IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Dillinger Escape Plan Vorige pagina | Volgende pagina
El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 04-08-2004 0:12 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

nee, ik stoor me er ook aan dat ze zo nadrukkelijk andere bands 'citeren'. afgezien daarvan moet ik wel zeggen dat de hele cd erg knap in elkaar zit, qua composities en dat het allemaal erg lekker klinkt.
maar ik weet nu al dat deze cd niet even veel impact op me zal hebben als 'calculating infinity' en 'up the running board'.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-08-2004 10:56 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2004 23:58 schreef Spirit In Black het volgende:
hhhmm, na een aantal draai beurten begin ik eraan te twijfelen of de plaat echt wel zo goed is als overal geschreven en beschreven wordt en of mensen niet naar een veredelde combinatie van Mr. Bungle/Faith No More/Fantomas zitten te luisteren...er is enorm veel gekeken naar en gebruikt van zowel deze bands als ook van Neurosis, Today Is The Day, NIN en nog vele anderen, het begint bij MIJ bijna beschamend over te komen......hoeveel...

Nu is het niet zo dat de plaat zuigt. Dat ook weer niet, maar ik krijg zwaar het gevoel alles al een keer gehoord te hebben. En dat is minder. Er staan slechts enkele typerende Dillinger nummers op; 1, 4, 9 en 11...

Dat moest ik even kwijt, ben ik de enige die er zo over denkt?


Een veredelde combinatie van Mr.Bungle/Faith No More/Fantomas is het zéker niet. Muzikaal hoor ik niet of nauwelijks overeenkomsten met genoemde bands, alleen lijkt bij een nummer als bv. Highway Robbery de zang behoorlijk op Mike Patton. Elk nummer (m.u.v. Phone Home en Unretrofied) heeft nog die typische Dillinger uitspattingen.
Phone Home is idd een enorme NIN kopie, maar ik vind het dan wel een van de beste NIN nummers ooit gemaakt! Alle bandleden zijn enorme fans van NIN en Aphex Twin en dit hebben ze getoond d.m.v. dit nummer.

Ze hadden ook Calculating part II kunnen maken, maar laten in plaats daarvan een totaal andere kant van zich horen. Ze zijn gegroeid in het schrijven van nummers en hebben meer diepgang in de muziek gestopt. Dat vind ik, maar wie ben ik.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-08-2004 11:25 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 4 augustus 2004 10:56 schreef NecRobert het volgende:
...alleen lijkt bij een nummer als bv. Highway Robbery de zang behoorlijk op Mike Patton. ...


Dat kan wel kloppen aangezien Mike Patton met ze al eerder een mcd (Irony is a dead scene) heeft opgenomen; dat zou ook de links met diens bands kunnen verklaren...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 04-08-2004 11:29 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 4 augustus 2004 11:25 schreef Mutilator het volgende:
Dat kan wel kloppen aangezien Mike Patton met ze al eerder een mcd (Irony is a dead scene) heeft opgenomen; dat zou ook de links met diens bands kunnen verklaren...


Inderdaad.. poosje geleden die Relapse-verzamel DVD gezien met de nieuwe zanger, en ja die probeert wel aardig mr. Patton na te doen. Maar is em duidelijk niet..


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-08-2004 11:44 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2004 11:25 schreef Mutilator het volgende:
Dat kan wel kloppen aangezien Mike Patton met ze al eerder een mcd (Irony is a dead scene) heeft opgenomen; dat zou ook de links met diens bands kunnen verklaren...
I know. Ook is Dillinger in '99 op tour geweest met Mr. Bungle, waardoor ook deze samenwerking ontstaan is.
Check anders m'n interview met de zanger op de frontpage


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-08-2004 11:48 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2004 11:29 schreef FRNK het volgende:
Inderdaad.. poosje geleden die Relapse-verzamel DVD gezien met de nieuwe zanger, en ja die probeert wel aardig mr. Patton na te doen. Maar is em duidelijk niet..
Het is ook behoorlijk lastig om nummers live te zingen terwijl de zangpartijen officieel door Mike Patton zijn bedacht en uitgevoerd. Als je Miss Machine hebt gehoord, moet je wel zeggen dat de nieuwe zanger een enorm breed scala aan zangpartijen in huis heeft.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 04-08-2004 11:52 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2004 10:56 schreef NecRobert het volgende:
Een veredelde combinatie van Mr.Bungle/Faith No More/Fantomas is het zéker niet. Muzikaal hoor ik niet of nauwelijks overeenkomsten met genoemde bands, alleen lijkt bij een nummer als bv. Highway Robbery de zang behoorlijk op Mike Patton. Elk nummer (m.u.v. Phone Home en Unretrofied) heeft nog die typische Dillinger uitspattingen.
Phone Home is idd een enorme NIN kopie, maar ik vind het dan wel een van de beste NIN nummers ooit gemaakt! Alle bandleden zijn enorme fans van NIN en Aphex Twin en dit hebben ze getoond d.m.v. dit nummer.

Ze hadden ook Calculating part II kunnen maken, maar laten in plaats daarvan een totaal andere kant van zich horen. Ze zijn gegroeid in het schrijven van nummers en hebben meer diepgang in de muziek gestopt. Dat vind ik, maar wie ben ik.


zou kunnen, maar ik ben niet echt overtuigd, maar dat hoeft ook niet. Op zich vind ik het niet zo erg dat ze bekende elementen gebruiken, ik hoor nu zelfs Cult Of Luna door in het 2e nummer, hehe.
Ze maken er ook weer een geheel van en dat is wel zeer okay!

en op Calculating Infinity II zit ik ook niet te wachten. Deze plaat is ieder geval toegankelijker voor een breder publiek, misschien was dat ook een beetje de opzet...ik had wellicht wel iets anders verwacht.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-08-2004 12:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ja, ik begrijp wat je bedoelt met dat Cult of Luna-achtige stuk. Maar met die viool-samples klinkt het wel errug gaaf!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


D_fault
Usericon van D_fault
Posted 04-08-2004 12:12 by D_fault Profiel van D_faultQuote dit bericht

[offtopic]

[Dit bericht is gemodereerd door helmet op 04-08-2004 12:12]


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-08-2004 17:46 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Volgens Vera site:

Expected 10 november 2004: The Dillinger Escape Plan, Vera Groningen


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 23-08-2004 17:54 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Th. 11 Nov. Helling, Utrecht



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-08-2004 18:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ze waren echt verschrikkelijk goed op lowlands, veel beter dan op graspop.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 23-08-2004 18:19 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 4 augustus 2004 11:48 schreef NecRobert het volgende:
Het is ook behoorlijk lastig om nummers live te zingen terwijl de zangpartijen officieel door Mike Patton zijn bedacht en uitgevoerd. Als je Miss Machine hebt gehoord, moet je wel zeggen dat de nieuwe zanger een enorm breed scala aan zangpartijen in huis heeft.

Ow dat zeker.


B-O-L-D-E-Y
Schaamlappen: 1 verse kut, beetje peper, bakken...
Usericon van B-O-L-D-E-Y
Posted 23-08-2004 18:52 by B-O-L-D-E-Y Wijzig reactieProfiel van B-O-L-D-E-YQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

Gister ook gezien op Lowlands Godverdomme wat gaaf!!! (alleen de zanger gedroeg zich als zo'n typisch onzeker amerikaans sportschoolfiguur, maar hij is wel erg goed) Die lui zijn echt heel erg goed



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-08-2004 18:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

onzeker?
Misschien voelde hij zich kut omdat hij (na het optreden van graspop) geen microfoon standaard meer mocht hebben?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-08-2004 19:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2004 18:14 schreef ghoulliette het volgende:
ze waren echt verschrikkelijk goed op lowlands, veel beter dan op graspop.


Ik heb ze niet op Graspop gezien dus daar kan ik niet over oordelen maar het concert op Lowlands was inderdaad schofterig goed!!!

Zulke krankjorum complexe muziek maken en ook nog als een stelletje ADHD-on-speed figuren over het podium heenrazen en geen foute noot spelen, ontzag


Lord Gore
black metal zuigt als dikke stront
Usericon van Lord Gore
Posted 23-08-2004 19:38 by Lord Gore Wijzig reactieProfiel van Lord GoreQuote dit bericht

hoi Snaack...dus toch Lowlands overleefd ?


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 23-08-2004 21:13 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 23 augustus 2004 18:52 schreef B-O-L-D-E-Y het volgende:
Gister ook gezien op Lowlands Godverdomme wat gaaf!!! (alleen de zanger gedroeg zich als zo'n typisch onzeker amerikaans sportschoolfiguur, maar hij is wel erg goed) Die lui zijn echt heel erg goed


Damn Boldey, was jij er ook?
Het optreden was idd belachelijk goed. Wat een band zeg



Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 23-08-2004 23:08 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 23 augustus 2004 18:58 schreef ghoulliette het volgende:
onzeker?
Misschien voelde hij zich kut omdat hij (na het optreden van graspop) geen microfoon standaard meer mocht hebben?
Toen hij op Graspop idd zijn mic naar het publiek smeet ben ik maar weggegaan. Wat een klootzak is die zanger! En continu in het publiek spugen. En toen ze klaar waren, legde de zanger nog een dikke klodder verse rochel op iemands hoofd en loopt zonder wat te zeggen van het podium. Wat een eikels


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 24-08-2004 0:28 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

Vaag. Op lowlands was hij dan echt totaal anders. Vriendelijke woordjes richting publiek enzo



B-O-L-D-E-Y
Schaamlappen: 1 verse kut, beetje peper, bakken...
Usericon van B-O-L-D-E-Y
Posted 24-08-2004 3:44 by B-O-L-D-E-Y Wijzig reactieProfiel van B-O-L-D-E-YQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

quote:
Op 23 augustus 2004 21:13 schreef Henke het volgende:
Damn Boldey, was jij er ook?
Het optreden was idd belachelijk goed. Wat een band zeg


Heeeee, haha ja ik kom je op de meest vage plekken tegen altijd, maar in een tent op Lowlands missen we mekaar..

Nile nog gezien?



Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 24-08-2004 11:42 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 24 augustus 2004 3:44 schreef B-O-L-D-E-Y het volgende:
Heeeee, haha ja ik kom je op de meest vage plekken tegen altijd, maar in een tent op Lowlands missen we mekaar..

Nile nog gezien?


Ja, maar dat is wel eens beter geweest kwa geluid. Dan was D.E.P. stukken beter te volgen.



collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 24-08-2004 12:46 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

op lowlands vond ik ze ook een stuk beter, een prima combinatie van oud en nieuw werk, en idd... een stuk spontaner.



innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 14-10-2004 14:54 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Mods, kan dit topic niet naar muziek algemeen of heavy metal?

Hieronder nog een linkje naar een uiterst critische review (een van de weinigen over Miss Machine die niet lovend is):

http://www.pitchforkmedia.com/record-reviews/d/dillinger-escape-plan/miss-machine.shtml


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 14-10-2004 15:57 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2004 14:54 schreef innerlogicmarty het volgende:
Mods, kan dit topic niet naar muziek algemeen of heavy metal?


muziek algemeen, lijkt me dan, met heavy metal heeft het niet zoveel te maken. mijn oorspronkelijke bericht had trouwens betrekking op een concert in de melkweg van twee jaar geleden. dat is nu ook een beetje uit zijn verband gerukt.

quote:

Hieronder nog een linkje naar een uiterst critische review (een van de weinigen over Miss Machine die niet lovend is):

http://www.pitchforkmedia.com/record-reviews/d/dillinger-escape-plan/miss-machine.shtml

jammer dat hij voornamelijk op de vocalen ingaat. verder kan ik me er redelijk in vinden.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen