IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Balk wordt weer president (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-06-2010 15:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 juni 2010 15:14 schreef FullMetalFloris het volgende:
Nope, dat bepalen de bezoekers die er al dan niet voor kiezen om geld uit te geven aan een concert.
Als je verder kijkt wat er bij een beetje goed bezocht metalconcert (ook in de kleinere zalen) gezopen wordt en je telt daar per persoon een beperkte toegangsprijs bij op, dan snap ik werkelijk waar niet waarom metal gesubsidieerd zou moeten worden.

Mee eens. Do it yourself is nooit verkeerd geweest voor de underground, eerder positief.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-06-2010 15:16 by Staalman Profiel van Staalman

.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-06-2010 10:59]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 10-06-2010 15:18 by bokaj Profiel van bokaj

Verhagen neemt het CDA leiderschap op zich.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 10-06-2010 15:19 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 10 juni 2010 15:15 schreef bastianus het volgende:
Zeker! In de praktijk kan ik het niet overigens, heeft me al veel trammelant opgeleverd.


Soms als ik iemand voorbij fiets heb ik nog weleens de neiging om wat te mompelen, maar dan is diegene meestal buiten gehoor afstand. Het is dan vaak een opwelling met een Tourette-achtige energie. Gelukkig nooit problemen mee gehad. Volgens mij kan het ook geen kwaad om het eens te doen, beter dan tegen mensen uitvallen waar tegen je het eigenlijk niet wilt doen, vader of moeder bijvoorbeeld. Gelukkig de laatste tijd niet dat erg opgekropte gevoel dat het nodig is.

Maar verder ontopic gaan.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-06-2010 15:22 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 10 juni 2010 15:18 schreef bokaj het volgende:
Verhagen neemt het CDA leiderschap op zich.


Iig tijdelijk... Maar wat is daar mis mee.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 10-06-2010 15:24 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 10 juni 2010 15:22 schreef Staalman het volgende:
Iig tijdelijk... Maar wat is daar mis mee.
Ik vind het een griezel. Brrr. Maakt ook niet uit verder.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-06-2010 15:31 by spectre Profiel van spectre

even normaal doen tegen Maxime


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2010 15:32 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 10 juni 2010 15:14 schreef FullMetalFloris het volgende:
Nope, dat bepalen de bezoekers die er al dan niet voor kiezen om geld uit te geven aan een concert.
Als je verder kijkt wat er bij een beetje goed bezocht metalconcert (ook in de kleinere zalen) gezopen wordt en je telt daar per persoon een beperkte toegangsprijs bij op, dan snap ik werkelijk waar niet waarom metal gesubsidieerd zou moeten worden.


Voordat dit nog verder uit de hand loopt zonder dat er ook maar enigszins aanleiding voor is en we weten waar het om gaat; hoeveel subsidie komt er bij metalconcerten kijken dan? Is dat meer dan bij andere concerten? En, als er zoveel extra gezopen wordt komt er al extra geld binnen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


BlackWizard
Usericon van BlackWizard
Posted 10-06-2010 15:34 by BlackWizard Profiel van BlackWizardhttp://www.myspace.com/merlijnpoolman

quote:
Op 10 juni 2010 15:14 schreef FullMetalFloris het volgende:
Nope, dat bepalen de bezoekers die er al dan niet voor kiezen om geld uit te geven aan een concert.
Als je verder kijkt wat er bij een beetje goed bezocht metalconcert (ook in de kleinere zalen) gezopen wordt en je telt daar per persoon een beperkte toegangsprijs bij op, dan snap ik werkelijk waar niet waarom metal gesubsidieerd zou moeten worden.



helaas wordt drankconsumptie bij 99% van de A,B of C podia losgekoppeld van het budget (en dus ook de omzet) van een avond. Daar worden vaste kosten van een pand e.d van betaald.

DIY is inderdaad zeker goed, maar juist door die stimuleringsregelingen krijgen zalen als een 013 nog wat speelruimte om een Neurotic Deathfest bijvoorbeeld nog wat extra juicy line-up te geven.
Als alles uit kan wordt er ook geen aanspraak gemaakt op de subsidie, puur wanneer er een tekort is, dus het geeft zalen en programmeurs ruime om verrassende dingen te doen en het risico te verkleinen. Met name kleinere podia kunnen hiermee een leuk aanbod neerzetten.


FullMetalFloris
Usericon van FullMetalFloris
Posted 10-06-2010 15:35 by FullMetalFloris Profiel van FullMetalFloris

Nu de titel van dit topic niet meer blijkt te kloppen, iemand een idee welke coalitie gevormd gaat worden?

De mogelijkheden met 3 of vier partijen met de VVD:

VVD + PvdA + CDA (82 zetels)
VVD + PvdA + D66 + GroenLinks (81 zetels)
VVD + CDA + SP + D66 (77 zetels)
VVD + CDA + SP + GroenLinks (77 zetels)
VVD + PVV + CDA (76 zetels)
VVD + PvdA + SP (76 zetels)

Edit nav onderstaande reactie:

VVD + PVDA + PVV (85 zetels)

Lijkt me een hele onwaarschijnlijke maar laten we hem voor de discussie toevoegen




[Dit bericht is gewijzigd door FullMetalFloris op 10-06-2010 16:05]


Sli-Sla-Slayer!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2010 15:37 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Je vergeet in ieder geval PVV + PvdA + PVV


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


BlackWizard
Usericon van BlackWizard
Posted 10-06-2010 15:38 by BlackWizard Profiel van BlackWizardhttp://www.myspace.com/merlijnpoolman

Doe mij maar optie 2


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 10-06-2010 15:38 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Ik weet niet hoe het bij andere zalen zit, maar de subsidie zit op een pand en geldt dus voor de overhead. Bij Dynamo moeten we gewoon "budget-neutraal" boeken wanneer het aankomt op populaire muziek.
De subsidies waar het vooral omgaat betreft hele grote gezelschappen, zoals opera's en toneelgezelschappen. Dat gaat nog lachen worden als daarop bezuinigd gaat worden!


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 10-06-2010 15:39 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 10 juni 2010 15:37 schreef ZelThoR het volgende:
Je vergeet in ieder geval PVV + PvdA + PVV
En ik al even normaal doen tegen Maxime. Knibbel knabbel knuisje.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-06-2010 15:40 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 10 juni 2010 15:34 schreef BlackWizard het volgende:
helaas wordt drankconsumptie bij 99% van de A,B of C podia losgekoppeld van het budget (en dus ook de omzet) van een avond. Daar worden vaste kosten van een pand e.d van betaald.

DIY is inderdaad zeker goed, maar juist door die stimuleringsregelingen krijgen zalen als een 013 nog wat speelruimte om een Neurotic Deathfest bijvoorbeeld nog wat extra juicy line-up te geven.
Als alles uit kan wordt er ook geen aanspraak gemaakt op de subsidie, puur wanneer er een tekort is, dus het geeft zalen en programmeurs ruime om verrassende dingen te doen en het risico te verkleinen. Met name kleinere podia kunnen hiermee een leuk aanbod neerzetten.


Die stimulering is ook belangrijk om het aanbod divers te houden. Nieuwe vormen van kunst moeten eerst de ruimte krijgen om zichzelf te bewijzen en daar zouden die subsidies voor moeten blijven bestaan.

Pure marktwerking in cultuur is net zo iets stompzinnings als pure marktwerking in de zorg, het gaat ten koste van de kwaliteit en diversiteit van het aanbod.

Maar ja goed, diversiteit en kwaliteit zijn natuurlijk vieze woorden voor rechtse lieden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


FullMetalFloris
Usericon van FullMetalFloris
Posted 10-06-2010 15:46 by FullMetalFloris Profiel van FullMetalFloris

quote:
Op 10 juni 2010 15:34 schreef BlackWizard het volgende:
helaas wordt drankconsumptie bij 99% van de A,B of C podia losgekoppeld van het budget (en dus ook de omzet) van een avond. Daar worden vaste kosten van een pand e.d van betaald.

DIY is inderdaad zeker goed, maar juist door die stimuleringsregelingen krijgen zalen als een 013 nog wat speelruimte om een Neurotic Deathfest bijvoorbeeld nog wat extra juicy line-up te geven.
Als alles uit kan wordt er ook geen aanspraak gemaakt op de subsidie, puur wanneer er een tekort is, dus het geeft zalen en programmeurs ruime om verrassende dingen te doen en het risico te verkleinen. Met name kleinere podia kunnen hiermee een leuk aanbod neerzetten.


Ik vind dit een goede en inhoudelijke reactie. Ik denk dat er soms wel onderhandelingsmogelijkheden bestaan als er een flinke drankomzet wordt gemaakt. Nu zal de praktijk echter uitwijzen dat de grotere zalen wel een stevige positie hebben die ze soms ook aan een bepaald subsidiesysteem hebben te danken. Daarom zijn zeker niet alle argumenten met betrekking tot marktwerking van toepassing. Mijn ervaring met het organiseren van concerten is relatief beperkt maar ik weet dat creativiteit bij zaalkeuze, een goede promotie en goede afspraken met de ondernemers waar je zaken mee doet kunnen helpen om (zelfs wanneer je grotere bands boekt) quitte te spelen.

Daarnaast vind ik het op zich aardig dat bands door een experimentele programmering een kans krijgen zich aan een breed publiek te presenteren maar wat nu precies een 'leuk aanbod' is, bepaalt het publiek uiteindelijk. Ik zie dan ook veel meer in het 'voorlichten' van het publiek en gelukkig doen steeds meer bands dat door middel van bijdragen aan fora, eigen websites, muziek op myspace en het gratis beschikbaar stellen van nummers (en soms hele albums) via internet.
Op een dergelijke manier kan een programmeur beter inschatten hoeveel bezoekers hij kan verwachten en wordt de culturele activiteit ook betaald door de afnemers daarvan.


Sli-Sla-Slayer!


WMP
Usericon van WMP
Posted 10-06-2010 15:54 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 10 juni 2010 15:40 schreef Onweerwolf het volgende:
Pure marktwerking in cultuur is net zo iets stompzinnings als pure marktwerking in de zorg, het gaat ten koste van de kwaliteit en diversiteit van het aanbod.



Helaas is dat iets wat die marktwerkingfundamentalisten maar niet in willen (of kunnen) zien. In dat opzicht zijn ze net als gelovigen: hei is onzin waar ze in geloven, en alle feiten zijn ook in hun nadeel, maar ze zijn er gewoon blind voor.


FullMetalFloris
Usericon van FullMetalFloris
Posted 10-06-2010 16:00 by FullMetalFloris Profiel van FullMetalFloris

quote:
Op 10 juni 2010 15:40 schreef Onweerwolf het volgende:
Die stimulering is ook belangrijk om het aanbod divers te houden. Nieuwe vormen van kunst moeten eerst de ruimte krijgen om zichzelf te bewijzen en daar zouden die subsidies voor moeten blijven bestaan.

Pure marktwerking in cultuur is net zo iets stompzinnings als pure marktwerking in de zorg, het gaat ten koste van de kwaliteit en diversiteit van het aanbod.

Maar ja goed, diversiteit en kwaliteit zijn natuurlijk vieze woorden voor rechtse lieden.


Ik zie niet direct in waarom marktwerking in de cultuursector onzinnig is. Nu begrijp ik best dat wanneer je iets nieuws ontwikkelt je daar tijd in moet steken en daarmee dus ook bepaalde risico's loopt, maar voor mij is dat wel onderdeel van het vak als je een kunstenaar of artiest uitoefent.

Juist de vele gesubsidieerde gezelschappen maken het voor de echte kunstenaars moeilijk om hun product aan de man te brengen. Als het aanbod wat kleiner wordt, dan denk ik dat de artiesten die er wél voor gaan meer kansen krijgen. Laten we bovendien wel wezen: er is een beperkte vraag naar kunst en cultuur en laten we het aanbod niet kunstmatig (geen bedoelde woordgrap) groter maken.

Verder vind ik het niet constructief dat je je na je opmerking over marktwerking neerbuigend uitlaat over 'rechtse lieden' wat dat ook zijn.
Liberalen, die in Nederland vaak onterecht als 'rechts' worden gezien gaan juist uit van de kracht van het individu en daarmee de bijdrage die geleverd wordt aan de diversiteit.

Waarom je het vervolgens over kwaliteit hebt weet ik niet. In de zorg kan bijvoorbeeld marktwerking heel goed zorgen voor kwaliteitsverbetering: ziektekostenverzekeraars krijgen bijvoorbeeld steeds meer inzicht in welk ziekenhuis welke behandeling het beste kan uitvoeren. Daarmee kunnen patienten geadviseerd worden naar een bepaald ziekenhuis te gaan om het best geholpen te worden met de minste kans op complicaties. Uiteraard wordt naast de patient de ziektekostenverzekeraar daar ook beter van (want geen vervolgschade en geen nieuwe operaties).


Sli-Sla-Slayer!


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-06-2010 16:18 by invictis Profiel van invictis

.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-06-2010 11:00]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-06-2010 16:19 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 10 juni 2010 15:03 schreef bastianus het volgende:
Voor een docent biologie lijkt me dit een uitmuntende uitspraak in het kader van je pedagogische kwaliteiten. Mooi dat je meteen bevestigt wat ik toch al dacht, happer!


nee, jij druipt van de professionaliteit
stakker, met je melkertbaan


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 10-06-2010 16:20 by Schaep Profiel van Schaep

Emoties.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 10-06-2010 16:22 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Religie helpt daartegen...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-06-2010 16:27 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 10 juni 2010 16:20 schreef Schaep het volgende:
Emoties.



vrouwelijke eigenschap toch ?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


FullMetalFloris
Usericon van FullMetalFloris
Posted 10-06-2010 16:29 by FullMetalFloris Profiel van FullMetalFloris

quote:
Op 10 juni 2010 16:22 schreef powertieke het volgende:
Religie helpt daartegen...


Zijn we toch weer een beetje terug bij het topic. Zou het CDA willen deelnemen aan een nieuwe regering of willen ze vanuit de oppostie gaan werken aan een sterkere partij?
Ik denk dat ze voor regeringsdeelname gaan, zeker nu Maxime Verhagen fractievoorzitter is geworden.


Sli-Sla-Slayer!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-06-2010 16:30 by XXL Profiel van XXL

Wilders laat AOW-breekpunt varen

Geert Wilders laat zijn breekpunt over de AOW vallenGeert Wilders laat zijn breekpunt over de AOW vallen Geert Wilders laat zijn breekpunt over de AOW vallen.
Update: donderdag 10 jun 2010, 16:01

Verhoging van de AOW-leeftijd is geen breekpunt meer als de PVV in een kabinet met VVD en CDA kan meedoen. "Het is een belangrijk punt. Maar ik wil het kabinet er niet kapot op laten gaan.'' aldus Wilders. Hij wil graag regeren. "We zijn er klaar voor."

PvdA-leider Cohen is verbaasd over het nieuwe AOW-standpunt van de PVV. "Het is wel anders aan de kiezers voorgelegd", aldus Cohen na afloop van de eerste vergadering van de nieuwe PvdA-fractie.
Kiezersbedrog

Cohen beschuldigt zijn PVV-collega Wilders van kiezersbedrog. Hij vraagt zich af hoe betrouwbaar iemand is als partner als hij het ene moment iets een breekpunt noemt en het andere moment er iets heel anders van vindt.

VVD-leider Rutte wil niet reageren. "Het is al een buitengewoon ingewikkelde situatie".



Gelukkig heeft Wilders inmiddels zijn zetels binnen.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen