IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christenen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 14:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 14:01 schreef ProgTon het volgende:
? misschien als je metalhead als een religie ziet lol. Mag het toch niet hopen xd


metal trekt dan wel marginalen aan maar zo laag zou het nooit vallen hoop ik


al zijn ze in het VK goed bezig (denk aan de oproep van Bill Saxon in navolging van de erkenning van Star Wars als officiële religie)


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 14:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 14:02 schreef jeroen83 het volgende:
Dus spandex marco is ons grote (metal)voorbeeld.


hij is ook onbevlekt ontvangen denk ik... tijdens een lange roes van mama Marco


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 09-06-2010 14:04 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 9 juni 2010 13:57 schreef Hypnos het volgende:
en veel mensen die denken dat ze metalhead zijn maar gewoon doodnormale psychoses hebben van tijd tot tijd


one love1111


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 09-06-2010 14:05 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 9 juni 2010 14:02 schreef jeroen83 het volgende:
Dus spandex marco is ons grote (metal)voorbeeld.


eindelijk iemand die het begrijpt.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 14:05 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 13:59 schreef ZelThoR het volgende:
Boehoe, kerel. Dat mensen het duistere beschrijven betekent niet dat ze zich op dat moment de nieuwe Pontius Pilatus wanen. Beschrijven staat ook niet gelijk aan vereren. Dat jij het escapisme in veel metal en in het bijzonder black metal niet snapt, tsja. Niet alles is letterlijk, dat zou je als Bijbelinterpreteerder toch moeten beseffen.

En hoe je depressieve / suïcidale dingen onder het occulte schuift is sowieso verknipt.


Vind ik niet verknipt, vind maar grijs gebied hoor dat soort bands, misschien nog wel erger dan satanische shit waar je echt voor staat.
En er zijn serieus mensen die zo in de muziek opgaan dat ze die ideeën aannemen best kwalijk te noemen. Je kunt makkeiljk zeggen moeten ze het maar niet luisteren, maar als metal je ding is.

Nou ja zoals je misschien in de documentaire hebt kunnen horen, ik ken er overigens nog wel zon 3 die erg serieus zijn in hun ideologie,,, Gaahl, kerel van Burzum, kerken in de brand steken vind ik zielig en vooral ook nog omdat kerken zo oud zijn etc. Want de mens is de Gemeente van God en niet een kerkgebouw, uiteindelijk bereiken ze er geen fuck mee

Overigens snap ik best dat er bands zijn die het als scene beschouwen. Maar ik weet zo gauw echt niet meer welke scene en niet scene zijn. En die shit die ik hierboven typte maakt er niet makkeiljker op.
Ik houd het maar bij de of veilige seculiere bands of de Christelijke bands, ik ben zelfs iemand die zoiets helemaal uitzoekt xd


[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 09-06-2010 14:08]



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 14:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 14:05 schreef ProgTon het volgende:
Vind ik niet verknipt, vind maar grijs gebied hoor dat soort bands, misschien nog wel erger dan satanische shit waar je echt voor staat.
En er zijn serieus mensen die zo in de muziek opgaan dat ze die ideeën aannemen best kwalijk te noemen. Je kunt makkeiljk zeggen moeten ze het maar niet luisteren, maar als metal je ding is.

Nou ja zoals je misschien in de documentaire hebt kunnen horen, ik ken er overigens nog wel zon 3 die erg serieus zijn in hun ideologie,,, Gaahl, kerel van Burzum, kerken in de brand steken vind ik zielig en vooral ook nog omdat kerken zo oud zijn etc. Want de mens is de Gemeente van God en niet een kerkgebouw, uiteindelijk bereiken ze er geen fuck mee

éla éla, Jezus zegt dat je niet mag oordelen, met je "satanische shit"


You made babay satan cry


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 14:07 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 13:53 schreef ProgTon het volgende:
nou het spijt mij ten zeerste, maar als jij suicidal en depressieve shit niet rekent bij het occulte? Lijkt mij toch wel


Huh?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 14:09 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 14:06 schreef Hypnos het volgende:
éla éla, Jezus zegt dat je niet mag oordelen, met je "satanische shit"


You made babay satan cry


ik denk dat dat niet zon kwaad kan satan shit noemen, het is de grooste tegenstander van God en dus ook van mij



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 14:11 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 8:03 schreef Dentz het volgende:
Proper gebulder.



Geen grind, maar best goed te doen.


en als je nog een goede death metal band zoekt, be my guest

www.myspace.com/pantokratorofficial

er zijn meer goede chr bands dan je denkt, wel blij mee trouwens xd



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 14:11 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 14:05 schreef ProgTon het volgende:
Vind ik niet verknipt, vind maar grijs gebied hoor dat soort bands, misschien nog wel erger dan satanische shit waar je echt voor staat.
En er zijn serieus mensen die zo in de muziek opgaan dat ze die ideeën aannemen best kwalijk te noemen. Je kunt makkeiljk zeggen moeten ze het maar niet luisteren, maar als metal je ding is.

Dus? Dat zij zich daar mee bezig houden wil niet zeggen dat zij dat doen om het Christendom te bevechten.
quote:
Nou ja zoals je misschien in de documentaire hebt kunnen horen, ik ken er overigens nog wel zon 3 die erg serieus zijn in hun ideologie,,, Gaahl, kerel van Burzum, kerken in de brand steken vind ik zielig en vooral ook nog omdat kerken zo oud zijn etc. Want de mens is de Gemeente van God en niet een kerkgebouw, uiteindelijk bereiken ze er geen fuck mee

Klopt, maar wat is de relevantie?
quote:
Overigens snap ik best dat er bands zijn die het als scene beschouwen. Maar ik weet zo gauw echt niet meer welke scene en niet scene zijn. En die shit die ik hierboven typte maakt er niet makkeiljker op.
Ik houd het maar bij de of veilige seculiere bands of de Christelijke bands, ik ben zelfs iemand die zoiets helemaal uitzoekt xd

Boeien of het scene is of niet, boeien wat die bands allemaal vinden. Het gaat erom wat jij ermee doet, begrijp echt niet wat jij er 'onveilig' aan vindt.

En als je zo bang bent voor die overtuigende kracht van dat soort dingen moet je toch nog eens goed nadenken over wat het aanhoren van dingen die je op dit moment 100% zinnen eigenlijk betekent voor het vrij blijven van je eigen gedachten.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 14:14 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 14:05 schreef ProgTon het volgende:
Vind ik niet verknipt, vind maar grijs gebied hoor dat soort bands, misschien nog wel erger dan satanische shit waar je echt voor staat.


Wat nou grijs gebied? Wat heeft suicidal black met met occultisme te maken? Niets!

quote:
En er zijn serieus mensen die zo in de muziek opgaan dat ze die ideeën aannemen best kwalijk te noemen. Je kunt makkeiljk zeggen moeten ze het maar niet luisteren, maar als metal je ding is.


Dat zijn uitzonderlijke gevallen en over het algemeen mensen met het iq van een tokkie. Niet relevant dus.

quote:
Nou ja zoals je misschien in de documentaire hebt kunnen horen, ik ken er overigens nog wel zon 3 die erg serieus zijn in hun ideologie,,, Gaahl,


Nah, Gaahl is gewoon muzikant die ten tijde van Gorgoroth lekker een image heeft hooggehouden om zijn bandje te promoten. Niks mis mee verder, maar verknipt is 'ie zeker niet.

quote:
kerel van Burzum, kerken in de brand steken vind ik zielig en vooral ook nog omdat kerken zo oud zijn etc. Want de mens is de Gemeente van God en niet een kerkgebouw, uiteindelijk bereiken ze er geen fuck mee


Dat was een vrij jammere actie van pubervarg ja. Ik geloof dat hij er nu wel over heen is hoor.

quote:
Overigens snap ik best dat er bands zijn die het als scene beschouwen. Maar ik weet zo gauw echt niet meer welke scene en niet scene zijn. En die shit die ik hierboven typte maakt er niet makkeiljker op.
Ik houd het maar bij de of veilige seculiere bands of de Christelijke bands, ik ben zelfs iemand die zoiets helemaal uitzoekt xd



Nogmaals: iets banaals als religie laten beïnvloeden wat voor je kunst je tot je neemt belemmert je eigenlijk ontwikkeling en kan op den duur een gevaarlijke trend opleveren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 14:14 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 14:11 schreef ZelThoR het volgende:
Dus? Dat zij zich daar mee bezig houden wil niet zeggen dat zij dat doen om het Christendom te bevechten.

Klopt, maar wat is de relevantie?

Boeien of het scene is of niet, boeien wat die bands allemaal vinden. Het gaat erom wat jij ermee doet, begrijp echt niet wat jij er 'onveilig' aan vindt.

En als je zo bang bent voor die overtuigende kracht van dat soort dingen moet je toch nog eens goed nadenken over wat het aanhoren van dingen die je op dit moment 100% zinnen eigenlijk betekent voor het vrij blijven van je eigen gedachten.


als je echt wilt weten hoe mijn gevoel is als ik een band als gorgoroth draai? Angstaanjagend, doet pijn aan mijn hart vooral omdat ik weet waar ze voor staan, en hoe serieus die gast overkomt in zijn interviews etc.
Gewoon een angstaanjagend figuur.

Dus voor mij onvelig, en wil niks ermee van doen hebben, en ja de bands die zulke teksten zingen die laat ik gewoon links liggen. Is dat zo erg ?



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 14:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 14:14 schreef ProgTon het volgende:
als je echt wilt weten hoe mijn gevoel is als ik een band als gorgoroth draai? Angstaanjagend, doet pijn aan mijn hart vooral omdat ik weet waar ze voor staan, en hoe serieus die gast overkomt in zijn interviews etc.
Gewoon een angstaanjagend figuur.

Dus voor mij onvelig, en wil niks ermee van doen hebben, en ja de bands die zulke teksten zingen die laat ik gewoon links liggen. Is dat zo erg ?

Ja, dat weten we nu wel een keer.

Het slaat in ieder geval nergens op om black metal in haar huidige vorm overwegend anti-Christelijk te noemen. Daar houdt het grootste deel zich allang niet meer mee bezig, totaal niet interessant ook.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 14:17 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 14:14 schreef ProgTon het volgende:
als je echt wilt weten hoe mijn gevoel is als ik een band als gorgoroth draai? Angstaanjagend, doet pijn aan mijn hart vooral omdat ik weet waar ze voor staan, en hoe serieus die gast overkomt in zijn interviews etc.
Gewoon een angstaanjagend figuur.

Dus voor mij onvelig, en wil niks ermee van doen hebben, en ja de bands die zulke teksten zingen die laat ik gewoon links liggen. Is dat zo erg ?


Ja, dat is erg ja, want je probeert het op te dringen aan andere mensen en dat is een hele slechte zaak.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 14:17 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 14:14 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat nou grijs gebied? Wat heeft suicidal black met met occultisme te maken? Niets!



Dat zijn uitzonderlijke gevallen en over het algemeen mensen met het iq van een tokkie. Niet relevant dus.



Nah, Gaahl is gewoon muzikant die ten tijde van Gorgoroth lekker een image heeft hooggehouden om zijn bandje te promoten. Niks mis mee verder, maar verknipt is 'ie zeker niet.



Dat was een vrij jammere actie van pubervarg ja. Ik geloof dat hij er nu wel over heen is hoor.



Nogmaals: iets banaals als religie laten beïnvloeden wat voor je kunst je tot je neemt belemmert je eigenlijk ontwikkeling en kan op den duur een gevaarlijke trend opleveren.


nee hoor, want die anti christelijke trent komt vooral voor in de black en soms in thrash of death, bands als kalmah etc kan ik erg waarderen

pubervarg heeft nog steeds van die zieke ideeën, die uitzonderlijke gevallen zij meer dan je denkt. Kan nog wel wat van die gevallen opnoemen.
Marilyn manson bijvoorbeeld, mensen die begonnen te moorden vanwege zijn teksten.lol
Mja misschien ligt dat dan meer aan de mens zelf, maar zegt toch wat voor invloed muziek heeft



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 14:18 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 14:16 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, dat weten we nu wel een keer.

Het slaat in ieder geval nergens op om black metal in haar huidige vorm overwegend anti-Christelijk te noemen. Daar houdt het grootste deel zich allang niet meer mee bezig, totaal niet interessant ook.


oké dan worden ze wat mij betreft er wel wat volwassener op.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 14:19 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 14:17 schreef ProgTon het volgende:
zegt toch wat voor invloed muziek heeft

Ja, en jij laat je lekker indoctrineren door exclusief Christelijke ideeën, veel plezier daarmee


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 14:19 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 14:18 schreef ProgTon het volgende:
oké dan worden ze wat mij betreft er wel wat volwassener op.

Je weet dus eigenlijk niet waar het over gaat en lult maar wat na van wat je voorganger je wijs gemaakt heeft?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 14:25 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 14:19 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, en jij laat je lekker indoctrineren door exclusief Christelijke ideeën, veel plezier daarmee


komt weer het woordje indoctrineren langs. Zo overdreven, is het zo bijzonder dat je gelovig wordt als je de bijbel leest en opzoek gaat naar Jezus lijkt mij niet. DAar gaat een hoop, troost hoop en verwachting met zich mee. En een boodschap die het beste voor heeft met de mens, naasten en toekomst. Wat wil je nog meer

Als je de Bijbel leest en ook helemaal leest, wil je ik nog wel eens weer horen later. Het is niet zo ouderwets als je denkt.

Vandaag kwam Timotheus langs, (onderstaande)

Wanneer je dit alles aan de broeders en zusters voorhoudt, zul je een goede dienaar van Christus Jezus zijn, gevoed door de woorden van het geloof en de juiste leer, waarvan je een trouw aanhanger bent. 7 Verwerp heilloze bakerpraat en verzinsels. Oefen jezelf in een vroom leven. 8 Oefening van het lichaam heeft wel enig nut, maar het nut van een vroom leven is grenzeloos, omdat het een belofte inhoudt voor dit leven en het leven dat komen zal. 9 Deze boodschap is betrouwbaar en verdient onze volledige instemming. 10 Hiervoor zwoegen en strijden wij, omdat wij onze hoop gevestigd hebben op de levende God, die de redder is van alle mensen, bovenal van de gelovigen.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 09-06-2010 14:30]



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 14:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 14:17 schreef ProgTon het volgende:
nee hoor, want die anti christelijke trent komt vooral voor in de black en soms in thrash of death, bands als kalmah etc kan ik erg waarderen


Ik heb het over de trend dat jij en je christen vriendjes het liefst zouden zien dat alles wat ook maar een beetje naar antichristelijkheid riekt afgeschaft moet worden.

Dat is angstwekkend. Gelukkig is de meerderheid van de mensen in het Westen iets te ver doorontwikkeld om daar nogmaals voor te vallen.

quote:
die uitzonderlijke gevallen zij meer dan je denkt.


Nee! Dat is volstrekte onzin.

quote:
Kan nog wel wat van die gevallen opnoemen.
Marilyn manson bijvoorbeeld, mensen die begonnen te moorden vanwege zijn teksten.lol


Je vindt het grappig dat mensen moorden in de naam van M.M.? Als in "Zie je wel! ik en god hebben wel gelijk, haahaha!"

En hoeveel mensen hebben er gemoord in de naam van fucking Jezus Christus de messias?! Nou?

quote:
Mja misschien ligt dat dan meer aan de mens zelf, maar zegt toch wat voor invloed muziek heeft


Negatieve invloed van kunst val compleet in het niet bij de negatieve invloed van religie.

Je moet je hand is in eigen boezem steken man! Miljoenen slachtoffers zijn er gevallen omdat mensen niet in god wilden geloven.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 14:29 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 14:25 schreef ProgTon het volgende:
komt weer het woordje indoctrineren langs. Zo overdreven, is het zo bijzonder dat je gelovig wordt als je de bijbel leest en opzoek gaat naar Jezus lijkt mij niet. DAar gaat een hoop, troost hoop en verwachting met zich mee. En een boodschap die het beste voor heeft met de mens, naasten en toekomst. Wat wil je nog meer

Eye of the beholder.

Aan de ene kant verwerp jij allerlei dingen omdat je bang bent voor de boodschap en heb je -terecht- goed door dat zulke dingen een sterke invloed KUNNEN hebben (<-- indoctrinatie) maar tegelijkertijd confronteer jij jezelf alleen met Christelijke dingen die jou sterken in wat je reeds gelooft (<-- indoctrinatie). Dan kun je mij niet meer overtuigen dat jij daadwerkelijk met een open en onbevangen blik rondkijkt, maar alleen dat je gewoon iets fijns hebt gevonden en niet meer verder wil kijken. Prima hoor, maar pretendeer dan niet de open-minded Christen uit te hangen op dit gebied.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 14:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 13:56 schreef Hypnos het volgende:
ja en neen

de meerderheid beslist en bepaalt

de meerderheid van de Christenen gelooft in het vagevuur en niet in de evolutietheorie

misschien niet de meerderheid in Europa, maar dat kan mij eerlijk gezegd geen reet schelen want ik zie het Christendom als een eenheid. En als de mensen onderling in het "Christendom" geen eenheid zijn dan moeten ze maar niet zo achterlijk zijn om zich allemaal bij dezelfde groep te laten rekenen.
Of zijn ze zo halsstarrig aan het vasthouden aan de naam "Christendom" dat ze die persé ten allen koste niet willen loslaten?

noem jezelf dan Verlichte Christen of zo
hebben Jehova's getuigen toch ook gedaan! Die noemen zichzelf geen Christen meer omdat ze niet overeenkomen in fundamentele dingen. RESPECT!



geen reactie?


ik wacht trouwens nog steeds op de eerste Jehova metal band


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 14:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 14:29 schreef ZelThoR het volgende:
Eye of the beholder.

Aan de ene kant verwerp jij allerlei dingen omdat je bang bent voor de boodschap en heb je -terecht- goed door dat zulke dingen een sterke invloed KUNNEN hebben (<-- indoctrinatie) maar tegelijkertijd confronteer jij jezelf alleen met Christelijke dingen die jou sterken in wat je reeds gelooft (<-- indoctrinatie). Dan kun je mij niet meer overtuigen dat jij daadwerkelijk met een open en onbevangen blik rondkijkt, maar alleen dat je gewoon iets fijns hebt gevonden en niet meer verder wil kijken. Prima hoor, maar pretendeer dan niet de open-minded Christen uit te hangen op dit gebied.



religie is an sich een rigide iets
interpretaties blijven eeuwen dezelfde binnen een religie,
en als je rigide bent bent je sowieso niet open-minded,
dat is een tegenstrijdigheid.
de aard van het beestje dus.
en een beetje van twee walletjes eten, dan ben je een mossel noch vis religieus die denkt dat hij het wereldlijke en het hemelse kan combineren.

de grote natte droom van iedere jonge gelovige...



signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 14:34 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 14:32 schreef Hypnos het volgende:
religie is an sich een rigide iets

Niet mee eens. Helemaal niet als je religie door geloof vervangt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 14:37 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 14:29 schreef ZelThoR het volgende:
Eye of the beholder.

Aan de ene kant verwerp jij allerlei dingen omdat je bang bent voor de boodschap en heb je -terecht- goed door dat zulke dingen een sterke invloed KUNNEN hebben (<-- indoctrinatie) maar tegelijkertijd confronteer jij jezelf alleen met Christelijke dingen die jou sterken in wat je reeds gelooft (<-- indoctrinatie). Dan kun je mij niet meer overtuigen dat jij daadwerkelijk met een open en onbevangen blik rondkijkt, maar alleen dat je gewoon iets fijns hebt gevonden en niet meer verder wil kijken. Prima hoor, maar pretendeer dan niet de open-minded Christen uit te hangen op dit gebied.


Als ik niet verder kijk, zou ik geen eens internet hebben en metal luisteren, en mij aanluisten bij een monnikenhuis ofzo.

Ik luister genoeg seculiere muziek, ga gewoon uit, en drink heus wel pilsjes etc.
Maar ik ben mij er van bewust dat er van alles gaande is in de wereld die zich opzet tegen alles wat maar met Christendom/geloof te maken heeft.
In iets waar ik in vertrouw en het belangrijkste is van mijn leven, ga ik mij niet zomaar gewonnen geven.
Ik wil best met je verder kijken, maar als je mij niet open minded vindt waarom blijven we dan voortgaan?

Waar ik misschien wel schuldig aan ben is het keer op keer hameren op het geloof, en dat wekt argwaan op. Terwijl ik juist misschien wat zachtmoediger moet wezen. Mijn exuces daarvoor, toch hebben we hiet over een belangrijk punt.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen