IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Amebix Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-07-2010 22:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Iemand, vertel mij wat er adh is met deze band

is dit een zogenaamde cult band?


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-07-2010 22:27 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat blijkt ja, een cult band naar (crust)punknormen.

Ik weet er ook niet het fijne van, maar ik heb deze post tenminste kunnen gebruiken om mijn postcount op te krikken


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-07-2010 22:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 04-07-2010 22:58 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

wtf hypnos doe niet zo gaar


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-07-2010 22:59 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Geef dan wat meer uitleg, Heer Gaarheid


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 04-07-2010 23:10 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Trash, punkie attitude
Niet erg interessant want best saaie muziek zelf


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 04-07-2010 23:39 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Lang niet geluisterd, ik kon het wel waarderen iig. Beetje Hellhammer-achtig. Ook een keer de docu gezien, zeker de moeite waard.

Het is meer Celtic Frost dan Hellhammer. Nu ik het weer luister.

quote:
Op 4 juli 2010 23:10 schreef KHPLF het volgende:
Trash, punkie attitude
Niet erg interessant want best saaie muziek zelf

Klopt wel, beetje New Wave/postpunk erbij. Eerder monotoon dan saai, vind ik dan. Lekker onheilspellend sfeertje zit er in. Ik ken alleen maar Arise, andere werk niet echt.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 05-07-2010 2:01]


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 05-07-2010 9:40 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

Roy Mayorga van Stone Sour/Soulfly/etc drumt hier toch tegenwoordig bij?



KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 05-07-2010 13:05 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht


AMEBIX Redux 12" vinyl and digital download available June 29th. CD out in July!
Amebix LP
Amebix Patch
Exclusive 5 x 6" embroidered patch is included with the vinyl version.

Profane Existence is proud to team up with 80's crust punk/metal legends Amebix for the release of three classic Amebix tracks as redone by the current lineup: Rob (aka “The Baron), Stig, and Roy. This is Amebix played louder, tighter and more intense than you've ever heard them before. All tracks recorded and produced by Roy Mayorga, mastered by Rodney Mills and vinyl lacquors cut by Prairie Cat Mastering. Total running time is approximately 17 minutes and is pressed on heavyweight black virgin vinyl. Also included with the vinyl edition is a large embroidered Amebix patch and an access card for a free download for the digital edition (including the bonus track. Vinyl / CD tracks are Arise, Winter, and Chain Reaction. The digital release includes the bonus track Progress to preview their upcoming live album and DVD release.

VINYL and DIGITAL versions will be released on or around June 29th. Low-priced CD version available in July (and will be included in the CDs of PE subscriptions series).

ORDER LP HERE | ORDER CD HERE


Northward
Usericon van Northward
Posted 05-07-2010 13:58 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Amebix, ja vette band, die heerlijke crusty sound...


herr
Usericon van herr
Posted 05-07-2010 15:45 by herr Wijzig reactieProfiel van herrQuote dit bericht

Een van de oudere crust bands. Arise is erg goed.

- NO GODS, NO MASTERS -



Noarderwyn
Usericon van Noarderwyn
Posted 05-07-2010 16:39 by Noarderwyn Wijzig reactieProfiel van NoarderwynQuote dit bericht

'' wake up your children, the axeman is coming'' Vette band!


faceless
Usericon van faceless
Posted 20-08-2010 17:41 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht

redux ep beluisterd, en moet zeggen klinkt goed, je moet inderdaad houden van de stijl die ze hebben, maar ik houd er wel van. en nu ook in een goede productie.
doet me soms ook best wel denken aan dat andere geweldige bandje uit de uk, axegrinder. ook altijd nog een plaatje wat hier regelmatig beluisterd word.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-08-2010 19:50 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb dit wel eens op speurtocht ontdekt om crust beter te leren kennen. Ik kan het om bijzondere redenen wel waarderen. De rauwe gitaren doen me soms nogal denken aan het soort vunzige sludge dat bijv. Corrupted maakt.

Ik zou er niet gauw wat van opzetten, maar toch heeft het wat.



kabukiman
Usericon van kabukiman
Posted 20-08-2010 21:19 by kabukiman Wijzig reactieProfiel van kabukimanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal

Amebix,

Fantastische band

Ep's Winter en No Sanctuary + Lp's Arise en Monolith zijn bij mij favoriet.

Duistere apocalytische crust, misschien wel de samen met anti-sect en English Dogs de eerste bands die metal en punk combineren.

Teksten staan vol met metaforen m.b.t. hun kijk op het leven en de maatschappij.
Als het goed is was de helft van de band ook dakloos en junk.

Zanger Rob smeed sinds jaar en dag zwaarden en dergelijke op het eiland Skye.

En Nausea/Sepultura/ Soulfly drummer Roy heeft de band weer bij elkaar gekregen voor een reunie...

Kabukiman is groot liefhebber!



kabukiman
Usericon van kabukiman
Posted 20-08-2010 21:23 by kabukiman Wijzig reactieProfiel van kabukimanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal

Ouwe gave bands die door Amebix zijn beinvloed:

Nausea - Extinction
Axegrinder - Grind the enemy demo
- The rise of the serpent men

Hellbastard - Rippercrust demo
Deviated Instinct - Rock n Roll conformity

Sacrilege - behind the realms of madness
- within the prophecy

vet!!



Jerome
Usericon van Jerome
Posted 21-08-2010 10:55 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

Spoils of Victory, geniale zieke riffs!


SmartBits
Usericon van SmartBits
Posted 23-08-2010 0:06 by SmartBits Wijzig reactieProfiel van SmartBitsQuote dit bericht

Monolith van Amebix is (net als Axegrinder trouwens) van grote invloed geweest op The Gathering in 't begin, geweldige sfeer heeft die plaat...


Was ist ist, was nicht ist ist möglich


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 15-06-2011 13:46 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht



Eindelijk nieuw werk. Heel anders, heel Amebix.
-edit: afschuwelijke video trouwens, niet kijken.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 15-06-2011 13:52]


You have time. You are doing fine.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-06-2011 14:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Niks mis mee!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Papanilala
Usericon van Papanilala
Posted 15-06-2011 14:43 by Papanilala Wijzig reactieProfiel van PapanilalaQuote dit bericht

Ken Amebix alleen van oude sampler-lp's als tiener. Was wel 1 van de punk bands die bleef hangen tussen alle crap. Heb toch altijd meer de voorkeur gegeven aan Nausea. Feck, is het al weer 1990 dat ik die in Simplon zag? Dan was ik toen 18 :O


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 15-06-2011 22:12 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Stiekem is dat nieuwe nummer best op een catchy manier bijzonder lekker!



KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 15-06-2011 22:25 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

2526

[Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 15-06-2011 22:29]


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 16-06-2011 14:57 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

als dat aan mij gericht is: sorry ik versta geen codetaal

Het nummer maakt me erg nieuwsgierig naar de plaat!



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 16-06-2011 20:17 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Wat een heerlijk stem heeft die vent zeg, vooral zo tegen het einde aan.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-06-2011 23:12 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik kan het niet precies pinpointen, maar ik ben verslaafd aan het nummer! Iemand enig idee wanneer die plaat uit gaat komen?



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen