IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Twitter redt poepende man zonder wc-papier [nieuws topic] Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-05-2010 17:02 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hmm, halve berekeningen zijn blijkbaar een rechtse hobby...

Vandaag was op Radio 1 ook een mooie nuancering van het Nyfer onderzoek naar de kosten van allochtonen. Blijkt dat men de westerse allochtonen niet meegerekend heeft, en dat aan de inkomstenkant alleen naar belastinggeld gekeken is.

Verder heeft men blijkbaar met gegevens vanaf 1995 gerekend, terwijl de situatie nu veel anders is dan toen.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-05-2010 20:48 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Honderd getuigen Damschreeuwer melden zich
dinsdag 25 mei 2010 | 19:24

Tekstgrootte

Het publiek op de Dam vlak nadat de man begon te schreeuwen. ANP
AMSTERDAM (ANP) - Rond de honderd mensen hebben zich als getuige gemeld bij de advocaat van de Damschreeuwer, de man die tijdens de dodenherdenking op 4 mei op de Dam in Amsterdam voor paniek zorgde door luidkeels te schreeuwen. Dat heeft de advocaat, Mariëlle van Essen, dinsdag laten weten.

Van Essen is op zoek naar getuigen die kunnen verklaren dat de paniek op de Dam niet door de schreeuw kwam, maar door overige omstandigheden. Zo zou de angst ook ontstaan kunnen zijn door het geluid van omvallende hekken in al het tumult, aldus de raadsvrouw. Dat iemand in het publiek ,,bom, bom, vlucht'' riep, droeg volgens Van Essen eveneens bij aan de onrust.

De advocaat heeft al ongeveer dertig mensen benaderd die ze wil horen. Een selectie van de getuigen wil ze aandragen bij de rechter-commissaris. De Damschreeuwer zit voorlopig nog vast. De rechtbank in Amsterdam heeft het voorarrest van de 39-jarige Amsterdammer vorige week met negentig dagen verlengd



Dusch, voor een beetje schreeuwen zit je maandenlang in voorarrest. Mooi land.


Boeiender


nav
What else?
Usericon van nav
Posted 25-05-2010 21:01 by nav Profiel van nav

quote:
Op 25 mei 2010 20:48 schreef MR. N het volgende:
Dusch, voor een beetje schreeuwen zit je maandenlang in voorarrest. Mooi land.


Het kan écht niet hoor Mathieu, tijdens de Dodenherdenking ordinair staan te schreeuwen. Hij had zich niet eens geschoren!

Maar het komt allemaal door ons Suzuki Swift zelfmoord terrorist, paniek is nu makkelijk te veroorzaken.


Ik ben fan van Schaep, onder andere omdat hij heet is.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-05-2010 21:03 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 mei 2010 21:01 schreef nav het volgende:
Het kan écht niet hoor Mathieu, tijdens de Dodenherdenking ordinair staan te schreeuwen. Hij had zich niet eens geschoren!

Maar het komt allemaal door ons Suzuki Swift zelfmoord terrorist, paniek is nu makkelijk te veroorzaken.


Nou, dan moet je de SSzelfmoordterrorist aanpakken!


Euh, wacht....


Boeiender


nav
What else?
Usericon van nav
Posted 25-05-2010 21:06 by nav Profiel van nav

quote:
Op 25 mei 2010 21:03 schreef MR. N het volgende:
Nou, dan moet je de SSzelfmoordterrorist aanpakken!


Euh, wacht....



OEHHH COMPLOTTHEORIE!


Ik ben fan van Schaep, onder andere omdat hij heet is.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-05-2010 22:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 mei 2010 16:25 schreef ZelThoR het volgende:
Met bronnen terugleiden kom ik niet tot een onderzoek van die Steve Pope waaruit zou blijken dat het überhaupt ergens op gebaseerd is. Maar goed, zou best kunnen en dan zegt het inderdaad nog steeds niks



Ah das een beetje jammer.
quote:
Omdat nu het gebruik van een lijntje coke gelijk wordt gesteld aan 2 uur gamen en het imago van coke niet bijzonder goed is. Dat betekent dus dat zelfs als je kind van 12 2 uur per week zou gamen je je al zorgen moet maken (ik neem aan dat de meeste ouders dat zich ook zorgen zouden maken als het om een lijntje coke per week ging ), terwijl er dan nog geen lang geen sprake van een verslaving is / hoeft te zijn.


Jah door het imago mag ook wel een beetje heen geprikt worden. Natuurlijk is het wel anders en ik zou mn kinderen ook liever zien computeren dan hard aan de kiddycoke. Maar bij een lijntje in de week spreek je ook nog lang niet van verslaving.
Verslaving wordt natuurlijk problematisch als het gedrag je eigenlijke wensen in de weg gaat staan. En wat dat betreft komen games en coke wel redelijk snel bij elkaar. Veel mensen die toch maar een avondje zijn gaan gamen ipv andere construtievere dingen. Als je dan een lijntje coke hebt gehad en een gezellige avond ervan hebt gemaakt kom je ook niet aan je dingen toe. Veel mensen zien de spelletjes toch nog als vele malen onschuldiger, maar ik denk dat ze toch zo ver niet uit elkaar liggen.

De inschatting van de gevaren van beide spelen ook een grote rol. omdat spelletjes zo onschuldig worden bevonden wordt er ook veel meer gespeeld. en zo ben je voorzichtiger met coke.
Zo zie je dat veel ecoproducten de plank misslaan omdat mensen al snel meer gaan gebruiken omdat ze denken dat het niet erg is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-05-2010 23:18 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 25 mei 2010 17:02 schreef MR. N het volgende:
Hmm, halve berekeningen zijn blijkbaar een rechtse hobby...

Vandaag was op Radio 1 ook een mooie nuancering van het Nyfer onderzoek naar de kosten van allochtonen. Blijkt dat men de westerse allochtonen niet meegerekend heeft, en dat aan de inkomstenkant alleen naar belastinggeld gekeken is.
Tja, als je onderzoek betrekking heeft op de belastingkosten en -baten van niet-westerse allochtonen is dat niet zo raar.


quote:
Verder heeft men blijkbaar met gegevens vanaf 1995 gerekend, terwijl de situatie nu veel anders is dan toen.
Kan ik me niet voorstellen. Maar als dat waar is, is dat natuurlijk een fout van Nyfer en niet van de PVV of 'rechts'.
Sowieso,sinds wanneer is Nyfer 'rechts'? Volgens mij is dat een onafhankelijk wetenschappelijkbureau.

Het onderzoek wijst er iig op dat niet-westerse allochtonen de staat meer kosten dan opleveren. Dan moet je, je als, overvol, land, tijden een finacieel/economische crisis, toch eens afvragen of je op de oude manier verder wilt. Dat we allochtone werkkrachten nodig hebben om de kosten van de vergrijzing op te vangen blijkt dus iig onwaar te zijn. Ze kosten immers meer dan ze opleveren dus het financieringsgat van de overheid wordt door un aanwezigheid groter ipv kleiner.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-05-2010 23:27 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 mei 2010 23:18 schreef kwelgeest het volgende:
Tja, als je onderzoek betrekking heeft op de belastingkosten en -baten van niet-westerse allochtonen is dat niet zo raar.



Daar heb je gelijk in, maar in de media wordt dat redelijk overschreeuwt.
quote:

Kan ik me niet voorstellen. Maar als dat waar is, is dat natuurlijk een fout van Nyfer en niet van de PVV of 'rechts'.


Ik haal hier geen PVV bij.
quote:

Sowieso,sinds wanneer is Nyfer 'rechts'? Volgens mij is dat een onafhankelijk wetenschappelijkbureau.


Inderdaad, niet rechts. Maar de resultaten zijn wel een stukje genuanceerder dan de meeste "rechtse" politici en media nu naar voren brengen.
quote:

Het onderzoek wijst er iig op dat niet-westerse allochtonen de staat meer kosten dan opleveren. Dan moet je, je als, overvol, land, tijden een finacieel/economische crisis, toch eens afvragen of je op de oude manier verder wilt. Dat we allochtone werkkrachten nodig hebben om de kosten van de vergrijzing op te vangen blijkt dus iig onwaar te zijn. Ze kosten immers meer dan ze opleveren dus het financieringsgat van de overheid wordt door un aanwezigheid groter ipv kleiner.


Het blijkt dat de hedendaagse situatie alsvolgt is:
-Gezinshereniging is sterk aan het afnemen. Verder blijkt dat diegenen die hierheengehaald worden sneller integregen en sneller een baan vinden.
-Meerendeel van de instromende niet-westerse allochtonen (met uitzondering van de asielzoekers) zijn tegenwoordig hoger opgeleid, en zijn van belang voor de kenniseconomie. Denk aan Indische ICT experts en dergelijke. Het merendeel heeft al een baan voordat men hier komt.
-Asielzoekers zijn sterk afgenomen.
-De regelgeving is sterk aangescherpt de laatste jaren.

Ook kan men bij de autochtone bevolking een berekening maken, dan komen mensen die weinig opleiding hebben slecht uit de bus, omdat ze minder belasting betalen, meer huursubsidie krijgen en vaker een uitkering krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 25-05-2010 23:28]


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-05-2010 17:56 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
'Werkgever moet Wajonger aannemen'
Uitgegeven: 26 mei 2010 16:18
Laatst gewijzigd: 26 mei 2010 16:41

WOERDEN - Steeds meer jonge arbeidsongeschikten doen een beroep op de Wajong-uitkering. Vakcentrale FNV vindt dat bedrijven aangemoedigd moeten worden om Wajongers, mensen die van jongs af aan arbeidsgehandicapt zijn, in dienst te nemen.

Als zij dat niet doen, moeten zij een premie betalen waarmee de uitkering in het vervolg wordt gefinancierd.

FNV presenteerde het nieuwe model voor de Wajong woensdag in Woerden. De vakcentrale denkt dat de staat met deze constructie jaarlijks een half miljard euro kan besparen. Op termijn zouden daardoor zelfs tienduizenden banen worden gecreëerd.







ADHD

De Wajong is een volksverzekering, waar inmiddels bijna 200.000 mensen een beroep op doen. Volgens FNV is dat aantal de laatste jaren gestaag toegenomen. Dit zou onder meer komen doordat aandoeningen als ADHD en autisme vaker gediagnosticeerd worden.

''Werkgevers zijn niet verantwoordelijk voor de enorme instroom in de Wajong, maar zij hebben wel de sleutel tot de oplossing in handen'', zei FNV-bestuurder Leo Hartveld.

''Op dit moment ligt de nadruk te veel op de Wajongers zelf en het verslechteren van hun positie. Terwijl werkgevers juist meer belang zouden moeten krijgen bij het aan het werk krijgen van jongeren met een beperking.''


Prikkel

De vakcentrale becijfert dat een werkgever met honderd werknemers bij een premie van 1 procent van de loonsom zo'n 30.000 euro per jaar aan de Wajong zou bijdragen. Als de werkgever een Wajonger in dienst zou nemen, valt dat bedrag vrij om loon te betalen en de noodzakelijke investeringen in hulpmiddelen en begeleiding te doen.

''Vooral als het gaat om laagopgeleide - en dus laagbetaalde - jonggehandicapten ontstaat zo een situatie waarin het geld oplevert een Wajonger in dienst te nemen', aldus Hartveld. ''En die prikkel werkt.''

© ANP



Right, van het probleem op gemeentelijk niveau (verstrekking Wajong zonder goede controle) een probleem voor bedrijven maken.

Trap onder hun reet moeten die Wajongers hebben goddomme, "oh, ik kan dit niet" "oh, ik kan dat niet", achter een machine staan kan iedereen.


Boeiender


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-05-2010 18:19 by Nimbus Profiel van Nimbus

Kam en scheren? Hoezo verschilt het dan zoveel van arbeidsongeschiktheid?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-05-2010 18:22 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 26 mei 2010 17:56 schreef MR. N het volgende:
Trap onder hun reet moeten die Wajongers hebben goddomme, "oh, ik kan dit niet" "oh, ik kan dat niet", achter een machine staan kan iedereen.


En dan ook de zelfde behandeling voor steun trekkende lieden die vinden dat ze te hoog geschoold zijn om achter die zelfde machine te staan, hè?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-05-2010 18:24 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 mei 2010 18:19 schreef Nimbus het volgende:
Kam en scheren? Hoezo verschilt het dan zoveel van arbeidsongeschiktheid?


Het verschilt (althans in mijn omgeving) door het feit dat men erg lui gemaakt wordt. Maar het woord geestelijk gehandicapt (wat de "ADHD"-ers blijkbaar zijn) mag niet genoemd worden. Ik wordt een beetje onpasselijk van het feit dat mensen lekker thuis zitten maar prima dom werk zouden kunnen doen, maar zich daar te goed voor voelen.

Het leven is niet altijd leuk, accepteer dat en ga er godver wat aan doen in plaats van handje ophouden.


Boeiender


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 26-05-2010 18:24 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 26 mei 2010 18:22 schreef XXL het volgende:
En dan ook de zelfde behandeling voor steun trekkende lieden die vinden dat ze te hoog geschoold zijn om achter die zelfde machine te staan, hè?




Bareuh...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-05-2010 18:25 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 mei 2010 18:22 schreef XXL het volgende:
En dan ook de zelfde behandeling voor steun trekkende lieden die vinden dat ze te hoog geschoold zijn om achter die zelfde machine te staan, hè?


Absoluut.

Als iemand echt niets kan, dan moet er een vangnet voor zijn. Maar dat Wajong gezeik is echt overdreven. Ken zelfs iemand die een Wajong heeft, een studiebeurs en geld uit een "potje" krijgt, terwijl hij prima in staat is om te werken.


Boeiender


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-05-2010 18:32 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 26 mei 2010 18:24 schreef MR. N het volgende:
Het verschilt (althans in mijn omgeving) door het feit dat men erg lui gemaakt wordt. Maar het woord geestelijk gehandicapt (wat de "ADHD"-ers blijkbaar zijn) mag niet genoemd worden. Ik wordt een beetje onpasselijk van het feit dat mensen lekker thuis zitten maar prima dom werk zouden kunnen doen, maar zich daar te goed voor voelen.

Het leven is niet altijd leuk, accepteer dat en ga er godver wat aan doen in plaats van handje ophouden.


Wajong is er niet alleen voor dat soort situaties, het is net als de WAO maar dan voor jongeren, hence the name...
Mensen in een rolstoel, zwaar ongeluk gehad, etc.

Maar ik heb het vermoeden dat hier vooral het idee heerst dat er voornamelijk "moeilijke" jongeren gebruik van maken en dat die best anders kunnen.

Dat is vaak zo, zit je in een rolstoel, ziet men wat er aan de hand is, geen probleem. Mankeer je iets in je hoofd, dan kun je al gauw op minder begrip rekenen. Vaak ook nog eens om dat het grootste deel van de mensen er geen ene sjoege van snapt.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-05-2010 18:33 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 26 mei 2010 18:25 schreef MR. N het volgende:
terwijl hij prima in staat is om te werken.


Hoe weet jij dat? Wat is de situatie van die persoon?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-05-2010 18:38 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 mei 2010 18:33 schreef Nimbus het volgende:
Hoe weet jij dat? Wat is de situatie van die persoon?


Omdat hij al eerder gewerkt heeft, en naast zijn studie ook erg veel tijd als vrijwilliger ergens werkt.

Ik weet dat Wajong voor meerdere dingen bedoeld is, maar inderdaad worden er "moeilijkere" jongeren ingestopt. Die overigens wel met een stigma de arbeidsmarkt op komen indien er genoeg geld naar toe gebracht is.


Boeiender


WMP
Usericon van WMP
Posted 26-05-2010 18:42 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 25 mei 2010 23:18 schreef kwelgeest het volgende:
Het onderzoek wijst er iig op dat niet-westerse allochtonen de staat meer kosten dan opleveren. Dan moet je, je als, overvol, land, tijden een finacieel/economische crisis, toch eens afvragen of je op de oude manier verder wilt.


Inderdaad. Die oudjes in de verzorgingstehuizen kosten ook veel meer dan dat ze opbrengen/opgebracht hebben en er moet bezuinigd worden, dus die verzorgingstehuizen kunnen ook wel met een paar miljard minder toe.

Gelijke monniken, gelijke kappen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-05-2010 18:42 by XXL Profiel van XXL

Wajong afschaffen en naar de sociale werkplaats sturen.

Kost vermoedelijk hetzelfde maar het levert nog iets op.

Iedereen blij.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-05-2010 18:47 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 mei 2010 18:42 schreef XXL het volgende:
Wajong afschaffen en naar de sociale werkplaats sturen.

Kost vermoedelijk hetzelfde maar het levert nog iets op.

Iedereen blij.


Zou voor vooral de "geestelijk gehandicapte" Wajongers wel goed zijn ja.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-05-2010 0:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 mei 2010 18:42 schreef XXL het volgende:
Wajong afschaffen en naar de sociale werkplaats sturen.

Kost vermoedelijk hetzelfde maar het levert nog iets op.

Iedereen blij.
Laat maar komen die gasten! Ik krijg ze wel productief.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 27-05-2010 7:50 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Vrouw mishandeld na aanrijding

Een nog onbekende automobilist heeft in het Zuid-Hollandse dorp Groot-Ammers een fietsster aangereden en de vrouw vervolgens mishandeld. Een te hulp schietende buurtbewoner kreeg eveneens klappen van de man.

Het incident vond gisteravond laat plaats op een kruising. De 37-jarige vrouw werd daar aangereden door een man in een grijze personenauto. Het slachtoffer kwam ten val, waarna de man probeerde haar de auto in te slepen. Hij mishandelde de vrouw daarbij. Een toegesnelde buurtbewoner kreeg eveneens slaag. Daarop reed de automobilist met hoge snelheid weg.

(SN)

WTF


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-05-2010 7:52 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Drugs are bad mkay.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 27-05-2010 7:53 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Als je iets doet moet je het goed doen. Met een slechts schrammetje op je been na een aanrijding kun je anno 2010 niet meer thuis komen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-05-2010 12:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 26 mei 2010 18:42 schreef WMP het volgende:
Inderdaad. Die oudjes in de verzorgingstehuizen kosten ook veel meer dan dat ze opbrengen/opgebracht hebben en er moet bezuinigd worden, dus die verzorgingstehuizen kunnen ook wel met een paar miljard minder toe.

Gelijke monniken, gelijke kappen.
Gelijke monniken, gelijke kappen best. Maar laat mij hier even Jose Ortega Y Gasset even quoten: "Wie geirriteerd is als gelijke mensen ongelijk worden behandeld, maar niet wanneer ongelijke mensen gelijk worden behandeld, is geen democraat, maar plebejer."

65+ers die hun hele leven gewerkt hebben en allochtonen die op de bank zitten zijn niet gelijk. Steek derhalve die kappen van je maar daar waar het licht nooit schijnt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen