IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Het anti WK voetbaltopic Vorige pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 10-08-2010 18:42 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Van mij mag ie ook de pijp wel aan Maarten geven hoor, maar ik zou ontzettend in mijn nopjes als zo'n toernooi georganiseerd kan worden in Nederland en België


Against God and Government


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2010 8:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als ze de kosten nou eens verrekenen via toegangskaarten voor voetbalwedstrijden en abo's op voetbalzenders, kost het de rest van het land geen geld.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-08-2010 9:06 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik zie echt de meerwaarde niet van een WK in NL gebonden aan het eisenpakket van de FIFA.

Verder biedt een gemiddeld voetbalstadion slechts ruimte aan zo'n 40.000 fans, waarvan dan weer een klein deeltje voor Nederlanders is gereserveerd. Verreweg de meeste Nederlandse fans volgen het WK op tv bij vrienden of op een groot scherm in de stad. Waarom zou je dan voor die paar overgebleven mensen een miljoeneninvestering doen en vervolgens met een overcapaciteit aan stadions zitten?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 11-08-2010 9:30 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Op zich lijkt het me prima voor de economie, zo'n festijn, maar niet met zulke geldverslindende eisen.

Gelukkig hebben we rechts gestemd en komt Geert indirect aan de macht, wat betekent dat die knul best hierheen mag komen, maar zich ondertussen ook maar gewoon aan ons aanpast.

(privé-rijstroken, je bent toch niet goed? )


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 11-08-2010 9:31 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Ik zie de meerwaarde van voetbal niet in.


Edit: Over het algemeen maken WK organiserende landen verlies. De kosten die ervoor gemaakt worden zijn over het algemeen hoger dan de inkomsten voor de lokale economie.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 11-08-2010 9:33]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 11-08-2010 9:43 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 11 augustus 2010 9:31 schreef Yirroth het volgende:
Ik zie de meerwaarde van voetbal niet in.


Edit: Over het algemeen maken WK organiserende landen verlies. De kosten die ervoor gemaakt worden zijn over het algemeen hoger dan de inkomsten voor de lokale economie.


Wat ik zei dus.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 11-08-2010 9:49 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Ik vraag me af of het ook winstgevend is zonder al die eisen.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-08-2010 11:27 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja, een WK voetbal is erg duur. Maar voetbal is er niet om winst te maken, voetbal is er om het volk gelukkig te maken.

Maar zonder voetbalbril is het van de gekke, zo'n WK, moet je straks Vitesse - De Graafschap in een lege arena met 95.000 man capaciteit gaan zitten kijken.

Dat van die fiscus is ergens wel te begrijpen, de FIFA draagt in Zwitserland belasting af dus dat willen ze niet dubbel doen door het ook nog in Nederland te doen. Zou wat zijn als je op vakantie over je Duitse biertjes ook nog eens Nederlandse BTW extra moet betalen zodra je weer terugkomt.
Ik vind wel dat Zwitserland dan best wat belastinginkomsten terug mag laten vloeien naar organiserende landen. De Zwitserse overheid hoeft immers nauwelijks iets te doen omdat het toernooi niet in Zwitserland plaatsvindt, geen gebruik van infrastructuur & algemene middelen daar, is gewoon de Zwitserse schatkist spekken.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-08-2010 11:29 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Het WK für immer in Zwitserland houden dus.


Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-08-2010 11:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dat hele BTW verhaal valt gewoon onder de europeesche wetgeving en is bij een WK in nederland volgens mij helemaal niet zo aan de orde.



Wijzigingen btw-heffing Europese Unie
Wat is er veranderd?

De regels voor de btw-heffing in Europese landen zijn gewijzigd:

* De afnemer van een dienst geeft btw aan in zijn eigen land.
* De opgaaf intracommunautaire prestaties (ICP) vervangt de opgaaf intracommunautaire leveringen (ICL).
* Dienstverleners doen opgaaf ICP.
* Leveranciers van goederen doen maandelijks opgaaf ICP als de omzet per kwartaal hoger is dan € 100.000.
* U moet de opgaaf ICP zelf opsturen.
* U vraagt bij de Nederlandse Belastingdienst elektronisch btw terug uit EU-landen.
* Er zijn nieuwe minimumbedragen voor het terugvragen van btw.

Voor wie?

Alle ondernemingen
Wanneer?

De wijzigingen zijn op 1 januari 2010 in werking getreden.
Waarom?

De regels worden eenvoudiger toepasbaar en interpretatieverschillen tussen lidstaten worden opgeheven.




Teruggaaf btw buitenland via Belastingdienst
Wat is er veranderd?

U kunt uw verzoek om teruggaaf van btw uit een andere lidstaat van de Europese Unie, indienen bij de Nederlandse Belastingdienst. Hierdoor kunt u uw btw makkelijker terugkrijgen omdat u geen contact hoeft te hebben met (verschillende) buitenlandse belastingdiensten. U vraagt de btw terug via internet. De Belastingdienst stuurt het verzoek door naar de betrokken lidstaat.
Voor wie?

Alle ondernemingen
Wanneer?

De wijziging is op 1 januari 2010 in werking getreden.
Waarom?

De wijziging is onderdeel van een pakket btw-maatregelen, waarover door de Europese ministers van Financiën in 2007 afspraken zijn gemaakt. De regels worden eenvoudiger toepasbaar en interpretatieverschillen tussen lidstaten worden opgeheven.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 11-08-2010 19:55 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Mooie column van Thijs Zonneveld inderdaad. Verder zou ik het echt te gek voor woorden vinden wanneer beschaafde landen als Nederland en België zich zodanig laten chanteren door de MAFIFA dat er wetten moeten worden aangepast, alle lokale commerciële activiteiten moeten worden afgebroken t.g.v. de MAFIFA-sponsoren en die corrupte schurk van een Blatter als een koning onthaald wordt. Aangezien het hier ook om belastinggeld gaat, vind ik volledige transparantie m.b.t. bidbook wel een minimale vereiste, alsmede een volledig financiëel overzicht achteraf, inclusief smeergelden en steekpenningen, mocht het WK hier onverhoopt toch gehouden worden. Maar laten we toch liever niet in zee gaan met de Don Corleone van de sportwereld en zijn criminele organisatie die zogenaamd hart voor het voetbal heeft.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen