IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers (deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-01-2013 7:49 by Hexegot Profiel van Hexegot

Keristus, André Verhuysen maakt het wel weer bont in een aantal van z'n reviews in het januari/februarinummer. In z'n verslag van Distortionfest schrijft hij onder meer dat Devin Townsend slecht bij stem was (niks van gemerkt), Meshuggah "dodelijk" serieus was (gast, die band staat al vijftien jaar voor hetzelfde; get over it), en bovenal: Opeth had een glashelder geluid, een oogverblindend mooie lichtshow en was in topvorm (alledrie ronduit niet waar). Onbekendere bands als Xerath ("totaal inwisselbaar") en Trepalium ("dertien-in-een-dozijnband") worden zonder pardon afgeserveerd. Oh ja, de nieuwe Metalica-DVD schijnt ontegenzeglijk briljant te zijn. Over gekleurde berichtgeving gesproken...


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 21-01-2013 8:26 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

Wat is een Aardschok?


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 21-01-2013 8:30 by nark Profiel van nark

quote:
Op 21 januari 2013 8:26 schreef Sisyphos het volgende:
Wat is een Aardschok?




http://www.nu.nl/binnenland/3008737/lichte-aardbeving-in-limburg.html


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 21-01-2013 10:17 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 21 januari 2013 7:49 schreef Hexegot het volgende:
Keristus, André Verhuysen maakt het wel weer bont in een aantal van z'n reviews in het januari/februarinummer. In z'n verslag van Distortionfest schrijft hij onder meer dat Devin Townsend slecht bij stem was (niks van gemerkt), Meshuggah "dodelijk" serieus was (gast, die band staat al vijftien jaar voor hetzelfde; get over it), en bovenal: Opeth had een glashelder geluid, een oogverblindend mooie lichtshow en was in topvorm (alledrie ronduit niet waar). Onbekendere bands als Xerath ("totaal inwisselbaar") en Trepalium ("dertien-in-een-dozijnband") worden zonder pardon afgeserveerd. Oh ja, de nieuwe Metalica-DVD schijnt ontegenzeglijk briljant te zijn. Over gekleurde berichtgeving gesproken...


Tsja, wie neemt Verhuysen dan ook nog serieus tegenwoordig?


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 21-01-2013 10:18 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 21 januari 2013 10:17 schreef Vampire John het volgende:
Tsja, wie neemt Aardschok dan ook nog serieus tegenwoordig?
Inderdaad.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-01-2013 10:27 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 januari 2013 10:17 schreef Vampire John het volgende:
Tsja, wie neemt Verhuysen dan ook nog serieus tegenwoordig?


Joa, sinds die St. Anger review van hem heeft hij zichzelf afgeserveerd als serieuze muziekliefhebber inderdaad.


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2013 10:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 januari 2013 7:49 schreef Hexegot het volgende:
Keristus, André Verhuysen maakt het wel weer bont in een aantal van z'n reviews in het januari/februarinummer. In z'n verslag van Distortionfest schrijft hij onder meer dat Devin Townsend slecht bij stem was (niks van gemerkt), Meshuggah "dodelijk" serieus was (gast, die band staat al vijftien jaar voor hetzelfde; get over it), en bovenal: Opeth had een glashelder geluid, een oogverblindend mooie lichtshow en was in topvorm (alledrie ronduit niet waar). Onbekendere bands als Xerath ("totaal inwisselbaar") en Trepalium ("dertien-in-een-dozijnband") worden zonder pardon afgeserveerd. Oh ja, de nieuwe Metalica-DVD schijnt ontegenzeglijk briljant te zijn. Over gekleurde berichtgeving gesproken...



Aardschok is mainstream, metal is mainstream. Aardschok heeft helden nodig, net als iedere mainstream stroming, dus ook metal. Ze onderhouden het samen met alle grote kanalen binnen het genre. Nu en dan eens een comment bij Lulu en een minder plaatje van Machine Head, dat is ook om zichzelf "genuanceerde" en "kritische" attitude toe te dichten. Maar o wee als een nietszeggende naam als Xerath een naar hun doen degelijke plaat uitbrengt die net iets beter is dan de zoveelste Zonaria of Nuclear Blast band die ze allemaal samen geleidelijk aan ieder jaar hoger de affiche van zomerfestivals omhoog willen duwen...

om de zoveel tijd mag een outsider eens iets zeggen, of een topper van een nicherichting die aan belang wint zodat ze ook de sympathie van die mensen weer eens binnenhalen, maar ze hebben vooral nood aan heeel veel bekende namen. Neem het hen eens kwalijk, het is een populaire cultuur dat metal, met alle eigenschappen van dien. Het volkje en de media daarbinnen trekken dezelfde kaart. Muziek alleen doet het al lang niet meer, het is "the package".


signature


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-01-2013 11:00 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 21 januari 2013 10:17 schreef Vampire John het volgende:

Tsja, wie neemt Verhuysen dan ook nog serieus tegenwoordig?

Ik niet, maar ik verbaas me er toch iedere keer weer over dat zo iemand nog recensies mag schrijven, terwijl er in de hoek van de "modernere" metal - waar alle genoemde bands behalve Metallica toe behoren - ook andere kundige, en veel objectievere redacteuren binnen de Aardschok-burelen rondlopen (Robert Haagsma, Martijn Busink, Wouter Dielesen...).

@ Hypnos: ik ben het eens met alles wat je zegt, maar daarom mogen dit soort botte-bijl-conclusies nog wel aangestipt worden toch?


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 21-01-2013 11:11 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 21 januari 2013 7:49 schreef Hexegot het volgende:
Keristus, André Verhuysen maakt het wel weer bont in een aantal van z'n reviews in het januari/februarinummer. In z'n verslag van Distortionfest schrijft hij onder meer dat Devin Townsend slecht bij stem was (niks van gemerkt), Meshuggah "dodelijk" serieus was (gast, die band staat al vijftien jaar voor hetzelfde; get over it), en bovenal: Opeth had een glashelder geluid, een oogverblindend mooie lichtshow en was in topvorm (alledrie ronduit niet waar). Onbekendere bands als Xerath ("totaal inwisselbaar") en Trepalium ("dertien-in-een-dozijnband") worden zonder pardon afgeserveerd. Oh ja, de nieuwe Metalica-DVD schijnt ontegenzeglijk briljant te zijn. Over gekleurde berichtgeving gesproken...


Devin was wel degelijk slecht bij stem. Dat je dat niet doorhebt omdat 'ie heel goed/professioneel is, en bij de zaken waarop het mis zou kunnen gaan overgaat op z'n schreeuw, of de achtergrondkoortjes het laat overnemen terwijl hij een grapje maakt laat hem alleen maar stijgen in mijn achting.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2013 11:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 januari 2013 11:00 schreef Hexegot het volgende:
Ik niet, maar ik verbaas me er toch iedere keer weer over dat zo iemand nog recensies mag schrijven, terwijl er in de hoek van de "modernere" metal - waar alle genoemde bands behalve Metallica toe behoren - ook andere kundige, en veel objectievere redacteuren binnen de Aardschok-burelen rondlopen (Robert Haagsma, Martijn Busink, Wouter Dielesen...).

@ Hypnos: ik ben het eens met alles wat je zegt, maar daarom mogen dit soort botte-bijl-conclusies nog wel aangestipt worden toch?


absoluut!! graag zelfs

vrees alleen dat je frustratie zal omslaan in apathie na een tijd

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-01-2013 11:22]


signature


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 21-01-2013 11:23 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

Ik zou eerlijk gezegd ook niet anders verwachten dan dat iemand als Devin Townsend weet wanneer hij wat wel en niet kan, en daarop inspeelt.

Ik vind sowieso wel dat een groot deel van de metalscene draait rond wat 'in' is. Wijk je daarvan af, word je al snel verguist, en dat werkt niet voor een tijdschrift, dus houden ze zich lekker an de heersende consencus


Black seeds of bunny!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2013 11:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Er zijn enkele sterke politici verloren gegaan aan Aardschok magazine.


signature


Daops
Usericon van Daops
Posted 21-01-2013 11:32 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 21 januari 2013 11:11 schreef powertieke het volgende:
Devin was wel degelijk slecht bij stem. Dat je dat niet doorhebt omdat 'ie heel goed/professioneel is, en bij de zaken waarop het mis zou kunnen gaan overgaat op z'n schreeuw, of de achtergrondkoortjes het laat overnemen terwijl hij een grapje maakt laat hem alleen maar stijgen in mijn achting.
Precies, hij twitterde overigens zelf ook over die stemproblemen wegens zware verkoudheid. Daarom ook, samen met Meshuggah, de meest professionele act van de dag.

Wel eens met de rest van de kritiek. Vond Opeth helemaal niet zo sterk. En die wervelende lichtshow.. zoveel had ik nou ook weer niet gedronken om die compleet te missen


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 21-01-2013 11:32 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Nog een misser: hun website.

Jezus...


Ja hoor...


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 21-01-2013 11:44 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

Toffe peer die Hypnos.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 21-01-2013 11:46 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 21 januari 2013 11:23 schreef Nyghtslave het volgende:
Ik zou eerlijk gezegd ook niet anders verwachten dan dat iemand als Devin Townsend weet wanneer hij wat wel en niet kan, en daarop inspeelt.

Ik vind sowieso wel dat een groot deel van de metalscene draait rond wat 'in' is. Wijk je daarvan af, word je al snel verguist, en dat werkt niet voor een tijdschrift, dus houden ze zich lekker an de heersende consencus


Dat vind ik ook zo spijtig aan de Graspop-affiche, die, net als een affiche van Werchter, altijd redelijk voorspelbaar is. Bands die minder bekend zijn komen bijna of zeer weinig aan bod op zo'n festival. Met Hellfest is dat mijn inziens wél het geval.
Roadburn is dan weer een voorbeeld van het andere uiterste.
Een combinatie van beiden zou best leuk zijn, denk ik.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-01-2013 12:29 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 21 januari 2013 11:11 schreef powertieke het volgende:

Devin was wel degelijk slecht bij stem. Dat je dat niet doorhebt omdat 'ie heel goed/professioneel is, en bij de zaken waarop het mis zou kunnen gaan overgaat op z'n schreeuw, of de achtergrondkoortjes het laat overnemen terwijl hij een grapje maakt laat hem alleen maar stijgen in mijn achting.

quote:
Op 21 januari 2013 11:32 schreef Daops het volgende:

Precies, hij twitterde overigens zelf ook over die stemproblemen wegens zware verkoudheid. Daarom ook, samen met Meshuggah, de meest professionele act van de dag.

Dan ben ik blij dat ik in m'n tirade de woorden "niks van gemerkt" heb gekozen. En inderdaad respect dat hij dat dan nog op zo'n manier kan camoufleren. Al moet ik wel zeggen (slechte verdediging) dat ik het geluid bij zijn optreden juist helemaal niet goed vond, dus misschien heeft dat toentertijd mijn waarneming beïnvloed?


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 23-02-2013 23:57 by Metal-D (Speciaal lid) Profiel van Metal-D

Cover + 6 pagina' (!!!!) Epica....... Nuff said.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 24-02-2013 2:31 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 februari 2013 23:57 schreef Metal-D het volgende:
Cover + 6 pagina' (!!!!) Epica....... Nuff said.


Okee ik vind de band ook totaal niks maar dit is geen misser want geen fout.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 24-02-2013 2:55 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 24 februari 2013 2:31 schreef Marcel H. het volgende:
Okee ik vind de band ook totaal niks maar dit is geen misser want geen fout.


Het kan toch de plank flink misslaan?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 24-02-2013 3:05 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 24 februari 2013 2:55 schreef iPim het volgende:
Het kan toch de plank flink misslaan?


Nee de plank wordt ook niet mis geslagen aangezien er biets fouts in het ertikel staat (ga ik even van uit aangezien ik her artikel niet gelezen heb) Dat meneer de band kut vind en daarom geen zes pagian's waard vidt is geen geen fuck up van Aardschok, maar gewoon van het ene hersencellettje van meneer.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 24-02-2013 3:12 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 24 februari 2013 3:05 schreef Marcel H. het volgende:
Nee de plank wordt ook niet mis geslagen aangezien er biets fouts in het ertikel staat (ga ik even van uit aangezien ik her artikel niet gelezen heb) Dat meneer de band kut vind en daarom geen zes pagian's waard vidt is geen geen fuck up van Aardschok, maar gewoon van het ene hersencellettje van meneer.


En jouw hersenen omtrent spelling?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-02-2013 3:13 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Ik reken op minstens 3 pagina's met foto's van de zangeres. Dat is geen misser.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-02-2013 3:14 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 24 februari 2013 3:12 schreef iPim het volgende:
En jouw hersenen omtrent spelling?
Even inhoudelijk reageren aub, dit vervuilt de discussie.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 24-02-2013 3:17 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 24 februari 2013 3:14 schreef bokkie666 het volgende:
Even inhoudelijk reageren aub, dit vervuilt de discussie.


Misschien zuigt de pauperspelling de inhoud uit meneer z'n reactie leeg?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen