IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Twitter redt poepende man zonder wc-papier [nieuws topic] Vorige pagina | Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-05-2010 8:08 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Honderd kangoeroes Australië dood in gejaagd
Uitgegeven: 23 mei 2010 07:00
Laatst gewijzigd: 23 mei 2010 07:22

HOBART - De Australische politie heeft de jacht geopend op een groep mensen die de afgelopen weken al meer dan honderd kangoeroes heeft afgeslacht. Dat meldden lokale media zaterdag.
Vermoedelijk worden de kangoeroes in Tolosa Park opgejaagd met honden. De mensen schieten de dieren neer, maar gebruiken soms ook knuppels om de buideldieren te doden.

Tevens zijn kangoeroes aangetroffen die door de honden zijn doodgebeten of zich letterlijk zijn doodgeschrokken.



Parkwachter Barry Hosking vindt regelmatig nieuwe lijken in het natuurgebied.

''Als ik 's morgens de poort van het park open doe, dan wijzen de kraaien me de weg naar de karkassen'', aldus Hosking. ''Degene die de dieren doodt, doet dat in het holst van de nacht. Het is ziek.''

© ANP


Ik kots van dit soort mensen..


spelfout weggehaald...


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-05-2010 10:25 by Silence Profiel van Silence

Gadverdamme, opjagen en doodknuppelen dat soort lui.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 23-05-2010 10:33 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 23 mei 2010 8:08 schreef varanus het volgende:
Honderd kangoeroes Australië dood in gejaagd
Uitgegeven: 23 mei 2010 07:00
Laatst gewijzigd: 23 mei 2010 07:22

HOBART - De Australische politie heeft de jacht geopend op een groep mensen die de afgelopen weken al meer dan honderd kangoeroes heeft afgeslacht. Dat meldden lokale media zaterdag.
Vermoedelijk worden de kangoeroes in Tolosa Park opgejaagd met honden. De mensen schieten de dieren neer, maar gebruiken soms ook knuppels om de buideldieren te doden.

Tevens zijn kangoeroes aangetroffen die door de honden zijn doodgebeten of zich letterlijk zijn doodgeschrokken.



Parkwachter Barry Hosking vindt regelmatig nieuwe lijken in het natuurgebied.

''Als ik 's morgens de poort van het park open doe, dan wijzen de kraaien me de weg naar de karkassen'', aldus Hosking. ''Degene die de dieren doodt, doet dat in het holst van de nacht. Het is ziek.''

© ANP


Ik kots van dit soort mensen..

je bent niet de enige Varanus!


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-05-2010 0:58 by Helvete Profiel van Helvete

BitTorrent maakt µTP opensource en geeft µTorrent meer functionaliteit

BitTorrent heeft enkele nieuwe functies aan zijn populaire µTorrent-client toegevoegd, waaronder het bekijken van video's terwijl deze worden binnengehaald. Daarnaast is een opensource-implementatie van het µTP-protocol vrijgegeven.

De µTorrent-ontwikkelaars hebben de 'web-feature' van het experimentele Falcon Project vrijgegeven binnen de µTorrent Labs-testomgeving. Na het aanmaken van een online account kunnen gebruikers via het web toegang krijgen tot hun µTorrent-client. Volgens BitTorrent is het systeem voldoende beveiligd om te verhinderen dat andere partijen inzicht krijgen in het downloadgedrag van µTorrent-gebruikers en is er geen verdere netwerkconfiguratie voor de gebruiker nodig.

Naast de webtoegang maakt het Falcon Project het ook mogelijk om tijdens het downloaden van videobestanden deze alvast te bekijken. Daarbij wordt een klein deel van de datablokken in volgorde binnengehaald, terwijl de overige delen nog steeds willekeurig worden opgevraagd. Dit mechanisme is noodzakelijk om de efficiency van het torrentprotocol te blijven garanderen, zo stelt BitTorrent.

BitTorrent heeft ook een opensource-implementatie van het µTP-protocol vrijgegeven. Dit transportprotocol is niet op tcp maar op udp gebaseerd. Volgens de ontwikkelaars belast een µTP-protocol het netwerk van een provider minder, omdat het automatisch knelpunten en overbelasting zou herkennen. BitTorrent heeft de broncode op Github geplaatst en hoopt zijn µTP-protocol verder te kunnen verbeteren door input van derden. Bovendien maakt het de weg voor andere ontwikkelaars vrij om het nieuwe protocol in hun torrentclients op te nemen.

Bron


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 24-05-2010 13:57 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 19 mei 2010 0:23 schreef ElitE het volgende:
Kankerpatiënten gedupeerd door isotopentekort


Bij ziekenhuizen in het hele land worden kankeronderzoeken uitgesteld door een tekort aan isotopen. Dat zegt voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Nucleaire Geneeskunde Fred Verzijlbergen dinsdag.

Wereldwijd zijn er maar een paar kernreactoren die isotopen kunnen maken. De isotopen zijn nodig voor bestraling van kankerpatiënten. In Nederland is er één, in Petten. Die is al tijden in reparatie.

Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) ging er eerder vanuit dat de reparatie niet tot een tekort zou leiden. Maar hij had niet voorzien dat de openstelling van een kernreactor in Canada langer op zich laat wachten. Die reactor had begin dit jaar weer in gebruik moeten worden genomen, maar is nog altijd dicht.

"Omdat een kernreactor in Polen zo was aangepast dat die ook isotopen kon leveren, konden we nog een tijd rondkomen", zegt Verzijlbergen. "Maar nu de reactor in België dicht is voor onderhoud, lukt het niet meer."

Het tekort houdt aan tot in de tweede week van juni. Daarna wordt de Belgische reactor in gebruik genomen. In de tweede helft van juli gaat weer een reactor dicht voor onderhoud, waardoor naar verwachting weer een tekort aan isotopen ontstaat.

Voorlopig proberen geneeskundigen de wachtlijsten met kunst- en vliegwerk zo kort mogelijk te houden. "Voor een klein deel kunnen we terugvallen op oude onderzoeksmethoden. Ook maken we gebruik van andere stoffen en technieken."

Vlak voor het pinksterweekeinde komt een nieuwe lading isotopen vrij. "Die gaan meteen vervallen, dus werken we met Pinksteren door om er zoveel mogelijk gebruik van te maken."

Een woordvoerder van minister Klink laat dinsdag in een reactie weten dat er wel problemen waren voorzien en dat daar ook maatregelen voor zijn getroffen. "Maar dat de openstelling van de reactor in Canada langer op zich laat wachten, was niet voorzien en dat maakt het probleem wel groter. Dat is op dit moment een gegeven."


Nog een reden om er 1 bij te bouwen.
Bericht was me ontgaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 24-05-2010 13:58]


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 24-05-2010 19:47 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Auto rijdt publiek in tijdens Fries evenement
Uitgegeven: 24 mei 2010 18:25
Laatst gewijzigd: 24 mei 2010 18:42

OUDEMIRDUM - Een 92-jarige man heeft maandag groot tumult veroorzaakt tijdens de Elfstedenfietstocht in het Friese Oudemirdum toen hij met zijn auto het publiek inreed.
Er raakten vier mensen gewond. Er zou geen opzet in het spel zijn. Dat heeft de politie gemeld.

De bejaarde man verklaarde achteraf dat hij met zijn auto weg wilde rijden van de parkeerplaats bij het Friese evenement en per ongeluk het gaspedaal voor de rem aanzag. Volgens de politie is de man erg geschrokken.

Twee van de mensen die gewond raakten moesten in het ziekenhuis behandeld worden, aldus de politie.

Paniek

Het ongeluk veroorzaakte paniek omdat mensen in het publiek dachten aan de aanslag in Apeldoorn op Koninginnedag vorig jaar toen een man met opzet het publiek inreed. Hier kwamen inclusief de dader acht mensen bij om het leven.

De politie heeft een proces-verbaal opgemaakt tegen de man. Ook moest de man zijn rijbewijs inleveren.

© ANP


Nu.nl


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-05-2010 19:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 mei 2010 13:57 schreef Dentz het volgende:
Nog een reden om er 1 bij te bouwen.
Bericht was me ontgaan.


Mwa dit is alleen voor isotopen he, als alle reactoren draaien heb je er niet zoveel meer aan.
Maargoed nog eentje zou natuurlijk wel goed zijn voor nl.


Een paar extra kerncentrales is wel een goed idee. Na mn rondleiding in Borsele ben ik er wel uit hoe veilig het kan zijn en hoe weinig straling er in de omgeving komt zelfs een bezoekje aan de koepel waar de reactor in zit en waar oude splijtstaven in zo'n zwembad zijn opgeslagen levert maar 1/4e van de radioactiviteit van een 10 uur durende vliegreis.

(mocht zelf niet naar binnen omdat ik me met rijbewijs niet mocht identificeren )


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-05-2010 20:40 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 24 mei 2010 19:56 schreef ElitE het volgende:
Mwa dit is alleen voor isotopen he, als alle reactoren draaien heb je er niet zoveel meer aan.
Maargoed nog eentje zou natuurlijk wel goed zijn voor nl.


Een paar extra kerncentrales is wel een goed idee. Na mn rondleiding in Borsele ben ik er wel uit hoe veilig het kan zijn en hoe weinig straling er in de omgeving komt zelfs een bezoekje aan de koepel waar de reactor in zit en waar oude splijtstaven in zo'n zwembad zijn opgeslagen levert maar 1/4e van de radioactiviteit van een 10 uur durende vliegreis.

(mocht zelf niet naar binnen omdat ik me met rijbewijs niet mocht identificeren )
Maar we hebben toch al een kerncentrale in Nederland die isotopen produceert? 2 is misschien wat te veel van het goede, al weet ik niet hoe hard dat gaat met die isotopen. We zouden er ook een in Iran kunnen bouwen, daar willen ze toch graag aan de slag met kernenergie.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-05-2010 20:50 by Helvete Profiel van Helvete

Het begrip 'isotoop' wordt wel op een rare manier gebruikt zeg.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2010 20:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 mei 2010 0:58 schreef Helvete het volgende:
BitTorrent maakt µTP opensource en geeft µTorrent meer functionaliteit

BitTorrent heeft enkele nieuwe functies aan zijn populaire µTorrent-client toegevoegd, waaronder het bekijken van video's terwijl deze worden binnengehaald. Daarnaast is een opensource-implementatie van het µTP-protocol vrijgegeven.

De µTorrent-ontwikkelaars hebben de 'web-feature' van het experimentele Falcon Project vrijgegeven binnen de µTorrent Labs-testomgeving. Na het aanmaken van een online account kunnen gebruikers via het web toegang krijgen tot hun µTorrent-client. Volgens BitTorrent is het systeem voldoende beveiligd om te verhinderen dat andere partijen inzicht krijgen in het downloadgedrag van µTorrent-gebruikers en is er geen verdere netwerkconfiguratie voor de gebruiker nodig.

Naast de webtoegang maakt het Falcon Project het ook mogelijk om tijdens het downloaden van videobestanden deze alvast te bekijken. Daarbij wordt een klein deel van de datablokken in volgorde binnengehaald, terwijl de overige delen nog steeds willekeurig worden opgevraagd. Dit mechanisme is noodzakelijk om de efficiency van het torrentprotocol te blijven garanderen, zo stelt BitTorrent.

BitTorrent heeft ook een opensource-implementatie van het µTP-protocol vrijgegeven. Dit transportprotocol is niet op tcp maar op udp gebaseerd. Volgens de ontwikkelaars belast een µTP-protocol het netwerk van een provider minder, omdat het automatisch knelpunten en overbelasting zou herkennen. BitTorrent heeft de broncode op Github geplaatst en hoopt zijn µTP-protocol verder te kunnen verbeteren door input van derden. Bovendien maakt het de weg voor andere ontwikkelaars vrij om het nieuwe protocol in hun torrentclients op te nemen.

Bron



say w00t?


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-05-2010 21:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 mei 2010 20:40 schreef bokaj het volgende:
Maar we hebben toch al een kerncentrale in Nederland die isotopen produceert? 2 is misschien wat te veel van het goede, al weet ik niet hoe hard dat gaat met die isotopen. We zouden er ook een in Iran kunnen bouwen, daar willen ze toch graag aan de slag met kernenergie.


Jah klopt, dat is die in petten en die is goed voor ongeveer 1/3e van de wereldproductie van isotopen. Dus als die stil ligt is het wat moeilijker op te vangen. Voor meer productie is het volgens mij niet nodig. Maar nu wel lullig dat er meerdere tegelijk stil liggen.

Maar kernenergie is weer wat anders, voor isotopen gebruik je een veel kleinere reactor ongeveer maar een kuub groot. Alleen zit er wel hoogverrijkt uranium van ongeveer 80% U235 Genoeg voor een atoombom. In een kerncentrale kun je met het natuurlijke uranium met maar 1% U235 al energie opwekken in een zwaar water reactor. Al wort een lichtwaterreactor volgens mij meer gebruikt(ook in Borsele) en die hebben maar iets van 4 a 5% verrijkt nodig.

Iran zou dus best een net kernenergie programma kunnen hebben zonder echt makkelijk atoomwapens te maken. Maarja Iran wil wel zelf verrijken daarmee zouden ze dus wel hoogverrijkt uranium kunnen maken en is het niet meer zo controleerbaar.

Aan de andere kant ook wel wat logisch dat ze zelf de kennis willen hebben wat er zijn gewoon een aantal uranium mijnen in Iran.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-05-2010 21:44 by bokaj Profiel van bokaj

Ik zie hier wel kansen voor Iran als ze het pr-technisch een beetje slim aan pakken. Ja, we verrijken wel uranium, maar het is voor isotopen en de wetenschap en zo... een beetje wat de japanners met de walvisvangst doen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-05-2010 21:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe niet echt aannemelijk dat ze dat ook daadwerkelijk kunnen en vergt veel meer kennis, maar voor de rest wel een aardig excuus.
Maar als het gewone laagverrijkte uranium gewoon geleverd kan worden hoeven we niet zo veel zorgen te maken om de ambities van Iran. Ik geloof dat het verrijken toch wel 1 van de lastigste stappen is. Urenco in Almelo is daarin ook een erg grote speler op de wereldmarkt.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 24-05-2010 21:57]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-05-2010 22:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 mei 2010 21:44 schreef bokaj het volgende:
Ik zie hier wel kansen voor Iran als ze het pr-technisch een beetje slim aan pakken. Ja, we verrijken wel uranium, maar het is voor isotopen en de wetenschap en zo... een beetje wat de japanners met de walvisvangst doen.
Walvisvangst voor isotopen?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-05-2010 22:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jah, die zitten er ook in. Erg smakelijk ook.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-05-2010 22:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Kunst en cultuur kost €1,7 miljard

Alle Nederlandse overheden bij elkaar (gemeenten, provincies en het Rijk) geven bij elkaar voor 1,7 miljard euro kunst- en cultuursubsidies uit. Dat is per Nederlander een bedrag van iets meer dan 100 euro. Dit blijkt uit een maandag publiceerd onderzoek van RTL Nieuws.

Bibliotheek en muziekschool
De 350 onderzochte gemeenten gaven vorig jaar 1 miljard euro aan kunst- en cultuursubsidies uit. Dit ging vooral (65 procent) op aan de Bibliotheek en Centrum voor de Kunsten (de vroegere muziekschool).

De kleine en middelgrote gemeenten keren daarnaast veel kleine subsidies uit aan amateurverenigingen zoals de lokale fanfare en zangverenigingen. De gemeente Enschede keert bijvoorbeeld 4.839 euro subsidie uit aan de 'EHBO', een afkorting voor de Enschedese HeadBangers Organisatie.

Rotterdam (188 euro), Amsterdam (176 euro) en Eindhoven (166 euro) geven per inwoner het meeste geld uit aan kunst en cultuur.

Orkest-kaartje: 194 euro subsidie
De rijksoverheid spendeert 400 miljoen euro aan kunst en cultuur. Daarvan gaat 25 procent naar de grote klassieke orkesten van Nederland.

Zo kreeg de Nationale Reisopera in 2009 een bedrag van 8,7 miljoen euro subsidie. Per bezoeker (45.000 bezoekers) komt dat neer op 194 euro.

Gemiddeld krijgen orkesten per bezoeker een subsidie van 98 euro. Bij veel orkesten is het kaartje vaak goedkoper dan de subsidie die gegeven wordt.

Regionale omroepen
Verder geven provincies 300 miljoen euro uit aan kunst- en cultuursubsidies. Hiervan ging het grootste deel, 40 procent, naar regionale omroepen.

De politieke partijen PVV, VVD, Trots op Nederland (TON) en de ChristenUnie vinden dat dat wel wat minder kan. De linkse partijen, PvdA, SP, GroenLinks en D66 willen niet bezuinigen op kunst en cultuur.

Hmm mag van mij eigenlijk wel wat vanaf, ik ben laatst op de kunstvlaai geweest in Amsterdam en ik hoop dat daar geen overheidsgeld naar is gegaan. Stonden wel leuke werkjes tussen maar 90% was echt kut(misschien had ik de gedachte erachter moeten checken maar dan hadden ze beter maar een boek kunnen schrijven en de kleuter tekening achterwege kunnen laten)
Het museum waar ik nu loop is 100% zelfstandig en pakt dingen op een veel betere manier aan. Kunstenaars kunnen gratis eten drinken en overnachten en krijgen een werkplaats. (het is dan wel in Belgie maar iets soortgelijks werkt ook in NL)

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 24-05-2010 22:30]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 24-05-2010 22:39 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

http://www.nu.nl/binnenland/2253812/duits-kind-bedolven-zand.html

Duits kind bedolven onder zand

BERGEN AAN ZEE - Een 9-jarig Duits jongetje is maandagochtend in Bergen aan Zee levensgevaarlijk gewondgeraakt. Het kind, dat met zijn moeder op vakantie is in de Noord-Hollandse badplaats, raakte bedolven onder het zand in een kuil bij het vakantiehuis waar hij verblijft.

Dat meldt de politie maandag. Toen gealarmeerde agenten ter plaatse kwamen waren omstanders al bezig met graven in de ingestorte kuil. De agenten groeven het kind uit en reanimeerden hem.

Het jongetje is daarna overgebracht naar een ziekenhuis in Alkmaar, waar hij is opgenomen op de intensive care. Het slachtoffer kan inmiddels zelfstandig ademen, maar de politie noemt zijn toestand nog wel zorgelijk.



Lullig voor dat joch, en ik hoop dat ie het haalt, maarehm....


DAT KRIJG JE ER NOU VAN!!


Bruce Banner


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-05-2010 22:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 mei 2010 21:44 schreef bokaj het volgende:
Ik zie hier wel kansen voor Iran als ze het pr-technisch een beetje slim aan pakken. Ja, we verrijken wel uranium, maar het is voor isotopen en de wetenschap en zo... een beetje wat de japanners met de walvisvangst doen.


Ah dus ze gaan het nu wel doen


[img]Iran biedt IAEA nucleaire ruil aan


In een poging sancties van de Verenigde Naties te ontlopen heeft Iran maandag een plan ingediend om een deel van zijn verrijkt uranium in te ruilen voor splijtstof voor kernreactoren. Het is nu aan de wereldmachten om spanningen weg te nemen door de overeenkomst te accepteren, aldus Teheran.

Vertegenwoordigers van Turkije en Brazilië vergezelden de Iraanse gezant toen die het voorstel maandag overhandigde aan Yukiya Amano, het hoofd van het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA). Hun aanwezigheid 'is een duidelijke aanwijzing dat de broederlijke, vriendelijke landen Turkije en Brazilië al die tijd een steun zijn geweest', zei Ali Asghar Soltanieh, de belangrijkste Iraanse gezant bij het IAEA.

De steun van Turkije en Brazilië is belangrijk, omdat beide landen zijn gekozen tot de VN-Veiligheidsraad en hun invloed kunnen doen gelden bij enkele van de acht andere landen die een tijdelijke zetel in de raad bezetten. Ze hebben laten doorschemeren tegen nieuwe sancties te stemmen. Die moeten door tien van de vijftien leden worden goedgekeurd.

Onder het voorstel stelt Iran zich verplicht 1200 kilo laag-verrijkt uranium naar Turkije te verschepen, waar het wordt opgeslagen. In ruil ontvangt Iran, binnen een jaar, hoog-verrijkte splijtstofstaven die gebruikt kunnen worden in een door de Verenigde Staten gebouwde medische onderzoeksreactor.

Op het oog lijkt het plan een aanzienlijke concessie, omdat Iran bereid is zijn materiaal voor opslag naar Turkije te sturen en dan tot een jaar wil wachten op hoog-verrijkt uranium van Frankrijk en Rusland. Algemeen wordt er echter vanuit gegaan dat Iran over veel meer nucleair materiaal beschikt, waarschijnlijk ondertussen ruim voldoende om het materiaal te vervaardigen dat voor de bouw van een kernwapen nodig is.


Toch hoogverrijkt uranium, nouja dan toch voor onderzoek...

Nouja ik zelf zit er niet zo mee, liever geen nieuwe landen met kernwapens maar een monopolie door de landen die het nu wel hebben is ook niet alles. Gelukkig worden kernwapens de gebruikt voor patsen ipv echt aanvallen(op 2 na).


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-05-2010 14:58 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Twee uur gamen is equivalent aan een lijntje cocaïne

Een therapeut uit Groot-Brittannië genaamd Steve Pope publiceerde zijn onderzoek naar gameverslaving . Hij stelt dat twee uur gamen gelijk staat aan een lijntje cocaïne. Met deze omstreden uitspraak wil hij de aandacht vestigen op de ernstige gevolgen van gameverslaving.

Steve Pope schreef het volgende: ”Spending two hours on a game station is equivalent to taking a line of cocaine in the high it produces. It is the fastest growing addiction in the country and this is affecting young people mentally, as well as leading to physical problems such as obesity." Hij behandelt jongeren die spijbelen om te gamen, games stelen en sommige ernstige gevallen die 24 uur aan één stuk voor het scherm zitten.

Ook suggereert hij dat gameverslaving kan leiden tot geweld als de gamer zijn grip op de werkelijkheid begint te verliezen. Een nogal zware conclusie, maar Pope is er van overtuigd dat gameverslaving een groter gevaar is voor de samenleving dan de meeste mensen denken.

de conclusie die je eigenlijk ook moet trekken is dat coke helemaal niet zo erg is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-05-2010 16:12 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 25 mei 2010 14:58 schreef ElitE het volgende:
"Spending two hours on a game station is equivalent to taking a line of cocaine in the high it produces."

Wat is dat voor klotevergelijking dan Wat voor 'high' creëert twee uur hardlopen? Kan me voorstellen dat dat meer is dan voor gamen. Of even seks.

Sjongejonge, straks dus nog meer gezeik over game'verslaving'.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-05-2010 16:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe jah maar t zal waarschijnlijk wel iets met dopamine te doen hebben. De high opzich lijkt me het probleem ook niet.

Maar waarom zet je verslaving tussen haakjes in de context van games?


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 25-05-2010 16:18]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-05-2010 16:25 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 25 mei 2010 16:17 schreef ElitE het volgende:
hehe jah maar t zal waarschijnlijk wel iets met dopamine te doen hebben. De high opzich lijkt me het probleem ook niet.

Met bronnen terugleiden kom ik niet tot een onderzoek van die Steve Pope waaruit zou blijken dat het überhaupt ergens op gebaseerd is. Maar goed, zou best kunnen en dan zegt het inderdaad nog steeds niks
quote:
Maar waarom zet je verslaving tussen haakjes in de context van games?


Omdat nu het gebruik van een lijntje coke gelijk wordt gesteld aan 2 uur gamen en het imago van coke niet bijzonder goed is. Dat betekent dus dat zelfs als je kind van 12 2 uur per week zou gamen je je al zorgen moet maken (ik neem aan dat de meeste ouders dat zich ook zorgen zouden maken als het om een lijntje coke per week ging ), terwijl er dan nog geen lang geen sprake van een verslaving is / hoeft te zijn.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-05-2010 16:43 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 24 mei 2010 22:29 schreef ElitE het volgende:
Kunst en cultuur kost €1,7 miljard

Alle Nederlandse overheden bij elkaar (gemeenten, provincies en het Rijk) geven bij elkaar voor 1,7 miljard euro kunst- en cultuursubsidies uit. Dat is per Nederlander een bedrag van iets meer dan 100 euro.


Je moest eens weten hoeveel ik met mijn gezin per jaar aan 'cultuur' uitgeef.

Dan doen die 300 euro er ook niet meer toe.

Edit: Hoeveel inkomsten pakt de staat eigenlijk als het om cultuur gaat?

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 25-05-2010 16:44]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-05-2010 16:47 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

650.000 voor bibliotheken en muziekscholen alleen al.

Boeken zijn een linkse hobby!

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 25-05-2010 16:47]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


WMP
Usericon van WMP
Posted 25-05-2010 16:57 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 25 mei 2010 16:47 schreef Gemene Lepel het volgende:
650.000 voor bibliotheken en muziekscholen alleen al.

Boeken zijn een linkse hobby!


Kennis en feiten zijn linkse hobbies!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen