IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Balk wordt weer president (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-06-2010 9:23 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 juni 2010 21:51 schreef Mutilator het volgende:
Het CDA heeft het voor elkaar gekregen:

Rosenthal verder met vijf partijen

Informateur Uri Rosenthal zet morgen de formatie voort met gesprekken met vijf fractievoorzitters. Hij praat dan met Job Cohen (PvdA), Maxime Verhagen (CDA), Alexander Pechtold (D66), Femke Halsema (GroenLinks) en Mark Rutte (VVD).

Dat heeft de informateur zojuist bekendgemaakt. De gesprekken betekenen het begin van een tweede ronde in de zoektocht naar een nieuw kabinet, nadat Rosenthal vandaag de conclusie had getrokken dat een kabinet met VVD, PVV en CDA er niet in zit.

Paars-plus

Met de fracties die morgen op de stoep staan bij de informateur zijn verscheidene coalities mogelijk: 'Paars-plus' met VVD, PvdA, GroenLinks en D66 of een kabinet met VVD, PvdA en CDA maken de meeste kans. VVD-leider Mark Rutte liet al eerder weten Paars-plus onwaarschijnlijk te vinden omdat VVD en PvdA te ver uit elkaar liggen, vooral als het gaat om snijden in de overheidsfinanciën. PvdA, GroenLinks en D66 hebben al eerder aangegeven te voelen voor Paars-plus.

Jammer. Dat zal weer zo'n compromissen-kabinet volgens aloud poldermodel gaan worden. Ik hoop dat het de optie zonder CDA wordt. Voor mijn werk of mogelijk toekomstige werk het beste. Privé zal ik er als typisch gezinsmens (vrouw, twee kinderen etc.) wat op achteruit gaan, maar goed, een dergelijke keuze (want dat is het) kan ik ook zonder kinder- of aanrechtsubsidie wel aan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-06-2010 9:34 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 juni 2010 21:51 schreef Mutilator het volgende:
Het CDA heeft het voor elkaar gekregen:

Rosenthal verder met vijf partijen

Informateur Uri Rosenthal zet morgen de formatie voort met gesprekken met vijf fractievoorzitters. Hij praat dan met Job Cohen (PvdA), Maxime Verhagen (CDA), Alexander Pechtold (D66), Femke Halsema (GroenLinks) en Mark Rutte (VVD).

Dat heeft de informateur zojuist bekendgemaakt. De gesprekken betekenen het begin van een tweede ronde in de zoektocht naar een nieuw kabinet, nadat Rosenthal vandaag de conclusie had getrokken dat een kabinet met VVD, PVV en CDA er niet in zit.

Paars-plus

Met de fracties die morgen op de stoep staan bij de informateur zijn verscheidene coalities mogelijk: 'Paars-plus' met VVD, PvdA, GroenLinks en D66 of een kabinet met VVD, PvdA en CDA maken de meeste kans. VVD-leider Mark Rutte liet al eerder weten Paars-plus onwaarschijnlijk te vinden omdat VVD en PvdA te ver uit elkaar liggen, vooral als het gaat om snijden in de overheidsfinanciën. PvdA, GroenLinks en D66 hebben al eerder aangegeven te voelen voor Paars-plus.


Ik hoop dan toch op Paars plus in plaats van CDA/VVD/PVDA. Paars plus acht ik in staat om toch wat zininge veranderingen aan te brengen terwijl CDA/PVDA/VVD volgesn mij vier jaar halfbakken en slappe compromissen zal opleveren.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 18-06-2010 9:37 by Yirroth Profiel van Yirroth

Het mooiste zou een kabinet zonder de grote drie zijn, maar gezien de VVD de boel probeert te formeren zal dat wel niet lukken.

Maar eens afwachten wat er van komt. D66 en GL zijn een stuk vriendelijker voor de doorsnee burger dan de overige partijen die vernoemd zijn en kunnen dus tegenwicht bieden.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-06-2010 9:52 by M. Profiel van M.

Die doorsnee burger zal me aan mijn reet roesten, het lijkt me best leuk als de groep jonge alleenstaande dertigers met bovenmodaal inkomen en een eigen huis een keertje niet extra hoeft mee te betalen.
Het hoge belastingtarief vind ik persoonlijk een keurige blijk van solidariteit, ik heb geen zin om extra te dokken omdat mensen zonodig moeten jongen, gadverdamme. Het principe "de vervuiler betaalt" zou eens voor gezinnen moeten opgaan, kinderen zijn nou niet bepaald klimaatneutraal.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-06-2010 9:53 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 18 juni 2010 9:52 schreef M. het volgende:
Die doorsnee burger zal me aan mijn reet roesten
Andersom nog veel harder.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 18-06-2010 10:07 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ik vind dat hele balastingschijven-gebeuren niets. Geef mij maar vaste percentages naar inkomen voor belastingen, boetes, enzovoorts, zodat iedereen even hard gepakt wordt en dat bepaalde publieke zaken gratis worden.

Nu zal dit vast niet zo makkelijk gaan als ik zeg, maar ach.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-06-2010 10:14 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 juni 2010 9:34 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik hoop dan toch op Paars plus in plaats van CDA/VVD/PVDA. Paars plus acht ik in staat om toch wat zininge veranderingen aan te brengen terwijl CDA/PVDA/VVD volgesn mij vier jaar halfbakken en slappe compromissen zal opleveren.
Paars+ veranderingen? Als iets slappe compromisen wordt is dat het wel. GL en D66 willen vasthouden aan hun winst, PvdA grootste worden en VVD niet rechts leeggegeten worden door CDA. Dat wordt echt helemaal niets.
Over rechts heeft gewoon wat moois te bieden, maar ik zet mijn geld nog steeds op VVD, PvdA en CDA. Ik denk niet dat VVD zo dom is om zonder andere rechtse partij verantwoording voor een linksig beleid te dragen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-06-2010 10:59 by Snaack Profiel van Snaack

HOERENGRAFTYFUSKUTAIDS CDA.

Zo, dat moest er even uit.


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-06-2010 11:01 by Silence Profiel van Silence

Dan maar nieuwe verkiezingen, CDA mag niet meer meedoen, GL en D66 fuseren. Benieuwd wat er dan uit komt.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-06-2010 11:02 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 juni 2010 9:52 schreef M. het volgende:
Die doorsnee burger zal me aan mijn reet roesten, het lijkt me best leuk als de groep jonge alleenstaande dertigers met bovenmodaal inkomen en een eigen huis een keertje niet extra hoeft mee te betalen.
Het hoge belastingtarief vind ik persoonlijk een keurige blijk van solidariteit, ik heb geen zin om extra te dokken omdat mensen zonodig moeten jongen, gadverdamme. Het principe "de vervuiler betaalt" zou eens voor gezinnen moeten opgaan, kinderen zijn nou niet bepaald klimaatneutraal.


Zo waar...


Boeiender


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-06-2010 11:03 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juni 2010 9:52 schreef M. het volgende:
Die doorsnee burger zal me aan mijn reet roesten, het lijkt me best leuk als de groep jonge alleenstaande dertigers met bovenmodaal inkomen en een eigen huis een keertje niet extra hoeft mee te betalen.
Het hoge belastingtarief vind ik persoonlijk een keurige blijk van solidariteit, ik heb geen zin om extra te dokken omdat mensen zonodig moeten jongen, gadverdamme. Het principe "de vervuiler betaalt" zou eens voor gezinnen moeten opgaan, kinderen zijn nou niet bepaald klimaatneutraal.


Hehe, daar kan ik me wel ongeveer in vinden.

Ik vind sowieso dat inkomensafhankelijke maatregelen zeer sterk beperkt moeten worden. We hebben inkomstenbelasting -> hoe meer je verdient, hoe meer je betaalt (absoluut en in procenten uiteraard). Om die reden vind ik het terecht dat bijvoorbeeld de boetes voor iedereen even hoog zijn. Als mensen die meer verdienen straks voor alles ook meer moeten betalen, begrijp ik ergens het inkomstenbelastingsysteem niet.

Overigens vind ik wel dat voor mensen boven een bepaald inkomen toeslagen moeten worden beperkt. Kinderbijslag en zorgtoeslag lijken me overbodig bij mensen die meer dan een ton verdienen; dat zouden ondersteuningsmaatregelen moeten zijn voor mensen die het krap hebben.


[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 18-06-2010 11:03]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-06-2010 11:11 by bastianus Profiel van bastianus

Een combinatie zonder CDA lijkt me wel goed voor zorg en milieu, waar D'66 en Groen Links wel wat goede ideeën qua hervormingen over hebben. Idem wat onderwijs betreft. VVD lijkt me op dat punt weer goed voor de zakelijke inbreng, er mag zeker wel marktwerking op al die punten komen, maar dan wel echte marktwerking waardoor er ook sprake is van concurrentie en er geen afspraken en verdelingen tussen aanbieders gemaakt worden.
PvdA vind ik wel weer een risicofactor. Staatssecretaris Bussemaker heeft met haar bezuinigingen op de directe cliëntenzorg en opvoering van de bureaucratie (allerlei extra controles, zelfs op controleurs zelfs) een hoop kapot gemaakt. Plasterk op onderwijs is ook een aanfluiting geweest, sowieso een flapdrol die gast. Verburg op landbouw blijkt ook een ramp geweest te zijn, de bio-industrie is eerder toegenomen. Vandaar dat CDA me niks lijkt, met haar grote achterban onder boeren zal die op milieufront nooit knopen kunnen doorhakken.
Bovendien lijkt het me voor de vrijheid van meningsuiting een verademing als er geen C in de regering komt.
Heb me overigens wel geërgerd aan Pechtold op de radio vanmorgen. Na al zijn hetzes tegen Wilders, waar ik overigens beslist niet achtersta, loopt hij nu Verhagen weer de zwarte Piet toe te spelen. Zelf is hij als één van de eersten begonnen met het afwijzen van regeermogelijkheden met PVV, maar nu verwijt hij ineens Verhagen niet constructief bezig te zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-06-2010 11:13 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 juni 2010 11:03 schreef WhiteRider het volgende:
Ik vind sowieso dat inkomensafhankelijke maatregelen zeer sterk beperkt moeten worden.

Overigens vind ik wel dat voor mensen boven een bepaald inkomen toeslagen moeten worden beperkt.


Hmmm...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-06-2010 11:18 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juni 2010 11:13 schreef ZelThoR het volgende:
Hmmm...


Ja, ik leg dat toch ook uit? Ik vind wel dat je onderscheid moet maken tussen 'ondersteuningsmaatregelen' (waarvan ik de kinderbijslag een goed voorbeeld vind) en zaken als boetes.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 18-06-2010 11:20 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 18 juni 2010 11:13 schreef ZelThoR het volgende:
Hmmm...


Beperkende maatregelen denk ik, niet de verhogende.

Ah.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 18-06-2010 11:20]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-06-2010 11:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 juni 2010 11:13 schreef ZelThoR het volgende:
Hmmm...
Staat toch los van elkaar? Oude regelingen kunnen worden afgeschaft, en geen nieuwe inkomensafhankelijke maatregelen erbij.
Ik vind het overigens best fijn dat ik kinderbijslag krijg, maar ik heb er geen reet aan. Als het daar vanaf hing zou ik nooit aan kinderen beginnen. Is hier ongeveer honderd euro per maand (met twee kinderen), en verder krijgen we geen enkele toeslag omdat we allebei werken en net teveel verdienen.
Wat mij betreft kunnen ze kinderbijslag dus gewoon afschaffen. Als je je financiëel geen kind kunt veroorloven, moet je er ook niet aan beginnen. Lijkt me ook een uitstekende motivatie om wat beter na te denken voor je eraan begint.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-06-2010 11:22 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Ach, in een vloek en een zucht....


Boeiender


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-06-2010 11:24 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juni 2010 11:21 schreef bastianus het volgende:
Staat toch los van elkaar? Oude regelingen kunnen worden afgeschaft, en geen nieuwe inkomensafhankelijke maatregelen erbij.
Ik vind het overigens best fijn dat ik kinderbijslag krijg, maar ik heb er geen reet aan. Als het daar vanaf hing zou ik nooit aan kinderen beginnen. Is hier ongeveer honderd euro per maand (met twee kinderen), en verder krijgen we geen enkele toeslag omdat we allebei werken en net teveel verdienen.

Wat mij betreft kunnen ze kinderbijslag dus gewoon afschaffen. Als je je financiëel geen kind kunt veroorloven, moet je er ook niet aan beginnen. Lijkt me ook een uitstekende motivatie om wat beter na te denken voor je eraan begint.


Dat vind ik dan wel weer onzin. Ik vind het vrij bizar (en Chinees als het gaat om kindkrijgbeperkingen (galgje!)) om kinderen-krijgen over te laten aan de 'elite' die het betalen kan. Lijkt me geen wenselijke situatie.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-06-2010 11:26 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 juni 2010 11:24 schreef WhiteRider het volgende:
Dat vind ik dan wel weer onzin. Ik vind het vrij bizar (en Chinees als het gaat om kindkrijgbeperkingen (galgje!)) om kinderen-krijgen over te laten aan de 'elite' die het betalen kan. Lijkt me geen wenselijke situatie.


Hmm, dat vind ik nou weer onzin, een beetje nadenken zou de burger goed doen. Wat pleit voor de kinderbijslag?

Ben het wel eens met Bassie.


Boeiender


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-06-2010 11:28 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juni 2010 11:26 schreef MR. N het volgende:
Hmm, dat vind ik nou weer onzin, een beetje nadenken zou de burger goed doen. Wat pleit voor de kinderbijslag?

Ben het wel eens met Bassie.


Ja, voor je het weet krijg je een soort Idols waarbij ouders eerst auditie moeten doen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-06-2010 11:28 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 18 juni 2010 11:21 schreef bastianus het volgende:
Wat mij betreft kunnen ze kinderbijslag dus gewoon afschaffen. Als je je financiëel geen kind kunt veroorloven, moet je er ook niet aan beginnen. Lijkt me ook een uitstekende motivatie om wat beter na te denken voor je eraan begint.

Het zou mooi zijn als men dan beter over kinderen gaat nadenken, ik betwijfel alleen of dit in de praktijk het geval is. Voor het zelfde geld gaat het afschaffen van die bijslag ten koste van de welvaart van het kind.

Verder mogen ze van mij de kinderbijslag wel beperken tot 1 of 2 kinderen. Kinderbijslag zou moeten zijn om jonge ouders een steuntje in de rug te geven, dus tot hun 12e i.p.v. 18e geld ontvangen lijkt me ook een prima regel.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 18-06-2010 11:28]


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 18-06-2010 11:29 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Ik denk dat er hier genoeg mensen niet waren geweest als hun ouders daar eerst goed over nagedacht hadden.

En toch zijn we bijna allemaal even welkom (hier dan)

[Dit bericht is gewijzigd door powertieke op 18-06-2010 11:30]


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-06-2010 11:31 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 juni 2010 11:18 schreef WhiteRider het volgende:
Ja, ik leg dat toch ook uit? Ik vind wel dat je onderscheid moet maken tussen 'ondersteuningsmaatregelen' (waarvan ik de kinderbijslag een goed voorbeeld vind) en zaken als boetes.

Begrijp het onderscheid wel, hoor. Maar komt uiteindelijk op hetzelfde neer


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-06-2010 11:41 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 juni 2010 11:24 schreef WhiteRider het volgende:
Dat vind ik dan wel weer onzin. Ik vind het vrij bizar (en Chinees als het gaat om kindkrijgbeperkingen (galgje!)) om kinderen-krijgen over te laten aan de 'elite' die het betalen kan. Lijkt me geen wenselijke situatie.
Wat nou elite? Wij zitten op een modaal inkomen met ons tweeën, en kunnen ons makkelijk alle kosten voor de kinderen veroorloven, ook zonder de kinderbijslag.
Onze dochter zit op een redelijk gemengde school wat inkomens aangaat, en daar zie ik redelijk wat arme mensen die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Ook disfunctionele gezinnen, waarin de kinderbijslag als welkom extra inkomen wordt gezien, waar van alle toeslagen en subsidies maximaal gebruik wordt gemaakt en waar men nog tot over de oren in de schulden zit omdat men zo nodig een vette wagen, flatscreen of allerlei gadgets aangeskeft moeten worden. Zulke figuren hoeven echt niet gesponsord te worden door de maatschappij, ook niet met kind-, huur- of andere toeslagen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-06-2010 11:44 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 18 juni 2010 11:41 schreef bastianus het volgende:
Wat nou elite? Wij zitten op een modaal inkomen met ons tweeën, en kunnen ons makkelijk alle kosten voor de


Wacht maar tot ze straks gaan studeren .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen