IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Voor de 2e keer naar de stembus [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-10-2010 10:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Fractievergadering CDA uitgesteld

DEN HAAG - De CDA-fractievergadering is tot nader order uitgesteld. De bijeenkomst zou dinsdagochtend om half 11 beginnen.
© ANPDe CDA-fractie moet een knoop doorhakken over deelname aan het minderheidskabinet van VVD en CDA, met gedoogsteun van de PVV.

De dissidenten Ad Koppejan en Kathleen Ferrier stemden daar zaterdag op een partijcongres tegen

Het loopt weer vlotjes. Gaan we nu weer beelden van "de deur" op de buis krijgen? Overigens lijkt het mij simpel. De twee dissidenten moeten het recht behouden om afwijkend te stemmen wanneer ze daar behoefte aan hebben. Dan wordt het 1/3 deel van het CDA dat tegen de gedoogstein van de PVV is eveneens (weliswaar onder)vertegenwoordigd in de fractie. Simpel is het niet maar dat lijkt mij dan nog het eerlijkst.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-10-2010 10:51]


Belchinees
Usericon van Belchinees
Posted 05-10-2010 13:55 by Belchinees Profiel van Belchinees

i.p.v. jupiler league wordt er nu enorm gegokt wanneer het gedoogkabinet gaat vallen. ik voorspel voordat Sinterklaas het land uit is.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-10-2010 13:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Poule maken?


herrie
Usericon van herrie
Posted 05-10-2010 13:57 by herrie Profiel van herrie

@ belchinees en jenje: ik doe mee!

verder:

GGZ Nederland verbijsterd over gang van zaken rondom eigen bijdrage
De stemmingen over de moties tegen de eigen bijdrage in de Tweede Kamer brachten vanmiddag een uiterst onplezierige verrassing. De VVD, gesteund door CDA en PVV, beschouwt de alternatieve dekkingen voor de eigen bijdrage ggz opeens als onvoldoende hard.

Regeerakkoord
De partijen willen voorkomen dat er gaten ontstaan in de begroting van het vanmiddag gepresenteerde regeerakkoord. Zij hebben een motie ingediend die oproept om de eigen bijdrage tweedelijns ggz alsnog in te voeren, voor het bedrag van € 175,- per DBC. Na heropening van het debat bleek de VVD bereid de motie te herzien, en te willen onderzoeken via welke dekkingen het bedrag van € 175,- te verlagen is. Die herziene motie wordt één dezer dagen ingediend. De stemmingen zijn uitgesteld tot dinsdag 5 oktober.

Reactie
Marleen Barth, voorzitter GGZ Nederland: ‘Wij vinden het heel pijnlijk dat de Kamer met minister Klink een goede oplossing had gevonden, maar dat het door een nog niet aangetreden coalitie en in een conceptregeerakkoord wordt teruggedraaid, over de rug van ernstig zieke patiënten.’

GGZ Nederland beraadt zich op eventuele acties.

fijne maatregel dit...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-10-2010 14:00 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 5 oktober 2010 13:57 schreef Jenje het volgende:
Poule maken?


Tegen de tijd dat je dat opgezet hebt ligt dat kabinet al op z'n gat, man.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-10-2010 14:45 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Zo, het CDA is er blijkbaar uit. Nu nog kijken of de PVV en de VVD ermee in kunnen stemmen.

[wel lachen dat de opperrat Kathleen continu Katrien noemt}

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 05-10-2010 14:47]


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2010 14:48 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2010 14:45 schreef MR. N het volgende:
Zo, het CDA is er blijkbaar uit. Nu nog kijken of de PVV en de VVD ermee in kunnen stemmen.

[wel lachen dat de opperrat Kathleen continu Katrien noemt}

Waar zijn ze uit?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


herrie
Usericon van herrie
Posted 05-10-2010 14:49 by herrie Profiel van herrie

Regeren über Alles! Daar zijn ze uit! Ferrier blijft absoluut in de kamer (hopen dat ze bij de eerste de beste stemming tegen stemt en er geen meerderheid is).


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2010 14:51 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2010 14:49 schreef herrie het volgende:
Regeren über Alles! Daar zijn ze uit! Ferrier blijft absoluut in de kamer (hopen dat ze bij de eerste de beste stemming tegen stemt en er geen meerderheid is).

Gaat de fractie het regeerakkoord steunen dan?

edit; ahja, nu zie ik het. Ben benieuwd!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 05-10-2010 14:51]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-10-2010 14:51 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 oktober 2010 14:48 schreef ZelThoR het volgende:
Waar zijn ze uit?


Gedoogakkoord en regeerakkoord steunen. Alle 21 kamerleden.



Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2010 14:51 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2010 14:51 schreef MR. N het volgende:
Gedoogakkoord en regeerakkoord steunen. Alle 21 kamerleden.



Ahja, nu zie ik het. Ben benieuwd!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-10-2010 14:55 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 oktober 2010 14:51 schreef ZelThoR het volgende:
Ahja, nu zie ik het. Ben benieuwd!


Vooral de reactie van de PVV. De 2 twijfelaars hebben wel aangegeven dat ze alles kritisch beoordelen. Dat betekent dus 2 zetels waar je niet geheel op kan bouwen als PVV. Zou zomaar kunnen dat die er niet mee akkoord gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 05-10-2010 14:56]


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-10-2010 14:57 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2010 14:55 schreef MR. N het volgende:
Vooral de reactie van de PVV. De 2 twijfelaars hebben wel aangegeven dat ze alles kitisch beoordelen. Dat betekent dus 2 zetels waar je niet geheel op kan bouwen als PVV. Zou zomaar kunnen dat die er niet mee akkoord gaan.

Tsja. De PVV zou dat zo kunnen verdraaien, ja. Maar feitelijk is zoiets altijd mogelijk, het wordt nu alleen erg expliciet gemaakt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-10-2010 19:02 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Wetenschappers CDA gaan in tegen regeerakkoord
Gepubliceerd: 7 oktober 2010 13:26 | Gewijzigd: 7 oktober 2010 13:26
Door een onzer redacteuren
Den Haag, 7 okt. In tegenstelling tot wat afgesproken is in het regeerakkoord adviseert het Wetenschappelijk Instituut van het CDA een snelle hervorming van de arbeidsmarkt.

De ontslagbescherming in Nederland is in combinatie met de WW een belangrijk obstakel om mensen aan het werk te krijgen en nieuwe banen te creëren. Versoepeling van het ontslagrecht en verkorting van de WW zijn in combinatie met meer scholing van groot belang, concludeert het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA in een studie.

De aanbevelingen staan haaks op wat het nieuwe kabinet in het regeerakkoord is overeengekomen en waar de Tweede-Kamerfractie van het CDA afgelopen dinsdag unaniem mee instemde.

Jammer

„Het is jammer dat dit geen plek in het coalitieakkoord heeft gekregen”, zegt directeur Raymond Gradus van het wetenschappelijk instituut van het CDA. Volgens de hoogleraar is het van groot belang na te blijven denken over modernisering van de arbeidsmarkt. „Laten we niet stoppen met nadenken. Door de vergrijzing zal het arbeidsaanbod in de toekomst afnemen. Het is ook belangrijk dat talenten van mensen zo veel mogelijk benut worden.”

In zijn verkiezingsprogramma realiseerde het CDA aanmerkelijk meer werkgelegenheid dan wat nu afgesproken is in het regeerakkoord. De VVD zou met haar plannen uit verkiezingstijd de werkgelegenheid structureel met bijna 6 procent vergroten, het CDA met 4 procent en de PVV met minder dan 1 procent.

Het Centraal Planbureau heeft uitgerekend dat de jongste plannen in het regeerakkoord op lange termijn slechts 1 procent meer werkgelegenheid genereren. Dat komt onder meer door de beperkte hervormingen in de sociale zekerheid. Het nieuwe kabinet hervormt wel de ‘onderkant’ van de arbeidsmarkt. Het neemt ingrijpende maatregelen voor jong gehandicapten en sociale werkplaatsen.

NRC




Ernstige shit, stel falende idioten daar.

edit: die apen van VVD en CDA, dus.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 07-10-2010 19:04]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-10-2010 19:06 by M. Profiel van M.

Ja, ik was daar al zo verbaasd/teleurgesteld over dat die WW niet wat beter werd aangepakt. In een jaar moet je gewoon een baan kunnen vinden toch, waarom zou dat drie jaar moeten duren. Of ben ik nu zo kortzichtig? Wat een bizar land is dit toch, wat een enorme batterij aan verworven rechten.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-10-2010 19:13 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 7 oktober 2010 19:06 schreef M. het volgende:
Ja, ik was daar al zo verbaasd/teleurgesteld over dat die WW niet wat beter werd aangepakt. In een jaar moet je gewoon een baan kunnen vinden toch, waarom zou dat drie jaar moeten duren. Of ben ik nu zo kortzichtig? Wat een bizar land is dit toch, wat een enorme batterij aan verworven rechten.

Yup. Ik snap ook niet dat ze zaken die overduidelijk veel te luxe zijn geregeld (zo lang WW) eerst aanpakken, in plaats van zaken als de sociale werkplaatsen. Over dat laatste kun je misschien ook zeggen dat het te luxe is (waar ik zelf nog niet helemaal over uit ben), maar dat heeft een toch stuk minder impact op ons allemaal.

En daarnaast, tering, wat hebben VVD en CDA wél voor elkaar gekregen eigenlijk? Ja, die stomme bezuinigingen, maar ze hadden beloofd zo te bezuinigen (en investeren) dat we er in de toekomst op vooruit zouden gaan! En dat kan ook gewoon! AAAAAARGH!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-10-2010 19:17 by M. Profiel van M.

Ja, ik vind het kut. Ik word heel erg depressief als ik zie wat er op asfaltgebied en op groengebied gebeurt. Dat vind ik gewoon écht klote.

Verder zou ik me ook kunnen ergeren over de halve maatregelen in de sociale zekerheid. Snijden in zaken die écht iets betekenen voor mensen, en dan zo'n WW onaangetast laten.
Maar ach, die economie, daar kan ik me echt niet druk over maken. Ik geloof dat we nu weer terug zijn op het welvaartsniveau van omstreeks 2002. Toen we nog tulpenbollen moesten eten en tegen elkaar aan moesten liggen om überhaupt een beetje warm te worden onder de Noordwest-Europese permafrostwinter .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 07-10-2010 19:18 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 7 oktober 2010 19:13 schreef ZelThoR het volgende:
..., maar ze hadden beloofd zo te bezuinigen (en investeren) dat we er in de toekomst op vooruit zouden gaan! En dat kan ook gewoon! AAAAAARGH!


Laat mij dan sceptisch zijn, maar jij gelooft zulke verhalen?



 


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-10-2010 19:20 by M. Profiel van M.

quote:
Op 7 oktober 2010 19:18 schreef Forever After het volgende:
Laat mij dan sceptisch zijn, maar jij gelooft zulke verhalen?



Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het dus écht kan, en dat het niet gebeurt. Dat bedoelt Zelthor ook.

Ik post dit, zodat hij het niet hoeft te doen. Die jongen moet al zoveel uitleggen .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 07-10-2010 19:33 by Forever After Profiel van Forever After

Tussen kunnen en doen zit dus een groot verschil zo blijkt keer op keer.


 


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-10-2010 19:34 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 7 oktober 2010 19:17 schreef M. het volgende:
Ja, ik vind het kut. Ik word heel erg depressief als ik zie wat er op asfaltgebied en op groengebied gebeurt. Dat vind ik gewoon écht klote.

Is ook jammer, ja. Zie het ook niet daadwerkelijk veel beter worden met meer asfalt.
quote:
Verder zou ik me ook kunnen ergeren over de halve maatregelen in de sociale zekerheid. Snijden in zaken die écht iets betekenen voor mensen, en dan zo'n WW onaangetast laten.
Maar ach, die economie, daar kan ik me echt niet druk over maken. Ik geloof dat we nu weer terug zijn op het welvaartsniveau van omstreeks 2002. Toen we nog tulpenbollen moesten eten en tegen elkaar aan moesten liggen om überhaupt een beetje warm te worden onder de Noordwest-Europese permafrostwinter .

Welvaartsniveau maakt me op zich ook niet zoveel uit, maar de werkgelegenheid zeker wel! Uitermate belangrijk dat er zoveel mogelijk mensen -lekker- aan het werk zijn.
quote:
Op 7 oktober 2010 19:18 schreef Forever After het volgende:
Laat mij dan sceptisch zijn, maar jij gelooft zulke verhalen?

Wat M. zei

Snap ook niet dat de media alleen maar lopen te huilen over dat Wilders al dan niet meedoet. Je hebt gelijk dat zulke verhalen niet te geloven zijn (helaas), maar dat hebben we voor een groot deel aan onszelf én die media te danken. De VVD zou in de media gekruisigd moeten worden voor wat ze hier flikken! Hoezo "een akkoord waarbij rechts Nederland zijn vingers aflikt"?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 08-10-2010 0:24 by Yirroth Profiel van Yirroth



"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-10-2010 14:25 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Politics in the Netherlands
Not exactly Dutch courage
The new government unveils its uninspiring vision for the country


Oct 7th 2010 | THE HAGUE

MEET the Netherlands. A small, affluent, densely populated northern European country, economically timid, with the potential for ethnic strife simmering just under its quiet surface. That is the picture painted by the agreement underlying the new Dutch centre-right minority government, consisting of the liberal VVD and the Christian Democrats. With the backbench support of the far-right Freedom Party and its leader, Geert Wilders (see Charlemagne), the new government will have a majority of just one in the 150-seat parliament.

Mr Wilders has extracted a range of policy goodies in return for his support. The new government will ban the face-covering Islamic veil, and forbid police and workers in judicial institutions from wearing the headscarf. Immigration via marriage will be curbed. State subsidies for newcomers’ language courses will be turned into loans, and a failure to pass the subsequent tests could become grounds for a refusal to grant residence permits.

The agreement is long on heavy-handed police tactics as a response to crime-ridden ethnically mixed neighbourhoods, but has nothing to say about poor infrastructure, school drop-out rates, skills shortages and low social mobility among both immigrants and natives in such areas.

More surprisingly, the government has shunned any serious attempts at structural economic reform. Mark Rutte, leader of the VVD and prime minister-in-waiting, campaigned on a pledge to revitalise the Dutch economy. But no substantial effort will be made to reform either the labour market or the inflated government-subsidised housing market. The generous pension system will remain, and the pension age will creep up by just a year, from 65 to 66, and then not until 2020. “This must be the most conservative and anti-reform economic programme we have had in the past 40 years,” says Sweder van Wijnbergen, professor of economics at the University of Amsterdam.

And despite the professed radical liberalism of both the VVD and Mr Wilders, there is a whiff of social conservatism to their vision for the country. Nobody questions issues such as euthanasia, abortion or gay marriage, considered to be private matters, but this liberal spirit will not extend to the public space—the famous coffee shops of Amsterdam will become members-only clubs closed to foreigners. The ranks of the police will grow by 3,000, a policy which will please Mr Wilders.

Under the new dispensation the Netherlands, traditionally a fairly outward-looking place, will adopt a more critical attitude towards the European Union. The government is likely to oppose Turkey’s EU membership bid, and will look sceptically on any further expansion of the club. Spending on foreign aid will be cut.

Some observers expect that the new coalition, the first minority government in modern Dutch history, will fall apart at the first hint of trouble. But the parties may hold each other in a firmer grip than some expect. They are well attuned to the concerns of Dutch voters, many of whom, outside the big cities that are frequented by tourists, are a socially conservative bunch, anxious about the economic and social changes globalisation can bring. Instead of helping them to face up to today’s challenges, the government has chosen to play upon their fears.

http://www.economist.com/node/17204823




Het zal je maar gezegd worden, als regering/land.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


rotor
Usericon van rotor
Posted 08-10-2010 14:39 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 8 oktober 2010 14:25 schreef ZelThoR het volgende:
Not exactly Dutch courage

Of juist wel; als men in het buitenland over 'dutch courage' spreekt is dit sowieso sarcastisch.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-10-2010 14:42 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 8 oktober 2010 14:39 schreef rotor het volgende:
Of juist wel; als men in het buitenland over 'dutch courage' spreekt is dit sowieso sarcastisch.

Klopt, ja, die subkop viel me ook op

Vind het wel raar dat juist Britse soldaten het gebruikten, trouwens.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen