IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Dillinger Escape Plan Vorige pagina | Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-05-2011 0:45 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2011 0:37 schreef BenKnuckles het volgende:
Soms zou ik willen dat ik tien jaar ouder zou zijn.


Geniale opmerking!!!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-06-2011 13:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Denk dat Option Paralysis ook wel een klassiekertje gaat blijken te zijn!

Al is het maar om Widower, mijn god, wat een absoluut geniale track...


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-06-2011 13:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Liever niet. Een stap ter plaatse voor een band die zich constant ontwikkelt. Calculating Infinity en Miss Machine waren veel belangrijker/revolutionairder. Als dat laatste een degelijk woord is.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-06-2011 13:10 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 13:09 schreef BenKnuckles het volgende:
Liever niet. Een stap ter plaatse voor een band die zich constant ontwikkelt. Calculating Infinity en Miss Machine waren veel belangrijker/revolutionairder. Als dat laatste een degelijk woord is.


Een klassieker kan toch ook gewoon steengoed zijn, en niet revolutionair zijn?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-06-2011 13:14 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Klopt, maar zelfs dan blinkt het album volgens mij niet genoeg uit om een klassieker te worden.

De term 'klassieker' gebruik ik dan in veel bredere zin dan gewoon een album dat slechts één iemand persoonlijk zal bij blijven.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-06-2011 13:23 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 13:14 schreef BenKnuckles het volgende:
Klopt, maar zelfs dan blinkt het album volgens mij niet genoeg uit om een klassieker te worden.



Er zijn dan toch ook klassiekers die eigenlijk niet echt uitblinken? Zoals Ride The Lightning van Metallica?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-06-2011 13:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 13:09 schreef BenKnuckles het volgende:
Liever niet. Een stap ter plaatse voor een band die zich constant ontwikkelt. Calculating Infinity en Miss Machine waren veel belangrijker/revolutionairder. Als dat laatste een degelijk woord is.

Dat vind ik an sich geen reden om het geen klassieker te noemen. Natuurlijk waren die eerdere platen in die zin belangrijker voor de band en voor het genre, maar dat maakt ze niet per se beter. Ik zie ze meer als prototypes dan als echt afgeronden werken.

Sterker nog, het is meer een reden om het wel een klassieker te noemen. Consolidatie van hun stijl, ze weten nu eindelijk écht wat ze doen, ze hebben hun plaats gevonden. Alles van hun oeuvre komt hierin samen en is een supersterk geheel. De balans tussen hun stijlelementen is perfect, en omdat die balans anders is dan eerder klinkt het album toch anders dan de voorgaande. Dat maakt het voor mij zeker geen pas op de plaats, meer een bezinning op hun muziek en die pakt bijzonder goed uit. Minder waanzinnig dan de vorigen, ja, en daarom zullen de fans van het eerste werk het vast geen klassieker noemen

Maar goed, hij is nog vrij vers Na een paar jaar is het beter te zeggen wat de echte klassiekers zijn. En, tegenwoordig ben ik toch van mening dat het hele oeuvre van TDEP sowieso als een huis staat, dus daar hoeven we in ieder geval niet over te bakkeleien


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-06-2011 13:56 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Nou, ik vind zelf Option Paralysis en Miss Machine de mindere vlinders uit hun oeuvre. Ire Works was dan weer erg spannend door de nieuwe stap die de band zette.

Mijn excuses voor de heiligschennis

quote:
Op 18 juni 2011 13:23 schreef iPim het volgende:
Er zijn dan toch ook klassiekers die eigenlijk niet echt uitblinken? Zoals Ride The Lightning van Metallica?


Toen was er ook nog niet zo'n overload aan bands die bij het publiek bekend waren, dacht ik. Via internet kennen we nu iedere lokale band uit Colombia. Vroeger waren er (als ik het goed heb, ik heb het namelijk niet meegemaakt) vooral een aantal boegbeelden en Metallica was daar één van.

Ik ben gewoon van mening dat Option Paralysis over tien jaar niet zo zal blijven hangen zijn als bijvoorbeeld een CI of een MM. Vandaar dat het volgens mij dus geen klassieker zal zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 18-06-2011 13:56]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-06-2011 14:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 13:56 schreef BenKnuckles het volgende:
Nou, ik vind zelf Option Paralysis en Miss Machine de mindere vlinders uit hun oeuvre. Ire Works was dan weer erg spannend door de nieuwe stap die de band zette.

Mijn excuses voor de heiligschennis

OP is zeker beter dan IW, foei toch

OP is ook de eerste waarbij ik vind dat wat van hun invloeden (NIN, Mike Patton) écht goed geïntegreerd zijn, vooral op vocaal gebied. Daarvoor leek het er wel op maar was het gewoon niet zo goed als het origineel, en stoorde ik me er daardoor soms een beetje aan. Dat gevoel had ik overigens eerst bij OP ook, maar dat verdween weer.

Niet bedoeld om je te overtuigen, overigens, gewoon mijn observatie. En jij als 20-jarig hardcore-kneusje gaat het toch niet snappen


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-06-2011 14:10 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 14:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
OP is zeker beter dan IW, foei toch


Ik begrijp je punt. Het klinkt erg uitgebalanceerd. Maar Ire Works klonk veel frisser, wat het voor mij beter maakt.

quote:
En jij als 20-jarig hardcore-kneusje gaat het toch niet snappen


Het schijnt he...


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-06-2011 14:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 14:10 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik begrijp je punt. Het klinkt erg uitgebalanceerd. Maar Ire Works klonk veel frisser, wat het voor mij beter maakt.

Apart, hoe we daarin verschillen, dan. Ik heb ze net beiden geluisterd en ik blijf erbij dat OP het beter doet. Wel mis ik de trompetten!
quote:
Het schijnt he...

hehehe


I wish I was a butterfly


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 16-01-2013 14:03 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Nieuwe plaat dit voorjaar, ben benieuwd!




PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 16-01-2013 14:15 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Klinkt in ieder geval veelbelovend. Tijd dat ik die gasten eens live aan het werk zie, precies


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-01-2013 14:26 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2013 14:15 schreef PandroidJack het volgende:
Tijd dat ik die gasten eens live aan het werk zie, precies


Dat is zeker aan te raden! Geweldige liveband.

Ik kijk ontzettend uit naar dit album, Sumerian Records of niet.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 16-01-2013 14:29 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Wel een beetje sneu om in een video voor de aankondiging van de nieuwe plaat een oud nummer te gebruiken.
Vond de laatste plaat niet zo sterk dus deze zal ook wel minder zijn.



Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 16-01-2013 14:51 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 16 januari 2013 14:29 schreef Retardo het volgende:

Vond de laatste plaat niet zo sterk dus deze zal ook
wel minder zijn.



Ik vrees hetzelfde als jij


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-01-2013 14:59 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik vond Option Paralysis te gek, kijk erg uit naar de nieuwe.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-01-2013 14:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

+einz


I wish I was a butterfly


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 16-01-2013 15:13 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Boe!



Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 16-01-2013 15:36 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 16 januari 2013 15:13 schreef Retardo het volgende:
Boe!


+ vette buik


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 16-01-2013 16:25 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 16 januari 2013 14:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
+einz


+zwei, prima plaat



Sjon
Usericon van Sjon
Posted 16-01-2013 16:27 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Ik ben niet zo'n groot Dillinger fan maar die cd met Mike Patton is wel geniaal


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 16-01-2013 20:09 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

Geweldige live band en het laatste album was ook geweldig dus kom maar weer op.


wouter023


Argh
Usericon van Argh
Posted 16-01-2013 21:29 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ook benieuwd naar het nieuwe album, maar idd erg lame om deze aan te kondigen met een oud nummer eronder. Option Paralysis vond ik ook erg goed (beter dan Ire Works). Laat maar komen, en live idd graag weer in een zaaltje in de buurt waarbij de hele tent gesloopt moet worden door de heren uiteraard.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Argh
Usericon van Argh
Posted 12-03-2013 11:52 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht



Nieuw nummer. Even laten inzakken nog.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen