IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Meest irritante / slechtste popnummers ooit Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-12-2013 17:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2013 17:07 schreef Fusion het volgende:
Ik ken Friday of hoe t allemaal moge heten niet. Ik weet dus ook niet of eea geluk was. Lijkt me bij dit soort producties een uitzondering maar zou kunnen.

Friday is geschreven door een 'fabriek'. Een bedrijf wat nummers maakt voor kinderen met ouders die teveel geld hebben en hopen dat hun kind misschien ooit een ster wordt. Is (voor de schrijvers) wegwerpmateriaal, wordt niet geschreven omdat men denkt of hoopt dat het nationaal doorbreekt ofzo. Bedoeld voor in kleine kring, hoogstens om een beetje mee te lobbyen, maar dat is het dan ook wel
quote:
En ja, bij popmuziek zit er vaak n heel team van producers, schrijvers, arrangisten, nagelstylisten en wat al niet bij ja. En is volgens mij de inbreng van de uitvoerend artiest vaak beperkt. Volgens mij waren de Sugababes (eerste 3 albums zijn dan ook echt meesterwerken) best n uitzondering hierop.

Verfrissend sowieso, dat zulke acts het gewoon echt zelf doen


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-12-2013 17:34 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 december 2013 17:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Friday is geschreven door een 'fabriek'. Een bedrijf wat nummers maakt voor kinderen met ouders die teveel geld hebben en hopen dat hun kind misschien ooit een ster wordt. Is (voor de schrijvers) wegwerpmateriaal, wordt niet geschreven omdat men denkt of hoopt dat het nationaal doorbreekt ofzo. Bedoeld voor in kleine kring, hoogstens om een beetje mee te lobbyen, maar dat is het dan ook wel
Oke dat wist ik allemaal niet. Grappig concept. En met die autotune aan kan iedereen zingen, dus eh Lijkt me wel wat zo'n baan in zo'n 'fabriek'! Wel afgewisseld met af een toe een underground glitch dubstep nummer of een 12 minuten duren progressief death metal epos, uiteraard.

quote:
Op 9 december 2013 17:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Verfrissend sowieso, dat zulke acts het gewoon echt zelf doen
Volgens mij zijn ze zelfs aan hun eerste platendeal gekomen door n zelfgeschreven demo. Hoe/wat/wie de instrument daarop ik niet weet.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-12-2013 17:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2013 17:34 schreef Fusion het volgende:
Oke dat wist ik allemaal niet. Grappig concept. En met die autotune aan kan iedereen zingen, dus eh Lijkt me wel wat zo'n baan in zo'n 'fabriek'! Wel afgewisseld met af een toe een underground glitch dubstep nummer of een 12 minuten duren progressief death metal epos, uiteraard.

Ja, om te werken kan het best leuk zijn denk ik. Als die kiddo's niet te vervelend zijn


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-12-2013 17:39 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

als dat van die rijke en verwende nesten zijn.... mmmmm.... misschien toch niet zo leuk dan


When your people matter, menstrual health matters


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 05-03-2014 10:59 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-03-2014 11:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

+veel


signature


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-03-2014 15:22 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2013 16:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het succes van Friday was weinig op gestuurd, denk ik. Dus ik weet niet of ik dat 'knap' wil noemen. Was meer een kwestie van geluk

Dat Saturday is in ieder geval wel op gestuurd een succes te worden, gezien Friday al een succes was. Klinkt overigens ook beter. Andere schrijvers denk ik.

Wordt trouwens niet ontzettend veel 'tienermuziek' door volwassen geschreven? Britney Spears schreef laat pas veel, en hedendaagse lui als Bieber en Cyrus volgens mij ook. Niet dat ze niets konden/kunnen, verre van, maar het wordt toch allemaal in het begin gemastermind door anderen. En volgens mij geldt dat zo ongeveer voor alle tienersterretjes.

En by extensions: wordt niet ontzettend veel popmuziek door anderen geschreven dan de uitvoerder?


Yep, daar heb je songwriters voor, en dat gebeurt voor bijna elke popster. Overigens een practice die al heel veel jaren standhoudt; ook artiesten als Piaff, Brel, etc, hadden songwriters, en zelfs in vorige eeuwen was het helemaal niet ongebruikelijk dat componisten/songwriters muziek schreven voor uitvoerenden.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-03-2014 15:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 maart 2014 11:59 schreef Hypnos het volgende:
+veel
Mwa, een beetje nietszeggend, maar niet echt iti of slecht. Een beetje zoals alle nummers van Kenny Lravitz.


When your people matter, menstrual health matters


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 05-03-2014 21:15 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Ik weet niet, ik kan me echt irriteren aan die 'come along if you feel like a room without a roof' zin


Black seeds of bunny!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-03-2014 21:29 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2014 21:15 schreef Nyghtslave het volgende:
Ik weet niet, ik kan me echt irriteren aan die 'come along if you feel like a room without a roof' zin


Die wordt zo half gezongen alsof iemand door zijn "neus" zingt.. dat nummer?

Oh en hier dat NEEEEHEEWWW YOOOHORKKK nummer en Katie dinges met haar roaarrr gedoe. Brr.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-03-2014 21:36 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 5 maart 2014 15:22 schreef Illusione het volgende:
Yep, daar heb je songwriters voor, en dat gebeurt voor bijna elke popster. Overigens een practice die al heel veel jaren standhoudt; ook artiesten als Piaff, Brel, etc, hadden songwriters, en zelfs in vorige eeuwen was het helemaal niet ongebruikelijk dat componisten/songwriters muziek schreven voor uitvoerenden.


Het is toch ook helemaal niet raar? Waarom zou elke popster naast kunnen zingen ook nog eens liedjes kunnen verzinnen? Mooi meegenomen als het zo is, maar 1 talent is al best veel talent.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-03-2014 21:39 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Idd. In een hispter underground metalband schrijft ook niet iedereen de nummers.


When your people matter, menstrual health matters


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-03-2014 21:51 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2014 21:39 schreef Fusion het volgende:
Idd. In een hispter underground metalband schrijft ook niet iedereen de nummers.


Dat betekent niet meteen dat de hele creatieve content geoutsourced wordt naar een derde partij. Lijkt me nogal een belangrijk verschil.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-03-2014 21:54 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 maart 2014 21:51 schreef iPim het volgende:
Dat betekent niet meteen dat de hele creatieve content geoutsourced wordt naar een derde partij. Lijkt me nogal een belangrijk verschil.
Want? Wat is daar nou belangrijk aan?


When your people matter, menstrual health matters


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 06-03-2014 10:19 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2014 21:36 schreef De Tegenpartij het volgende:
Het is toch ook helemaal niet raar? Waarom zou elke popster naast kunnen zingen ook nog eens liedjes kunnen verzinnen? Mooi meegenomen als het zo is, maar 1 talent is al best veel talent.





Helemaal niet raar zelfs. Het kunnen schrijven van een kwalitatief goed nummer, schrijven van teksten en uitvoering ervan zijn drie zeer verschillende talenten.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-03-2014 10:51 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 maart 2014 10:19 schreef Illusione het volgende:
Helemaal niet raar zelfs. Het kunnen schrijven van een kwalitatief goed nummer, schrijven van teksten en uitvoering ervan zijn drie zeer verschillende talenten.
Precies. Mensen die 'vinden' dat muzikanten/zangers hun eigen nummers *moeten* schrijven snappen dat niet zo.


When your people matter, menstrual health matters


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 06-03-2014 10:55 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2014 10:51 schreef Fusion het volgende:
Precies. Mensen die 'vinden' dat muzikanten/zangers hun eigen nummers *moeten* schrijven snappen dat niet zo.



Hoe bedoel je dat?
Edit; laat maar, eerst lezen dan reageren....





[Dit bericht is gewijzigd door nark op 06-03-2014 10:56]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-03-2014 10:56 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 maart 2014 10:19 schreef Illusione het volgende:
Het kunnen schrijven van een kwalitatief goed nummer, schrijven van teksten en uitvoering ervan zijn drie zeer verschillende talenten.
En dus helemaal niet zo raar dat mensen niet per se meer dan één talent hebben.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-03-2014 10:57 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Oki


When your people matter, menstrual health matters


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 12-03-2014 18:56 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht



Dit moet ik echt even laten bezinken zo kut is het. Ongelooflijk. Wat een lef heeft die vrouw om zulke bagger te maken.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 15-03-2014 23:39 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht



Irritant irritanter irritantst


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 16-03-2014 0:13 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 15 maart 2014 23:39 schreef _Thomas_ het volgende:


Irritant irritanter irritantst


Coldplay is eigenlijk vanaf X&Y al bloedirritant. Parachutes en A Rush Of Blood To The Head waren geweldige albums, en zelfs X&Y had een aantal mooie tracks, maar daarna is het echt ernstig pretentieuze, saaie meuk geworden..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-03-2014 0:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

+extreem veel. Coldplay maakt muziek met kleuterdeuntjes, U2 achterna


signature


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 19-03-2014 19:01 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht



Indrukwekkend middelmatig.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 19-03-2014 19:21 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht





Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen