IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christenen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-06-2010 13:25 by Mark Profiel van Mark

Ik heb ook nog nooit een foto van me gezien, ik denk dat mijn ouders dat niet verstandig vonden voor mijn geestelijke ontwikkeling.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2010 13:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

De rest van de wereld dankt hen!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-06-2010 13:29 by Mark Profiel van Mark

Grappig, dat is precies het tegenovergestelde van de reacties toen ik geboren werd.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2010 13:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Tja, eeuwenoude legende he, van zelfs voor het gristendom

Eens in de 1500 jaar wordt er een pislelijk kind geboren en we noemen hem Mark.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-06-2010 13:41 by Schaep Profiel van Schaep

Pislink of oerlelijk, Jenje.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 16-06-2010 13:41]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2010 13:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dat maak ik zelf wel uit!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-06-2010 13:45 by Schaep Profiel van Schaep

Met je pimpelgroene avatar.

Ik vind dat muziek en welke boodschap dan ook prima samen kunnen gaan, ongeacht het genre.

Iemand nog tips op het gebied van atheïstische gospel?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2010 13:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nee, wel vette boedhistische gore grind.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2010 15:26 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juni 2010 13:45 schreef Schaep het volgende:
Met je pimpelgroene avatar.

Ik vind dat muziek en welke boodschap dan ook prima samen kunnen gaan, ongeacht het genre.

Iemand nog tips op het gebied van atheïstische gospel?
Meindert Talma en the Negroes


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


3en80
Usericon van 3en80
Posted 16-06-2010 15:56 by 3en80 Profiel van 3en80

Ik vind de naam van dit forum veelt te vaag. Waar discusieren jullie eigenlijk over? Of Christendom en luisteren naar metal samen kunnen gaan? Lijk me meer iets voor een Christelijk forum.
Of is de vraag of je gitaarmuziek met een evangelische boodschap metal kunt noemen? Volgens mij wordt er heel veel langs elkaar heen gecommuniceerd op dit forum, omdat iedereen zijn eigen definitie van metal kent. Wanneer is metal metal? Pas als daar je het daarover eens bent, kunt je volgens mij verder discusieren. In het begin van dit forum schreef iemand dat metal gaat over het schoppen tegen bestaande normen en waarden. Ik vind persoonlijk dat metal gedefinieerd moet worden aan de hand van de muziek, klank, intensiteit. Daarom vind ik dat Christelijke metal wel degelijk metal is.
Is er eigenlijk iemand, naast Gaahl, die ooit echt heeft nagedacht over de essentie van metal. Is metal te definieren? En dan zo dat iedereen ongeacht zijn levensbeschouwing zich in de definitie kan vinden?
Ik ga even Skillet op zetten en er over nadenken.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-06-2010 16:06 by Schaep Profiel van Schaep

Ga jij maar eens even lekker nadenken, knul.

Dankjewel voor de tip, Bastianus, ik zoek het op!

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 16-06-2010 16:07]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-06-2010 16:08 by M. Profiel van M.

quote:
Op 16 juni 2010 15:56 schreef 3en80 het volgende:
Is er eigenlijk iemand, naast Gaahl, die ooit echt heeft nagedacht over de essentie van metal.

Ik denk dat jij, naast Gaahl dan, de eerste bent.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-06-2010 16:09 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 16-06-2010 16:09 by bokaj Profiel van bokaj

Welkom 3en80

Ik denk dat er evenveel definities van metal zijn als dat er definities van religie zijn. Het is voor iedereen anders.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-06-2010 16:12 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Zij was 3 en 80.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-06-2010 16:13 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 16 juni 2010 15:56 schreef 3en80 het volgende:
Ik vind de naam van dit forum veelt te vaag. Waar discusieren jullie eigenlijk over? Of Christendom en luisteren naar metal samen kunnen gaan? Lijk me meer iets voor een Christelijk forum.
Of is de vraag of je gitaarmuziek met een evangelische boodschap metal kunt noemen? Volgens mij wordt er heel veel langs elkaar heen gecommuniceerd op dit forum, omdat iedereen zijn eigen definitie van metal kent. Wanneer is metal metal? Pas als daar je het daarover eens bent, kunt je volgens mij verder discusieren. In het begin van dit forum schreef iemand dat metal gaat over het schoppen tegen bestaande normen en waarden. Ik vind persoonlijk dat metal gedefinieerd moet worden aan de hand van de muziek, klank, intensiteit. Daarom vind ik dat Christelijke metal wel degelijk metal is.
Is er eigenlijk iemand, naast Gaahl, die ooit echt heeft nagedacht over de essentie van metal. Is metal te definieren? En dan zo dat iedereen ongeacht zijn levensbeschouwing zich in de definitie kan vinden?
Ik ga even Skillet op zetten en er over nadenken.




ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2010 16:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juni 2010 15:56 schreef 3en80 het volgende:
Ik vind de naam van dit forum veelt te vaag. Waar discusieren jullie eigenlijk over?

Titel van het TOPIC is duidelijk genoeg.
quote:
Of Christendom en luisteren naar metal samen kunnen gaan?

Ook, ja. Fijn, zo'n breed onderwerp.
quote:
Lijk me meer iets voor een Christelijk forum.

Tuurlijk niet. We hebben het over zo veel zaken die niet met metal an sich te maken hebben, dit heeft tenminste nog een snijvlak.
quote:
Of is de vraag of je gitaarmuziek met een evangelische boodschap metal kunt noemen?

Ook, ja. Fijn, zo'n breed onderwerp.
quote:
Volgens mij wordt er heel veel langs elkaar heen gecommuniceerd op dit forum, omdat iedereen zijn eigen definitie van metal kent. Wanneer is metal metal? Pas als daar je het daarover eens bent, kunt je volgens mij verder discusieren.

Wanneer iets metal is, is dus (onder andere) de discussie.
quote:
In het begin van dit forum schreef iemand dat metal gaat over het schoppen tegen bestaande normen en waarden.

In het begin van dit topic. Onverdedigbare stellingname, mijns inziens.
quote:
Ik vind persoonlijk dat metal gedefinieerd moet worden aan de hand van de muziek, klank, intensiteit.

Eens.
quote:
Daarom vind ik dat Christelijke metal wel degelijk metal is.

Per definitie waar, natuurlijk De vraag die je je echter moet stellen is of Christelijke metal bestaat. (Mijns inziens wel, zoals uit bovenstaande blijkt vind ik dat metal gedefinieerd wordt door de muziek, niet de boodschap.)
quote:
Is er eigenlijk iemand, naast Gaahl, die ooit echt heeft nagedacht over de essentie van metal.

Heeft Gaahl daarover nagedacht? Verder; ja.
quote:
Is metal te definieren?

Ja.
quote:
En dan zo dat iedereen ongeacht zijn levensbeschouwing zich in de definitie kan vinden?


Nee.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 16-06-2010 16:15 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 16 juni 2010 16:12 schreef Burzum het volgende:
Zij was 3 en 80.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 16-06-2010 16:17 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 16 juni 2010 16:14 schreef ZelThoR het volgende:
Heeft Gaahl daarover nagedacht?
De definitie van Gaahl was:

























SATAN.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2010 16:19 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juni 2010 16:17 schreef bokaj het volgende:
De definitie van Gaahl was:

SATAN.

hehehe

Was alleen niet de definitie van metal en ik weet ook niet hoeveel nadenken daar bij kwam kijken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-06-2010 16:56 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 juni 2010 15:56 schreef 3en80 het volgende:
Ik vind de naam van dit forum veelt te vaag. Waar discusieren jullie eigenlijk over? Of Christendom en luisteren naar metal samen kunnen gaan? Lijk me meer iets voor een Christelijk forum.
Of is de vraag of je gitaarmuziek met een evangelische boodschap metal kunt noemen? Volgens mij wordt er heel veel langs elkaar heen gecommuniceerd op dit forum, omdat iedereen zijn eigen definitie van metal kent. Wanneer is metal metal? Pas als daar je het daarover eens bent, kunt je volgens mij verder discusieren. In het begin van dit forum schreef iemand dat metal gaat over het schoppen tegen bestaande normen en waarden. Ik vind persoonlijk dat metal gedefinieerd moet worden aan de hand van de muziek, klank, intensiteit. Daarom vind ik dat Christelijke metal wel degelijk metal is.
Is er eigenlijk iemand, naast Gaahl, die ooit echt heeft nagedacht over de essentie van metal. Is metal te definieren? En dan zo dat iedereen ongeacht zijn levensbeschouwing zich in de definitie kan vinden?
Ik ga even Skillet op zetten en er over nadenken.


Ondanks dat het nogal een groot verhaal is snap ik je wel, metal heeft niks met Christelijke aspect te maken. Het is de songwriter of de band zelf die besluiten Christelijke teksten te schrijven, dan is het een christan metal band.
Er zijn er overigens genoeg die er wat meer over zwijgen, omdat ze mainstream spelen.
As i lay Dying, Killswitch Engage, All that Remains (iedereen in as i lay dying is christelijke) de zangers van KE en ATR zijn ook Christelijk.
De leden van Dream Theater zijn ook religieus, evenals een aantal ex leden en leden van Helloween...

Ik geef eerlijk toe ik heb gewoon in google getypt christian metalheads of christian metalbands of reborned christian metalheads etc.. en in de metal bijbel staan een paar voorbeelden van bekeerde metalheads xd.

De definitie van metal is simpel, het is een muziekstijl, het wordt vaak gebruikt om ergens tegen aan te schoppen, iedere band heeft wel een bepaalde boodschap, bij sommigen is dat plezier maken de andere tegen politiek aanschoppen en bij de andere kwaad verspreiden, de ander Christendom verspreiden etc. Kortom nogal breed



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-06-2010 16:57 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 juni 2010 16:17 schreef bokaj het volgende:
De definitie van Gaahl was:

























SATAN.


lol met dat wijntje, vindt het maar een enge gast, die ergens afgelegen woont, en naar mijn inzien nogal eenzaam is etc.
Komt ook nog eens bij dat hij homo is dat overigens niet echt wereldschokkend is maar wel heel verdacht dat hij nou juist zon sschurft heeft aan Christenen, wou wel eens in zijn hoofd kijken of dat er misschien iets mee van doen heeft



KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 16-06-2010 17:03 by KHPLF Profiel van KHPLF

Eerst heb je niks tegen homo's
en nu vindt je het opeens verdacht dat iemand een homo is
Mafkees


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-06-2010 17:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 juni 2010 16:57 schreef ProgTon het volgende:
lol met dat wijntje, vindt het maar een enge gast, die ergens afgelegen woont, en naar mijn inzien nogal eenzaam is etc.
Komt ook nog eens bij dat hij homo is dat overigens niet echt wereldschokkend is maar wel heel verdacht dat hij nou juist zon sschurft heeft aan Christenen, wou wel eens in zijn hoofd kijken of dat er misschien iets mee van doen heeft




dat wijntje komt ook wel terug in iedere misviering... leve de nuchterheid

Jezus was volgens mij wel bi, met z'n 12 mannelijke apostelen en zijn denegrerende houding naar vrouwen (en zijn liefde naar zijn mama)

trouwens, Jezus was een masochist, hij hield van pijn. Dat wordt nergens tegengesproken door de Bijbel. Net als homo's

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-06-2010 17:22]


signature


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-06-2010 17:24 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 16 juni 2010 16:57 schreef ProgTon het volgende:
Komt ook nog eens bij dat hij homo is dat overigens niet echt wereldschokkend is maar wel heel verdacht dat hij nou juist zon sschurft heeft aan Christenen, wou wel eens in zijn hoofd kijken of dat er misschien iets mee van doen heeft


In de Katholieke kerk zijn ze anders ook niet vies van een schandknaap.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen