IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers (deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-09-2011 11:31 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 2 september 2011 11:27 schreef krisiunizer het volgende:
Maar verder ben ik idd nu even uitgeluld.


hadden alle Aarsschok redacteuren maar zoveel zelfkennis


... hoe de hazen lopen ...


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 04-09-2011 11:23 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 1 september 2011 17:29 schreef krisiunizer het volgende:
Media Markt en Free Record Shop verkopen gewoon bootlegs. Is ook allemaal maar normaal tegenwoordig.

En je punt is?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 04-09-2011 11:54 by nark Profiel van nark

quote:
Op 4 september 2011 11:23 schreef Kvelgeest het volgende:
En je punt is?





Dat dat niet mag denk ik


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


HRI
anno 10-2008
Usericon van HRI
Posted 04-09-2011 12:42 by HRI Profiel van HRIhttp://www.herrierecordsinc.com

Labels en bands werken hetzelf in de hand... gewoon geen promo's maken en opsturen...maar gewoon de geluidsdrager zoals die uitgebracht wordt... klaar!

Als je van een band alles verzameld, alles wil hebben, dan zijn promo's, denk ik, extra gewilde objecten (weinig qua aantal vaak)...

mmmz, misschien alleen nog maar promo's uitbrengen bedenk ik me nu.


co-operation not competition!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-09-2011 12:46 by XXL Profiel van XXL

Ach, vaak vind ik een release wel leuk maar ook weer net niet leuk genoeg om er de hoofdprijs voor te betalen. Een voordelige promo voor een paar euro voldoet dan prima.

Vooral doorgaan met het aanbieden van die dingen.
Op festival-markets zijn dat juist vaak de bakken waar ik als eerste in duik.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 04-09-2011 12:48 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 4 september 2011 12:42 schreef HRI het volgende:
Labels en bands werken hetzelf in de hand... gewoon geen promo's maken en opsturen...maar gewoon de geluidsdrager zoals die uitgebracht wordt... klaar!

Als je van een band alles verzameld, alles wil hebben, dan zijn promo's, denk ik, extra gewilde objecten (weinig qua aantal vaak)...

mmmz, misschien alleen nog maar promo's uitbrengen bedenk ik me nu.


er zijn ook mensen die alleen maar promo's verzamelen. waarom mag Joost weten maar ze zijn er. Voor het cd-r tijdperk kan ik me het nog enigzins voorstellen, maar hedentendage niet. vooral niet als er die irritante piepjes e.d. in zitten.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Orklord
Usericon van Orklord
Posted 04-09-2011 21:57 by Orklord Profiel van Orklord

Foto's van de artiesten met een aardschok. Leuk voor een promo, maar bij een interview hoeft dat wat mij betreft niet


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 05-09-2011 15:31 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Ik heb altijd begrepen dat alleen promo's van grote bands als Iron Maiden wat opleveren.



krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 05-09-2011 15:36 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

quote:
Op 4 september 2011 11:23 schreef Kvelgeest het volgende:
En je punt is?


Er werd geopperd dat labels strenger moeten optreden.

Ik vind dat ze dat ook moeten doen tegen de verkoop van bootlegs bij grote ketens. Zowel FRS als Media Markt verkopen massa's onofficiele live DVD's.

Frank Zappa releases op Ryko die momenteel in de winkel liggen. Allemaal boots met lelijke kleurkopiehoes. Ryko doet helemaal geen Zappa meer.

Dat bedoelde ik.



Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 11-09-2011 9:59 by Metal-D (Speciaal lid) Profiel van Metal-D

Mooi, volgens de recensie in de Aardschok is Martin Lopez weer drummen bij Opeth.

Ook de eerste harde regels waarin Mike (voor de 100e keer) aangeeft kaf van koren te scheiden en zich daarmee onderscheidt van webzines is ronduit hilarisch...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-09-2011 10:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

hilarisch inderdaad. Vooral als je bekijkt wat de normen daarvoor zijn en het feit dat Trivium ( ) cd van de maand haalde


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-09-2011 11:10 by XXL Profiel van XXL

En wat is er precies mis met Trivium?

Volgens mij toch één van de succesvollere 'nieuwe' bands.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-09-2011 11:11 by Forever After Profiel van Forever After

:')


 


BVT
Usericon van BVT
Posted 11-09-2011 11:21 by BVT Profiel van BVThttp://www.nototherwisespecified.nl

Je kan het wat dat betreft ook niet goed doen. Anderzijds klagen dat er geen nieuwe bands zijn en men enkel de oudjes op de voorpagina heeft staan, staat er een nieuwe band is het ook niet goed. (waarom nou *insert bandnaam* band!)

Aardschok is na al die jaren toch wel een fijn blad, al een jaar of 10 los de nummers, nu sinds een jaar of twee elke maand in de bus. Dat ik het niet eens ben met alles wat geschreven word kan net zo goed aan mij liggen. ( dat doet het natuurlijk niet. )




Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 11-09-2011 11:30 by Metal-D (Speciaal lid) Profiel van Metal-D

Wat mij stoort aan Mike's verhaal is dat hij de suggestie wekt dat webzines niet kritisch zijn uit angst advertentie inkomsten te missen. Los van of dat wel of niet zo is is hij de laatste die dat zou mogen zeggen. Aardschok is ws veel afhankelijker van advertentie inkomsten dan menige webzine. Ik vond het een beetje een goedkoop en weinig realistisch verhaal.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-09-2011 11:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 11 september 2011 11:10 schreef XXL het volgende:
En wat is er precies mis met Trivium?

Volgens mij toch één van de succesvollere 'nieuwe' bands.


succesvol, dat klopt, maar daar stopt het dan ook imo. Gepusht en overrated. Zet een compilatie cd op met Machine Head, Slipknot, Children of Bodom , Disturbed, Trivium, Chimaira, DevilDriver, In Flames, Scar Symmetry, Mnemic, Mastodon en Soilwork en er zal maar 1 band zijn die niet herkend wordt, meer zelfs, na een tweede speelbeurt wordt die overgeslagen. Nul de botten nummers, herkenbaarheid of visie. Maar ja, grote naam hé, beetje propaganda van Metallica, groot label erachter en hoppa.
Als iedereen netjes een 75 geeft dan lukt het wel, de middelmaat regeert


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-09-2011 11:38 by XXL Profiel van XXL

Ik trek het wel.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-09-2011 11:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 11 september 2011 11:30 schreef Metal-D het volgende:
Wat mij stoort aan Mike's verhaal is dat hij de suggestie wekt dat webzines niet kritisch zijn uit angst advertentie inkomsten te missen. Los van of dat wel of niet zo is is hij de laatste die dat zou mogen zeggen. Aardschok is ws veel afhankelijker van advertentie inkomsten dan menige webzine. Ik vond het een beetje een goedkoop en weinig realistisch verhaal.


niet alleen dat, als je ziet dat de eigen belangen hun weg vinden dan vind ik dat persoonlijker nog degoutanter.
Ik heb me echt kapotgelachten met Shiver Records platen. Axamenta haalde ooit cd van de maand geloof ik, dan had ik echt zoiets van, ja hallo...
Op zich een echt sterke plaat, no doubt, maar van dat kaliber zijn er nog die meestal in de onderste regionen belanden van die eredinges of daar helemaal geen kans toe krijgen
en dan te weten dat een bepaalde persoon (personen) bij Aardschok belangen hadden (hebben) in Shiver Records... lachen man
Ik heb daar geen probleem mee als er open en eerlijk voor uitgekomen wordt, dat "lokale" bands wat meer aandacht verdienen of zo, maar gang dan ook de heilige boon niet uit met zelfverklaarde objectiviteit, onafhankelijkheid en "kennis". Puur omdat ze schrik hebben van het feit dat andere media stilaan dat papier zal verdringen. Shoot at random noem ik dat, in plaats van naar je eigen troeven te kijken ga je een vijand creëren die eigenlijk niet veel verschil van jezelf. Paniekaanval eerste klas


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-09-2011 11:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 11 september 2011 11:38 schreef XXL het volgende:
Ik trek het wel.
good for you


signature


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 11-09-2011 12:39 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

oei, een 7,8 voor Textures.

Daar kun je als band helemaal niets mee. Dan liever een 3,5. Dan kun je nog betogen dat de reviewer niet goed wijs is


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-09-2011 12:43 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 september 2011 12:39 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:
oei, een 7,8 voor Textures.

Daar kun je als band helemaal niets mee. Dan liever een 3,5. Dan kun je nog betogen dat de reviewer niet goed wijs is


Is dat dan een misser van Textures of van de Aardschok?


Boeiender


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 11-09-2011 12:48 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 11 september 2011 11:30 schreef Metal-D het volgende:
Wat mij stoort aan Mike's verhaal is dat hij de suggestie wekt dat webzines niet kritisch zijn uit angst advertentie inkomsten te missen. Los van of dat wel of niet zo is is hij de laatste die dat zou mogen zeggen. Aardschok is ws veel afhankelijker van advertentie inkomsten dan menige webzine. Ik vond het een beetje een goedkoop en weinig realistisch verhaal.


Ik heb het stuk niet gelezen (want ik lees de Aardschok al een jaar niet meer, volkomen niet interessant voor mij), maar wat je zegt inderdaad... Roadrunner die het blad support en daarom steevast in de eregalerij stond, en verhalen over gekochte publiciteit (kan ik ivm privacy helaas niet publiekelijk toelichten). Er zitten nog heus wel goede schrijvers/kenners (Leon/Steven) maar verder klinkt het behoorlijk hypocriet. Maar nogmaals, ik lees het blad niet meer dus moet afgaan op de info hier.


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-09-2011 13:24 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 september 2011 12:43 schreef MR. N het volgende:
Is dat dan een misser van Textures of van de Aardschok?
Van Textures natuurlijk. Wereldgasten hoor, op moeder Theresa en Ghandi na ken ik geen sympathiekere personen. Maar muzikaal gezien vind ik het net zo boeiend als een opgewaardeerde versie van een wit crematorium.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 11-09-2011 18:17 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

Nou Bas,

Een opgepoetste versie van TWC 2.0 net zo waarderen als een cd waar die band zijn hele ziel en zaligheid in heeft gestoken. Daar kan ik alleen maar blij mee zijn.

Verder is het Texturescijfer geen misser van wie dan ook. Ik poste dit gewoon zonder deel te nemen aan de discussie.
Verder geloof ik niet in verhalen van "gekochte" reviews. Kijk maar naar Textures, dat is een Nuclear Blast band, een label die voor tonnen aan advertentie inkomsten genereert.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-09-2011 20:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 september 2011 18:17 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:
Nou Bas,

Een opgepoetste versie van TWC 2.0 net zo waarderen als een cd waar die band zijn hele ziel en zaligheid in heeft gestoken. Daar kan ik alleen maar blij mee zijn.

Verder is het Texturescijfer geen misser van wie dan ook. Ik poste dit gewoon zonder deel te nemen aan de discussie.
Verder geloof ik niet in verhalen van "gekochte" reviews. Kijk maar naar Textures, dat is een Nuclear Blast band, een label die voor tonnen aan advertentie inkomsten genereert.
Zeer diplomatiek. Ik denk overigens ook niet dat Aardschok 'gekochte' reviews doet. Ten tijde van Anthony v.d. B., die ook wat labelbelangen scheen te hebben, heeft men wel een lesje geleerd daar denk ik. Bovendien vermoed ik dat het vaak ook de kift is. Afgunst omdat andermans muziek wel gewaardeerd wordt, terwijl het eigen product niet onverdeeld positief beoordeeld wordt.
Overigens, de vergelijking TMDC/Textures gaat sowieso niet op natuurlijk. TMDC is meer van het kaliber jeuk op moeilijke plekken door de trigger- en productietoestanden, maar da's meer een smaakding. Textures valt al meer in de categorie 'waar kan ik een heipaal vinden om mijn hoofd onder te leggen?'.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen