IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Van de kaart, vermagerd met een baard[drugs topic 7] Vorige pagina | Volgende pagina
Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 03-08-2010 10:55 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=13802&start=210

quote:
En als jonge mensen regelmatig cannabis roken? Dan zijn zij - zoals al eerder beschreven - met hun eigen ontwikkelingsweg in tegenspraak, want deze processen van uittreding, van gedeeltelijk sterven en wegdromen zijn nogal in tegenspraak met de weg náár de aarde toe, náár het leven, die elk jong mens in zijn gang naar de volwassenheid betreedt.
    En hoe begrijpelijk ook de motieven voor chronisch cannabisgebruik bij een aantal jonge mensen mogen zijn en hoe helpend zij eventueel ook cannabis mogen ervaren als een medicijn voor hun innerlijke problematiek, een werkelijke hulp is het op den duur dus niet. In feite is het gebruik eerder een plaatsvervanging voor de medemens, die immers óók warmte, geborgenheid, aandacht, gevoelens, zorg, troost en boeiende ervaringen zou kunnen geven. Zo gezien is de vraag naar de drug in wezen een vraag naar de mens, naar de wezenlijke ontmoeting met de ander: thuis, op school en in de wereld; het is een vraag naar gemeenschap, naar een verbinding met de aardse gemeenschap der mensen, in het hier en nu, een vraag naar gemeenschap waarin de ander je ziet en waarin een vraag is naar jou.




IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-08-2010 12:19 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 augustus 2010 23:30 schreef ElitE het volgende:
Maar ik denk dat je na 10 porties paddo's zeker ook wel een gevaar voor jezelf bent, en misschien ook wel met blijvende geestelijke schade.

Klopt helemaal, maar daar zegt deze grafiek dan ook niks over Altijd oppassen met meer lezen dan er te lezen valt.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 03-08-2010 12:19]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 15-08-2010 7:49 by Heidenkloon Profiel van Heidenkloon

Laatst weer eens Salvia aangeshaft. 10X. Een paar keer goed van gegaan. Ik moest mijn concept van tijd weer eens drastisch gaan heroverwegen. Ik dacht dat alles zich tegelijk en eeuwig afspeelde en wij er alleen doorheen reizen. Ieder moment, iedere seconde, verleden en toekomst spelen zich altijd en constant af als een soort oneindige verticale strepen in het continuüm en worden door ons horizontaal gepasseerd en als tijd ervaren. Maar tijd bestaat niet. We kunnen ieder moment in het verleden en de toekomst beleven als we wisten hoe we konden ontsnappen uit de horizontale tunnel die ons langs een fractie van alles dat altijd is heeft gevoerd in wat wij leven noemen. Da's typisch Salvia. Je kunt het wel.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-08-2010 7:51 by Schaep Profiel van Schaep

Zeker.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 15-08-2010 8:18 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Normaal gesproken ben ik altijd wel in voor een experimentje, en het ziet er ook best aantrekkelijk uit, maar die duizenden Datura stramonium planten hier laat ik toch maar voor wat ze zijn. Ik dacht niet dat er mensen zouden zijn die dit regelmatig recreatief gebruiken, maar daar zijn er hier best wel wat van...



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-08-2010 8:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 augustus 2010 7:49 schreef Heidenkloon het volgende:
Laatst weer eens Salvia aangeshaft. 10X. Een paar keer goed van gegaan. Ik moest mijn concept van tijd weer eens drastisch gaan heroverwegen. Ik dacht dat alles zich tegelijk en eeuwig afspeelde en wij er alleen doorheen reizen. Ieder moment, iedere seconde, verleden en toekomst spelen zich altijd en constant af als een soort oneindige verticale strepen in het continuüm en worden door ons horizontaal gepasseerd en als tijd ervaren. Maar tijd bestaat niet. We kunnen ieder moment in het verleden en de toekomst beleven als we wisten hoe we konden ontsnappen uit de horizontale tunnel die ons langs een fractie van alles dat altijd is heeft gevoerd in wat wij leven noemen. Da's typisch Salvia. Je kunt het wel.
Ja. Maar zoiets kan je toch ook wel bedenken of ervaren zonder van een wazige Indianenplant te snoepen?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-08-2010 8:37 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 15 augustus 2010 8:33 schreef bastianus het volgende:
Maar zoiets kan je toch ook wel ervaren zonder van een wazige Indianenplant te snoepen?
Hoe?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-08-2010 8:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 augustus 2010 8:37 schreef Slechtheid het volgende:
Hoe?
Door van jezelf al wazig te zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-08-2010 8:39 by Slechtheid Profiel van Slechtheid



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-08-2010 8:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 augustus 2010 8:18 schreef Panzerke het volgende:
Normaal gesproken ben ik altijd wel in voor een experimentje, en het ziet er ook best aantrekkelijk uit, maar die duizenden Datura stramonium planten hier laat ik toch maar voor wat ze zijn. Ik dacht niet dat er mensen zouden zijn die dit regelmatig recreatief gebruiken, maar daar zijn er hier best wel wat van...
Resulteert meestal in een bad trip volgens mij. Alhoewel, je kunt bij de homeopaat wel dusdanig kleine hoeveelheden krijgen dat het niet giftig is. Maar dan wordt het weer gebruikt om weerstand op te bouwen tegen nachtschade-allergie, en is het niet hallucinerend. Maar vergiftiging en hallucineren zitten in dit geval heel dicht bij elkaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 15-08-2010 9:00 by Heidenkloon Profiel van Heidenkloon

quote:
Op 15 augustus 2010 8:33 schreef bastianus het volgende:
Ja. Maar zoiets kan je toch ook wel bedenken of ervaren zonder van een wazige Indianenplant te snoepen?


Salvia is niet te bedenken of te ervaren met simpele menselijke ideeën. Doe het maar eens en je weet wat ik bedoel. Vijf minuten trippen en er nog dagen of weken over moeten nadenken en onder woorden proberen te brengen. Zo gaat het bij mij in ieder geval.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-08-2010 9:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 augustus 2010 9:00 schreef Heidenkloon het volgende:
Salvia is niet te bedenken of te ervaren met simpele menselijke ideeën. Doe het maar eens en je weet wat ik bedoel. Vijf minuten trippen en er nog dagen of weken over moeten nadenken en onder woorden proberen te brengen. Zo gaat het bij mij in ieder geval.
Ik weet niet of ik dat durf. Heb van paddestoelen al eens een bad trip van weken lang gehad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-08-2010 9:07 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Salvia is superkort. Begin dan met 5X.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 15-08-2010 9:12 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Superkort maakt geen drol uit he, intensiteit gaat het om. In een beetje fatsoenlijke salvia trip ben je inderdaad maar tien minuutjes weg, maar vrienden die het in mijn bijzijn gebruikten kwamen er compleet uitgeput uit. Om maar niet te spreken over het gevaar van zo ver van de planeet zijn dat je onbewust de halve huisraad in die periode sloopt en door twee man tegen de bank gedrukt moet worden om voor erger behoed te worden...



Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 15-08-2010 9:25 by Heidenkloon Profiel van Heidenkloon

Op Salvia kun je niet slecht gaan omdat je sterk gedissocieerd bent. Ik vond het ook een paar keer supertraumatisch, vooral de eerste keer waar ik alleen maar een bewustzijn zonder herinneringen in een oneindige leegte was, ik wist niets meer; ik wist niet meer wie ik was, ik wist niet meer wat ik was, ik wist niet meer waar ik was, alles was weg. Mezelf, de mensheid, deze planeet en dit universum waren dingen die niet bestonden en ik wist écht niet meer wie of wat ik was. Mijn geheugen was leeg en er was absolute leegheid om me heen. Er was nooit iets geweest en er zal ook nooit iets zijn, alleen dat ik bewust was van de enormiteit van het niets. Angstaanjagend, maar niets aan overgehouden omdat ik zo gedissocieerd was. Je stapt uit jezelf en je neemt geen slechte dingen mee terug uit het Salvia universum. Het enigste dat je eraan overhoudt is dat je drastisch anders kunt gaan denken over dingen als de dood, geesten, religie, tijd, paralelle universa en dat soort ongein. Maar dat vind ik juist interessant denkvoer.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 15-08-2010 9:44 by Heidenkloon Profiel van Heidenkloon

Hoppa, nog wat gelul over dissociatie, religie en Salvia van het net geplukt;

Herstructurering Mogelijk door Losse Associatie Binding

De gedissocieerde cognitieve toestand lost de associatieve binding van de geest, en maakt diepe revisie mogelijk van de interconnecties tussen mentale constructies. Revolutionaire bekering tot een nieuwe theorie of wereld-model omvat structurele transformatie van concept netwerken en hierarchieën, toegenomen verklarende coherentie, concept recombinatie, en rationele mechanismes van paradigma conversie (Thagard 1992).


Religie en mythe gaan over dissociatieve-toestand ervaring, bevroren-tijd determinisme, cybernetica van zelf-controle en metaforische beschrijving hiervan. In intense primaire religieuze ervaring ondergaat het mentale model van het ego en de wereld een standaard, pre-geconfigureerde expansie en transformatie zodat rekening wordt gehouden met het representatieve karakter van ervaring, de ervaring van embeddedness in tijdsloze eenheid, en het beperkte en afhankelijke karakter van zelf-controle agentschap, bijgestaan door metaforen die deze ervaringsinzichten beschrijven.

Net als de cognitieve structuur van het ego is het transcendente mentale model een aangeboren, pre-geconfigureerde structuur die ontdekt en onthuld wordt, zoals een adolescent het aangeboren vermogen tot orgasme ontdekt, en wordt vervolgens ontwikkeld en verfijnd, in tegenstelling tot ontdekt en geconstrueerd als ware het een arbitraire vinding. Het vermogen om tot een mystiek hoogtepunt te komen is ingebouwd, net als het onthulde mentale model, hoewel de bruikbare metaforen en systematische verklaring voor het behouden van de onthulde mentale structuur het produkt van menselijke inspanning moet zijn.


Splitsen van Representatie en Verwezen Lagen

Salvia divinorum veroorzaakt metaperceptie, ofwel de perceptie van de laag van mentale constructies wat het enige is dat direct getoond is aan bewustzijn. In de dissociatieve toestand kan het aanknopings-punt van bewustzijn verhoogd worden, of een niveau terug gestapt, resulterend in het waarnemen van de cognitieve mechanismes van mentale-constructie verwerking en waarneming zelf.

Niet alleen raken geassocieerde constructies gescheiden van elkaar, de mentale representatie van elk onderdeel splitst waarneembaar en scheidt van het gerepresenteerde verwezene, splitsend in twee waarneembaar verschillende lagen: de representatielaag aanwezig als een werkelijke tekening, en een verafgelegen, speculatief domein waar naar verwezen wordt maar waarneembaar afwezig is, zoals een uitheems land dat men nooit rechtstreeks gezien heeft. (Hoffman 1996).

Een persoon leeft zijn gehele subjectief ervaren leven in een simulatie die de eigen geest produceert door het presenteren van mentale constructies aan het bewustzijn. In metaperceptie komen persoonlijke controle-kracht en persoonlijke beweging door ruimte en tijd over als synthetische mentale constructies.


Het Bewegende Controle-Agentschap als Mentale Constructie

De geest in de normale cognitieve staat genereert de sensatie een autonoom ego agentschap te zijn dat cross-time controle-kracht uitoefent tijdens beweging door tijd en ruimte; deze sensatie is een geprojecteerd, geconstrueerd, synthetisch beeld en perspectief.

De ego-eenheid bestaat als een werkelijke set patronen en dynamica verspreid door de tijd, maar het ego is niet zo solide, continu of autonoom machtig zoals deze oorspronkelijk werd waargenomen. Als een mentale constructie bestaat het ego als een serie tijdsframes, waarbij de beweging van de continue agent en controle-kracht geprojecteerd wordt vanuit elk afzonderlijk tijdsframe.

Het zien van het illusionaire aspect van mentale representatie van het zelf, en het voelen van ruimtetijd eenheid in de afwezigheid van de gebruikelijke persoonlijke soliditeit, kan ervaren worden als dood – het einde van persoonlijk bestaan – omdat de geest in ego-mode zijn bestaan identificeert met de geprojecteerde afbeelding en sensatie van het bewegende continue agentschap en controle-kracht.


Religieuze Effecten van Salvia Divinorum

Salvia divinorum is een ergonomisch vehikel van religieuze onthulling en transformatieve regeneratie van mentaal model in initiatie. Salvia produceert minder lichamelijke effecten dan LSD; Het ontbeert het trillen, pupilverwijding, temperatuurschommelingen en hartbeving. De vermindering van lichamelijke effecten, tezamen met controleerbare dosering en korte duur, maken Salvia ideaal voor het bestuderen van cognitive dynamica van tijd, wil, en controle, waaronder de aard van persoonlijk controle agentschap. Wanneer Salvia gecombineerd wordt met het begrijpen van de huidige theorie, kan men direct en onomwonden worden geinitieerd in transcendente zelf-kennis.


Salvia kan intense ontbinding van zicht en het mentale lichaams-beeld veroorzaken, vergelijkbaar met Laokoon, het orakel en priester van Apollo, verstrengeld met de twee slangen van Apollo; Jonah, met de stromen, golven en golfslag die om hem heen kolken en dreigen hem op te slorpen in turbulente wateren, met zeewier gewikkeld om zijn hoofd; en Medusa, met slangen bewegend rond haar hoofd. Het materiele vlak zelf, waaronder het mentale lichaams-beeld, lijkt te ontbinden, niet alleen de visuele waarneming ervan.

Vergeleken met paddestoelen produceert Salvia minder visuele en auditieve vervorming zoals kleurverloop, vervaging, oppervlaktegolving, vervorming, tracers en audio warbling. Salvia veroorzaakt sensaties van expliciet representationalisme, bevroren tijdloosheid, ruimtetijd embeddedness en ruimtelijke vereniging, en het onvermogen gedachten te controleren en sturen; Bewustzijn lijkt stil te staan terwijl gedachten arriveren, gepresenteerd en gegeven aan losgekoppeld, passief bewustzijn.

Vanwege de korte duur van geinhaleerde Salvia-rook, zijn dynamica zoals “reis”, “lange trip die zich afspeelt”, “episch avontuur” gereduceerd in vergelijking met peyote of LSD; desondanks kan hetzelfde thema optreden, “Er is geen ontkomen aan een mogelijke controle-crash die plaats vind verderop in de wereldlijn”. De tijdsduur van geinhaleerde Salvia-rook is te kort om transcendente, dissociatieve-toestand emotie mogelijk te maken.




Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 15-08-2010 9:56 by Heidenkloon Profiel van Heidenkloon

Wow! Dit is ongeveer wat ik een paar posts terug probeerde te omschrijven. Frappant

Tijd als een Ruimte-achtige Dimensie

Salvia divinorum produceert een sterke sensatie van ruimtelijke vereniging en eenheid. Het statische, bevroren karakter van tijd wordt waargenomen als een verzameling van huidige momenten, met tijd als een ruimte-achtige dimensie, waarbij ruimte niet gezien wordt als direct aanwezig, maar in plaats daarvan, gegeven door huidige mentale representaties. Het gevoel van Salvia is vreemd doch vertrouwd, de geest terugbrengend naar home-base – De blok-universum Oorsprong.

Metaforen voor het ervaren van ingebedheid in het bevroren, tijdloos blok-universum omvatten het einde der tijden, gevangenschap, en het verkleven van het lichaam aan fysieke objecten. Oosterse uitdrukkingen voor het ervaren van het bevroren tijdloos blok universum omvatten de Ground of Being of Tao die overal stroomt met inbegrip van de eigen geest; Het ontsnappen aan de eindeloze ronde van moreel karma en zijn ononderbroken causale keten; En het voorkomen van wedergeboorte in een materieel, stervelijk lichaam.

In de gedissocieerde cognitieve toestand worden objecten en de sturende ego-entiteit expliciet waargenomen als uitgestrekt over de tijd; Ze zijn waarneembaar verspreid langs een gefixeerde en pre-set stroom van tijd-frames bevroren in hun positie, zodat een persoon overkomt als een levend standbeeld bestaande uit een serie en verzameling van beelden of afbeelding-frames in toenemend veranderende poses.

Tijd wordt niet langer waargenomen als een stroom, maar als een bevroren uitgestrektheid en positioneel verband van stationaire, afzonderlijke en gescheiden tijdframes, met mentale constructies, waaronder persoonlijke controle-gedachten, permanent uitgestrekt langs de tijdsas.




VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 15-08-2010 10:13 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Het kan altijd gebeuren wat Panzerke zegt, zelfs met een dissiocatief. Het is bij Ayahuasca waar DMT het werkzame middel is ook al een gebeurd. Nou ben je daar niet helemaal van de kaart zoals bij salvia of een pijp pure DMT maar als dat niet lekker valt bij jou en er knapt iets kan er wel degelijk was mis gaan en agressief worden.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 15-08-2010 10:23 by Heidenkloon Profiel van Heidenkloon

Ach, er kan ook iets knappen als je wil afrekenen in de supermarkt en weer eens achter een stel ouwe wijven staat die minutenlang kunnen kleppen zonder iets te zeggen.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-08-2010 10:24 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 15 augustus 2010 10:23 schreef Heidenkloon het volgende:
Ach, er kan ook iets knappen als je wil afrekenen in de supermarkt en weer eens achter een stel ouwe wijven staat die minutenlang kunnen kleppen zonder iets te zeggen.
Zo intens fakking herkenbaar.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 15-08-2010 10:30 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 15 augustus 2010 10:23 schreef Heidenkloon het volgende:
Ach, er kan ook iets knappen als je wil afrekenen in de supermarkt en weer eens achter een stel ouwe wijven staat die minutenlang kunnen kleppen zonder iets te zeggen.




Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-08-2010 13:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 augustus 2010 8:33 schreef bastianus het volgende:
Ja. Maar zoiets kan je toch ook wel bedenken of ervaren zonder van een wazige Indianenplant te snoepen?


Een stevig autoongeluk of bijna doodervaring misschien. Ik denk dat de indianenplant veiliger is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-08-2010 13:53 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 augustus 2010 8:18 schreef Panzerke het volgende:
Normaal gesproken ben ik altijd wel in voor een experimentje, en het ziet er ook best aantrekkelijk uit, maar die duizenden Datura stramonium planten hier laat ik toch maar voor wat ze zijn. Ik dacht niet dat er mensen zouden zijn die dit regelmatig recreatief gebruiken, maar daar zijn er hier best wel wat van...


Haha vet, kun je een beetje beschrijven hoe ze het gebruiken?

Ik heb ook wel zin om wat te verzamelen op het strand maar dan drogen. Dan gaat het nog wel even een behoorlijke tijd duren voordat ik aan de echte tripmiddelen van de nachtschade familie durf te beginnen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 15-08-2010 16:27 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 15 augustus 2010 9:25 schreef Heidenkloon het volgende:
Op Salvia kun je niet slecht gaan omdat je sterk gedissocieerd bent.


mooi dit.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-08-2010 16:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe en meneer heiden had een aantal jaar geleden toch een behoorlijke bad trip op dit forum?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen