IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christenen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-06-2010 18:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 juni 2010 18:10 schreef Grutte Pier het volgende:
Zet je koptelefoon eens op bij 99% van die blackies, wat een overgewaarderde meuk.


moet je eens luisteren naar die jongerenkoren... tenenkrommend vals en zo mottig en saai als 40 dagen yoghurt eten

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-06-2010 18:49]


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 08-06-2010 18:49 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 8 juni 2010 18:05 schreef Corpsegrind het volgende:


Ik vind Impending Doom wel tof.


Goed bandje wel haha en inevitable end ook wel hehe



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 08-06-2010 18:50 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 8 juni 2010 18:48 schreef Hypnos het volgende:
moet je eens luisteren naar die jongerenkoren... tenenkrommend vals en zo mottig en saai als 40 dagen yoghurt eten
\


hhahaha, snap ik nog wel ja alhoewel er wel degelijk mooie koren zijn je moet er trouwens ook wat van houden



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-06-2010 18:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 juni 2010 18:50 schreef ProgTon het volgende:
\


hhahaha, snap ik nog wel ja alhoewel er wel degelijk mooie koren zijn je moet er trouwens ook wat van houden



de jostiband vind ik wel leuk, en die zijn die hard gelovig heb ik gezien op Ned3

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-06-2010 18:51]


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 08-06-2010 18:52 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 8 juni 2010 18:18 schreef BenKnuckles het volgende:
Ja, maar die klinken dan weer belachelijk prekerig. Gelukkig dat de teksten niet te verstaan zijn


huh ze klinken prekerig maar je kunt de teksten niet verstaan dit vat ik niet.

Ze zijn overigens helemaal niet zo prekerig vooral het laatste album niet zo,, je kunt het er wel duidelijk uithalen maar prekerig en wat dan nog als ze daar voor staan dan maakt het toch niet uit waar ze over zingen, kvind wel vette band



KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 08-06-2010 19:04 by KHPLF Profiel van KHPLF

Bestaan er ook militante christenbands ?


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 08-06-2010 19:16 by Watzitjehaarleuk Profiel van Watzitjehaarleuk

en white supremacy christenbands?


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-06-2010 19:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 8 juni 2010 17:20 schreef Fusion het volgende:
@Zelthor: interessant artikel. Alleen bestrijdt dit toch niet dat die cognitieve processen (die blijkbaar volgens dit onderzoek precedentie hebben tov religieze upbringing) evt in de loop der eeuwen gevormd zouden kunnen zijn door het Christendom? En dat het Christendom al dan niet op een maatschappelijk niveau heeft bijgedragen aan normen en waarden? Dit onderzoek gaat toch meer over de persoonlijke moraliteit tov de religieuze achtergrond?

Denk jij dat het überhaupt mogelijk is dat het Christendom cognitieve processen verandert heeft? Ik denk het niet, bestaat het te kort voor. Religie in het algemeen is wat anders natuurlijk.

De auteurs (in de volledige publicatie) zoeken twee stellingen uit;

1. religie was nodig om mensen samen te laten werken
2. religie ontstond als bijproduct toen mensen al samen konden werken

Voor het samenwerken waren in ieder geval zaken als gedeelde moraliteit en sociale omgangsvormen nodig. Vanuit eerder gedaan onderzoek vinden (<-- !) zij stelling 2 veel waarschijnlijker dan 1. Naar hun idee grijpt religie niet in op ons diepe morele kompas, maar legt het in het geval van 'rare' gevallen (martelaars) wel extra druk op ons kompas. Net als dat wetgeving dat doet.

Tegelijkertijd zeggen ze evengoed dat het er wel op lijkt dat religieuze groepen succesvoller zijn (waren) dan niet-religieuze. Dit lijkt te ondersteunen dat hoewel het dus niet de bron is van bepaalde voorwaarden voor samenwerking dat het wel ervoor zorgt dat die voorwaarden beter worden nageleefd (o.i.d.).

Ik vind het wel interessant. Doet verder niet zoveel af aan wat dan ook, maar gewoon, fascinerend.
quote:
Ik ga maar eens naar huis, mijn pipelined PL SQL function will niet compilen terwijl mijn return datatype toch echt matcht met de table in kwestie. Ahum.

lol


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 08-06-2010 20:39 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 8 juni 2010 18:48 schreef ProgTon het volgende:
Misschien omdat ze black metal een mooi genre vinden? En waarom een nieuwe genre verzinnen, ze spelen gewoon black metal met wat andere teksten ik zou er niet te moeilijk over doen

De muziek zelf is niet satanisch rotzak dat kun je me op geen enkele manier wijsmaken, de songwriters of de band als geheel zijn daar verantwoordelijk voor, als zij besluiten het op een satanische tour te gooien dan is dat niet omdat ze black metal spelen maar omdat ze die teksten schrijven


Black staat voor het duistere, daarom black metal. Voor de rest kan je mijn rug op.


Against God and Government


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-06-2010 21:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Christelijke black metal is zoiets als satanische gospel


hilarisch

maar muzikaal kan dat best goed zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-06-2010 21:07]


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-06-2010 21:12 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Posten er eigenlijk ook satanisten op dit forum? Serieuze satanisten bedoel ik dan, niet van die knapen van 16 die i love satan gillen. Volgens mij niet. En wat zegt ons dat?

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 08-06-2010 21:12]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-06-2010 21:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik ben ooit een zelfverklaarde nihilistisch-strevende satanist geweest die volgens mijn instinct leefde

belachelijk was dat

ik streefde wel bepaalde zaken na uit het satanisme, maar daarom ben je allesbehalve een satanist toch?!


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-06-2010 21:18 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Je moet het mij niet vragen, ik vind zowel het christendom als het satanisme een nogal sneue manier van leven, maar hey: do what thou wilt shall be the whole of the law.

Of neig ik nu toch iets meer naar een kant.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 08-06-2010 21:20 by Dentz Profiel van Dentz

Is er ook christelijke grindcore?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-06-2010 21:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 8 juni 2010 18:52 schreef ProgTon het volgende:
huh ze klinken prekerig maar je kunt de teksten niet verstaan dit vat ik niet.

Ze zijn overigens helemaal niet zo prekerig vooral het laatste album niet zo,, je kunt het er wel duidelijk uithalen maar prekerig en wat dan nog als ze daar voor staan dan maakt het toch niet uit waar ze over zingen, kvind wel vette band


Dat laatste was met een knipoog te vatten.

Ben vooral van fan hun debuut full-length, en sorry, zoiets als het volgende is even debiel als de 'SatanDarknessKvltNecro'-onzin:

quote:
Silenced by the mislead who mock the God they never met (...) You try and try to obliterate my fathers name, it sickens me! I stay silenced no more.


(Doet me overigens wel denken aan twee figuren hier.)

Wel briljant dat de zanger van Impending Doom live eens als gastzanger JFC (lees: Jesus Fucking Christ) van The Acacia Strain heeft meegedaan. Anderszijds is het best wel sneu dat ze in een interview vermeldden dat ze 'toch wel verrast waren dat er een vriendelijke Deicide-fan bestond'.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 08-06-2010 21:56]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-06-2010 22:02 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 8 juni 2010 19:04 schreef KHPLF het volgende:
Bestaan er ook militante christenbands ?
Moet je in de hardline hoek zijn. Veganistische anti-abortus lui.


R.
Usericon van R.
Posted 08-06-2010 22:04 by R. Profiel van R.

Weer deze discussie :')


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-06-2010 22:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 8 juni 2010 22:02 schreef bokaj het volgende:
Moet je in de hardline hoek zijn. Veganistische anti-abortus lui.


Die eten geen hosties, want dat is het lichaam van Christus. En die hebben in plaats van een 'X' een kruisteken op hun vuisten getekend.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 08-06-2010 22:05]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 08-06-2010 22:06 by Grutte Pier Profiel van Grutte Pier

quote:
Op 8 juni 2010 18:21 schreef Onweerwolf het volgende:
Oh god! Daar hebben we meneer into the grave ook nog een keer.


Ik heb indruk op je gemaakt zie ik

quote:
Op 8 juni 2010 18:12 schreef Hypnos het volgende:
wie luistert er nu ook naar 99% van alle black metal tegelijk, natuurlijk klinkt dat slecht!


Ze klinken allemaal hetzelfde; kut
Dus of je 1 of 100 tegelijk beluisterd, het maakt geen fuck uit. De meeste blackies zijn betere pyromanen dan dat ze muzikant zijn.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-06-2010 22:06 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Nou, een lekkere hostie ham/kaas sla ik niet af, hoewel atheïst zijnde.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-06-2010 22:07 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 8 juni 2010 22:05 schreef BenKnuckles het volgende:
Die eten geen hosties, want dat is het lichaam van Christus. En die hebben in plaats van een 'X' een kruisteken op hun vuisten getekend.
O ja. Alleen rauw voedsel, dus ook geen brood. Sommige dan.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-06-2010 22:07 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 juni 2010 22:06 schreef Grutte Pier het volgende:

Ze klinken allemaal hetzelfde; kut
Dus of je 1 of 100 tegelijk beluisterd, het maakt geen fuck uit. De meeste blackies zijn betere pyromanen dan dat ze muzikant zijn.


Deze post maakt ook wel indruk, ja. Dit moet om te stangen zijn.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 08-06-2010 22:17 by Grutte Pier Profiel van Grutte Pier

quote:
Op 8 juni 2010 22:07 schreef De Tegenpartij het volgende:
Deze post maakt ook wel indruk, ja. Dit moet om te stangen zijn.


Stangen? Dat doet toch niemand hier?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 08-06-2010 22:23 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 8 juni 2010 22:17 schreef Grutte Pier het volgende:
Stangen? Dat doet toch niemand hier?


nep fries.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 08-06-2010 22:45 by Grutte Pier Profiel van Grutte Pier

quote:
Op 8 juni 2010 22:23 schreef Black Jew het volgende:
nep fries.


Gezien het niveau van jouw reacties is het wel duidelijk wie er nu de poser is.

[Dit bericht is gewijzigd door Grutte Pier op 08-06-2010 22:45]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen