IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers (deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 02-08-2010 13:59 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 2 augustus 2010 13:56 schreef RudiEngel het volgende:
Dat is niet tussen de hoofdredactie en de freelancers. Dat is tussen artiest/label en hoofdredactie. Daar weet ik niks van af en wil ik ook graag zo houden.


ja joh steek jij maar lekker je kop in het zand


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 02-08-2010 14:02 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

Waarom zou ik een mening moeten hebben over een vaag, waarschijnlijk onjuist weergegeven berichtje dat ik op een forum lees van iemand die ik niet eens ken?

Bovendien had ik het over de kant van de freelancer en niet over die van de hoofdredacteur.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 02-08-2010 14:12 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 2 augustus 2010 13:55 schreef Hexegot het volgende:
Met pulp verdien je namelijk nooit van z'n leven genoeg geld om echt groot te worden - en groot te blijven.


zeg dat maar tegen Master P, Puff Daddy of the vilage people.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 02-08-2010 14:14 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 2 augustus 2010 13:52 schreef flebbie het volgende:
Metal Mike is corrupt. Hij wilde in 2000 If_Then_Else van the Gathering niet in de SC hebben. Tenzij er geld onder de tafel door werd gegeven. Dit heb ik mij laten vertellen door Henk Rutten (vader van Hans en Rene).


Ik lees de laatste maanden eigenlijk de Aardschok niet meer; wellicht te veel grote bands (die we al lang kennen) en te weinig aanstormend talent, tenzij het om Onno's hardcore gaat. Tsja, zo ken ik van iemand die destijds stagiaire was bij een distributeur dat Jorn voor een "kleine" advertentievergoeding coverstory + CD van de maand kon worden.

Mike v. Rijswijk moet van Aardschok leven, en soms levert dat inderdaad schimmige waardering op. Aan de ene kant begrijpelijk (brood op de tafel is van een hogere prioriteit als idealen) maar het tast de geloofwaardigheid van het medium uiteindelijk wel aan.

Nog even over gemiddelden, het is maar een richtlijn. Het volgende verhaal vertelde ik altijd mijn leerlingen als we gemiddelden gingen toepassen en mensen er heilig in geloofden.

[lesje van ome John)
"Hoe lang is de gemiddelde Nederlander, van jong tot oud?"
Klas: 1,80 meter...
"Jongens, bij alle Nederlanders zitten ook baby's en kinderen, pas maar aan"
Klas: 1,40 meter dan...
"Vooruit.. En hoe oud IS (niet wordt) de gemiddelde Nederlander?"
Klas: als die gemiddeld 80 wordt, en zoals u zegt we geen pieken door oorlogen en andere pret zoals zoals u dat noemt kent, zal dat rond de 40 zijn...
"Heel goed, en de helft is ongeveer man, de andere helft vrouw?"
Klas: Ja meneer, dat klopt.

"Mooi, vat ik het samen. Ik maak een kledinglijn voor de gemiddelde Nederlander. De lijn is voor mensen van 1,40 meter lang, 40 jaar oud en voor personen met één borst en één teelbal. Kan iemand me uitleggen waarom ik van zijn lang zal zijn leven hier nagenoeg niets van ga verkopen"


Lang verhaal, maar ik hoop dat de kern over schermen met gemiddelden duidelijk is...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 02-08-2010 14:17 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 2 augustus 2010 14:02 schreef RudiEngel het volgende:
Waarom zou ik een mening moeten hebben over een vaag, waarschijnlijk onjuist weergegeven berichtje dat ik op een forum lees van iemand die ik niet eens ken?

Bovendien had ik het over de kant van de freelancer en niet over die van de hoofdredacteur.


Dit topic gaat over Aardschok in zijn geheel, niet alleen over de freelancers, maar je mag van mij best je eigen straatje schoonvegen hoor, we leven ten slotte allemaal het liefst in onze eigen selectieve werkelijkheid.

Nog een leuke dan: The Gathering weigerde te tekenen bij DSFA (label van Anthony van de Berg). Als straf schrijft onze Anthony een tamelijk minachtende recensie over How To Measure A Planet en The Gathering werd vanaf toen geweigerd in de SC. Bandjes van zijn eigen label werden standaard de hemel in geprezen en nota bene continue gebruikt als referentiekader bij andere recensies. Dit zijn gewoon feiten die laten zien wat een zieke spelletjes er gespeeld worden.

[Dit bericht is gewijzigd door flebbie op 02-08-2010 14:22]


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 02-08-2010 14:30 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

Je kunt je sowieso sterk afvragen of je het werken bij een label moet combineren met het schrijven voor een muziekblad. Dat móet wel een keer fout gaan. En ook al gaat het niet fout, dan kan het alsnog corrupt overkomen op je lezers.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-08-2010 14:32 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 2 augustus 2010 14:14 schreef Vampire John het volgende:


Lang verhaal, maar ik hoop dat de kern over schermen met gemiddelden duidelijk is...
Plus het feit natuurlijk dat het zwaartepunt van de muzieksmaak van een beperkte groep mensen altijd naar een bepaalde richting leunt en dus nooit een goed beeld kan geven. Volgende keer Steven Smegma en Van Rijnsbergen mee laten stemmen en je hebt een totaal ander resultaat. Gaat natuurlijk nergens over...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-08-2010 14:35 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 augustus 2010 13:50 schreef Hexegot het volgende:
Originaliteit en kwaliteit zijn twee verschillende dingen, Jenje. Haal ze vooral niet door elkaar.
Jij heb het over 'boven het maaiveld uitsteken', daar koppel ik automatisch originaliteit aan.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 02-08-2010 14:35 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

quote:
Op 2 augustus 2010 14:32 schreef NecRobert het volgende:
Plus het feit natuurlijk dat het zwaartepunt van de muzieksmaak van een beperkte groep mensen altijd naar een bepaalde richting leunt en dus nooit een goed beeld kan geven. Volgende keer Steven Smegma en Van Rijnsbergen mee laten stemmen en je hebt een totaal ander resultaat. Gaat natuurlijk nergens over...



SC heeft ook nog een ander doel he; gaat niet alleen om de rangorde van de cd's. Bij een blad als Aardschok hebben de lezers heel sterk hun 'favoriete' recensenten op wiens oordeel ze vertrouwen. Op die manier kun je dus ook in de SC alleen de kolom van die bewuste persoon checken.

Ik denk dat dat voor de lezers zwaarder telt dan het gewogen gemiddelde.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 02-08-2010 14:39 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 2 augustus 2010 14:35 schreef RudiEngel het volgende:
Bij een blad als Aardschok hebben de lezers heel sterk hun 'favoriete' recensenten op wiens oordeel ze vertrouwen.


We leven niet meer in de jaren 80. Hilarische uitspraak


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 02-08-2010 14:45 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

Ik krijg dat anders vaak genoeg van lezers te horen. Sterker nog: bij het checken van nieuwe albums ga ook ik op mijn favoriete recensenten af. Dat wil niet zeggen dat ik die cd's dan direct blindelings koop, maar ik check ze wel even.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-08-2010 14:48 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 2 augustus 2010 14:35 schreef RudiEngel het volgende:
SC heeft ook nog een ander doel he; gaat niet alleen om de rangorde van de cd's. Bij een blad als Aardschok hebben de lezers heel sterk hun 'favoriete' recensenten op wiens oordeel ze vertrouwen. Op die manier kun je dus ook in de SC alleen de kolom van die bewuste persoon checken.

Hmm nja ok, maar is wel een beetje ver gezocht. Ik denk dat Onno CroMag's mening over een doomplaat voor niemand interessant is, ook al is het je favoriete recensent. Je wilt misschien weten wat ie van de laatste Sick of it All vindt, maar die bespreekt hij toch wel zelf.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 02-08-2010 14:53 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

In dat geval niet nee, maar Robbie Woning bijvoorbeeld had altijd een heel goede, afgewogen mening over alles wat er in de soundcheck stond, of dat nu in zijn straatje viel of niet.

[Dit bericht is gewijzigd door RudiEngel op 02-08-2010 14:54]


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-08-2010 15:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Das dan een uitzondering. Ik zou zeggen Woning's eigen lof en beerputpagina


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 02-08-2010 15:15 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 2 augustus 2010 14:45 schreef RudiEngel het volgende:
Ik krijg dat anders vaak genoeg van lezers te horen. Sterker nog: bij het checken van nieuwe albums ga ook ik op mijn favoriete recensenten af. Dat wil niet zeggen dat ik die cd's dan direct blindelings koop, maar ik check ze wel even.


Recencies hebben tegenwoordig meer een "ohja die is ook uit, ff checken" functie. De inhoud is secundair geworden aangezien je tegenwoordig zelf direct een mening kunt vormen.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 02-08-2010 15:20 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

quote:
Op 2 augustus 2010 15:15 schreef flebbie het volgende:
Recencies hebben tegenwoordig meer een "ohja die is ook uit, ff checken" functie. De inhoud is secundair geworden aangezien je tegenwoordig zelf direct een mening kunt vormen.


Klopt, bij bands die je al kent. Als je een band nog niet kent, is het meer van: 'Ohja, die recensent met die muzieksmaak vindt die band cool, dus is het wellicht ook iets voor mij.'


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 02-08-2010 15:23 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 2 augustus 2010 14:35 schreef Jenje het volgende:

Jij heb het over 'boven het maaiveld uitsteken', daar koppel ik automatisch originaliteit aan.

Ik merk het, ja. Maar onterecht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-08-2010 15:24 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 augustus 2010 15:23 schreef Hexegot het volgende:
Ik merk het, ja. Maar onterecht.
Wat vind jij boven het maaiveld dan? Alles wat goed verkoopt of wat goed is. Dat laatste is dan per definitie alweer afhankelijk van diens mening.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-08-2010 15:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 augustus 2010 15:20 schreef RudiEngel het volgende:
Klopt, bij bands die je al kent. Als je een band nog niet kent, is het meer van: 'Ohja, die recensent met die muzieksmaak vindt die band cool, dus is het wellicht ook iets voor mij.'
Hij luister maat 1 of 2 bands, zijn niet zo heel veel mensen meer met een meer experimentelere inslag die nieuwe bands willen leren kennen

Alhoewel ikzelf voor dat meer Myspace gebruik


number_17
Usericon van number_17
Posted 02-08-2010 15:31 by number_17 Profiel van number_17http://www.ashladan.be

quote:
Op 2 augustus 2010 13:24 schreef RudiEngel het volgende:
Heb je het hier over Aardschok of over RT? De nieuwe RT heb ik niet gezien, maar uit mijn hoofd staan er in de nieuwe Aardschok 5 Roadrunner-interviews tegenover 0 Roadrunner-advertenties...
Over Rock Tribune. Die hjebben daar maandelijks wel een paar paginas in staan volgens mij.
Dan kun je ze niet meer helemaal verbannen want dan kun je je blad niet meer betalen.

Maar is 5 RR interviews niet wat veel? Begrijp me niet verkeerd, iedere band mag wat zeggen maar dit gaat te koste van andere labels/bands.

Wat me trouwens opvalt is dat interviews van bands van grote labels steeds meer beginnen te lijken op verkoop praatjes. Er zijn maar weinig grote bands die wat te melden hebben. Terwijl veel kleine bandjes vaak hele leuke dingen te zeggen hebben.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 02-08-2010 15:32 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

quote:
Op 2 augustus 2010 15:24 schreef Jenje het volgende:
Wat vind jij boven het maaiveld dan? Alles wat goed verkoopt of wat goed is. Dat laatste is dan per definitie alweer afhankelijk van diens mening.


Beide niet helemaal juist. 'Je hoofd boven het maaiveld uitsteken' betekent jezelf in een kwetsbare positie plaatsen, kritiek over jezelf afroepen, jezelf in de schijnwerpers zetten. In die richting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-08-2010 15:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dan denk ik dus in de richting van originaliteit, immers doen wat er al gedana is is kiezen voor een veilige weg.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 02-08-2010 15:33 by flebbie Profiel van flebbiehttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 2 augustus 2010 15:26 schreef Jenje het volgende:
Hij luister maat 1 of 2 bands, zijn niet zo heel veel mensen meer met een meer experimentelere inslag die nieuwe bands willen leren kennen

Alhoewel ikzelf voor dat meer Myspace gebruik


lastfm is nog handiger


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 02-08-2010 15:37 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

quote:
Op 2 augustus 2010 15:33 schreef Jenje het volgende:
Dan denk ik dus in de richting van originaliteit, immers doen wat er al gedana is is kiezen voor een veilige weg.


In dat opzicht klopt het wel redelijk.

Een heel duidelijk voorbeeld van het spreekwoord was bijvoorbeeld (ik blijf die band maar aanhalen) Watain met hun 'Black Metal shall be reborn'-uitspraak.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-08-2010 15:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ach, net als de rest van de wereld gaat ook metal in golfbewegingen. Alles komt vanzelf weer een keer terug. Zo gewaagd is dat dus ook weer niet.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen