IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers (deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
hakowi
Usericon van hakowi
Posted 26-07-2011 13:24 by hakowi Profiel van hakowi

quote:
Op 26 juli 2011 12:40 schreef Ralph het volgende:
WTF



Nee.



Omdat het ook individuele meningen zijn! Of je snapt het écht niet of je doet het erom.


Even rustig aan Mr. Ralph, kennelijk voel jij je zeer persoonlijk aangesproken. Ik zeg duidelijk dat het mijn mening is en ik mag toch zeggen dat ik het sportief vindt dat hij als Aardschok redactielid zelf reageert.


lampje@WOD
Usericon van lampje@WOD
Posted 30-07-2011 17:12 by lampje@WOD Profiel van lampje@WODhttp://www.wingsofdeath.net

Leuke Grindbashers review op zich in de nieuwe Aardschok, maar dat ze uit de Achterhoek komen lijkt me best een misser



nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 30-07-2011 17:15 by nark Profiel van nark

Herrie komt uit de achterhoek dus zo ver zit ie dr niet af hoor.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


BVT
Usericon van BVT
Posted 30-07-2011 17:45 by BVT Profiel van BVThttp://www.nototherwisespecified.nl

Niets mis met de achterhoek!

Wat ik in de nieuwe aardschok wel vreemd vind is de graspop recentie. Er staan wel vier recentie's van dezelfde bands in. Waarom?



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-08-2011 10:30 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 30 juli 2011 17:12 schreef lampje@WOD het volgende:
Leuke Grindbashers review op zich in de nieuwe Aardschok, maar dat ze uit de Achterhoek komen lijkt me best een misser


Ah, ik moet dus weer een Aardschok aanschaffen? En inderdaad komt Herrie uut den Achterhoek, maar het is en blijft een Zwolsche band.


Boeiender


Daops
Usericon van Daops
Posted 01-08-2011 13:36 by Daops Profiel van Daops

Prima review inderdaad, proficiat Mathieu!

Iets anders, waarom staan eigen beheer cd's nog steeds afzonderlijk vermeld en krijgen ze zelfs geen cijfer bij de reviews? In een tijd waarin platenlabels steeds minder invloed hebben, en er prima produkten in eigen beheer uitgebracht worden toch een beetje achterhaald..



www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-08-2011 13:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Tja vind het toch lastig om een eigen beheer naast een labelrelease te leggen. En die vergelijking maak je wel als je met punten werkt imho.

Verschillen worden her en der wel kleiner inderdaad, hoewel we nog wel steeds ouderwets schuurtjeswerk tegenkomen


Daops
Usericon van Daops
Posted 01-08-2011 16:42 by Daops Profiel van Daops

Mja, punt is vaak dat het een wassen neus is. Als je een cd opstuurt onder de vlag van een fictief platenlabel (zelf even een logootje shoppen, briefpapier, zo gepiept) krijgt exact diezelfde plaat wel een cijfer, dan wanneer je hem onder de noemer 'eigen beheer' verzend.

Eigen beheer staat tegenwoordig al lang niet meer automatisch voor 'geen label wilde ons hebben, dus doen we het zelf maar'. Veel uitstekende bands kiezen er tegenwoordig bewust voor om het zelf te doen, en niet eens meer te gaan shoppen naar labels. Vooral ook in de metal, waar de meeste 'labels' vaak eenmans hobby-projecten zijn op de zolderkamer (overigens alle respect voor deze mensen en hun idealisme/inzet!).

Mijn punt, een album is een album en iedere plaat verdient het gelijkwaardig te worden behandeld. Is het bagger (muziek, produktie, artwork, whatever) verdient het een onvoldoende. Is het super, geef het een dikke voldoende. De tijden zijn veranderd, om iets op voorhand al minder serieus te nemen is niet objectief.

Overigens is dit niet alleen aan Aardschok gericht (ben al 21 jaar dik tevreden abonnee), maar gewoon iets wat me opvalt bij meerdere magazines.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 01-08-2011 16:44]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 01-08-2011 16:49 by Staalman Profiel van Staalman

Hier een


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-08-2011 17:02 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 augustus 2011 13:36 schreef Daops het volgende:
Prima review inderdaad, proficiat Mathieu!



Oeh, wat is het cijfer? Positieve review als ik het bovenstaande lees?

quote:
Iets anders, waarom staan eigen beheer cd's nog steeds afzonderlijk vermeld en krijgen ze zelfs geen cijfer bij de reviews? In een tijd waarin platenlabels steeds minder invloed hebben, en er prima produkten in eigen beheer uitgebracht worden toch een beetje achterhaald..



Sja, er is geen wezenlijk verschil tussen eigen beheer en platenmaatschappij, qua opnamen in ieder geval, de meeste kleinere bands bekostigen dat toch zelf.

Maar het is wel een beetje achterhaald om zelf geen label te verzinnen en dat op de achterkant te plakken, hups, en een cijfer is hun deel.


Boeiender


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 01-08-2011 17:41 by KHPLF Profiel van KHPLF

Een cijfer is sowieso overbodig als er een goede recensie aanwezig is.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-08-2011 17:42 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 augustus 2011 17:41 schreef KHPLF het volgende:
Een cijfer is sowieso overbodig als er een goede recensie aanwezig is.


Klopt, maar die voorwaarde is vaak niet aanwezig.


Boeiender


Daops
Usericon van Daops
Posted 01-08-2011 17:56 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 1 augustus 2011 17:02 schreef MR. N het volgende:
Oeh, wat is het cijfer? Positieve review als ik het bovenstaande lees?
83 punten Ben maar blij dat je een label achter je hebt (edit: inhoudelijke samenvatting: De heer Smegma is zeer te spreken over de muziek, produktie en de verpakking, incl dvd.)

Sja, er is geen wezenlijk verschil tussen eigen beheer en platenmaatschappij, qua opnamen in ieder geval, de meeste kleinere bands bekostigen dat toch zelf.

Maar het is wel een beetje achterhaald om zelf geen label te verzinnen en dat op de achterkant te plakken, hups, en een cijfer is hun deel. [/quote]Precies, je doet jezelf tekort anders.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 01-08-2011 18:02]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Daops
Usericon van Daops
Posted 01-08-2011 17:58 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 1 augustus 2011 17:41 schreef KHPLF het volgende:
Een cijfer is sowieso overbodig als er een goede recensie aanwezig is.
Ligt er aan natuurlijk, een hoop mensen doen gewoon even een quick scan bij de recensies. Maar een goed geschreven stuk is natuurlijk het belangrijkste.

Blijft overeind: waarom dan niet iedereen (g)een cijfer?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-08-2011 18:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mag je dan een album wat in eigen beheer opgenomen is (en low budget) minpunten geven voor een beroerde productie? Niet iedereen is gezegend met of de juiste connecties of voldoende geld om een professionele productie aan zijn/haar werk mee te geven.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-08-2011 18:32 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 augustus 2011 18:29 schreef Jenje het volgende:
Mag je dan een album wat in eigen beheer opgenomen is (en low budget) minpunten geven voor een beroerde productie? Niet iedereen is gezegend met of de juiste connecties of voldoende geld om een professionele productie aan zijn/haar werk mee te geven.


Ik snap de afweging. Maar een boutproductie is ook mogelijk met een groot budget, en een goede productie met een klein budget. Heeft weinig met connecties te maken maar meer met hoe je het zelf wil uitbrengen...


Boeiender


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 01-08-2011 18:38 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

quote:
Op 1 augustus 2011 18:32 schreef MR. N het volgende:
Ik snap de afweging. Maar een boutproductie is ook mogelijk met een groot budget, en een goede productie met een klein budget. Heeft weinig met connecties te maken maar meer met hoe je het zelf wil uitbrengen...


+1

Met Aratron hebben we voor een beperkt budget een cdemo opgenomen in een professionele studio. We hebben al in een paar recensies een compliment gekregen voor het goede, krachtige en heldere geluid. Dus ja waarom duizenden eurootjes uitgeven als het ook voor een paar honderd euro kan



[Dit bericht is gewijzigd door Sgeiterdt op 01-08-2011 18:39]


5 Euro's? Op je muil!!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-08-2011 18:41 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

dan hadden die luisteraers zeker HIV, ofniet?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2011 18:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik dacht dat dat een voorwaarde was om metal te kunnen appreciëren


signature


Daops
Usericon van Daops
Posted 01-08-2011 18:52 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 1 augustus 2011 18:32 schreef MR. N het volgende:
Ik snap de afweging. Maar een boutproductie is ook mogelijk met een groot budget, en een goede productie met een klein budget. Heeft weinig met connecties te maken maar meer met hoe je het zelf wil uitbrengen...
Natuurlijk, het geldt net zo goed voor de bands die in eigen beheer uitbrengen. Als je iets opstuurt, moet je niet bang zijn voor kritiek.

Verder eens met de heren N. en Sgeiterd. Voor weinig geld kun je met een hoop creativiteit een goed klinkende plaat afleveren.

Daarbij, ook de meerderheid van alle bands die onder een label iets uitbrengen financieren gewoon zelf de opnamen. De tijden van opnamebudgetten bij platencontracten zijn grotendeels voorbij. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-08-2011 12:30 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

In de recensie van de de nieuwe SSS cd staan twee fouten

*het is niet album #2 maar album # 3 (tenzij de band eerst hun 3e cd en daarna pas hun 2e cd heeft uitgebracht).

* Er staat: de songs zijn ultrakort. Op miin versie staat een nummer van 4 minuten en een nummer van 7 minuten. Dus niet alle nummers zijn "ultrakort".


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-08-2011 8:55 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Leuke reviews van dhr. Smegma. Helaasch staat een bepaalde band op de cover, en jawel, 6 pagina's Aardschok zijn opgeofferd voor een band die met 2 al toe kan. Jammer.


Boeiender


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 04-08-2011 11:39 by nark Profiel van nark

Hmmmm,,,,,, Grindbashers krijgt wel een cijfer en Burning Hatred niet, wel op het zelfde label uitgebracht.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-08-2011 11:50 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 augustus 2011 11:39 schreef nark het volgende:
Hmmmm,,,,,, Grindbashers krijgt wel een cijfer en Burning Hatred niet, wel op het zelfde label uitgebracht.


EP versus Full - Length denk ik...


Boeiender


Daops
Usericon van Daops
Posted 04-08-2011 11:54 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 4 augustus 2011 8:55 schreef MR. N het volgende:
Leuke reviews van dhr. Smegma. Helaasch staat een bepaalde band op de cover, en jawel, 6 pagina's Aardschok zijn opgeofferd voor een band die met 2 al toe kan. Jammer.
Omdat deze band nou eenmaal muzikaal/verkooptechnisch de vloer aanveegt met 99% van alle andere metalbands, en vrijwel iedere plaat album van de maand wordt

Serieus, liever een overmatige belichting van bands die nog steeds kwaliteit produceren dan de zoveelste bruine arm halen bij Metallica die al 20 jaar middelmatige albums uitbrengen, maar toch 110 punten krijgen.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen