IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Het imago van de Belgische underground Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-09-2002 16:08 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2002 16:06 schreef Inside-Lie het volgende:
Bestaat er iets als de Beglische Blackmetal Underground? Ik ken eigenlijk alleen maar Svartkrist...
Lugubre, lugubrem of lugubrum, 1 van de 3 is belgisch.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 26-09-2002 16:12 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

T is hier al gepost, maar als je echt wat willeren kennen van Belgische black en death ga dan naar Lugburz, de site van DeathKnight
http://www.dma.be/p/lugburz/


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


lqw
dat is kjuwie!
Usericon van lqw
Posted 26-09-2002 16:16 by lqw Wijzig reactieProfiel van lqwQuote dit berichthttp://www.welkin.be http://www.tpog.be

RIGHT ON BROTHER!!!! meer kan ik er bijna niet aan toevoegen. het is gewoon de waarheid, verschillende keren hebben wij ook moeten optreden voor nen hond zijn kloten en 3 drankbonnekes de man, daar word ik ongelooflijk pissed van. en ja dan noemen ze u nen dikkenek als je er iets over zegt, tis ver gekomen.


Sic Transit Gloria Mundi


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 26-09-2002 16:17 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 26 september 2002 16:08 schreef Slechtheid het volgende:
Lugubre, lugubrem of lugubrum, 1 van de 3 is belgisch.


Lugubrum daggik!


DeathKnight
Krynn
Usericon van DeathKnight
Posted 26-09-2002 16:21 by DeathKnight Wijzig reactieProfiel van DeathKnightQuote dit berichthttp://www.crusader.be

Lugubrum is idd Belgisch black metal. Er is echter veel meer, maar dat is niet echt mijn genre, zul je eerder aan rC moeten vragen (de oprichter van Lugburz, hetgeen trouwens niet "mijn" site is, het is niemand z'n site ).

MOD @ lqw: we hebben besloten met Crusader niet meer op te treden onder een bepaalde prijs. Dat kan ook weer "dikkenekkerig" overkomen, maar tenslotte hebben we binnenkort twee CD's uit die we volledig zelf hebben bekostigd (twee weken studio de laatste keer, kan u rekenen, en twee weken is dan nog belachelijk kort). Organisatoren moeten hier es beseffen dat muziek maken geld en tijd kost (vervoer, repetities, instrumenten) en dat bands geen liefdadigheidsinstellingen zijn die komen spelen opdat ZIJ geld in hun kas kunnen krijgen.

U vindt dat wij teveel kosten? Jammer, zoek dan maar een andere band.

Elke Belgische band zou aan 't zelfde koord moeten trekken IMHO. Je moet niet onmiddellijk 200 euro gaan vragen of zo, gewoon duidelijk stellen dat je niet meer wil optreden OP een bak bier VOOR een bak bier.

Die jeugdhuizen bijvoorbeeld die zeuren van "wij hebben maar een bepaald budget": my ass, jullie hebben een verdomd GROOT budget, spendeer dat dan aan kleine bands ipv aan de nieuwste K3/Plop herrie of aan grote bands die toch al binnen zijn en zo'n budget onmiddellijk opsouperen.

Die organisatoren die doen alsof ze JOU een plezier doen, kunnen ook m'n rug op. "Wij vragen die en die grote buitenlandse band, toch goed voor jullie palmares als je daar voorprogramma van gedaan hebt." Ja tuurlijk, maar is dat een excuus om ons te betalen met beschimmeld brood, tweedehands bier en halfgare frieten?

Enfin, ik kan blijven ratelen, stokpaardje-alarm

MODMOD: Consequent zijn in uw prijs komt ook de geloofwaardigheid en "professionaliteit" van een band ten goede. Liever drie kick-ass optredens op 'n goed podium waar je zeker bent dat de organisator moeite voor gedaan heeft dan dertig optredens in 'n dampig kot waar de organisator geen reet voor gedaan heeft. Hebben ooit es in een jeugdhuis gestaan waar men niet eens wist dat er een optreden was, maar dat JH moest gewoon aan zoveel "culturele activiteiten" komen per jaar of zoiets. Nu stop ik echt.

[Dit bericht is gewijzigd door DeathKnight op 26-09-2002 16:31]



Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 26-09-2002 16:21 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 26 september 2002 16:16 schreef lqw het volgende:
RIGHT ON BROTHER!!!! meer kan ik er bijna niet aan toevoegen. het is gewoon de waarheid, verschillende keren hebben wij ook moeten optreden voor nen hond zijn kloten en 3 drankbonnekes de man, daar word ik ongelooflijk pissed van. en ja dan noemen ze u nen dikkenek als je er iets over zegt, tis ver gekomen.



Heel juist, ze denken dat bands geld schijten zeker?? We moeten al krabben om ons instrumenten te betalen en te overleven!


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 26-09-2002 16:23 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Waarom neemt een belgishe black metal gitarist een krant mee in de auto?

Om lekker te scheuren!!!

EY EY EY!


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 26-09-2002 16:25 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

fantastisch grappig


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 26-09-2002 16:37 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2002 16:21 schreef DeathKnight het volgende:

Die jeugdhuizen bijvoorbeeld die zeuren van "wij hebben maar een bepaald budget": my ass, jullie hebben een verdomd GROOT budget, spendeer dat dan aan kleine bands ipv aan de nieuwste K3/Plop herrie of aan grote bands die toch al binnen zijn en zo'n budget onmiddellijk opsouperen.


Dat ken ik maar al te goed, voorbeeldje: t jeugdhuis in Tienen organiseerde in de zomer hun No Mercy festival: een hoop derderangse punkrockzooi en wat hardcore-namen als Do ro Die, de prij s van die bands ging van 1000 tot 2000 Euro's!!!!!! Mijn vriendin en ik (vooral zij dan)zijn es beginnen rondneuzen bij gasten die het echte metalwerk leveren (mijn mening, hé) wat blijkt: ergens in januari gaan we nu voor zo'n 1100 Euro (voor de groepen) een degelijk metal-evenement laten doorgaan (125 à 250 Euro per groep, zelfs mannen die voor 75 willen komen, maar veel meer waard zijn) Ik vind dat totaal niet overdreven. de gasten die op 19 en 20 oktober in Tienen hun ding gaan doen (wordt dringend tijd voor een affiche) zullen t waarschijnlijk weer met de spreekwoordelijke (of echte) bak bier moeten rooien, maa dat is eerder zo'n 'ontdekking' van nieuw talent,...

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 26-09-2002 16:44]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


lqw
dat is kjuwie!
Usericon van lqw
Posted 26-09-2002 17:36 by lqw Wijzig reactieProfiel van lqwQuote dit berichthttp://www.welkin.be http://www.tpog.be

quote:
Op 26 september 2002 16:21 schreef DeathKnight het volgende:

MOD @ lqw: we hebben besloten met Crusader niet meer op te treden onder een bepaalde prijs. Dat kan ook weer "dikkenekkerig" overkomen, maar tenslotte hebben we binnenkort twee CD's uit die we volledig zelf hebben bekostigd (twee weken studio de laatste keer, kan u rekenen, en twee weken is dan nog belachelijk kort). Organisatoren moeten hier es beseffen dat muziek maken geld en tijd kost (vervoer, repetities, instrumenten) en dat bands geen liefdadigheidsinstellingen zijn die komen spelen opdat ZIJ geld in hun kas kunnen krijgen.



ja ik weet maar al te goed wat een studio kost, wij hebben nog geluk met een goeie platen deal 30% is voor ons (wat echt wel heel royaal is). zo kunnen we ten minste uit de kosten komen. Sommige organisatoren zijn zo smeerlappen dat ik ze blauw wil nijpen .

Ha beschimmeld brood en verlepte frieten zeg je, hoor ik daar ineens de naam Eddy De Dapper? uw beschimmeld brood zou goed samen gegaan hebben met ons beschimmelde confituur die hij ons voorschotelde. het is een ongelooflijken parasiet, fucking "verkoop uw kaarten zelf en geef mij een deel ervan" systeem, dat is pure uitzuigerij!!!


Sic Transit Gloria Mundi


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 26-09-2002 18:24 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Van die groepen die op e bak bier spelen heb ik geen last, zolang het geluid maar goed is.

Kheb nog native instinct ( met gitarist van crossfire (RIP)) zien spelen in een jeugdhuis waar er zelf geen podium was. Was wel een wedstrijd, die ze wonnen en enkele maanden later stonden ze daat op een enorm podium, dus ja. Maar bijden was het geluid zeer goed. En kheb van de 2 evenveel genoten



Megalodon
Usericon van Megalodon
Posted 27-09-2002 1:11 by Megalodon Wijzig reactieProfiel van MegalodonQuote dit berichthttp://www.mangled.nl

[quote]Op 18 april 2002 18:49 schreef Mutilator het volgende:
Citaat van Sharteel van topic over Graspoppolitiek:

Nu pas -zo'n afgelopen 1/2 jaar- begint men uit het dal te kruipen met bands als Exmortem en nog een paar waar ik ff niet op kan komen.

Ik heb die gasten van Exmortem (Denemarken)hier un weekend over de vloer gehad en hun vertelde dat er kwa Death/black metal scene geen hol te beleven is, iedereen zat thuis op de bank met un pilsje voetbal te kijken....

[Dit bericht is gewijzigd door Megalodon op 27-09-2002 1:13]


......Evilterrestrial..................................


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 27-09-2002 1:19 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2002 16:08 schreef Slechtheid het volgende:
Lugubre, lugubrem of lugubrum, 1 van de 3 is belgisch.

Boersk Blek Metle (Lugubrum dus)


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 27-09-2002 8:49 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 27 september 2002 1:11 schreef Megalodon het volgende:
Op 18 april 2002 18:49 schreef Mutilator het volgende:
Citaat van Sharteel van topic over Graspoppolitiek:

Nu pas -zo'n afgelopen 1/2 jaar- begint men uit het dal te kruipen met bands als Exmortem en nog een paar waar ik ff niet op kan komen.

Ik heb die gasten van Exmortem (Denemarken)hier un weekend over de vloer gehad en hun vertelde dat er kwa Death/black metal scene geen hol te beleven is, iedereen zat thuis op de bank met un pilsje voetbal te kijken....


Euhm, dat heb ik zeker NIET gepost... Komt waarschijnlijk van zjosuah, die heeft altijd buitenlandse groepen in zijn huisje zitten...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Megalodon
Usericon van Megalodon
Posted 27-09-2002 17:01 by Megalodon Wijzig reactieProfiel van MegalodonQuote dit berichthttp://www.mangled.nl

quote:
Op 27 september 2002 8:49 schreef Sharteel het volgende:
Euhm, dat heb ik zeker NIET gepost... Komt waarschijnlijk van zjosuah, die heeft altijd buitenlandse groepen in zijn huisje zitten...

Oeps ja , mijn fout ut was un stukje van Mutilator(begin topic) maar daar stond jou quote bij......(sorry maar ik ben dan ook blond)


......Evilterrestrial..................................


Mordheim
No rest for the wicked
Usericon van Mordheim
Posted 28-10-2002 15:19 by Mordheim Wijzig reactieProfiel van MordheimQuote dit bericht

effe zeggen: het imago van den belgischen ondergrond is weeral naar boven getrokken : der is enen nieven site ende gekomen
www.deathmetal.be

check it out


"The stars themselves once lived and died at my command, and yet you still dare to oppose my will."


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-10-2002 21:27 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

In Vlaanderen is het wel zo dat er nogal wat mensen ongedekte verbale cheques uitschrijven. Voort van de rest is het hier waarschijnlijk een beetje zoals overal, een grote hoeveelheid stoere bierzwelgende, imagotrippende idioten zonder manieren die onwezelijk veel belang hechten aan het aantal onbekende kutgroepjes dat hen bekend is.


Tum podem extulit horridulum...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-10-2002 21:28 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Hela, zou beter beetje de vlaamse underground supporteren gij daar... beter dan de nederlandse in ieder geval...

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 28-10-2002 21:28]


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-10-2002 21:31 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2002 21:28 schreef Asherah het volgende:
Hela, zou beter beetje de vlaamse underground supporteren gij daar... beter dan de nederlandse in ieder geval...


Hehe, ik support enkel mezelf


Tum podem extulit horridulum...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-10-2002 21:34 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Als ik het niet al dacht...


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-10-2002 21:36 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2002 21:34 schreef Asherah het volgende:
Als ik het niet al dacht...


Tuurlijk dacht je het, ik denk niet dat ik het ooit onder stoelen of banken heb gestoken. Misschien daarom dat ik zo onpopulair ben, lol.


Tum podem extulit horridulum...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2002 21:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm .. Nederlandse metalscene klinkt naar mijn idee iets vriendelijker en serieuzer.


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-10-2002 21:38 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2002 21:37 schreef Jenje het volgende:
Hmm .. Nederlandse metalscene klinkt naar mijn idee iets vriendelijker en serieuzer.


Vriendelijker in elk geval, minder hardnekkig in het proberen ophouden van hun imago. Ligt gewoon ook aan het algemeen verschil tussen Nederlanders en Belgen.


Tum podem extulit horridulum...


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-10-2002 21:40 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2002 16:16 schreef lqw het volgende:
RIGHT ON BROTHER!!!! meer kan ik er bijna niet aan toevoegen. het is gewoon de waarheid, verschillende keren hebben wij ook moeten optreden voor nen hond zijn kloten en 3 drankbonnekes de man, daar word ik ongelooflijk pissed van. en ja dan noemen ze u nen dikkenek als je er iets over zegt, tis ver gekomen.



Je heb 100% gelijk. Hier word je trouwens al snel als dikke nek bestempeld hier.


Tum podem extulit horridulum...


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 28-10-2002 21:41 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Waarom heeft een belgische black metalhead een vierkant bierglas? zodat ie geen ronde kringen op de tafel achterlaat!!!


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen