IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Spotify Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-05-2010 22:49 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Hier in Noorwegen hebben we dit geniale muziekprogramma al weer een tijdje en ik moet zeggen, dit loopt als een tiet. Ik heb vernomen dat dit, ook over niet al te lange tijd, te verkrijgen is in Nederland. Als muziekfanaat is dit iets wat je MOET hebben. Ik draai het gratis (je kan gratis membership krijgen als je door iemand wordt uitgenodigd die member is, kost anders geloof ik iets van 10 pond per maand). Je kan de muziek gewoon online streamen dus geen downloads meer. Niet alles wat je zoekt staat er op nog, maar er wordt dagelijks geupload. Van veel bands staat er ook de hele discografie online.
Nu beetje het zelfde systeem als met last.fm, is dat je vrienden van bijvoorbeeld facebook kunt toevoegen en in elkaars playlist kan kijken. Heel handig om weer wat nieuws te ontdekken.

http://www.spotify.com/nl/new-user/


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-05-2010 22:50 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Het is nu ook vanaf gisteren in NL.


Boeiender


NotYourBitch
***
Usericon van NotYourBitch
Posted 19-05-2010 22:51 by NotYourBitch Wijzig reactieProfiel van NotYourBitchQuote dit bericht

En ook al lange tijd in Zweden.


=)


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-05-2010 22:52 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 22:50 schreef MR. N het volgende:
Het is nu ook vanaf gisteren in NL.
Nice!! echt de moeite waard!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-05-2010 22:52 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Waarom zou je muziek streamen als je het ook kunt downloaden?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-05-2010 22:53 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

omdat het zo lang duurt als je ff snel een nummer wilt horen, je harddisk raakt vol, je kan het downloaden (kopen) als je wilt en je pc loopt er niet zo traag door.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-05-2010 22:54 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 mei 2010 22:52 schreef Cadaveria het volgende:
Nice!! echt de moeite waard!


Hmm, in NL is de gratis versie (net als in andere landen) doorsneden met reclames als ik het goed begrijp, en de niet gratis variant kost 10 euro in de maand.

Ik kan het hier alleen met een kabeltje over mijn stereo laten spelen, teveel geharrewar.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-05-2010 22:55 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 mei 2010 22:53 schreef Cadaveria het volgende:
omdat het zo lang duurt als je ff snel een nummer wilt horen, je harddisk raakt vol, je kan het downloaden (kopen) als je wilt en je pc loopt er niet zo traag door.


Hehe, een externe harddisk van 500 gig heb je volgens mij al voor 50 euro, dus 5 maanden niet luisteren en hups, je hebt teringveel muziekruimte...


Boeiender


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 19-05-2010 22:55 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

In welke kwaliteit streamen ze ?


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-05-2010 22:56 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ja die reklame is wel wat irritant, maar altijd mooi op afterparties heheh Reklames zijn hier een soort van fenomeen geworden.
Onze kinderen gaan dan ook Jonethan en Rebertha van Spotify heten

Ik heb gewoon een playlist gemaakt zoals ik in Itunes ook zou doen en gewoon lekker afspelen die hap


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-05-2010 22:56 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 22:55 schreef KHPLF het volgende:
In welke kwaliteit streamen ze ?
Cd kwaliteit en geen buffergezeik!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-05-2010 22:56 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 22:53 schreef Cadaveria het volgende:
omdat het zo lang duurt als je ff snel een nummer wilt horen,


Een nummer download je toch in 30 seconden, zelfs als je een pauper verbinding hebt.

quote:
je harddisk raakt vol


Dan koop je toch een nieuwe, die meuk kost niks meer tegenwoordig.

quote:
je kan het downloaden (kopen) als je wilt


Downloads kopen?

quote:
en je pc loopt er niet zo traag door.


Streamen vergt veel meer van je pc dan downloaden hoor.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-05-2010 22:59 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 22:55 schreef MR. N het volgende:
Hehe, een externe harddisk van 500 gig heb je volgens mij al voor 50 euro, dus 5 maanden niet luisteren en hups, je hebt teringveel muziekruimte...
hmmm ik vind zelf persoonlijk downloaden zon gedoe. Ik vind het super relexed om gewoon een band of een titel naam in te typen en poef je kan het meteen luisteren.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 19-05-2010 22:59 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 22:56 schreef Cadaveria het volgende:
Cd kwaliteit en geen buffergezeik!

Da's geen antwoord

FLAC
APE
AAC
SHN
WAVE

?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-05-2010 23:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Naast het feit dat dat soort online databases altijd hopeloos mainstream gefocust zijn en blijven kun je ook de muziek niet op je mobiele speler zetten dus ik zie echt de meerwaarde niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-05-2010 23:03 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 22:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Een nummer download je toch in 30 seconden, zelfs als je een pauper verbinding hebt.



Dat ligt er maar net aan. Ik heb spul er tussen zitten die al 3 maanden aan het downloaden zijn.
quote:





Downloads kopen?



Jaaa je weet wel. Je kan toch gewoon die mp3s kopen.. dan moet je ze toch downloaden of niet dan?

quote:

Streamen vergt veel meer van je pc dan downloaden hoor.
Ik weet niet wat mijn pc dan doet, maar die draait iets meer als een zonnetje zonder bittorent aan.

Maar goed. maakt mij ook niet uit hoor of je het interessant vind of niet. Ik vind het super fijn en heeeeeel veel mensen met me. Dus vandaar mijn announcement.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-05-2010 23:05 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 22:59 schreef KHPLF het volgende:
Da's geen antwoord

FLAC
APE
AAC
SHN
WAVE

?

Ik heb daar 0.0 verstand van. Dat zou je zelf op de website denk ik moeten vinden.



Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-05-2010 23:07 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 23:03 schreef Cadaveria het volgende:
Dat ligt er maar net aan. Ik heb spul er tussen zitten die al 3 maanden aan het downloaden zijn.


Dan heb je of een heeeeeeeele langzame verbinding of de upload source bestaat gewoon niet meer.

quote:
Jaaa je weet wel. Je kan toch gewoon die mp3s kopen.. dan moet je ze toch downloaden of niet dan?


Ja maar, wie koopt er nou mp3's?

quote:
Ik weet niet wat mijn pc dan doet, maar die draait iets meer als een zonnetje zonder bittorent aan.


Tsja, het hangt wellicht van je client af. Ik gebruik uTorrent en die is zwaar aan te raden itt tot bv Vuze/Azareus en vergelijkbare troep.

quote:
Maar goed. maakt mij ook niet uit hoor of je het interessant vind of niet. Ik vind het super fijn en heeeeeel veel mensen met me. Dus vandaar mijn announcement.


Nee, ik vind het prima maar ik zie de voordelen er gewoon niet van in.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 19-05-2010 23:09 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Spotify rocks.

Iemand interessante public playlists?


Inter faeces et urinam nascimur


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 19-05-2010 23:11 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Ogg Vorbis q5 codec which streams at approximately 160kb/s. Premium subscribers can enable higher bit rate streaming at 320 kb/s from the preferences menu.


OK geen cd kwaliteit dus.\



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-05-2010 23:11 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
What quality does Spotify stream in?

We use the Ogg Vorbis q5 codec which streams at approximately 160kb/s. Premium subscribers can enable higher bit rate streaming at 320 kb/s from the preferences menu.


160 kb/s.... :') Vandaar dat je geen last hebt van buffering.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 19-05-2010 23:15 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

F.L.O.P.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-05-2010 23:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2010 23:15 schreef Black Jew het volgende:
F.L.O.P.


quote:
Criticism

Despite its popularity, the service has recently come under fire for failing to compensate independent artists fairly. Helienne Lindvall of The Guardian reported that "indie labels... as opposed to the majors and Merlin members, receive no advance, receive no minimum per stream and only get a 50% share of ad revenue on a pro-rata basis." [48] Swedish musician Magnus Uggla - who is on major label Sony Music - wanted to pull his music from the site, stating that after six months he'd only earned "what a mediocre busker could earn in a day".[49] Norwegian newspaper Dagbladet recently reported that record label Junior Racing had only earned NOK 19 ($3.00 USD) after their artists had been streamed over 55,100 times.[50]

This criticism sidesteps the fact that the major four record companies - including Magnus Uggla's Sony Music - today own controlling shares in Spotify which they exchanged for access to their song catalogues; and it is the record companies and not the Spotify organisation who have set these rates.[citation needed]

Luke Lewis of NME points to problems with the Spotify business model, saying he was "convinced the 'free' aspect of Spotify is unsustainable" and that if "Spotify is to have a future, it needs to be a viable business".[51]

Spotify reported a USD 4.4 million loss for the year of 2008


(Wikipedia)

Ja dus! Zodra er wederom verlies wordt geleden vertrekken de grote platenmaatschappijen en die nemen hun hele catalogus mee en dan sterft het weer een stille dood.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-05-2010 23:25 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 mei 2010 23:03 schreef Cadaveria het volgende:


Ik weet niet wat mijn pc dan doet, maar die draait iets meer als een zonnetje zonder bittorent aan.




Heb je dan misschien de uploads vol aanstaat?


Boeiender


Argh
Usericon van Argh
Posted 19-05-2010 23:44 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Gelukkig is er youtube HD


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-05-2010 23:48 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

hSpotify heerscht Gebruik het nu al ruim een jaar met veel plezier, veel beter dan last.fm.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen