IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Balk wordt weer president (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-06-2010 14:26 by Schaep Profiel van Schaep



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 16-06-2010 14:29 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 16 juni 2010 14:16 schreef ZelThoR het volgende:
Want waarom zou de PVV met 24 zetels meer recht hebben op regeringsdeelname dan de PvdA met 30 zetels? Cohen heeft bijna 400 duizend kiezers méér achter zich dan Wilders. In een systeem van representatieve vertegenwoordiging zou de voorkeur moeten uitgaan naar de PvdA.

Precies.

Representatieve vertegenwoordiging. Wat deed de CU dan in godsnaam in het vorige kabinet?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 16-06-2010 14:37 by Yirroth Profiel van Yirroth

Of sloot het CDA de SP uit?


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 16-06-2010 14:38 by Dentz Profiel van Dentz

Ook dat.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 16-06-2010 14:38 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 16 juni 2010 14:07 schreef Mark het volgende:
In Engeland waren ze er binnen een week uit, en die hebben al sinds de tweede wereldoorlog geen coalitie meer gehad. Traag gedoe allemaal daar in Nederland.


Moet je eens naar België kijken. :D

En Engeland kent lang niet zo veel "grote" partijen als Nederland... (en daar reken ik even alle in de kamer zittende partijen onder)

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 16-06-2010 14:39]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2010 14:41 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juni 2010 14:29 schreef Dentz het volgende:
Representatieve vertegenwoordiging. Wat deed de CU dan in godsnaam in het vorige kabinet?

Het ging alleen om het vergelijk tussen PVV en PvdA en om de onzinnigheid van het argument dat iemand veel gewonnen zou hebben.

Persoonlijk vind ik het inderdaad überhaupt kul om zo strikt naar die aantallen te kijken, maar dat heb ik hier wel vaker uitgesproken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 16-06-2010 14:42 by Dentz Profiel van Dentz

Je moet uiteindelijk een stabiel en werkbaar kabinet hebben, als dat met kleinere partijen moet is het ook goed.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-06-2010 14:58 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Geert kan nog zoveel zaad in zijn haar vangen als hij wil, door het cordon sanitair komt hij toch nooit in een meerderheidskabinet. Ergo: schijnvertoning.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 16-06-2010 15:05 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 16 juni 2010 14:58 schreef Mutilator het volgende:
Geert kan nog zoveel zaad in zijn haar vangen als hij wil, door het cordon sanitair komt hij toch nooit in een meerderheidskabinet. Ergo: schijnvertoning.
Er is een cordon sanitair? Dat is weer nieuw voor mij, heb je een bron?
VVD en PVV komen er misschien nog wel uit, maar dan blokkeert het CDA de boel. Die zijn nu al aan het traineren.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2010 15:10 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juni 2010 14:58 schreef Mutilator het volgende:
Geert kan nog zoveel zaad in zijn haar vangen als hij wil, door het cordon sanitair komt hij toch nooit in een meerderheidskabinet. Ergo: schijnvertoning.



Laat de PVV dat gehuil een keer achterwege, staat de volgende selffulfilling-prophecy-uitdeler weer op.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-06-2010 15:11 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 16 juni 2010 15:05 schreef bokaj het volgende:
Er is een cordon sanitair? Dat is weer nieuw voor mij, heb je een bron?


Niet officieel, maar vanaf het begin hebben de meeste partijen al te kennen gegeven onderhandelingen met PVV bij voorbaat uit te sluiten. Dat komt dus op hetzelfde neer.

quote:
VVD en PVV komen er misschien nog wel uit, maar dan blokkeert het CDA de boel. Die zijn nu al aan het traineren.


CDA blokkeert nu al



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-06-2010 15:18 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

"De meeste"....
Dat is dus gewoon uitsluiten, waar jij naar refereerd is een totale uitsluiting door alle andere partijen.


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2010 15:19 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juni 2010 15:11 schreef Mutilator het volgende:
Niet officieel, maar vanaf het begin hebben de meeste partijen al te kennen gegeven onderhandelingen met PVV bij voorbaat uit te sluiten. Dat komt dus op hetzelfde neer.

Welke dan? Graag met citaat van fractievoorzitter (+ context). Volgens mij alleen D66 en GL, maar zelfs daar weet ik het niet zeker van.

Daarbij heeft de PVV zichzelf in de eerste plaats al buitenspel gezet door van de AOW-leeftijd een breekpunt te maken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 16-06-2010 15:24 by bokaj Profiel van bokaj

Ik zie net dat er nog bijna een miljoen mensen op Balkenende gestemd hebben. Kiezersbedrog iemand?

quote:
1 Balkenende, J.P. (m) * Capelle aan den IJssel 947.785


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-06-2010 15:26 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Is Capelle zo groot?


Boeiender


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 16-06-2010 15:31 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 16 juni 2010 15:26 schreef MR. N het volgende:
Is Capelle zo groot?


Wel interessant: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/06_juni/15/binnenland/voorkeurstemmen-uitslag-en-brinkman.xml

De 'roemeen' van de PVV heeft bijvoorbeeld maar 148 stemmen gekregen. Dat is het minste van alle mensen die nu in de kamer komen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-06-2010 15:31 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 16 juni 2010 15:19 schreef ZelThoR het volgende:
Welke dan? Graag met citaat van fractievoorzitter (+ context). Volgens mij alleen D66 en GL, maar zelfs daar weet ik het niet zeker van.


Voeg daar gerust PVDA, SP en CDA aan toe en uitspraken daaromtrent zijn legio in de media geweest. Afgezien van opportunist CDA is daar geen aanleiding geweest daar een draai in te verwachten.

quote:
Daarbij heeft de PVV zichzelf in de eerste plaats al buitenspel gezet door van de AOW-leeftijd een breekpunt te maken.


Als dat daarom zo was dan zou na zijn draai partijen ook een opener houding kunnen aannemen. Heb je die signalen opgevangen?

Dat argument heeft mij flink minder bereikt dan de referenties mbt 'mensbeeld' 'fatsoen' ed.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2010 15:37 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juni 2010 15:31 schreef Mutilator het volgende:
Voeg daar gerust PVDA, SP en CDA aan toe en uitspraken daaromtrent zijn legio in de media geweest. Afgezien van opportunist CDA is daar geen aanleiding geweest daar een draai in te verwachten.

PvdA zou ook goed kunnen, idd. Maar volgens mij heeft ook Cohen nooit letterlijk gezegd dat hij niet zal onderhandelen met Wilders.

SP en CDA hebben niet officieel zoiets gezegd. Wel allerlei partijprominenten, ook bij VVD. Maar ja.
quote:
Als dat daarom zo was dan zou na zijn draai partijen ook een opener houding kunnen aannemen. Heb je die signalen opgevangen?

Dat argument heeft mij flink minder bereikt dan de referenties mbt 'mensbeeld' 'fatsoen' ed.

Ik zou me niet opener opstellen als iemand zich eerst keihard tegen me afzet maar als de koek verdeeld moet worden opeens erg inschikkelijk wordt. Adder, gras.

edit; overigens bedoelde ik niet dat dat het enige punt was waardoor partijen een (valide) reden hadden de PVV uit te sluiten. Er zijn natuurlijk meer gegronde en minder gegronde redenen

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-06-2010 15:41]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-06-2010 15:41 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Precies, ik denk dat Wilders een behoorlijke aderlating qua vertrouwen heeft gedaan.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2010 15:42 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk dat het slim zou zijn om de PVV mee te laten regeren. Komen we meteen te weten wat daar nu daadwerkelijk de gevolgen van zijn. Lijkt me beter dan al het gespeculeer van tevoren. Weten we echt wat voor vlees we in de kuip hebben.
Het beroepen op bepaalde gevoelens en uitsluiten van regeermogelijkheden lijken me vooral een zwaktebod. Als een leraar zo emotioneel reageert op de grootste relschopper van de klas heeft hij ook geen poot om op te staan. Beter kan hij dan op een rustige en inhoudelijke wijze in een discussie zijn superioriteit bewijzen. Of de relschopper een verantwoordelijke rol geven, zodat hij zijn domme streken wel achterwege moet laten.
Strategisch gezien zou ik de PVV dus juist verantwoordelijkheid geven. Dan worden hun slechte of domme standpunten vanzelf afgestraft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2010 15:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juni 2010 15:42 schreef bastianus het volgende:
Strategisch gezien zou ik de PVV dus juist verantwoordelijkheid geven. Dan worden hun slechte of domme standpunten vanzelf afgestraft.

En misschien zouden ze het ook gewoon goed doen, laten we dat niet vergeten.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-06-2010 15:47 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Las trouwens vandaag dat de nummer 27 van de PVV, Alexander Kops, ontslagen is als docent omdat hij bij PVV op de lijst staat.

Hoera voor de Democratie

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 16-06-2010 15:48]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2010 15:49 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juni 2010 15:47 schreef Burzum het volgende:
Las trouwens vandaag dat de nummer 27 van de PVV, Alexander Kops, ontslagen is als docent omdat hij bij PVV op de lijst staat.

Hoera voor de Democratie

Bron?

Zou wel extreem kwalijk zijn, aanklagen die hap.

edit; ah, ik zie het wel, contract wordt niet verlengd. Moeilijk hard te maken waar dat aan ligt, helaas.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-06-2010 15:51]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-06-2010 15:54 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik las het in de Telegraaf, niet de meest betrouwbare krant natuurlijk, maar daar stond letterlijk in dat hij ontslagen is omdat hij bij PVV op de lijst staat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2010 15:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 juni 2010 15:49 schreef ZelThoR het volgende:
Bron?

Zou wel extreem kwalijk zijn, aanklagen die hap.

edit; ah, ik zie het wel, contract wordt niet verlengd. Moeilijk hard te maken waar dat aan ligt, helaas.
Aan de demonisering natuurlijk, niet aan 's mans mogelijke belabberde pedagogische kwaliteiten natuurlijk. Goh, leraren in combinatie met PVV, waar heb ik dat toch meer gehoord? Was Janmaat trouwens ook geen docent?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen