IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Het imago van de Belgische underground Vorige pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-10-2002 21:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2002 21:38 schreef Nihil het volgende:
Vriendelijker in elk geval, minder hardnekkig in het proberen ophouden van hun imago. Ligt gewoon ook aan het algemeen verschil tussen Nederlanders en Belgen.

Oh, ik vind Vlamingen over het algemeen wat vriendelijker... onverschillige troep hiero.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2002 21:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mensen zijn af en toe inderdaad wat moeilijker te porren voor optredens e.d.

Maar als ik bijvoorbeeld naar de enschedese metalscene kijk, er is erg veel verdraagzaamheid naar alle soorten metal, alle soorten metalheads, en er komen een fiks aantal GOEDE metalbands uit


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-10-2002 22:06 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Verdraagzaamheid is uit den boze hier, kameraden worden vooral gekozen op hun muzieksmaak in plaats van hun persoonlijkheid, daarom ook dat vriendschap hier in de scene extreem zeldzaam is.


Tum podem extulit horridulum...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-10-2002 22:07 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Da's ook geen waar hoor...


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-10-2002 22:10 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2002 22:07 schreef Asherah het volgende:
Da's ook geen waar hoor...


Bwah, misschien niet in jouw kringen.


Tum podem extulit horridulum...


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-12-2017 10:58 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Binnen een jaar zijn we misschien weer een pracht van een concertzaal armer...

https://damusic.be/telex/magasin-4-moet-deuren-sluiten-in-herfst-2018-6308.html

Ik hoop echt dat Magasin 4 ergens anders onderdak vind (bijvoorbeeld in het Stuk in Leuven, waarom niet ). Eén van de weinige sympathieke zalen (met sympathieke prijzen), met een programma om duimen en vingers bij af te likken. En toch zo heerlijk laagdrempelig.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 18-12-2017 11:04 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Tsja, was al een tijdje gaande dat ze moesten sluiten, maar nu is het dus een concrete datum geworden. Een underground venue past niet echt in de heropwaardering van dat gedeelte van Brussel en vermoedelijk zal dat klootjesvolk in die sjieke appartementen aan de overkant van het water regelmatig voor geluidsoverlast klacht hebben ingediend.

[Dit bericht is gewijzigd door williamblake op 18-12-2017 11:05]



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-12-2017 11:14 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

En ze zijn nog zo braaf in Magasin 4 met hun curfew. Met het Lintfabriek in Kontich was dat ook zo (onder het mom van slechte brandveiligheid), maar dat lag dan echt wel midden in een woonwijk.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-12-2017 15:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Asgaard in het Gentse is perfect gelegen


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-12-2017 15:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ja gast, Magasin 4 mag wel daarheen verhuizen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 18-12-2017 16:43 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Het feit dat de Asgaard qua oppervlakte hoogstens overeenkomt met het bargedeelte van de magasin 4 dekken we als Gentenaar dan toe met de mantel der liefde...
Het zal alleszins moeilijk worden om een (betaalbaar) alternatief van die grootte te vinden.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-12-2017 13:02 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Misschien samenwerken met de VK. Café Central zou ook een toffe locatie zijn. Enfin, tot dan nog zo veel mogelijk genieten van Magasin 4.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 19-12-2017 13:09 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Volgens mij is de VK ook ten dode opgeschreven. Die hadden toch ook problemen met subsidies en ik zie in hun agenda enkel maar shows tot februari meer staan, hetgeen toch redelijk bizar is voor zo'n zaal. Ik hoop dat ik het mis heb uiteraard. De recyclart (zaal in het verlaten station Brussel-Kapellekerk) zou eigenlijk wel een degelijk alternatief kunnen zijn, maar dan zouden ze hun programma volledig moeten afstemmen op muziek, hetgeen nu niet het geval is.



KrisH
Usericon van KrisH
Posted 22-12-2017 17:00 by KrisH (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van KrisHQuote dit bericht

Interessante topictitel, maar afgehaakt toen ik de woorden Wacken, Graspop en koppositie in dezelfde zin zag. Die door commercie verziekte festivals zijn ongeveer even metal als kunstschaatsen als je't mij vraagt.

Die organisaties hebben alle voeling met de hedendaagse metalscene verloren en boeken gewoon om de twee jaar dezelfde namen die ze al 20 jaar lang afwisselen. Om van de ticket- en consumptieprijzen nog te zwijgen


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-12-2017 17:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Sinds de arrestatie van Dutroux is de Belgische underground sowieso niet meer wat het geweest is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 22-12-2017 17:17 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Er is nochtans een hele retro-beweging gaande in Nijvel en omstreken...



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-12-2017 17:27 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Zonde om de kelders leeg te laten staan natuurlijk.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen