IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Daniël Lohues
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 28-05-2010 15:36 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Waarom bestaat er nog geen topic over deze geniale muzikant?

Daniël Lohues (Emmen, 16 februari 1971) is een Nederlands componist, zanger, multi-instrumentalist, producer en columnist, woonachtig in Erica.

The Charlies
Lohues speelde in diverse Engels- en Nederlandstalige bands, waaronder The Charlies.

Skik
In 1994 richtte Lohues de groep Skik op. Deze band scoort enkele hits, waaronder Op Fietse, Hoe kan dat nou?, 't Giet Zoas 't Giet en Af & Toe.

Lohues & the Louisiana Blues Club
In het voorjaar van 2003 richtte hij de band Lohues & the Louisiana Blues Club op. Dit deed hij door in de Verenigde Staten met lokale Blues-artiesten een album op te nemen. De band speelde in 2004 op het North Sea Jazzfestival. Lohues heeft daarnaast ook op andere festivals gespeeld: Pinkpop en Lowlands.

Allennig
Van 20 januari tot en met 2 april 2006 toerde Lohues solo door het land met zijn theatertour Allennig. Hiervan verscheen op 27 maart 2006 een album met liedjes. In 2008 kreeg dit project een vervolg met Allennig II en in 2009 met Allennig III. In februari 2010 gaat Allennig IV van start in Nijverdal, als die tour eind mei eindigt is het Allennig vierluik compleet.

Zelf heb ik Skik, Lohues & the Louisiana Blues Club en Allennig live mogen aanschouwen, en dat was alledrie erg de moeite waard.

17 juni zie ik hem weer in De Tamboer, in Hoogeveen.











Nog meer mensen die de genialiteit van deze man inzien?


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 28-05-2010 16:03 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

Natuurlijk



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-05-2010 13:15 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Gelukkig maar, ik was al bang dat ik de enige was!


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 29-05-2010 14:14 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ik vind het mooi op zijn tijd. De Drentse Piter Wilkens.


Argh
Usericon van Argh
Posted 29-05-2010 14:38 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Piter Wilkens doe mij Doede Bleeker dan maar, dat is tenminste grappig haha!

@Schaep hoor jij niet als GRunnr naar Ede Staal te luustrn?


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-05-2010 14:46 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Hehe, ik kom uit Overijssel en heb lang tegen de Drentse grens gewoond. Inmiddels woon ik bijna zeven jaar in Groningen, maar ik ben geen echte Groninger.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 04-03-2011 14:45 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Twee kaarten op de eerste rang binnen voor zijn optreden in de Stadsschouwburg op 23 juni.


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 05-03-2011 10:09 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2011 14:45 schreef Schaep het volgende:
Twee kaarten op de eerste rang binnen voor zijn optreden in de Stadsschouwburg op 23 juni.


Goed bezig. Hout Moet is een fijne plaat geworden. Iets opgewekter dan zijn Allennigsessies. Met gastmuzikanten (die ook bij zijn optredens meespelen). Live is Lohues op zijn best met de nodige dosis, droge, humor.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-03-2011 3:45 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2011 10:09 schreef El Kapitån Oscuro het volgende:
Goed bezig. Hout Moet is een fijne plaat geworden. Iets opgewekter dan zijn Allennigsessies. Met gastmuzikanten (die ook bij zijn optredens meespelen). Live is Lohues op zijn best met de nodige dosis, droge, humor.


Zeker! Hoewel ik wel vind dat hij bij zijn Allennig-concerten wat meer had mogen spelen in verhouding tot hoeveel hij praatte. Dat zal ik bij deze tour waarschijnlijk ook wel vinden.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-06-2011 16:39 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Vanavond zie ik deze baas weer shinen!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-06-2011 16:40 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Yeah, zin in!


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 23-06-2011 16:59 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Van mij mag Daniël L. er mee stoppen.

Maar dat moet hij vooral zelf weten.

Met z'n wind in de band'n.


Ja hoor...


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-06-2011 17:15 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Op Fietse is ook alweer veertien jaar geleden.

Daniël is gewoon een wijs man met oprechte, eenvoudige en eerlijke liedjes.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-06-2011 17:20 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Oh ja, de show in De Tamboer was ook weer top, tranen in mijn ogen!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-06-2011 19:53 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Eerlijk is eerlijk, hij speelde helaas wel Op Fietse, maar gelukkig niet als laatste nummer.

Weg met mensen die meezingen en al helemaal met mensen die meeklappen.

Maar het was weer te gek, wat een fijne man!


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 25-06-2011 10:49 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2011 19:53 schreef Schaep het volgende:
Eerlijk is eerlijk, hij speelde helaas wel Op Fietse, maar gelukkig niet als laatste nummer.

Weg met mensen die meezingen en al helemaal met mensen die meeklappen.

Maar het was weer te gek, wat een fijne man!


Dat geklap en dat meezingen...aargh. Ernstig ja, plaatsvervangende schaamte. Maar ja, dat krijg je met 50+theaterpubliek die alleen Op Fietse kennen.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 28-10-2011 0:05 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Niet te doen inderdaad.

Hij heeft wel een Edison gekregen voor Hout Moet, terecht!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-02-2012 19:39 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht



Latebloomer
Usericon van Latebloomer
Posted 13-02-2012 20:17 by Latebloomer Wijzig reactieProfiel van LatebloomerQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2010 15:36 schreef Schaep het volgende:
Waarom bestaat er nog geen topic over deze geniale muzikant?




omdat hij ontzettende zeikmuziek maakt en een ontzettende zeikstem heeft. that's why.


100% anti-Kvelgeest


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-02-2012 20:21 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Oh, oké.



Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen