IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christenen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
bokaj
Usericon van bokaj
Posted 16-06-2010 17:30 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 16 juni 2010 16:57 schreef ProgTon het volgende:
lol met dat wijntje, vindt het maar een enge gast, die ergens afgelegen woont, en naar mijn inzien nogal eenzaam is etc.
Komt ook nog eens bij dat hij homo is dat overigens niet echt wereldschokkend is maar wel heel verdacht dat hij nou juist zon sschurft heeft aan Christenen, wou wel eens in zijn hoofd kijken of dat er misschien iets mee van doen heeft
Zou je eigenlijk moeten weten hoe de noorse kerk en samenleving tegenover homo's staat. Ik heb geen idee of dat vergelijkbaar is met NL.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-06-2010 17:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Fusion/Progtron, is het volgens de Bijbal een zonde als ik een vrouw anaal neem?

en als ik spuit in haar gezicht?
seks is toch om voort te planten, of niet?
en mag ik ook gewoon klaarkomen in haar aarsje en dan vingeren met zaadvinger? Daar kun je ook zwanger van worden toch?

waarlijk, ik vraag het me af.

het kan best zijn dat Christenen gewoon iets hebben tegen anale seks, maar niet tegen homo's. Mogen mannen verliefd worden op elkaar en zoenen op de lippen volgens Jezus?


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-06-2010 17:35]


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2010 17:35 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juni 2010 17:30 schreef bokaj het volgende:
Zou je eigenlijk moeten weten hoe de noorse kerk en samenleving tegenover homo's staat. Ik heb geen idee of dat vergelijkbaar is met NL.

Vergelijkbaar volgens mij. In ieder geval qua wetgeving.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-06-2010 18:27 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 juni 2010 17:35 schreef ZelThoR het volgende:
Vergelijkbaar volgens mij. In ieder geval qua wetgeving.


denk ik ook



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-06-2010 18:29 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 juni 2010 17:24 schreef Burzum het volgende:
In de Katholieke kerk zijn ze anders ook niet vies van een schandknaap.


daar zijn er idd wat die het niet konden laten . Inmiddels heeft de Katholieke kerk er schande over gesproken, er zijn er al een aantal verbannen uit een functie.
Het zijn persoonlijke gevallen, er zijn er namelijk nou ook weer niet heel veel bekend. En bovendien waar gebeuren dit soort dingen nou niet, lang niet alleen in de kerk



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-06-2010 18:32 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 juni 2010 17:03 schreef KHPLF het volgende:
Eerst heb je niks tegen homo's
en nu vindt je het opeens verdacht dat iemand een homo is
Mafkees


nee de combinatie dat hij homo is en zon afkeer tegen het Christendom heeft. Kan best voorkomen uit iets uit zijn jeugd weet ik veel ik denk wat verder na derover xd
Er zijn genoeg homo's die namelijk niks tegen het geloof hebben, en die hebben het goed begrepen. En ik schaam me voor de Christenen die homo's nergens toelaten...


[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 16-06-2010 18:32]



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-06-2010 18:35 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 juni 2010 17:34 schreef Hypnos het volgende:
Fusion/Progtron, is het volgens de Bijbal een zonde als ik een vrouw anaal neem?

en als ik spuit in haar gezicht?
seks is toch om voort te planten, of niet?
en mag ik ook gewoon klaarkomen in haar aarsje en dan vingeren met zaadvinger? Daar kun je ook zwanger van worden toch?

waarlijk, ik vraag het me af.

het kan best zijn dat Christenen gewoon iets hebben tegen anale seks, maar niet tegen homo's. Mogen mannen verliefd worden op elkaar en zoenen op de lippen volgens Jezus?



ik vraag me af of ik hier op in moet gaan, wat ik wel wil mededelen is dat de Bijbel vooral waarschuwd jegens met wie je het doet etc. Seks is fijn dat is duidelijk xd, maar of je dat met jan en alleman moet doen daar is de Bijbel kritisch over.
Daarom wordt het huwelijk als iets belangrijks gevonden, nu zijn er genoeg christenen die voor dat ze trouwen al in verwachting zijn.
Het gaat hem meer om het feit dat je een vrouw hebt waar je het leven mee wilt delen en ook al deze vreugde als sex etc.

tja ik denk niet dat Jezus raar opkijkt als hij mannen met elkaar ziet zoenen, ik denk namelijk dat hij dat dagelijks ziet, maar ja verder ga ik er maar niet op in



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 16-06-2010 18:36 by Dentz Profiel van Dentz

Het valt me op dat je over god praat alsof je hem persoonlijk kent ...


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 16-06-2010 18:43 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 16 juni 2010 18:36 schreef Dentz het volgende:
Het valt me op dat je over god praat alsof je hem persoonlijk kent ...


wel een beetje de Bijbel is zijn woord namelijk, misschien intepreteer ik niet alles goed maar daar kan ik niet zo veel aan doen, doe mijn best.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-06-2010 19:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 juni 2010 18:35 schreef ProgTon het volgende:
ik vraag me af of ik hier op in moet gaan, wat ik wel wil mededelen is dat de Bijbel vooral waarschuwd jegens met wie je het doet etc. Seks is fijn dat is duidelijk xd, maar of je dat met jan en alleman moet doen daar is de Bijbel kritisch over.
Daarom wordt het huwelijk als iets belangrijks gevonden, nu zijn er genoeg christenen die voor dat ze trouwen al in verwachting zijn.
Het gaat hem meer om het feit dat je een vrouw hebt waar je het leven mee wilt delen en ook al deze vreugde als sex etc.

tja ik denk niet dat Jezus raar opkijkt als hij mannen met elkaar ziet zoenen, ik denk namelijk dat hij dat dagelijks ziet, maar ja verder ga ik er maar niet op in



hmmm... beetje naast de kwestie eigenlijk.

dus als ik wekelijks dezelfde persoon sodomie toedien is dat ok?
Was seks niet alleen voor de voortplanting? ook al is het lekker...


signature


3en80
Usericon van 3en80
Posted 16-06-2010 21:44 by 3en80 Profiel van 3en80

Volgens mij zegt de bijbel niet dat seks slechts dient om voort te planten. Misschien is dat beeld ontstaan, omdat mensen van de gereformeerde nogal eens veel kinderen hebben? Zij gebruiken geen anticonceptie, omdat God beslist of zij zwanger wordt of niet.

En veel Christenen baseren hun homo-antipathie op het verhaal over de bijbelse steden Sodom en Gomorra. God heeft deze steden verwoest, omdat er aan homofilie en prostitutie gedaan werd. Het is lang geleden dat ik dit verhaal gehoord heb, maar volgens mij werd er niet gerept over hetro-anale seks of in gezichten spuiten.
Dus @ Hypnos: Ga gerust je gang, je komt niet in de hel


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-06-2010 21:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dankje




en voor de Paus: Ik doe het zonder condoom


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-06-2010 21:53 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 juni 2010 16:56 schreef ProgTon het volgende:


De definitie van metal is simpel, het is een muziekstijl, het wordt vaak gebruikt om ergens tegen aan te schoppen, iedere band heeft wel een bepaalde boodschap, bij sommigen is dat plezier maken de andere tegen politiek aanschoppen en bij de andere kwaad verspreiden, de ander Christendom verspreiden etc. Kortom nogal breed


Kijk. En daarom ben ik voorstander om ipv teksten gewoon klanken te gebruiken. Al dat gedoe met een boodschap hebben. Waarom kan de muziek op zich niet gewoon genoeg zijn, waarom moet het een boodschap hebben. Alles moet maar een betekenis hebben.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-06-2010 21:55 by Forever After Profiel van Forever After

Zoals het AAAAAAHH-AAHH-HHAA stuk in Deep Purples Child In Time...


 


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-06-2010 21:58 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik durf te wedden dat bepaalde mensen hier ook nog een "boodschap" in horen.

Doet me ineens denken aan die achteruit gedraaide lp's. Ook zoiets. Wat maken mensen zich druk, zeg.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 16-06-2010 22:53 by hellhun Profiel van hellhun

We krijgen ook steeds meer oorlogen door de opwarming van de aarde, immers alle oorlogen zijn in warme gebieden, die Eskimos hebben nooit oorlog met andere volkeren, laat staan dat ze hun geloof aan anderen willen opdringen, dat is typisch een bezigheid in middel warme oorden, te hete oorden is ook geen goede voedings bodem voor opdringerige geloofen, want extreme hitte maakt lui, zie als bijvoorbeeld negers en aboriginals.



Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-06-2010 22:56 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 16 juni 2010 22:53 schreef hellhun het volgende:
We krijgen ook steeds meer oorlogen door de opwarming van de aarde, immers alle oorlogen zijn in warme gebieden, die Eskimos hebben nooit oorlog met andere volkeren, laat staan dat ze hun geloof aan anderen willen opdringen, dat is typisch een bezigheid in middel warme oorden, te hete oorden is ook geen goede voedings bodem voor opdringerige geloofen, want extreme hitte maakt lui, zie als bijvoorbeeld negers en aboriginals.




What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-06-2010 12:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 juni 2010 17:22 schreef Hypnos het volgende:
dat wijntje komt ook wel terug in iedere misviering... leve de nuchterheid

Jezus was volgens mij wel bi, met z'n 12 mannelijke apostelen en zijn denegrerende houding naar vrouwen (en zijn liefde naar zijn mama)

trouwens, Jezus was een masochist, hij hield van pijn. Dat wordt nergens tegengesproken door de Bijbel. Net als homo's
Je verveelt je nogal de laatste tijd he?


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-06-2010 12:36 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 16 juni 2010 21:58 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik durf te wedden dat bepaalde mensen hier ook nog een "boodschap" in horen.



Sluikreclame voor de Appie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-06-2010 13:01 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 juni 2010 12:00 schreef Fusion het volgende:
Je verveelt je nogal de laatste tijd he?


ik verbaas me ook over de dingen die daar geschreven staan.
Jezus was niet op de aarde om een gezin te stichten of weet ik veel. Maar om de mensen te redden, een basis te leggen voor het Koningschap dat gaat komen.

Dat verhaal aan het kruis en dat de moordenaar bij Hem mocht horen zegt mij al genoeg, wanneer je als moordenaar of weet ik veel je leven wilt beteren, denk dan aan Jezus die haalt je uit het gat



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-06-2010 13:02 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 17 juni 2010 13:01 schreef ProgTon het volgende:
ik verbaas me ook over de dingen die daar geschreven staan.
Jezus was niet op de aarde om een gezin te stichten of weet ik veel. Maar om de mensen te redden, een basis te leggen voor het Koningschap dat gaat komen.



Dat weet je niet. Jij was er niet bij.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-06-2010 13:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Gata het hier al over metal?


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-06-2010 13:04 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 juni 2010 13:02 schreef Illusione het volgende:
Dat weet je niet. Jij was er niet bij.


Nee weten doe ik niet maar geloven wel. Einde discussie



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-06-2010 13:06 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 juni 2010 13:04 schreef Jenje het volgende:
Gata het hier al over metal?


Vindt Jezus best een metalhead behoorlijk rebels en heeft ook nog eens bloedoffer geschonken, kunnen goede teksten over geschreven worden.
En Crimson Moonlight weet wel hoe ze dat moeten doen

Eternal Emperor
http://www.youtube.com/watch?v=QvrKqzVFN-8



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-06-2010 13:07 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 17 juni 2010 13:04 schreef ProgTon het volgende:
Nee weten doe ik niet maar geloven wel. Einde discussie


Da's lekker makkelijk gezegd.
'Geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar'. Misschien een uitspraak om eens over na te denken.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen