IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Voor de 2e keer naar de stembus [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Jeroentjuh
Usericon van Jeroentjuh
Posted 07-09-2010 15:40 by Jeroentjuh Profiel van Jeroentjuhhttp://nu.nl

Zou op zich wel grappig zijn wanneer politici dat ook zouden doen.

"Waarom vindt u dat uw partij in het kabinet moet?"
"Die vraag vind ik niet relevant."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2010 15:48 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 september 2010 15:38 schreef Jeroentjuh het volgende:
Nee, je lult er om heen.
Voor iemand die zo graag van de daken schreeuwt dat we een kabinet moeten hebben van cda en vvd, zou je dan plotsklaps geen inhoud hebben?

Lijkt me sterk.

Kom op, wees een vent (?) en vertel. Waarom wil jij als persoon een christelijk-conservatief kabinet?

Als jij het weg wil zetten als 'niet relevant', dan zijn die lappen tekst van jou toch ook niet relevant?

Dat is iets anders.
Waarom ik een 'christelijk-conservatief kabinet'(huh?) op basis van de huidige situatie de beste optie zou vinden en "hoe ik denk persoonlijk beter te worden van een VVD/CDA-kabinet' zijn twee compleet verschillende dingen.

Ik wil best met je sparren over waarom ik, gezien de huidige situatie in Den Haag, een VVD/CDA-kabinet met (gedoog)steun van PVV en eventueel SGP de beste optie vind. Wat ik eventueel persoonlijk beter zou kunnen worden van een dergelijk kabinet vind ik echter irrelevant. En dat is wat jij vroeg.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jeroentjuh
Usericon van Jeroentjuh
Posted 07-09-2010 16:06 by Jeroentjuh Profiel van Jeroentjuhhttp://nu.nl

quote:
Op 7 september 2010 15:48 schreef kwelgeest het volgende:
Dat is iets anders.
Waarom ik een 'christelijk-conservatief kabinet'(huh?) op basis van de huidige situatie de beste optie zou vinden en "hoe ik denk persoonlijk beter te worden van een VVD/CDA-kabinet' zijn twee compleet verschillende dingen.


Dat mag jij vinden, maar dat is het niet.

Van waaruit redeneer je dan dat het beste is?

(Landsbelang? En mag dat landsbelang strijdig zijn met je eigen belang? En waarom voel jij je zo gedreven om op te komen voor dit landsbelang? Haal jij je identiteit daaruit?)





Jeroentjuh
Usericon van Jeroentjuh
Posted 07-09-2010 16:13 by Jeroentjuh Profiel van Jeroentjuhhttp://nu.nl

Ik wil je niet in een hoek drijven ofzo trouwens. Ben gewoon benieuwd. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat iemand zo gepassioneerd over iets kan zijn, zonder daarmee een persoonlijke bedoeling te hebben.

Ik kan je ook meegeven waarom ik persoonlijk tegen de coalitie vvd/cda ben:
- Zij willen bezuinigen op de zorg
- Zij willen bezuinigen op onderwijs
- Zij willen de eigen bijdrage voor de twee bovenstaande verhogen

En dat gaat mij gewoon meer geld kosten en daarnaast zal het ten kostte gaan van mijn inkomsten.

Dat is mijn eigen belang. Maar cynisch als ik ben kun je daar heel eenvoudig een landsbelang aan koppelen (onderwijs is de toekomst, iedereen recht op zorg etc.) maar het komt toch echt eerst vanuit iemand zelf.

Vandaar dat ik het van jou wil weten.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-09-2010 16:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

en de PVV die zo bezorgd is om de hard werkende burger steunt dat allemaal .. hoezo kiezersbedrog ..


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-09-2010 16:40 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 7 september 2010 16:15 schreef Jenje het volgende:
en de PVV die zo bezorgd is om de hard werkende burger steunt dat allemaal .. hoezo kiezersbedrog ..


Nogmaals, H&I hebben dat toch niet door joh.


Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2010 16:46 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 september 2010 16:13 schreef Jeroentjuh het volgende:
Ik wil je niet in een hoek drijven ofzo trouwens. Ben gewoon benieuwd. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat iemand zo gepassioneerd over iets kan zijn, zonder daarmee een persoonlijke bedoeling te hebben.

Ik kan je ook meegeven waarom ik persoonlijk tegen de coalitie vvd/cda ben:
- Zij willen bezuinigen op de zorg
- Zij willen bezuinigen op onderwijs
- Zij willen de eigen bijdrage voor de twee bovenstaande verhogen

En dat gaat mij gewoon meer geld kosten en daarnaast zal het ten kostte gaan van mijn inkomsten.

Dat is mijn eigen belang. Maar cynisch als ik ben kun je daar heel eenvoudig een landsbelang aan koppelen (onderwijs is de toekomst, iedereen recht op zorg etc.) maar het komt toch echt eerst vanuit iemand zelf.

Vandaar dat ik het van jou wil weten.


Tja, er zijn nou eenmaal mensen die minder egoïstisch zijn en die qua financiën, zowel persoonlijk als staats-, verder kijken dan vier jaar.
Zorg mag van mij wel wat persoonlijker. En daarmee bedoel ik dat het individu wat meer voor zichzelf opdraait. Zichzelf wat beter verzekert, wat meer spaart en wat meer betaald.

Het CPB begroot het BBP van Nederland in 2010 op 587 en voor 2011 op 610 miljard.
Op de rijksbegroting voor 2010 doen de posten “Sociale Zaken en Werkgelegen” en “Volksgezondheid, Welzijn en Sport” 67,1 en 63,8 miljard en zijn daar direct mee de twee grootste kostenposten. Als je dan dus om het land draaiende wil houden, zorg, sociaalvangnet en onderwijs betaalbaar wilt houden, terwijl je een begrotingstekort hebt van ergens tussen de 5 en 6,6% (wat met deze bedragen dus ergens rond de 34 miljard schommelt) is het niet raar dat er in de grootste uitgavenposten hard gesneden wordt.

Met de bezuinigingen op onderwijs ben ik niet blij. Maarja je kunt niet alles hebben. En zoals de alinea hierboven al schetst, het geld moet toch ergens vandaan komen.

Netto gaat het aankomende beleid mij de aankomende jaren ook geld kosten, ja, maar dat zou bij iedere ander kabinet ook zo zijn gezien zelfs de SP doorheeft dat er toch iets bezuinigd moet worden. Maar met een beetje geluk ga ik daar in de toekomst van profiteren. Omdat de belastingen bijvoorbeeld niet omhoog hoeven om de staatschuld af te lossen of omdat ook dan nog zoiets als een collectief bestaat dat bepaalde zaken voor haar rekening kan nemen. En zo niet dan hebben aanstaande generaties bij een kabinet dat de ballen heeft de staatsfinanciën het best op orde te brengen de meeste kans op een positieve erfenis.


[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 07-09-2010 16:47]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-09-2010 16:51 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Ik ben bang dat de bezuinigingen lastenverzwaringen zullen zijn. En daar schiet niemand wat mee op.

Vooral efficiëntie van de overheid kan denk ik veel geld opleveren, dat is een punt waar de overheid flink kan bezuinigen.


Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2010 16:59 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 september 2010 16:51 schreef MR. N het volgende:
Ik ben bang dat de bezuinigingen lastenverzwaringen zullen zijn. En daar schiet niemand wat mee op.

Vooral efficiëntie van de overheid kan denk ik veel geld opleveren, dat is een punt waar de overheid flink kan bezuinigen.
Directe lastenverzwaringen worden iig, zoveel mogelijk, vermeden.

Efficiëntie, ja, natuurlijk, maar daar gaat het kabinet ook op inzetten. Minder departementen en bewindslieden, minder ambtenaren in het algemeen, landelijke politie.
Persoonlijk zou ik kijken naar een vermindering van het aantal provincies en de waterschappen dan samen laten vallen met en op laten gaan in de provincies; en minder gemeenten. Ook bij bijvoorbeeld onderwijs kan efficiency nog best wat opleveren. Ik ben geen voorstander van bezuinigingen op onderwijs, maar er hoeft ook geen geld bij. Kijk eens naar alle overheadkosten en twijfelachtige lagen bij hogescholen en universiteiten en wat er door dergelijke instellingen wordt uitgegeven aan prestigeprojecten en er verspeeld wordt. Dat kan ook veel efficiënter.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jeroentjuh
Usericon van Jeroentjuh
Posted 07-09-2010 17:03 by Jeroentjuh Profiel van Jeroentjuhhttp://nu.nl

quote:
Op 7 september 2010 16:46 schreef kwelgeest het volgende:
Tja, er zijn nou eenmaal mensen die minder egoïstisch zijn en die qua financiën, zowel persoonlijk als staats-, verder kijken dan vier jaar.



Tsja, dat geloof ik dus niet. En jij waarschijnlijk zelf ook niet.


quote:

Zorg mag van mij wel wat persoonlijker. En daarmee bedoel ik dat het individu wat meer voor zichzelf opdraait. Zichzelf wat beter verzekert, wat meer spaart en wat meer betaald.

[...]

Met de bezuinigingen op onderwijs ben ik niet blij. Maarja je kunt niet alles hebben. En zoals de alinea hierboven al schetst, het geld moet toch ergens vandaan komen.

[...]

Netto gaat het aankomende beleid mij de aankomende jaren ook geld kosten, ja, maar dat zou bij iedere ander kabinet ook zo zijn gezien zelfs de SP doorheeft dat er toch iets bezuinigd moet worden.

[...]

Maar met een beetje geluk ga ik daar in de toekomst van profiteren. Omdat de belastingen bijvoorbeeld niet omhoog hoeven om de staatschuld af te lossen of omdat ook dan nog zoiets als een collectief bestaat dat bepaalde zaken voor haar rekening kan nemen. En zo niet dan hebben aanstaande generaties bij een kabinet dat de ballen heeft de staatsfinanciën het best op orde te brengen de meeste kans op een positieve erfenis.



Als je het zelf eens terugleest, zie je dan niet dat je wel erg veel aannames maakt? De nadelen zijn voor jou (en mij) erg concreet. Maar jij 'verwacht' dat de belastingen niet omhoog gaan, jij verwacht dat de zorg individueler wordt en jij verwacht dat andere partijen jou ook geld zouden kosten.

Jij verwacht nog al wat.
Dan is de (misschien wel persoonlijke vraag): vertrouw je deze mensen?



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2010 17:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Voor 2010 zijn de rentelasten (kostenpost) van onze staatsschuld begroot op 22,1 miljard. Dat is dus echt een inmens bedrag en daarmee zijn de kosten van de staatsschuld die op onze schouders drukken de vier begrotingspost in grootte. Flink door de zure appel heenbijten en beginnen met aflossen van die schuld levert dus ook gigantische potenties op.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jeroentjuh
Usericon van Jeroentjuh
Posted 07-09-2010 17:04 by Jeroentjuh Profiel van Jeroentjuhhttp://nu.nl

quote:
Op 7 september 2010 16:59 schreef kwelgeest het volgende:
Directe lastenverzwaringen worden iig, zoveel mogelijk, vermeden.



Hoe kom je daar nou bij?
Dat is toch wel een zeer erenstige vorm van wishfull thinking. De VVD heeft toch echt aangegeven de bijdrage (dus lasten) voor de zorg te verhogen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-09-2010 17:05 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Efficiëntie is niet altijd alles groter maken....

Grotere organisaties zijn vaak minder efficiënt.


Qua onderwijs flink investeren in voorlichting over de opleidingen, zodat mensen geen opleidinghoppers worden.

Ook opleidingen als CMV SPH en dergelijke beperken, zijn nu vergaarplekkern voor mensen die geen benul hebben wat ze kunnen / willen. En zijn kansloos op de arbeidsmarkt over het algemeen.


Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2010 17:07 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 september 2010 17:03 schreef Jeroentjuh het volgende:
Tsja, dat geloof ik dus niet. En jij waarschijnlijk zelf ook niet.




Als je het zelf eens terugleest, zie je dan niet dat je wel erg veel aannames maakt? De nadelen zijn voor jou (en mij) erg concreet. Maar jij 'verwacht' dat de belastingen niet omhoog gaan, jij verwacht dat de zorg individueler wordt en jij verwacht dat andere partijen jou ook geld zouden kosten.

Jij verwacht nog al wat.
Dan is de (misschien wel persoonlijke vraag): vertrouw je deze mensen?


Verwachtingen gebaseerd op zeer aannemelijke aannames.
Ik WEET echter dat als bezuinigingen niet doorgevoerd worden de belasting omhoog zullen gaan en dat het collectief nog dieper in zichzelf zou moeten gaan snijden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2010 17:09 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 september 2010 17:04 schreef Jeroentjuh het volgende:
Hoe kom je daar nou bij?
Dat is toch wel een zeer erenstige vorm van wishfull thinking. De VVD heeft toch echt aangegeven de bijdrage (dus lasten) voor de zorg te verhogen.
Dat zijn geen directe lastenverzwaringen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jeroentjuh
Usericon van Jeroentjuh
Posted 07-09-2010 17:10 by Jeroentjuh Profiel van Jeroentjuhhttp://nu.nl

quote:
Op 7 september 2010 17:07 schreef kwelgeest het volgende:
Verwachtingen gebaseerd op zeer aannemelijke aannames.
Ik WEET echter dat als bezuinigingen niet doorgevoerd worden de belasting omhoog zullen gaan en dat het collectief nog dieper in zichzelf zou moeten gaan snijden.



Waarom WEET jij dat?


Jeroentjuh
Usericon van Jeroentjuh
Posted 07-09-2010 17:12 by Jeroentjuh Profiel van Jeroentjuhhttp://nu.nl

quote:
Op 7 september 2010 17:09 schreef kwelgeest het volgende:
Dat zijn geen directe lastenverzwaringen.


Wederom: hoe kom jij daar nu bij?
Alle kosten die een mens noodgedwongen moet maken heten lasten.
Jij bent misschien in de war met belasting wat de lasten weer belast.



Jeroentjuh
Usericon van Jeroentjuh
Posted 07-09-2010 17:16 by Jeroentjuh Profiel van Jeroentjuhhttp://nu.nl

quote:
Op 7 september 2010 17:07 schreef kwelgeest het volgende:
Verwachtingen gebaseerd op zeer aannemelijke aannames.



Misschien is dat wel hetgene dat ik wil zeggen.
Met alle respect: jij hebt geen benul van politieke economie. Dat hoeft ook niet wanneer je gewoon je eigen belang nastreeft. Maar je kunt werkelijk niet een slag in de rondte lullen in het landsbelang zonder dat je van alles moet aannemen.

Of heb ik nu jouw eigenbelang blootgelegd? Je wil zo graag meepraten met de politiek dat het lijkt alsof je ook echt meespeelt?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2010 17:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 september 2010 17:16 schreef Jeroentjuh het volgende:
Misschien is dat wel hetgene dat ik wil zeggen.
Met alle respect: jij hebt geen benul van politieke economie. Dat hoeft ook niet wanneer je gewoon je eigen belang nastreeft. Maar je kunt werkelijk niet een slag in de rondte lullen in het landsbelang zonder dat je van alles moet aannemen.

Of heb ik nu jouw eigenbelang blootgelegd? Je wil zo graag meepraten met de politiek dat het lijkt alsof je ook echt meespeelt?
:')

Ja, je hebt me door. Ik ben hier nu de gene zonder benul van economie. Echt te prachtig dit.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2010 17:24 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Maar fijn, ow alwetende ‘Jeroentjuh’, geef jij dan eens een simpele beschouwing van hoe je volgens jou de overheidsfinanciën op peil brengt.

Ik benieuwd met welke prachtige economische theorieën en redenaties je aan gaat komen.

Ja, echt, dat ben ik, zeer benieuwd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


WMP
Usericon van WMP
Posted 07-09-2010 17:33 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 7 september 2010 17:19 schreef kwelgeest het volgende:
:')

Ja, je hebt me door. Ik ben hier nu de gene zonder benul van economie. Echt te prachtig dit.


Dat klopt, dat heb je al vaak laten blijken. Je spreekt zo'n beetje elke gezaghebbende econoom tegen, maar meneer Kwelgeest WEET het natuurlijk wel even beter.
Oja, sinds wanneer ben jij econoom? Of ben je toevallig zelfstandig ondernemer (dan ben je al iets serieuzer te nemen. Veel zaken die jij in het verleden zo ongelooflijk zeker wist zie ik als zelfstandig ondernemer toch echt anders in de praktijk terugkomen). Om kort te zijn: wat maakt jou de autoriteit op dit gebied?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-09-2010 17:42 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 7 september 2010 16:13 schreef Jeroentjuh het volgende:
Ik kan je ook meegeven waarom ik persoonlijk tegen de coalitie vvd/cda ben:
- Zij willen bezuinigen op de zorg
- Zij willen bezuinigen op onderwijs
- Zij willen de eigen bijdrage voor de twee bovenstaande verhogen

En dat gaat mij gewoon meer geld kosten en daarnaast zal het ten kostte gaan van mijn inkomsten.

Dat is mijn eigen belang. Maar cynisch als ik ben kun je daar heel eenvoudig een landsbelang aan koppelen (onderwijs is de toekomst, iedereen recht op zorg etc.) maar het komt toch echt eerst vanuit iemand zelf.

Vandaar dat ik het van jou wil weten.




Laat me raden, je bent een links-stemmer, pseudo-sociaal, het hoogst van de toren blazend over solidariteit en dergelijke, tot je het in de eigen portemonnee gaat voelen?



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2010 17:51 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 september 2010 17:33 schreef WMP het volgende:
Dat klopt, dat heb je al vaak laten blijken. Je spreekt zo'n beetje elke gezaghebbende econoom tegen, maar meneer Kwelgeest WEET het natuurlijk wel even beter.
Oja, sinds wanneer ben jij econoom? Of ben je toevallig zelfstandig ondernemer (dan ben je al iets serieuzer te nemen. Veel zaken die jij in het verleden zo ongelooflijk zeker wist zie ik als zelfstandig ondernemer toch echt anders in de praktijk terugkomen). Om kort te zijn: wat maakt jou de autoriteit op dit gebied?
Keynes en Marx zou geen unversieel gezaghebbende economen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-09-2010 18:25 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Goed.
We hebben dus een begrotingstekort van zo ongeveer tussen de 5 en 6,6%. De kosten van onze staatsschuld zijn voor het jaar 2010 22,1 miljard Euro; dat is zo’n 3,8% van het BBP.
Zo lang er een begrotingstekort is zal de staatsschuld oplopen en de kosten van die staatsschuld per jaar dus ook.

Hoe kunnen we dat tekort zo ombuigen dat het, op lange termijn, een overschot wordt waardoor we kunnen gaan aflossen op de staatsschuld, de rentelasten dus zullen dalen, we meer geld overhouden voor andere uitgaven en latere generaties met een minder grote last opzadelen?

Ik zeg persoonlijk, bezuinigen en burgers meer bestedingvrijheden geven om via de vraagkant de economie aan te jagen; en zo dichterbij Keynes uit te komen dan ik eigenlijk zou willen. Echter, gezien we een doorvoerland zijn en in een ‘open’, geglobaliseerde wereld leven trek je met slechts het aanwakkeren van de binnenlandse jezelf het moeras niet uit. Loonmatigingen en andere verlagingen van bedrijflasten om zo onze internationale concurrentie positie en zo ook onze export te verbeteren. Dit klinkt wellicht wat paradoxaal en als van beide walletjes eten met zowel bezuinigingen als lastenverlichtingen, maar ik denk dat zo’n combinatiepakket niet verkeerd is. Dit vergt echter wel flinke ingrepen in de overheidsfinanciën en dus bezuinigingen in vooral de grootste begrotingsposten: ‘Sociale Zaken’ en ‘Volkgezondheid’.
Volgens onze topeconomen WMP en Jeroentjuh ben ik hiermee een complete mongool.

Nou heren, kom zelf eens met een analyse van de problemen en geef een paar mogelijke oplossingen. Waar zitten de hiaten in mijn kennis, waar gaan mijn theorieën mank? Ik ben werkelijkwaar zeer benieuwd


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


WMP
Usericon van WMP
Posted 07-09-2010 18:33 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 7 september 2010 18:25 schreef kwelgeest het volgende:
Volgens onze topeconomen WMP en Jeroentjuh ben ik hiermee een complete mongool.


Nee, je legt nu woorden in mijn mond. Ik stelde alleen dat jouw kennis slechts theoretisch is en niet opgedaan in de praktijk. Ik ben zeker geen economisch wonder, maar in tegenstelling tot jou pretendeer ik dat ook niet te zijn. Ik heb alleen wel ruime praktijkervaring, jij haalt je kennis uit wat boeken (en als dat niet zo is, dan maakt het dat alleen maar sneuer) en denkt daarmee een autoriteit te zijn. Je herkauwt slechts wat anderen zeggen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen