door homoseksuele activiteiten in de dierenwereld. Vooral inzake het opvoeden van kinderen doet de seksuele geaardheid van de opvoeders er imho totaal niet toe. Er moeten gewoon twee mensen zijn die een kind dermate normen en vaardigheden bijbrengen dat dat kind zich na een X jaar zelf in de wereld kan redden, er is ook minder/geen discussie over of dat persé de biologische ouders moeten zijn (adoptie etc).

De discussie dat homofiele stellen geen goede opvoerders zouden kunnen zijn is imho ook puur een religieuze discussie. Een prehistorische Tolkien heeft kennelijk ook gevonden dat dat niet zou kunnen derhalve zijn de volgeligen daarvan verstoken van een eigen mening daarover.

Ik zie persoonlijk dus geen probleem in de opvoeding van kinderen door een homoseksueel koppel, wel zullen die kinderen een hoger risico lopen op pesterijen etc etc en zal daar door de gemeenschap eens beter op gelet moeten worden. Religieuzen zouden zich eens wat meer moeten verdiepen in naastenliefde.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-04-2011 13:05 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 23 april 2011 12:51 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
"gehap" :')

Rot anders op uit dit topic, FA.

Want?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Bassie in het verleden (in andere topics) uitspraken heeft gedaan die tegenstrijdig zijn aan wat ie hier post.
En als ik dan zie hoe men er hier op vliegt noem ik dat happen ja.

Edit:
[/hap]

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 23-04-2011 13:05]


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2011 13:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 april 2011 13:05 schreef Forever After het volgende:
Want?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Bassie in het verleden (in andere topics) uitspraken heeft gedaan die tegenstrijdig zijn aan wat ie hier post.
En als ik dan zie hoe men er hier op vliegt noem ik dat happen ja.

Edit:
[/hap]

Het interesseert me geen ene reet, allemaal. Alleen maar een beetje letten op hoe iedereen dingen zegt en dan "HAHAHAHAHA, JE HAPT HOOR!" schreeuwen, en dat in elk topic weer

Als mensen in serieuze discussies alsmaar zo nodig de sneue aap moeten uithangen om mensen te laten happen, tsja, dan is dat maar zo

edit: als je dan zo'n stoere trollendetector bent, confronteer bastianus daar dan mee, hebben we een stuk meer aan

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-04-2011 13:11]


I wish I was a butterfly


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 23-04-2011 13:10 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 23 april 2011 13:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het interesseert me geen ene reet, allemaal. Alleen maar een beetje letten op hoe iedereen dingen zegt en dan "HAHAHAHAHA, JE HAPT HOOR!" schreeuwen, en dat in elk topic weer

Als mensen in serieuze discussies alsmaar zo nodig de sneue aap moeten uithangen om mensen te laten happen, tsja, dan is dat maar zo

JE HAPT!

(Dus stop daar mee en ga gewoon verder met de discussie dan, edje)


Subtiel kamerolifantje


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2011 13:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 april 2011 13:10 schreef stigma het volgende:
JE HAPT!

(Dus stop daar mee en ga gewoon verder met de discussie dan, edje)

Interesseert me geen reet


I wish I was a butterfly


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 23-04-2011 13:13 by stigma Profiel van stigma

De discussie niet of dat je hapt?

@Jenje: Ben het helemaal met je eens. ...word er bang van..


Subtiel kamerolifantje


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-04-2011 13:13 by Forever After Profiel van Forever After

Terug naar de homohaat dus.

En daar rekening ik het gediscussieer over het opvoeden van kinderen in verschillende gezinssituaties en wat daar van terecht komt dus ook niet toe. Misschien iets voor een nieuw tipok?

@voorlaatste post van AG.

OT:
Ik haat iemand niet omdat ie homo is.


Sitggy:
Als je nou denkt dat ik postte om AG te laten happen snap je het effe verkeerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 23-04-2011 13:19]


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-04-2011 13:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 april 2011 13:13 schreef stigma het volgende:
De discussie niet of dat je hapt?

Dat ik zou happen. Ik noem het ook geen happen, trouwens
quote:
Op 23 april 2011 13:04 schreef Jenje het volgende:
Naar mijn mening verandert er weinig door homoseksuele activiteiten in de dierenwereld. Vooral inzake het opvoeden van kinderen doet de seksuele geaardheid van de opvoeders er imho totaal niet toe. Er moeten gewoon twee mensen zijn die een kind dermate normen en vaardigheden bijbrengen dat dat kind zich na een X jaar zelf in de wereld kan redden, er is ook minder/geen discussie over of dat persé de biologische ouders moeten zijn (adoptie etc).

Is ook zo.
quote:
De discussie dat homofiele stellen geen goede opvoerders zouden kunnen zijn is imho ook puur een religieuze discussie. Een prehistorische Tolkien heeft kennelijk ook gevonden dat dat niet zou kunnen derhalve zijn de volgeligen daarvan verstoken van een eigen mening daarover.

Ik zie persoonlijk dus geen probleem in de opvoeding van kinderen door een homoseksueel koppel, wel zullen die kinderen een hoger risico lopen op pesterijen etc etc en zal daar door de gemeenschap eens beter op gelet moeten worden. Religieuzen zouden zich eens wat meer moeten verdiepen in naastenliefde.



I wish I was a butterfly


Bright_Eyes
Usericon van Bright_Eyes
Posted 23-04-2011 13:21 by Bright_Eyes Profiel van Bright_Eyeshttp://bright--eyes.hyves.nl/

quote:
Op 23 april 2011 13:02 schreef stigma het volgende:
Toch kan je dat niet vergelijken met mensen. Bij dieren zal het zich uitsluitend uiten in hun seksuele gedrag, terwijl bij mensen er ook liefde en dergelijk gevoelens voor hetzelfde geslacht komt kijken.

De aanname dat dieren dit soort gevoelens kennen is een Disney-fantasie.
Waar haal je dan uit dat dieren dat soort gevoelens niet zouden hebben? Niet dat ik het tegendeel beweer, ik vraag me het gewoon af.

Als je kijkt dat bijvoorbeeld (volgens mij) koningspinguins hun hele leven bij elkaar blijven, zou je toch wel zeggen dat er meer is dan alleen seks.

Misschien is het enige doel dat dit soort koppels worden gevormd wel alleen om het nageslacht goed op te voeden, maar heel plat gezien, is dat bij mensen toch ook zo?

Van de andere kant zie ik nog wel meer evolutionaire voordelen van verliefdheid/koppels vormen.


edit: zwaar eens met jenje verder.

[Dit bericht is gewijzigd door Bright_Eyes op 23-04-2011 13:23]


[/zachteG]


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 23-04-2011 13:26 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Laten we het een defect noemen... Is rood haar ook. Er zijn mensen die zich daarvoor schamen, en daarom hun haar verven en dikke foundations smeren.

Om dezelfde reden dat er homofiele medemensen zijn die met een vrouw trouwen en kinderen krijgen.

In beide gevallen niet de beste manier van leven lijkt me.

Maar wat Midas zegt: Wat maakt het uit of het natuurlijk is of niet. Dat een Bidsprinkhaan het hoofd van het mannetje afbijt tijdens de sex, betekent toch ook niet dat wij dat moeten accepteren mocht een vrouw daarmee beginnen.

De natuur is moraal gezien niet altijd de beste graadmeter.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 23-04-2011 13:32 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 23 april 2011 13:21 schreef Bright_Eyes het volgende:
Waar haal je dan uit dat dieren dat soort gevoelens niet zouden hebben? Niet dat ik het tegendeel beweer, ik vraag me het gewoon af.

Als je kijkt dat bijvoorbeeld (volgens mij) koningspinguins hun hele leven bij elkaar blijven, zou je toch wel zeggen dat er meer is dan alleen seks.

Misschien is het enige doel dat dit soort koppels worden gevormd wel alleen om het nageslacht goed op te voeden, maar heel plat gezien, is dat bij mensen toch ook zo?

Van de andere kant zie ik nog wel meer evolutionaire voordelen van verliefdheid/koppels vormen.


edit: zwaar eens met jenje verder.

Omdat dieren geen zelfgerichte emoties kennen. Te denken dat dieren dat wel kunnen heet antropomorfisme en dat komt voort uit onze eigen wens dat dieren dat wél kunnen. "Mijn hond houdt van mij" "Mijn hond schaamt zich wanneer hij in huis gepoept heeft."
Over je koningspinguins: Het aanmaken van het ei vergt al veel van het lichaamsgewicht van het vrouwtje. Zij zal dus moeten eten om haar gewicht terug te krijgen. Tijdens het broeden eten depinguins niets. Om het ei succesvol uit te broeden moet er dus gedeeld gebroed worden. Omdat ze natuurlijk niet al die energie in andermans ei stoppen, blijft het stel trouw aan elkaar. (Volgens mij trouwens ook alleen tijdens het broedseizoen)

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 23-04-2011 13:34]


Subtiel kamerolifantje


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-04-2011 13:34 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 23 april 2011 13:26 schreef powertieke het volgende:
Dat een Bidsprinkhaan het hoofd van het mannetje afbijt tijdens de sex, betekent toch ook niet dat wij dat moeten accepteren mocht een vrouw daarmee beginnen.



Tegen de tijd dat sprinkhanen zoveel invloed op de samenleving krijgen grijpt Geert wel in.

Om de sprinkhaanisering tegen te gaan komt hij dan wel met de film 'Bidna' op de proppen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 23-04-2011 13:35 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Als we geert niet hadden...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-04-2011 13:37 by Forever After Profiel van Forever After

... en alletwee onze ogen niet en geen voordeur...





 


WMP
Usericon van WMP
Posted 23-04-2011 13:40 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 23 april 2011 13:32 schreef stigma het volgende:
Over je koningspinguins: Het aanmaken van het ei vergt al veel van het lichaamsgewicht van het vrouwtje. Zij zal dus moeten eten om haar gewicht terug te krijgen. Tijdens het broeden eten depinguins niets. Om het ei succesvol uit te broeden moet er dus gedeeld gebroed worden. Omdat ze natuurlijk niet al die energie in andermans ei stoppen, blijft het stel trouw aan elkaar. (Volgens mij trouwens ook alleen tijdens het broedseizoen)


Albatrossen, klauwapen en zwanen zijn ook dieren die een leven lang bij elkaar blijven als monogaam stelletje. Niet alleen tijdens het broedseizoen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-04-2011 14:06 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 23 april 2011 13:40 schreef WMP het volgende:
Albatrossen, klauwapen en zwanen zijn ook dieren die een leven lang bij elkaar blijven als monogaam stelletje. Niet alleen tijdens het broedseizoen.
Klopt, net als veel soorten roofvogels.


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 23-04-2011 14:06 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen