IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Lady Gaga Volgende pagina
FlappieDeClown
Usericon van FlappieDeClown
Posted 18-05-2010 21:37 by FlappieDeClown Wijzig reactieProfiel van FlappieDeClownQuote dit bericht

Waarom heeft deze Godin van de Moderne Popmuziek nog geen eigen topic? Doet er niet toe: ze heeft hem nu.

Vaak ergerde ik me aan mensen die op metalfora geforceerd wilden laten blijken dat ze zo enorm breed besmaakt waren - jazz, blues, chansons: alles om maar te bewijzen dat ze te groot waren voor het predikaat 'metalhead' (walgelijke term). En nu bezondig ik mijzelf aan hetzelfde gedrag. Omdat ik er inmiddels achter ben dat het na verloop van tijd een onvermijdelijkheid is. Ik verloochen mijn wortels niet, metal bracht me grotendeels waar ik qua muzikale smaak inmiddels beland ben. Het verschafte me het broodnodig open vizier voor allerlei stromingen en stijlen, hoe extreem ook.

Lady Gaga is inmiddels onderdeel geworden van mijn luisterroutine, dit natuurlijk met reden. De vleesgeworden revival van de jaren 90 electropop bestookt menig hitlijst in recordtempo met nummer één hits. Niet de prachtige teksten, of de uitmuntende muzikale prestaties dragen hier zorg voor. Integendeel. Lady Gaga is een product. Een uitgekiend product dat de perfecte, delicate balans en synergie tussen verschillende kunstdisciplines heeft gevonden en dit behapbaar heeft weten te maken voor de massa.

Muziek, dans, visuele kunst, mode - er zijn maar weinig disciplines die Gaga schuwt. Voorts is ze hierdoor ook voor veel bedrijven interessant die middels haar vooruitstrevende zelfpropagering hun naam aan haar willen verbinden op welke manier mogelijk. De clips van Gaga - deels zelf geregiseerd - bevatten zodoende regelmatig tientallen diverse merkuitingen die perfect weten samen te smelten.

Voornaamste punt van interesse op dit forum ten aanzien van The Lady blijft echter haar muziek. Die is bijzonder divers en herbergt veel invloeden van jaren 80 en 90 elektro, pop, elektropop en grootheden als David Bowie en Queen.

Voorlopig hoogtepunt is het meer dan negen minuten-durend hoogstandje Telephone, een collaboratie met collega Beyoncé Knowles: www.youtube.com/watch%3Fv%3DGQ95z6ywcBY

Waarlijk eclectisch. En aangezien het oog ook wat wil:





karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-05-2010 21:41 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Leuke producties. Hoewel ik sommige nummers wel iets te vaak heb gehoord. Ze blijven dus niet eeuwig boeiend vind ik. Maar eindelijk wel weer een superster die weet hoe ze moet entertainen!

O en haar bijrolletje in Videophone van Beyonce vind ik nog het fijnste mits op vol volume over de sub in de auto. In de clip is trouwens ook heel duidelijk Gaga's invloed te zien.



[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 18-05-2010 21:42]


Je moeder.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-05-2010 21:52 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 10-02-2011 16:05]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-05-2010 21:58 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Gaaf. The Fame Monster is momenteel weer amper de speler uit te krijgen hier. Een type overgeproduceerde, veel te catchy popmuziek die ik erg goed trek. Was al tijden zeer geïnteresseerd in wat deze dame deed, maar sinds haar optreden en interview bij Jonathan Ross op de BBC een aantal maanden geleden ben ik helemaal overstag. Geweldig entertainer, prima muzikant en dito zangers. Hier en daar iets te 'gangsta' naar mijn smaak en wat mij betreft dan ook op haar sterkst live achter de piano tijdens songs als Speechless en Brown Eyes.



Aan Beyonce irriteer ik me in die clip van Telephone overigens mateloos. Vraag me niet waarom. Komt waarschijnlijk door die overmatig domme kop met die veel te grote ogen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 18-05-2010 22:03]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 18-05-2010 22:00 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ik moet eens wat meer radio luisteren merk ik al.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-05-2010 22:01 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Of niet. Ik hoor dat het goed in elkaar steekt, maar het is mij veels te glad. Wel eindelijk weer eens iemand die wél live kan zingen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 18-05-2010 22:05 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Met alle respect, maar ik kan er nog steeds echt niks mee. Ze heeft inderdaad wel een goede stem, en kan dit ook live waarmaken, maar ik trek de muziek gewoon echt niet, mij te gladjes.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 18-05-2010 22:05 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 18 mei 2010 22:01 schreef De Tegenpartij het volgende:
wel eindelijk weer eens iemand die wél live kan zingen.



Iemand zoals Dio?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-05-2010 22:07 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 18 mei 2010 22:05 schreef Black Jew het volgende:
Iemand zoals Dio?



Rappen is geen zingen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 18-05-2010 22:07 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 18 mei 2010 22:07 schreef De Tegenpartij het volgende:
Rappen is geen zingen.


*boe geroep*


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-05-2010 22:09 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Sorry!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 18-05-2010 22:12 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Ik ben heel erg pro-Lady Gaga! Eerst vond ik het niks tot ik een accoustisch stuk van d'r hoorde en toen was ik verkocht, ze kan nog echt zingen ook.

Ik heb geen hekel aan pop maar het is niet altijd mijn ding, maar Lady Gaga kan ik grijsdraaien zonder het beu te worden. Ze is een lekker ding, trekt zich weinig aan van kritiek: op commentaar dat ze een lul zou hebben heeft ze een fotoshoot met een voorbinddildo in d'r broek, en op haar optreden zei ze nog: 'Appareantly I've got a huge dick'.


Ik heb d'r 15mei live gezien en dat was een van de gaafste shows die ik ooit heb meegemaakt. Maar het zal vast geholpen hebben hoeveel geld daarin gestoken is. Het was echt een memorabele avond, en ik vind d'r de nieuwe madonna


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 18-05-2010 22:15 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht



Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


FlappieDeClown
Usericon van FlappieDeClown
Posted 18-05-2010 22:16 by FlappieDeClown Wijzig reactieProfiel van FlappieDeClownQuote dit bericht

Ze ís de nieuwe Madonna. En toffer. En wat gaaf dat je naar die show was! Op basis van de foto's was het een pracht van een spektakel. Blij dat het niet voor minder doet. Lady Gaga live is op popvlak toch wel erg high brow, high maintenance. I dig!


FlappieDeClown
Usericon van FlappieDeClown
Posted 18-05-2010 22:17 by FlappieDeClown Wijzig reactieProfiel van FlappieDeClownQuote dit bericht

Ze heeft wel van die lieve hamsterwangetjes.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-05-2010 22:24 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2010 21:37 schreef FlappieDeClown het volgende:
Vaak ergerde ik me aan mensen die op metalfora geforceerd wilden laten blijken dat ze zo enorm breed besmaakt waren - jazz, blues, chansons: alles om maar te bewijzen dat ze te groot waren voor het predikaat 'metalhead' (walgelijke term). En nu bezondig ik mijzelf aan hetzelfde gedrag. Omdat ik er inmiddels achter ben dat het na verloop van tijd een onvermijdelijkheid is. Ik verloochen mijn wortels niet, metal bracht me grotendeels waar ik qua muzikale smaak inmiddels beland ben. Het verschafte me het broodnodig open vizier voor allerlei stromingen en stijlen, hoe extreem ook.

Haha, leg het maar uit ja. Op een dag snap je gewoon dat je iets mooi vindt of niet, de rest boeit niet.

Onmeunige kutmuziek trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 18-05-2010 22:24]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-05-2010 22:25 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik ben Lady Gaga na een paar keer horen op de radio wel beu. En tegen de tijd dat dat nummer minder dan één keer per uur gedraaid wordt ben ik het al helemaal spuugzat.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 18-05-2010 22:26]


FlappieDeClown
Usericon van FlappieDeClown
Posted 18-05-2010 22:25 by FlappieDeClown Wijzig reactieProfiel van FlappieDeClownQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2010 22:24 schreef M. het volgende:
Haha, leg het maar uit ja. Op een dag snap je gewoon dat je iets mooi vindt of niet, de rest boeit niet.

Onmeunige kutmuziek trouwens.

Hoorde ik een lama schijten?

[Dit bericht is gewijzigd door FlappieDeClown op 18-05-2010 22:26]


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-05-2010 22:26 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 18-05-2010 22:27]


FlappieDeClown
Usericon van FlappieDeClown
Posted 18-05-2010 22:27 by FlappieDeClown Wijzig reactieProfiel van FlappieDeClownQuote dit bericht

Rustig Silence, wederom: betracht je gebruikersnaam!


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-05-2010 22:27 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik zei niks!


FlappieDeClown
Usericon van FlappieDeClown
Posted 18-05-2010 22:28 by FlappieDeClown Wijzig reactieProfiel van FlappieDeClownQuote dit bericht



KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 18-05-2010 22:33 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2010 22:25 schreef Silence het volgende:
Ik ben Lady Gaga na een paar keer horen op de radio wel beu. En tegen de tijd dat dat nummer minder dan één keer per uur gedraaid wordt ben ik het al helemaal spuugzat.


Is dat niet met alle popmuziek zo ?

Vind het zelf ook niet zo tof, de muziek en act, beetje te geforceerd plastisch hip ook.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-05-2010 22:34 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 18 mei 2010 21:58 schreef Ralph het volgende:
Gaaf. The Fame Monster is momenteel weer amper de speler uit te krijgen hier. Een type overgeproduceerde, veel te catchy popmuziek die ik erg goed trek. Was al tijden zeer geïnteresseerd in wat deze dame deed, maar sinds haar optreden en interview bij Jonathan Ross op de BBC een aantal maanden geleden ben ik helemaal overstag. Geweldig entertainer, prima muzikant en dito zangers. Hier en daar iets te 'gangsta' naar mijn smaak en wat mij betreft dan ook op haar sterkst live achter de piano tijdens songs als Speechless en Brown Eyes.



Aan Beyonce irriteer ik me in die clip van Telephone overigens mateloos. Vraag me niet waarom. Komt waarschijnlijk door die overmatig domme kop met die veel te grote ogen.


Wat me in die clip het meeste stoort is dat ze totaal niet bij die Gaga pakjes past. Misschien is dat het voor jou ook?


Je moeder.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 18-05-2010 22:36 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ik keek net naar een clipje op youtube.....


DIE NEUS HAHAHAHAH


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


FlappieDeClown
Usericon van FlappieDeClown
Posted 18-05-2010 22:40 by FlappieDeClown Wijzig reactieProfiel van FlappieDeClownQuote dit bericht

Ik heb altijd wel de hots voor atypische neuzen. Zou bijna denken dat Gaga voor mij geschapen is. HAHA.

Niet zo zeiken op futiliteiten. De muziek is extreem aanstekelijk en effectief. En over futiliteiten gesproken: we hebben het ook niet over jouw piemeltje hier, wel?



[Dit bericht is gewijzigd door FlappieDeClown op 18-05-2010 22:41]


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen