IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Voor de 2e keer naar de stembus [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-10-2010 10:33 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 oktober 2010 10:33 schreef kwelgeest het volgende:
Wat is het verscheel volgens jou? Volgens mij is het in essentie toch behoorlijk hetzelfde ding met eenzelfde doel en functie.

Dat ik me kan voorstellen dat iemand die niet uit een orthodoxe omgeving komt wel kiest een nikaab te dragen. Dat kan ik me bij een burka eigenlijk niet voorstellen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-10-2010 10:35 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 1 oktober 2010 10:33 schreef ZelThoR het volgende:
Dat ik me kan voorstellen dat iemand die niet uit een orthodoxe omgeving komt wel kiest een nikaab te dragen. Dat kan ik me bij een burka eigenlijk niet voorstellen.
En waarom?

In mijn opinie moet je al een orthodoxe dwaas zijn om met een hoofddoek te lopen. Dat is ook al een symbool van afwijzing.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2010 10:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 1 oktober 2010 10:20 schreef Ralph het volgende:
Verder blijft dat kabinet nog geen half jaar intact, dus ik ga me er ook niet drukker over maken dan nodig.


Ik dacht dat eerst ook maar nu ga ik toch wel twijfelen... CDA lijkt toch weer eensgezind, de VVD ook en vanuit de PVV valt weinig te verwachten denk ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-10-2010 10:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 oktober 2010 10:31 schreef ZelThoR het volgende:
Hij is persoon, toch?

Die andere figuur is werkgeversorganisatiepersoon, geen opiniemaker toch?


Persoon, tja, pretentieus vind ik dat. Als ze mijn mening zouden vragen als HR medewerker in een bedrijf over het beleid ga ik toch ook spreken uit naam van mijn functie en ga ik niet zitten zeggen "ja, die van Logistiek blaast altijd alles op maar uiteindelijk is het een praatjesmaker". Hou je aan de feiten en hou je persoonlijke mening voor jezelf als er niet naar gevraagd word. Zeker als je professor bent of een belangrijke functie uitoefent in de maatschappij.

die andere figuur deed het bvb prima, vanuit zijn positie in de maatschappij. Hij benadrukte de gevolgen, economisch, zonder zijn persoonlijke (privé)mening er in te betrekken. Bewonderenswaardig vond ik dat, zeker als je weet dat hij geen fan is van Wilders (en dat probeerden ze er - dat mag natuurlijk zeker - uit te trekken in het programma)


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-10-2010 10:38 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 1 oktober 2010 10:30 schreef Hypnos het volgende:
moet wel grappig zijn als zo'n Burkinees Pokerface loopt te neuriën op straat

ik heb trouwens mij enorm geËrgerd aan Nieuwsweek (op Ned2? rond 1 uur of zo)
Was een professor emigratieblablstiek of zo, zei hij dat mensen hopelijk zullen zien dat er wezenlijk niets zal veranderen (niet-Europese migranten komen er bijna niet meer bij- kan best zijn overigens) en dat ze dan hopelijk op een andere partij dan PVV zullen stemmen...

wat moet die man daar nu over zeggen? Hij is professor, geen opiniemaker toch? Die werkgeversorganisatieman was dan wel weer met de juiste pet op aan het spreken, intelligente man was dat


Ik heb, toen ik in een inrichting zat, een Irakees ontmoet die mij allemaal vage anekdotes vertelde. Ook een verhaal van een dooie baby waar ze heroine in smokkelden. Hij zat in de bus naast die gast. Toen de politie vroeg om papieren. Die baby bewoog niet en was bleek. Het was dus een man in burka. Heroïne is daar ook big shit.

Niet echt relevant verder.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-10-2010 10:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 oktober 2010 10:38 schreef Black Jew het volgende:
Ik heb, toen ik in een inrichting zat, een Irakees ontmoet die mij allemaal vage anekdotes vertelde. Ook een verhaal van een dooie baby waar ze heroine in smokkelden. Hij zat in de bus naast die gast. Toen de politie vroeg om papieren. Die baby bewoog niet en was bleek. Het was dus een man in burka. Heroïne is daar ook big shit.

Niet echt relevant verder.



ik zie wel een link eigenlijk. Het is ook vrij link.
Trouwens altijd dooie baby's die het verknallen voor de grote groep


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-10-2010 10:41 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 oktober 2010 10:35 schreef kwelgeest het volgende:
En waarom?

Omdat een burka nog wat grote stappen verder is dan een nikaab.
quote:
Op 1 oktober 2010 10:37 schreef Hypnos het volgende:
Persoon, tja, pretentieus vind ik dat. Als ze mijn mening zouden vragen als HR medewerker in een bedrijf over het beleid ga ik toch ook spreken uit naam van mijn functie en ga ik niet zitten zeggen "ja, die van Logistiek blaast altijd alles op maar uiteindelijk is het een praatjesmaker". Hou je aan de feiten en hou je persoonlijke mening voor jezelf als er niet naar gevraagd word. Zeker als je professor bent of een belangrijke functie uitoefent in de maatschappij.

Als hij vertelt waar hij op hoopt houdt hij zich toch aan de feiten?

En daarnaast, welke vraag stelden ze hem?
quote:
die andere figuur deed het bvb prima, vanuit zijn positie in de maatschappij. Hij benadrukte de gevolgen, economisch, zonder zijn persoonlijke (privé)mening er in te betrekken. Bewonderenswaardig vond ik dat, zeker als je weet dat hij geen fan is van Wilders (en dat probeerden ze er - dat mag natuurlijk zeker - uit te trekken in het programma)

En die economische inschatting wordt niet gekleurd door zijn perceptie van Wilders?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-10-2010 10:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 oktober 2010 10:41 schreef ZelThoR het volgende:


En die economische inschatting wordt niet gekleurd door zijn perceptie van Wilders?


nee, omdat hij het regeringsakkoord (hoe heet dat bij jullie) - die verklaring daar, inschatte. Daar staat Wilders trouwens niet in vermeld. EN hij zegt ook dat hij het ganse gedoe (met gedoogbeleid en zo) wel verkocht krijgt aan het buitenland (lees: Duitsland)


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-10-2010 10:45 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 oktober 2010 10:37 schreef Hypnos het volgende:
Persoon, tja, pretentieus vind ik dat.

Hoe pretentieus is het trouwens om je mening als mens en niet als professor te geven? Gezeik.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-10-2010 10:45 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 1 oktober 2010 10:36 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik dacht dat eerst ook maar nu ga ik toch wel twijfelen... CDA lijkt toch weer eensgezind, de VVD ook en vanuit de PVV valt weinig te verwachten denk ik.
Dat het kabinet niet lang blijft zitten is echt ongefundeerd wensdenken. Zowel PVV als VVD heeft flinke concessies gedaan om dit kabinet er te krijgen. Qua sociale zekerheid geen echt ingrijpende veranderingen, afspraken op immigratie en integratie zijn slap en boterzacht. Blijkbaar waren ze beide tot flink wat bereid.

Het kabinet van Agt/Wiegel heeft de rit ook uitgezeten en zij hadden met meer ‘dissidenten’ te maken. Het kabinet niet steunen en naar huist sturen zijn toch echt twee verschillende dingen. Dat heeft van Agt/Wiegel al bewezen, maar heeft PVV (Europa) ook al benadrukt. Daarnaast lijkt het er op dat iig Koppejan zich gaat conformeren aan het congres; ‘kdenk niet dat Ferrier dan nog sterk staat in haar eentje. En we hebben SGP nog.

PVV kan het kabinet sowieso niet laten vallen. VVD en CDA zijn de natuurlijke partners, dit is zo ongeveer het droomkabinet. Die stappen na de volgende verkiezingen echt niet weer met PVV in vak-K als PVV het kabinet, over iets relatief onbenulligs, laat vallen.

Dat jaren wensdenken dat PVV LPF2 zou blijken te zijn heeft ook niets opgeleverd. Ik heb er vertrouwen in dat PVV wederom stabieler blijkt dan de haters wensen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-10-2010 10:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 oktober 2010 10:45 schreef Hypnos het volgende:
nee, omdat hij het regeringsakkoord (hoe heet dat bij jullie) - die verklaring daar, inschatte. Daar staat Wilders trouwens niet in vermeld. EN hij zegt ook dat hij het ganse gedoe (met gedoogbeleid en zo) wel verkocht krijgt aan het buitenland (lees: Duitsland)

Regeerakkoord.

En die inschatting van het regeerakkoord is niet gekleurd door zijn perceptie van Wilders?

Misschien is die werkgeversorganisatiepersoon gewoon de subtielere manipulator, dat je je daarom niet zo stoorde aan wat hij zei. Hij geeft zel ook toe dat hij een manipulator is, zie je laatste opmerking


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-10-2010 10:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 oktober 2010 10:41 schreef ZelThoR het volgende:
Als hij vertelt waar hij op hoopt houdt hij zich toch aan de feiten?



zijn hoop was zijn persoonlijke invulling.

hij vertelde het eerst objectief (50% instroom vermindering niet -Europese migranten - daar zei hij van dat dat niet zo moeilijk zal zijn omdat die stroom al relatief klein is) maar dan zei hij... eigenlijk wordt er niet veel belooft dus, en ik hoop dan ook dat PVV stemmers dat zullen inzien en stemmen om een andere partij...

ja, dat lijkt me nu niet echt objectief


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-10-2010 10:47 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 1 oktober 2010 10:40 schreef Hypnos het volgende:
ik zie wel een link eigenlijk. Het is ook vrij link.
Trouwens altijd dooie baby's die het verknallen voor de grote groep


ik vraag mij ook sterk af in hoe verre onze regering door heeft wie aan welk touwtje trekt in de drugs wereld.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-10-2010 10:48 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 1 oktober 2010 10:41 schreef ZelThoR het volgende:
Omdat een burka nog wat grote stappen verder is dan een nikaab.

Waarom?




Ik zie het wezenlijke verschil niet zo. Ik heb die niqaabs trouwens ook met nog een stukje stof over de neus, zodat echt alleen de ogen 'zichtbaar' zijn, gezien.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-10-2010 10:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 oktober 2010 10:45 schreef ZelThoR het volgende:
Hoe pretentieus is het trouwens om je mening als mens en niet als professor te geven? Gezeik.


ik vind dat erg. Je wordt gevraagd als Professor Einstein Dokterandus Kwak (met een mooi naamplaatje erbij) en je gaat daar wat staan verkondigen als Burger Kwak, vanachter je bureautje met je boekenkast. Dat vind ik echt kleur bekennen ipv kennisoverdracht.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-10-2010 10:49]


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-10-2010 10:51 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 oktober 2010 10:47 schreef Hypnos het volgende:
zijn hoop was zijn persoonlijke invulling.

hij vertelde het eerst objectief (50% instroom vermindering niet -Europese migranten - daar zei hij van dat dat niet zo moeilijk zal zijn omdat die stroom al relatief klein is) maar dan zei hij... eigenlijk wordt er niet veel belooft dus, en ik hoop dan ook dat PVV stemmers dat zullen inzien en stemmen om een andere partij...

ja, dat lijkt me nu niet echt objectief

Dat er dus niet veel beloofd wordt is een feit, lijkt me. Ik vind het een objectieve conclusie.

Daarna spreekt hij zijn persoonlijk hoop uit, prima. Hij zegt niet wat mensen moeten doen, houdt zich aan de feiten en zegt alleen hoe hij hoopt dat het gaat.
quote:
Op 1 oktober 2010 10:48 schreef kwelgeest het volgende:
Waarom?




Ik zie het wezenlijke verschil niet zo. Ik heb die niqaabs trouwens ook met nog een stukje stof over de neus, zodat echt alleen de ogen 'zichtbaar' zijn, gezien.

Tsja, zelfde idee/functie, andere mate van uitvoering (nikaab met alleen ogen zichtbaar even uitgesloten). Dat mag duidelijk zijn.

Maar goed, nikaab is ook wat far-fetched, maar zie ik nog wat eerder gebeuren vanuit alleen de hoofddoek

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 01-10-2010 10:52]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-10-2010 10:51 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 1 oktober 2010 10:49 schreef Hypnos het volgende:
ik vind dat erg. Je wordt gevraagd als Professor Einstein Dokterandus Kwak (met een mooi naamplaatje erbij) en je gaat daar wat staan verkondigen als Burger Kwak, vanachter je bureautje met je boekenkast. Dat vind ik echt kleur bekennen ipv kennisoverdracht.
Pr. Drs. is titulatuur, heh, die draag je ook als 'burger'. Ik vind het anders als hij er zit als 'hoogleraar ditendat van dieendie universiteit'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-10-2010 10:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 oktober 2010 10:47 schreef ZelThoR het volgende:
Regeerakkoord.

En die inschatting van het regeerakkoord is niet gekleurd door zijn perceptie van Wilders?

Misschien is die werkgeversorganisatiepersoon gewoon de subtielere manipulator, dat je je daarom niet zo stoorde aan wat hij zei. Hij geeft zel ook toe dat hij een manipulator is, zie je laatste opmerking


ja, toen men hem vroeg wat hij van WIlders vond dan zei hij dat ook dat het niet zijn stijl was en dat het risky is. Maar daarvoor zei hij wel dat het gewoon een prima plan is, los van het feit wat hij vind van Wilders en zijn publiek. Ik merk gewoon dat veel mensen problemen hebben om de inhoud los te kunnen zien van die PVV. ALsof alles wat er nu beslist is "slecht" is omdat er een PVV hand in het spel zit. Beetje flauw.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-10-2010 10:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 oktober 2010 10:51 schreef ZelThoR het volgende:
Dat er dus niet veel beloofd wordt is een feit, lijkt me. Ik vind het een objectieve conclusie.

Daarna spreekt hij zijn persoonlijk hoop uit, prima. Hij zegt niet wat mensen moeten doen, houdt zich aan de feiten en zegt alleen hoe hij hoopt dat het gaat.




misschien een verschil in stijl. In België zou hem dat kwalijk genomen worden.

Je doet geen politieke uitspraken als je professor bent, in een duidingsprogramma als men je vraagt naar je expertise op basis van kennis.



signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-10-2010 10:55 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 oktober 2010 10:49 schreef Hypnos het volgende:
ik vind dat erg. Je wordt gevraagd als Professor Einstein Dokterandus Kwak (met een mooi naamplaatje erbij) en je gaat daar wat staan verkondigen als Burger Kwak, vanachter je bureautje met je boekenkast. Dat vind ik echt kleur bekennen ipv kennisoverdracht.

Piep niet zo. Elke persoon die zijn mening geeft gebruikt zijn status om die mening kracht bij te zetten, ook als die status verder irrelevant is.
quote:
Op 1 oktober 2010 10:52 schreef Hypnos het volgende:
ja, toen men hem vroeg wat hij van WIlders vond dan zei hij dat ook dat het niet zijn stijl was en dat het risky is.

HIJ GAF ZIJN MENING!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-10-2010 10:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 oktober 2010 10:54 schreef Hypnos het volgende:
misschien een verschil in stijl. In België zou hem dat kwalijk genomen worden.

Je doet geen politieke uitspraken als je professor bent, in een duidingsprogramma als men je vraagt naar je expertise op basis van kennis.

Jajaja, België. Goed voorbeeld van hoe alles wel moet

Maar goed, in Nederland zijn we denk ik ook een stuk minder hiërarchisch ingesteld dan in België. Hier verandert niet iedereen opeens zijn mening als een willekeurige professor wat zegt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-10-2010 10:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 oktober 2010 10:51 schreef kwelgeest het volgende:
Pr. Drs. is titulatuur, heh, die draag je ook als 'burger'. Ik vind het anders als hij er zit als 'hoogleraar ditendat van dieendie universiteit'.


tita tovenaar oei, dat ken ik niet.

Nu, ze interviewden hem wel als een soort neutraal persoon, omwille van zijn interpretatie. Dan zo'n persoonlijke invulling geven, ik vind dat een vorm van machtsmisbruik. Nuja, dat gebeurt overal, weet ik ook wel, het viel gewoon op omdat hij het zo open deed. Ik schrok er van. Hier zou hij zeker op het matje geroepen worden door de unief waarin hij werkt, no matter hoe zijn persoonlijke invulling of commentaartjes zouden gekleurd zijn.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-10-2010 10:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 oktober 2010 10:56 schreef ZelThoR het volgende:
Jajaja, België. Goed voorbeeld van hoe alles wel moet

Maar goed, in Nederland zijn we denk ik ook een stuk minder hiërarchisch ingesteld dan in België. Hier verandert niet iedereen opeens zijn mening als een willekeurige professor wat zegt.


klopt ja. Ik schrok er echt van

is imo ook niet zomaar "een willekeurige professor". Dat is iemand met een voorbeeldfunctie. Van een leraar verwacht je toch ook niet dat hij een politieke mening verkondigt in de klas?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-10-2010 10:58]


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-10-2010 11:00 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 oktober 2010 10:58 schreef Hypnos het volgende:
klopt ja. Ik schrok er echt van

is imo ook niet zomaar "een willekeurige professor". Dat is iemand met een voorbeeldfunctie. Van een leraar verwacht je toch ook niet dat hij een politieke mening verkondigt in de klas?

In Nederland gaan dat soort dingen echt wel een tikje anders, hoor We trekken ons nu eenmaal wat minder aan van gezagsdragers.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-10-2010 11:03 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 1 oktober 2010 10:56 schreef ZelThoR het volgende:
Jajaja, België. Goed voorbeeld van hoe alles wel moet

Maar goed, in Nederland zijn we denk ik ook een stuk minder hiërarchisch ingesteld dan in België. Hier verandert niet iedereen opeens zijn mening als een willekeurige professor wat zegt.
Als een land zich beter maar niet met andere landen kan bemoeien is het België wel.

Zeg, Hypnos, hoe gaan jullie dat stuk braakliggend terrein verder 'besturen'?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen