IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Voor de 2e keer naar de stembus [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-08-2010 18:34 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-08-2010 19:41 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Het zal mij benieuwen of het CDA zich nu terugtrekt uit de onderhandelingen. Stel dat dat gebeurt: wat is dan nog mogelijk......

geen rechts (CDA wil niet)
geen paars(VVD wil niet)
geen midden ( PVDA wil niet)


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 31-08-2010 19:42]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-08-2010 19:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

VVD/PvdA/CDA/D'66 of een zakenkabinet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-08-2010 19:44 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Klink is trouwens wel een verschrikkulijke fag dat hij nu nog moeilijk gaat doen. Heeft vast een hersentumor.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Silence
Usericon van Silence
Posted 31-08-2010 19:45 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 31 augustus 2010 19:41 schreef attila_de_hun het volgende:
Het zal mij benieuwen of het CDA zich nu terugtrekt uit de onderhandelingen. Stel dat dat gebeurt: wat is dan nog mogelijk......



VVD, CDA, GroenLinks, D66 onderzoeken? Ik weet het niet. Laat zo'n rechts kabinet maar komen, ben benieuwd hoe ze het doen. Verprutsen ze het, dan staan we binnen een jaar toch weer te stemmen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-08-2010 19:46 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 31 augustus 2010 19:44 schreef kwelgeest het volgende:
Klink is trouwens wel een verschrikkulijke fag dat hij nu nog moeilijk gaat doen. Heeft vast een hersentumor.

en een druiper, en een kontontsteking etc. etc.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-08-2010 19:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 31 augustus 2010 19:43 schreef kwelgeest het volgende:
VVD/PvdA/CDA/D'66 of een zakenkabinet.


dan zal Rutte zijn Piketpaaltjes toch moeten aanpassen... Nee, het zal echt niet simpel worden.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-08-2010 19:48 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 augustus 2010 19:44 schreef kwelgeest het volgende:
Klink is trouwens wel een verschrikkulijke fag dat hij nu nog moeilijk gaat doen. Heeft vast een hersentumor.

Beheurlijk, ja.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-08-2010 19:49 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 31 augustus 2010 19:45 schreef Silence het volgende:
VVD, CDA, GroenLinks, D66 onderzoeken? Ik weet het niet. Laat zo'n rechts kabinet maar komen, ben benieuwd hoe ze het doen. Verprutsen ze het, dan staan we binnen een jaar toch weer te stemmen.


Ik had dat ook willen zien(rechtse regering) maar dan wel de variant met de PVV als regeringspartij. Noem me maar ouderwets of zo maar dat gedogen vind ik niks (ook niet van Links.)


Silence
Usericon van Silence
Posted 31-08-2010 19:50 by Silence Profiel van Silence

Daar ben ik het zeker mee eens, die gedoogsteun vind ik ook niets.


WMP
Usericon van WMP
Posted 31-08-2010 19:51 by WMP Profiel van WMP

Ach, beter ten halve gedraaid, dan ten hele verdwaald, om maar eens een oud-Nederlandsch spreekwoord uit de kast te halen. Zal Kwelgeest wel kunnen waarderen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-08-2010 19:53 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Klink is wel de eerste CDA'er tot nu toe die met legitieme reden kapt met het feestje. Al die andere lui waren niet bij de formatie betrokken en hadden om die reden geen (of verminderd) recht van spreken.

Klink zit er middenin en heeft in ieder geval een objectief oordeel kunnen velen over het aanstaande (ex-aanstaande) akkoord.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-08-2010 19:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

vraag: is het in wettelijk gezien mogelijk dat er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven?

voor het geval dat ze denken er echt niet aan uit te kunnen komen (niet dat nieuwe verkiezingen wat zouden helpen denk ik want de uitslag zou toch min of meer hetzelfde moeten zijn)


WMP
Usericon van WMP
Posted 31-08-2010 19:55 by WMP Profiel van WMP

Wat zal Wilders nu weer met een stramme kabouter zitten nu hij weer in z'n favoriete slachtofferrol kan kruipen. Het ligt natuurlijk alleen maar aan het CDA en niet aan de bizarre standpunten van de PVV.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-08-2010 19:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 31 augustus 2010 19:47 schreef attila_de_hun het volgende:
dan zal Rutte zijn Piketpaaltjes toch moeten aanpassen... Nee, het zal echt niet simpel worden.
Ow? Volgens mij heet zo'n kabinet Balkenende II+. PvdA heeft te slikken in dit geval.

Even voor de duidelijkheid: hoe het ook genoemd werd/wordt, dat rechtse kabinet zou gewoon een volwaardig kabinet zijn met een meerderheid in de kamer. PVV verplichtte zichzelf mee te stemmen met het regeringsbeleid, dus verantwoordelijk te zijn, dus verantwoordelijkheid te dragen, dus daarop afrekenbaar te zijn bij volgende verkiezingen. PVV was in deze constructie verplicht mee te stemmen met allerlei 'kille' bezuinigingsmaatregelen waar haar achterban niet vrolijk van zou worden. Daarom spreekt PVV ook gewoon mee met de onderhandelingen. Er staat trouwens, bij mijn weten, nergens in het staatsrecht dat alle partijen die een bepaald kabinet steunen bewindslieden moeten leveren. Vrij ongeschreven allemaal, dat regering vormen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-08-2010 19:56 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 31 augustus 2010 19:54 schreef attila_de_hun het volgende:
vraag: is het in wettelijk gezien mogelijk dat er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven?

voor het geval dat ze denken er echt niet aan uit te kunnen komen (niet dat nieuwe verkiezingen wat zouden helpen denk ik want de uitslag zou toch min of meer hetzelfde moeten zijn)


Dat gebeurt volgens mij alleen als alle opties geprobeerd zijn en er in de huidige samenstelling echt niets van te maken is. Daarnaast neem ik aan dat er reden moet zijn aan te nemen dat nieuwe verkiezingen een andere uitslag gaan brengen.

Ik onderstreep je veronderstelling dat dat min of meer hetzelfde gaat zijn overigens niet, lijkt me onwaarschijnlijk. Mensen hebben nu een nog slechter beeld van het CDA (verliest sowieso zetels), en de PVV zal in de slachtofferrol duiken en er wellicht nog meer zetels bij krijgen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-08-2010 19:57 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 31 augustus 2010 19:55 schreef WMP het volgende:
Wat zal Wilders nu weer met een stramme kabouter zitten nu hij weer in z'n favoriete slachtofferrol kan kruipen. Het ligt natuurlijk alleen maar aan het CDA en niet aan de bizarre standpunten van de PVV.


Hehe, jep.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-08-2010 19:58 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 31 augustus 2010 19:54 schreef attila_de_hun het volgende:
vraag: is het in wettelijk gezien mogelijk dat er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven?

Ja, natuurlijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-08-2010 19:59 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 31 augustus 2010 19:51 schreef WMP het volgende:
Ach, beter ten halve gedraaid, dan ten hele verdwaald, om maar eens een oud-Nederlandsch spreekwoord uit de kast te halen. Zal Kwelgeest wel kunnen waarderen.


Weet je WMP, ik had graag een VVD/CDA/PVV regering gehad. Niet dat ik zo rechts ben, maar dan hadden de Henk en Ingrids een aantal jaren de voordelen mogen genieten van een rechts beleid. Aangezien die vooral H & I nagnoeg aanwezig waren en vooral zij het zouden gaan voelen achtte ik de kans groot dat na deze regering links voor een lange periode weer "de macht" zou krijgen..


Silence
Usericon van Silence
Posted 31-08-2010 20:00 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 31 augustus 2010 19:56 schreef WhiteRider het volgende:
Ik onderstreep je veronderstelling dat dat min of meer hetzelfde gaat zijn overigens niet, lijkt me onwaarschijnlijk. Mensen hebben nu een nog slechter beeld van het CDA (verliest sowieso zetels), en de PVV zal in de slachtofferrol duiken en er wellicht nog meer zetels bij krijgen.

Ja, daar 'vrees' ik ook voor. Ik denk dat SP eveneens gaat verliezen, die zijn deze ronde helemaal links(ha-ha)laten liggen. Die zetels zullen wel richting o.a. D66 gaan. Of er komen meer strategische stemmen voor de PvdA. Er is veel mogelijk, maar ik weet niet wat de beste uitkomst zou zijn. Überhaupt niet, wat voor kabinet zou NL goed doen? Ik weet het niet.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-08-2010 20:01 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

CDA, VVD en D66, en dat is met nieuwe verkiezingen nog niet eens zo onwaarschijnlijk denk ik.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-08-2010 20:01 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 31 augustus 2010 19:56 schreef kwelgeest het volgende:
Ow? Volgens mij heet zo'n kabinet Balkenende II+. PvdA heeft te slikken in dit geval.


en jij denkt dat ze dat gaan doen???


Silence
Usericon van Silence
Posted 31-08-2010 20:02 by Silence Profiel van Silence

@WR: Dat zou ik ook niet verkeerd vinden, nee. Ik denk dat mijn stem ook van SP naar D66 verschuift, met oog op de mogelijkheden voor kabinetten.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 31-08-2010 20:02]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-08-2010 20:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 31 augustus 2010 20:01 schreef WhiteRider het volgende:
CDA, VVD en D66, en dat is met nieuwe verkiezingen nog niet eens zo onwaarschijnlijk denk ik.
Ja, met max. 60 zetels kom je er wel..

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 31-08-2010 20:04]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


WMP
Usericon van WMP
Posted 31-08-2010 20:06 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 31 augustus 2010 19:59 schreef attila_de_hun het volgende:
Weet je WMP, ik had graag een VVD/CDA/PVV regering gehad. Niet dat ik zo rechts ben, maar dan hadden de Henk en Ingrids een aantal jaren de voordelen mogen genieten van een rechts beleid. Aangezien die vooral H & I nagnoeg aanwezig waren en vooral zij het zouden gaan voelen achtte ik de kans groot dat na deze regering links voor een lange periode weer "de macht" zou krijgen..


Maar dan wel een regering waar de PVV volledig deel van uitmaakt, waar ze ook verantwoordelijkheid in moet dragen. Niet deze halfgare constructie waar ze over aan het onderhandelen waren, waar de PVV heel handig alle verantwoordelijkheid van zich af kon laten glijden onder het mom 'wij gedogen slechts, we zijn geen onderdeel van de regering'. Als er een normale regering was gekomen, dan had ik graag de combinatie VVD/CDA/PVV gezien. Om daarna een boekje te kunnen schrijven over de 'puinhopen van rechts'.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen