IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers (deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 04-08-2011 12:05 by nark Profiel van nark

quote:
Op 4 augustus 2011 11:50 schreef MR. N het volgende:
EP versus Full - Length denk ik...





Ach ja, tuurlijk
Ik lees dat blad nog maar een jaar of 25 natuurlijk heheheheheh

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 04-08-2011 12:06]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-08-2011 12:18 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 4 augustus 2011 11:54 schreef Daops het volgende:
Omdat deze band nou eenmaal muzikaal/verkooptechnisch de vloer aanveegt met 99% van alle andere metalbands, en vrijwel iedere plaat album van de maand wordt

Serieus, liever een overmatige belichting van bands die nog steeds kwaliteit produceren dan de zoveelste bruine arm halen bij Metallica die al 20 jaar middelmatige albums uitbrengen, maar toch 110 punten krijgen.


Wat hou ik toch veel van jou! Ik had het niet beter kunnen verwoorden..

Enne, Mr.N het feit dat jullie 83 punten halen is geen garantie om gelijk op de cover te komen he.. meneertje grootheidswaanzin!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Daops
Usericon van Daops
Posted 04-08-2011 12:33 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 4 augustus 2011 12:18 schreef Staalman het volgende:
Wat hou ik toch veel van jou! Ik had het niet beter kunnen verwoorden..
Jij hebt ook al een partner he? Overigens wil het toeval dat mijn wederhelft vandaag bij de familie N. op bezoek gaat

Overigens niks tegen de Grindbashers, die verdienen wat mij betreft zeker meer aandacht op basis van wat ik gehoord heb.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-08-2011 13:29 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 augustus 2011 12:33 schreef Daops het volgende:
Jij hebt ook al een partner he? Overigens wil het toeval dat mijn wederhelft vandaag bij de familie N. op bezoek gaat


Haha, jawel, ze wordt nu van het station gehaald. *herstel, nu in da house!*
quote:

Overigens niks tegen de Grindbashers, die verdienen wat mij betreft zeker meer aandacht op basis van wat ik gehoord heb.


Och, *hapmodus aan* hoeft niet meer aandacht hoor.

Ik vind het alleen zonde dat bands zoals DT of Metallica zoveel pagina's beslaan, met weinig tekst ten opzichte van de opgeblazen foto's.

Er is genoeg te ontdekken en genoeg te schrijven om naast 2 pagina's de rest meer ruimte te geven.

Oh, nog iets, review van een duitsch optreden, wat is daar relevant aan?


Boeiender


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-08-2011 14:29 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 4 augustus 2011 13:29 schreef MR. N het volgende:
Oh, nog iets, review van een duitsch optreden, wat is daar relevant aan?


Omdat er mensen in Nederland zijn die aan de Duitse grens wonen en daar naar concertjes kunnen? (wat ik me als Randstadtenaar niet voor kan stellen)
Daarnaast schrijf je een liverecensie niet voor de mensen die het zo kunnen herbeleven, maar meer voor de exposure voor een band. Zo zie ik het zelf eigenlijk.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-08-2011 14:48 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 augustus 2011 14:29 schreef iPim het volgende:
Omdat er mensen in Nederland zijn die aan de Duitse grens wonen en daar naar concertjes kunnen? (wat ik me als Randstadtenaar niet voor kan stellen)

Ja, dat kan een relevante reden zijn...
quote:

Daarnaast schrijf je een liverecensie niet voor de mensen die het zo kunnen herbeleven, maar meer voor de exposure voor een band. Zo zie ik het zelf eigenlijk.


Dat is een goede insteek, maar kan je dan niet beter meer aandacht geven aan bands die het meer nodig hebben?


Boeiender


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-08-2011 14:51 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 5 augustus 2011 14:48 schreef MR. N het volgende:
Dat is een goede insteek, maar kan je dan niet beter meer aandacht geven aan bands die het meer nodig hebben?


Ik weet niet om welke betreffende band het gaat. Daarnaast schrijf ik meestal recensies van elk concert waar ik zo'n beetje metalgerelateerd heen ga. Misschien was dat hier ook zo? Ik vind zelf het aanbod aan liverecensies niet zo hoog en op ZM zie je ze ook niet zo vaak. Ikzelf vind ze echter geweldig om te lezen. Misschien had de Aardschok maar een paar concerten waar de redacteuren heengingen, en vonden ze een recensie voor een minder interessant concert beter dan niets? Ik weet ook niet om welke bands het ging, want voor hetzelfde geld zeg jij dat de band niet relevant is, terwijl dat misschien niet hoeft te zijn?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 24-08-2011 8:37 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Eigen beheer releases staan onder meer apart omdat het vaak CDR's zijn. Het zou vreemd zijn om die tussen geperste releases van Warner, Nuclear Blast etc te bespreken. Tenzij je het er telkens expliciet bij vermeldt.

Persoonlijk vind ik trouwens dat een release waar een label geld in investeert wel iets meer ruimte verdient dan een brakke oefentape op CDR, waarvan er 20 zijn gebrand.
Ook al is de muziek op die laatste geluidsdrager misschien wel stukken beter dan op de eerste. Dat kan zomaar gebeuren.

Ik ben een groot voorstander van fictieve labels.
Al was het maar omdat die vaak een coole/creatieve/grappige naam hebben.
Maar als kwaliteitsblad met 30+ jaar ervaring (hihi) prikken we daar natuurlijk wel genadeloos doorheen.

Wat betreft interviews en recensies... ja, in de ideale wereld stem je dat op elkaar af.
Ik heb de nieuwe Morbid Angel nog niet gehoord. Maar als die werkelijk zo kut is als iedereen roept, dan moet de interviewer wel vragen aan de band: zijn jullie nou helemaal gek geworden.
Tegelijkertijd weet ik uit ervaring dat er met ome Trey bijv. amper een normaal gesprek te voeren valt, omdat die gast totaal buiten de realiteit staat.

Zo.



krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 24-08-2011 8:38 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Tegelijkertijd zijn er inderdaad geregeld eigen beheer releases die kwalitatief niet onderdoen voor releases van labels. En dus best tussen de CD's besproken zouden kunnen en mogen worden.



Daops
Usericon van Daops
Posted 24-08-2011 10:20 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 24 augustus 2011 8:38 schreef krisiunizer het volgende:
Tegelijkertijd zijn er inderdaad geregeld eigen beheer releases die kwalitatief niet onderdoen voor releases van labels. En dus best tussen de CD's besproken zouden kunnen en mogen worden.
Duidelijk . Precies mijn punt, in de eerste plaats moet het gaan om de kwaliteit (muziek, verpakking, produktie etc.). Een goede eigen beheer-band verdient toch op z'n minst ook een cijfer. Daarom vind ik het jammer dat men op voorhand al naar zo'n B-rubriek verwezen wordt. Alsof het standaard al minder is, zonder dat de envelop zelfs geopend is.

Wat betreft CD-R's opsturen, helemaal mee eens. Dit komt gewoon knullig over.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 24-08-2011 13:29 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 24 augustus 2011 8:38 schreef krisiunizer het volgende:
Tegelijkertijd zijn er inderdaad geregeld eigen beheer releases die kwalitatief niet onderdoen voor releases van labels. En dus best tussen de CD's besproken zouden kunnen en mogen worden.


En andersom: rotzooi op erkende labels. Een eeuwig grijs vlak waar je gewoon een keuze in maakt en verder niet moeilijk over moet doen...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Orklord
Usericon van Orklord
Posted 24-08-2011 14:16 by Orklord Profiel van Orklord

Ik vind het helemaal niet erg dat cd's in eigen beheer apart geplaatst worden, hoef ik tenminste niet te zoeken tussen al die cd's. Ik zou trouwens ook wel weer voor een aparte rubriek zijn met Nederlands/Belgisch talent. Om wat ruimte te geven aan opkomende bandjes.

Ik vond het trouwens geheel overbodig om 3 reviews van hetzelfde festival (graspop) te doen in de laatste aardschok. Die ruimte had beter gebruikt kunnen worden.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 24-08-2011 16:42 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

quote:
Op 24 augustus 2011 14:16 schreef Orklord het volgende:
Ik vond het trouwens geheel overbodig om 3 reviews van hetzelfde festival (graspop) te doen in de laatste aardschok. Die ruimte had beter gebruikt kunnen worden.


Het viel mij vooral op dat er van sommige bands meerdere reviews in stonden van Graspop.



kabukiman
Usericon van kabukiman
Posted 24-08-2011 23:56 by kabukiman Profiel van kabukimanhttp://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal

Robbie, worden demo cassettes en 7"es eigelijk nog wel besproken in de Aardschok?





faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 25-08-2011 0:07 by faalhaas Profiel van faalhaas

demo cassettes


... hoe de hazen lopen ...


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 25-08-2011 0:24 by MetalJan Profiel van MetalJan

Gebruikt iemand die dingen nog?


kabukiman
Usericon van kabukiman
Posted 25-08-2011 0:32 by kabukiman Profiel van kabukimanhttp://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal

Cd's zijn zo achterhaald toch?



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 25-08-2011 0:42 by faalhaas Profiel van faalhaas

ja tegenwoordig zet elke beginnende band hun zooi op bandcamp


... hoe de hazen lopen ...


kabukiman
Usericon van kabukiman
Posted 25-08-2011 13:48 by kabukiman Profiel van kabukimanhttp://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal

Inderdaad anders luistert er helemaal niemand meer naar.



JWurm
Usericon van JWurm
Posted 25-08-2011 15:08 by JWurm Profiel van JWurmhttp://www.lordsofmetal.nl

Je bedoelt, gebruiken mensen ze WEER. Het is de nieuwste rage en lekker trve en obscvvr


kabukiman
Usericon van kabukiman
Posted 25-08-2011 18:44 by kabukiman Profiel van kabukimanhttp://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal

True en Obscuur...that's it!



krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 26-08-2011 11:05 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Ik heb recent nog wel een 7" besproken, van de hardcoreband Tense Reaction.

Ik denk dat een cassettebandje ook wel besproken zou worden. Het gaat om de muziek, niet om de geluidsdrager.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-08-2011 11:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 24 augustus 2011 8:37 schreef krisiunizer het volgende:
Eigen beheer releases staan onder meer apart omdat het vaak CDR's zijn. Het zou vreemd zijn om die tussen geperste releases van Warner, Nuclear Blast etc te bespreken. Tenzij je het er telkens expliciet bij vermeldt.


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-08-2011 13:37 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 26 augustus 2011 11:05 schreef krisiunizer het volgende:
Ik heb recent nog wel een 7" besproken, van de hardcoreband Tense Reaction.

Ik denk dat een cassettebandje ook wel besproken zou worden. Het gaat om de muziek, niet om de geluidsdrager.


En het heeft ook wel eens wat om een ander soort geluidsdrager te krijgen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-08-2011 13:39 by XXL Profiel van XXL

Sta je daar met in de ene hand dat bandje en in de andere je iPod.

Uuuuuh..... en nu???

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 26-08-2011 13:40]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen