IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers (deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 31-12-2010 14:03 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 31 december 2010 14:02 schreef Jenje het volgende:
En beroepsmatig gesprekken voeren is echt heul anders dan interviewen. Praat de hele dag for a living.


Telefonische Scheldschil?


Bruce Banner


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-12-2010 14:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 december 2010 14:03 schreef Lainedil het volgende:
Telefonische Scheldschil?
Is denk ik al ene jaar geleden dat ik op mijn werk uitgemaakt werd voor rotte vis ... op ZM ligt dat dan weer anders


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-12-2010 14:04 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 december 2010 14:02 schreef Jenje het volgende:
En beroepsmatig gesprekken voeren is echt heul anders dan interviewen. Praat de hele dag for a living.


Als de beroepsmatige gesprekken inhouden dat je veel van / over iets / iemand moet weten en dat bewijsmatig moet vastleggen is het meer dan vragen beantwoorden....


Boeiender


Nix
Usericon van Nix
Posted 31-12-2010 14:05 by Nix Profiel van Nix

Auditeren.


Heb ik nu iets gewonnen?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-12-2010 14:06 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 december 2010 14:05 schreef Nix het volgende:
Auditeren.


Heb ik nu iets gewonnen?


Een kusje.


Boeiender


Nix
Usericon van Nix
Posted 31-12-2010 14:07 by Nix Profiel van Nix

Whooptidoo




Ga ik nu maar weer eens op de bank liggen. Yay.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 31-12-2010 14:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 31 december 2010 13:47 schreef MR. N het volgende:
LOL, wat dacht je wat ik in het dagelijks leven doe? Interview jaarlijks meer dan ZM en Aardschok bij elkaar....

Da's ook wel weer zo
quote:
Op 31 december 2010 13:53 schreef RudiEngel het volgende:
Wat valt er te beantwoorden aan de kritiek dan? Wat moet ik over zo'n foto zeggen? De vraag werd me gesteld dus probeerde ik antwoord te geven. Ik heb bovendien gezegd dat het volgens mij een vormgeefkeuze is, maar daar lees je voor het gemak dan overheen.

Daar las ik helemaan niet overheen, dat noemde ik. Maar eerst zeg je dus dat het je niet interesseert en dat je niet weet hoe het bedoeld is, dan dat het een vormgeefkeuze is en uiteindelijk zet je toch maar de aanval op ZM in (terwijl MR. N niet van ZM is...).

Zeg dan inderdaad meteen niets. Verder wordt er veel andere terechte kritiek op Aardschok gegeven hier, waar je ook wat te vaak laf overheen stapt. Zoals die opmerkingen over Onno beantwoorden met dat de critici al jarenlang anoniem aan de kant staan :')
quote:
En ik geef direct toe dat ik te snel hap (story of my life) en dat zo'n tegenaanval erg makkelijk is (waarvoor mijn excuses), maar die frustratie komt nog voort uit al die makkelijke kritiek op Onno. Ik vind het zo laf om iemand op anonieme wijze op zo'n manier aan te vallen terwijl die man zo ontzettend veel heeft betekend voor de scene en zijn hele leven eraan heeft gewijd. Dat is respectloos, dat doe je gewoon niet.

Dat doe ik gewoon wel, als iemand kritiek verdient verdient die kritiek. Inzet en succes in het verleden is geen vrijbrief om niet meer op kwaliteit te letten / er niets meer over te mogen zeggen. Respect kan hij krijgen voor de goede dingen die hij gedaan heeft, niet direct voor alles wat hij nu nog doet

En je overtrekt het enorm met je "anoniem aanvallen". Stel je niet aan, een paar posts hier op het forum zullen Onno of Aardschok niet opeens doen ineenstorten, hoor.
quote:
Nogmaals mijn excuses voor mijn uitbarsting, ik besef me dat een site als ZM belangrijk is voor beginnende schrijvers om ervaring op te doen, dus dat was te makkelijk van me.

Ik vind dat je nu ZM wel heel erg bagatelliseert. Wat mij betreft is er buiten ZM geen ander Nederlandstalig magazine of ezine wat én goed genoeg is én interessant is. Loopt hier genoeg deskundigheid rond om te weten dat je grosso modo wel degelijk wat aan recensies hebt Eerlijk gezegd denk ik dat de recencies van ZM beter zijn dan die van de Aardschok.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-12-2010 14:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 december 2010 14:08 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik vind dat je nu ZM wel heel erg bagatelliseert. Wat mij betreft is er buiten ZM geen ander Nederlandstalig magazine of ezine wat én goed genoeg is én interessant is. Loopt hier genoeg deskundigheid rond om te weten dat je grosso modo wel degelijk wat aan recensies hebt Eerlijk gezegd denk ik dat de recencies van ZM beter zijn dan die van de Aardschok.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 31-12-2010 14:10 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

quote:
Op 31 december 2010 13:58 schreef Jenje het volgende:
Het zou Aardschok sieren als ze wat meer van de genoemde kritiek zich zouden aantrekken. Begrijpelijk dat dat niet altijd kan omdat AS gewoon geld moet verdienen, maar naar mijn mening (die ik onderbouwd zie door de genoemde kritieken alhier) is het blad met de A teveel gegaan voor de grote namen en is de band en de feeling met de "scene" kwijt.


Daar kan ik me in vinden, absoluut. Ik vraag me alleen af in hoeverre je daar zelf de hand in hebt. Als je geen fossiel op de cover zet verkoopt het simpelweg niet. Het is toch de oude generatie die trouw blijft aan een blad en die je tevreden moet houden. Ontzettend gevaarlijk om dan opeens met je koers te gaan rommelen.

Op een site kun je nog wel af en toe wat dingen uitproberen en meten wat voor invloed dat heeft op je bezoekersaantallen. En als het dan niet werkt, draai je het weer terug en komen de bezoekers vanzelf weer. Als je als blad de oudere groep van je abonnees kwijtraakt, krijg je die nooit meer terug. Dat is een van de lastigste dingen van bladen maken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-12-2010 14:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Grote namen zijn nodig, maar je kunt ook een balans zoeken tussen oud en nieuw. Ook een blad kan prima experimenteren, hoeft niet direct op volledige schaal, je kunt ook klein beginnen. AS heeft ook een website, betrek die erin en meet de response daar ...


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 31-12-2010 14:25 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

quote:
Op 31 december 2010 14:16 schreef Jenje het volgende:
maar je kunt ook een balans zoeken tussen oud en nieuw.


Het probleem is dat onze doelgroep - zeker bij het gedeelte voorin het blad - die oude namen verwacht. Sla ze een keer over en zet er een nieuwe band voor in de plaats, en ze vragen zich gegarandeerd af waar dat interview blijft.
In het gedeelte achterin (hardcore en extremere metal) is dat wat eenvoudiger, maar daar doen we het ook wel.

Ik zou zelf ook liever meer nieuw en minder oud lezen hoor, maar ik ben niet representatief voor onze doelgroep/ons abonneebestand.


quote:
Op 31 december 2010 14:16 schreef Jenje het volgende:
AS heeft ook een website, betrek die erin en meet de response daar...


Hoe zie je dat voor je? Online only artikelen over minder grote namen? Ik vrees dat dat al snel als te veel moeite wordt gezien. Dan moet je daar weer extra redacteuren voor aantrekken terwijl het niets oplevert.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 31-12-2010 14:28 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Werk dan samen met ZM. Ondersteun elkaar waar mogelijk. Aardschok met advertenties en links voor/naar ZM, en ZM met artikelen, recenties, en noem maar op. Dan kan je eigen personeel de grotere dingen blijven doen (zodat de oude knarretjes de boel blijven kopen en lezen ), en de ZM-mensen de extremere/kleinere bands behandelen.

Is maar een voorstel, natuurlijk.


[EDIT: of zeg ik nu iets heel doms? ]

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 31-12-2010 14:29]


Bruce Banner


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-12-2010 14:30 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 december 2010 14:25 schreef RudiEngel het volgende:




Hoe zie je dat voor je? Online only artikelen over minder grote namen? Ik vrees dat dat al snel als te veel moeite wordt gezien. Dan moet je daar weer extra redacteuren voor aantrekken terwijl het niets oplevert.
Ach, denk dat er genoeg (jonge) mensen zijn die voor Aardschok dingen willen schrijven, kan een mooie kweekvijver zijn. En een binding met jongere mensen, wat nu dus een probleem blijkt te zijn.

Ik las vroeger de Aardschok om nieuwe dingen te ontdekken, maar na de tot in het ziekelijke doorgeschoten Metallica-aanbidding ben ik afgehaakt.

Denk dat jullie veel meer met internet moeten doen om het blad levensvatbaar te houden, want als het zo zwaar leunt op ouwelullen is het ten dode opgeschreven.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-12-2010 14:31 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 december 2010 14:28 schreef Lainedil het volgende:



[EDIT: of zeg ik nu iets heel doms? ]


Verbazingwekkend, maar nee, je typt iets heel slims.


Boeiender


Kash1
Kashfest
Usericon van Kash1
Posted 31-12-2010 14:33 by Kash1 (Speciaal lid) Profiel van Kash1http://www.kashfest.nl

ZM is gewoon de fucking BOMB! 1600 reviews in een jaar (en ik heb er zeker 1500 nagekeken)




RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 31-12-2010 14:34 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

Kijk, nu wordt het interessant: opbouwende kritiek met als doel om het voor iedereen beter te maken. Filosofeer eens verder zou ik zeggen en leg een concreet voorstel bij Mike neer. Niet geschoten is altijd mis.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 31-12-2010 14:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 31 december 2010 14:34 schreef RudiEngel het volgende:
Kijk, nu wordt het interessant: opbouwende kritiek met als doel om het voor iedereen beter te maken. Filosofeer eens verder zou ik zeggen en leg een concreet voorstel bij Mike neer. Niet geschoten is altijd mis.

Beetje omgekeerde wereld dit, de insteek hierboven is juist dat jullie het bedrijf zijn wat in leven moet blijven. Jullie zullen dus voor elkaar moeten krijgen dat dat lukt.

Daarnaast vraag je nu aan mensen die niet van ZM zijn om een voorstel te doen.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-12-2010 14:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja zeg Aardschok verbeteren op ZM! Dat heet spam


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 31-12-2010 14:49 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

quote:
Op 31 december 2010 14:46 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Daarnaast vraag je nu aan mensen die niet van ZM zijn om een voorstel te doen.


Wie is hier nu van ZM en wie niet dan? Als je 'moderator' achter je naam hebt staan hoor je toch bij ZM?


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 31-12-2010 14:51 by KHPLF Profiel van KHPLF

Voor een nader overeen te komen bedrag ben ik best bereid om advies te geven.

[Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 31-12-2010 14:59]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-12-2010 14:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 december 2010 14:49 schreef RudiEngel het volgende:
Wie is hier nu van ZM en wie niet dan? Als je 'moderator' achter je naam hebt staan hoor je toch bij ZM?
Deels, die beheren alleen het forum.

Mensen met redactie doen alleen de frontpage, de mensen met hoofdredactie zijn echt belangrijk en de mensen met EN blauwe naam EN hoofdredactie zijn echt da bomb!


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 31-12-2010 14:57 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 31 december 2010 14:49 schreef RudiEngel het volgende:
Wie is hier nu van ZM en wie niet dan? Als je 'moderator' achter je naam hebt staan hoor je toch bij ZM?


Ik moet hier slechts de trollen af en toe van het forum flikkeren. Met het redactie-gedeelte heb ik niets te maken. Maar voel je vrij (ook aan ZM gericht) om dit idee in knallende plannen om te zetten.


Bruce Banner


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-03-2011 20:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Rootless: 30/100
Eden's Curse album van de maand


... ik wou dat ik de metalen kracht van Cruyff had


signature


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 31-03-2011 20:07 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 31 maart 2011 20:06 schreef Hypnos het volgende:
Rootless: 30/100
Eden's Curse album van de maand


... ik wou dat ik de metalen kracht van Cruyff had
Aardschok is eindhoven en dat ligt buiten de invloedssfeer van Cruyff.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-03-2011 20:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen