IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Voor de 2e keer naar de stembus [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-11-2010 21:49 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Voortaan hebben we het in de politiek alleen nog over de volgende tegenstellingen: (kies één (1))

-communisten/fascisten
-patriotten/landverraders
-mannen/vrouwen
-gelovigen/ongelovigen
-linkshandigen/rechtshandigen


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 24-11-2010 21:54 by KHPLF Profiel van KHPLF

Je zou zeggen dat het op zijn minst kostenbesparend werkt!


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 24-11-2010 21:54 by KHPLF Profiel van KHPLF

O wacht, te rechts, laat maar.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-11-2010 21:55 by bokaj Profiel van bokaj

Is het niet patriotten/prinsgezinden?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-11-2010 21:58 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 24 november 2010 21:54 schreef KHPLF het volgende:
Je zou zeggen dat het op zijn minst kostenbesparend werkt!
Links/rechts kost minder inkt.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-11-2010 22:07 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 24 november 2010 21:55 schreef bokaj het volgende:
Is het niet patriotten/prinsgezinden?


Zo had ik 't nog niet bekeken, maar ik had het over de algemene populaire notie dat er mensen zijn die voor en tegen het landsbelang werken.

Overigens zagen de prinsgezinden zich natuurlijk ook als patriottistisch als men patriottisme ziet als liefde voor het vaderland, al moest dat vaderland volgens hun een monarch hebben. In de context van de papieren oorlog kan je ze natuurlijk moeilijk patriotten noemen, dat is waar .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-11-2010 22:07 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Die bezuinigingen op cultuur; kunnen de kosten voor de orkesten die weg moeten niet overgenomen worden door sympathiserende particulieren? Het zal me allerminst verbazen als er behoorlijk wat vermogende liefhebbers in de doelgroep zitten. Fortarock wordt tenslotte ook gesponsord door succesvolle bedrijfsleiders.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 24-11-2010 23:20 by Yirroth Profiel van Yirroth

Dat zou mijns inziens een goed punt zijn. Laat orkesten maar commercieel gaan als ze vast blijven houden.

Een of andere matig vioolspelende limbabwaan is het ook gelukt zo een aardig centje te verdienen. Sowieso is er op cultuurgebied nog een hoop te regelen op sponsorvlakken ipv subsidies, is het niet financieel dan wel materieel.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-11-2010 16:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 24 november 2010 15:29 schreef bastianus het volgende:
WTF is er nu weer mis met sociaal conservatisme? Uiteraard, er zal het één en ander moeten veranderen in bepaalde sectoren. Maar de SP legt b.v. wel weer heel goed een focus bij de negatieve gevolgen van marktwerking in bepaalde sectoren. De enige oplossing lijkt mij daar echt dat de overheid/het gemeenschappelijk belang daar weer de touwtjes in handen krijgt.
Alhoewel, als er in de zorg echte marktwerking zou zijn, zou ik dat wel toejuichen, vooral als er echte concurrentie komt en met prijzen en kwaliteit gestreden moet worden. Nu zie je echter vooral dat het uitgedijde management van de marktwerking profiteert. De overheid is de enige die hierbij in kan grijpen.

Ik denk dat zij in deze alinea vooral doelt op het halsstarrig vasthouden van de SP aan bepaalde verworvenheden. Dat ze dus per se iets willen behouden wat niet te behouden valt, en wat daardoor dus uiteindelijk juist afbreuk doet aan het ideaal wat achter een bepaalde verworvenheid zit. (Het gaat niet om de 3 jaar WW, het gaat erom dat er goed voor werkelozen gezorgd wordt.)

En langs de as conservatisme is een heel spectrum aan ideeën wat betreft overheidsinmenging te vinden (van hele niet tot helemaal weg, dus).


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-11-2010 16:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 november 2010 21:49 schreef Gemene Lepel het volgende:
Voortaan hebben we het in de politiek alleen nog over de volgende tegenstellingen: (kies één (1))

-communisten/fascisten
-patriotten/landverraders
-mannen/vrouwen
-gelovigen/ongelovigen
-linkshandigen/rechtshandigen




ik zou ook graag aanbrengen
- extremisten/centralisten/populisten
- linkshandigen/rechtshandigen/onhandigen
- mannen/vrouwen/nerds
- gelovigen/ongelovigen/agnosten
- antiglobalisten/zionisten/Kwelgeest



signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-11-2010 17:31 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

En wat houdt 'Kwelgeest' in, als ik vragen mag? 'kBedoel, als je het politieke spectrum zo erg versimpelt ben ik toch gewoon 'Zionist'?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-11-2010 17:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 november 2010 17:31 schreef kwelgeest het volgende:
En wat houdt 'Kwelgeest' in, als ik vragen mag? 'kBedoel, als je het politieke spectrum zo erg versimpelt ben ik toch gewoon 'Zionist'?



ik wou het net weer helemaal opentrekken door jou als voorbeeld te nemen

een soort Libertijns, maar dan waar mensen hier bekend mee zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-11-2010 17:57]


signature


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 25-11-2010 21:06 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

quote:
Op 24 november 2010 22:07 schreef Mutilator het volgende:
Die bezuinigingen op cultuur; kunnen de kosten voor de orkesten die weg moeten niet overgenomen worden door sympathiserende particulieren? Het zal me allerminst verbazen als er behoorlijk wat vermogende liefhebbers in de doelgroep zitten. Fortarock wordt tenslotte ook gesponsord door succesvolle bedrijfsleiders.


Ik zou echt 100% voor zijn, dit lijkt een beetje op het Amerikaanse model. Etisch zie ik hier ook wat meer in, omdat mensen die er niet van houden op deze manier niet geforceerd worden om er voor te betalen. Het is nu vrij bizar: honderduizenden mensen, misschien wel miljoenen die gezamelijk schreeuwen om die 30 miljoen voor volgend jaar te behouden. Die schreeuwerts kunnen toch ook wel zelf iets ondernemen om die 30 miljoen te beuren. 1 miljoen schreeuwerts, zitten vast wel een hoop mensen bij die een vinger in de pap hebben bij de commercie en de grote bedrijven, in combinatie met die ooit gesubsidieerde "creatievelingen" kunnen ze er toch vast wel uitkomen?


Why doesn't my music get me all the chicks?


WMP
Usericon van WMP
Posted 25-11-2010 21:50 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 25 november 2010 17:31 schreef kwelgeest het volgende:
En wat houdt 'Kwelgeest' in, als ik vragen mag?


Zegt 'truthiness' je wat?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-11-2010 22:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 november 2010 17:31 schreef kwelgeest het volgende:
En wat houdt 'Kwelgeest' in, als ik vragen mag? 'kBedoel, als je het politieke spectrum zo erg versimpelt ben ik toch gewoon 'Zionist'?


spectrum is 1 dimensionaal en dus al te erg versimpelt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-11-2010 9:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Zorgen over gevolgen kabinetsplannen voor bètastudenten
Uitgegeven: 29 november 2010 06:18
Laatst gewijzigd: 29 november 2010 06:16
DEN HAAG - De gevolgen van de hoger onderwijsplannen kunnen met name slecht uitpakken voor bètastudenten.

Het kabinet wil dat langstudeerders vanaf komend schooljaar drieduizend euro per jaar meer collegegeld gaan betalen.

Uit een uitgelekte notitie van het ministerie van Onderwijs blijkt dat met name studenten op technische opleidingen langer over hun studie doen.

In totaal doen momenteel 80.000 studenten meer dan een jaar langer over hun studie. Van de bacheloropleidingen techniek is 22,5 procent langstudeerder.

Universiteit Twente

De Universiteit Twente, met veel technische opleidingen, is koploper met een percentage van 24,8 procent aan studenten die meer dan een jaar vertraging oplopen.

Daarnaast is het kabinet voornemens om de studiefinanciering voor masterstudenten af te schaffen. Aangezien veel technische universiteiten tweejarige masters, in plaats van eenjarige masters, aanbieden, worden de bètastudenten hier al zwaarder belast.

Hard nodig

VVD-Kamerlid Anne-Wil Lucas wil eerst de kabinetsplannen afwachten, maar zegt wel dat juist bètastudenten hard nodig zijn. "We voeren al jaren beleid om de interesse voor bètastudies aan te jagen. Als blijkt dat het kabinetsbeleid negatieve effecten heeft moeten we daar kritisch naar kijken."

Ze wil dat bekeken wordt of het aandeel langstudeerders op de technische universiteiten zo groot is door de studielast of doordat de studenten dingen naast hun studie doen.

In de knie

Volgens SP-Kamerlid Jasper van Dijk schiet het kabinet zichzelf in de knie. "Het kabinet wil graag innovatie en een kenniseconomie, maar juist diegene die daarvoor moeten zorgen worden geraakt door deze plannen."

Van Dijk stelt dat studenten sneller zullen kiezen voor makkelijkere en kortere studies dan betastudies. Volgens hem doen studenten aan de technische universiteiten gemiddeld 7 jaar over hun studie. Als de plannen doorgaan wil hij op zijn minst voor deze studies een uitzonderingspositie.

Ook vreest hij een tweedeling, omdat kapitaalkrachtige studenten een financieel risico kunnen nemen en minder kapitaalkrachtige studenten niet. "Studenten gaan niet sneller studeren door deze maatregelen. Dat bleek in Engeland waar ze hetzelfde systeem invoerden. Ik verwacht dat ze eerder stoppen of een minder moeilijke studie kiezen."

Manifest

De studentenraad van de TU Delft (ORAS) was afgelopen week een van de initiatiefnemers van een manifest dat werd aangeboden aan staatssecretaris Zijlstra (Onderwijs).

Zij boden hun manifest bij wijze van statement in het Chinees aan om aan te geven dat belangrijke kennis straks niet meer opgedaan wordt in Nederland, maar in landen als China, waar volgens hen wel geïnvesteerd wordt in techniek.

“Deze plannen van het kabinet resulteren in minder ingenieurs, die ook nog eens minder hoog opgeleid worden. We moeten straks bij wijze van spreken onze dijken uit China halen,” aldus ORAS-voorzitter Caroline Streng.

“We hebben in Nederland kennis op bepaalde gebieden die ze in het buitenland niet hebben. Dat gaat op deze manier verloren. De onderwijsplannen ontmoedigen bètakennis én bètamensen.”

Actie

Maandag vergadert de Tweede Kamer met de staatssecretaris over de plannen voor het hoger onderwijs. Van Dijk roept via Facebook studenten op om naar het Plein in Den Haag te komen om actie te voeren. Volgens hem komen er mogelijk meer dan tweeduizend studenten.

Ook de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) zal daarbij het woord voeren.

http://www.nu.nl/politiek/2389294/zorgen-gevolgen-kabinetsplannen-betastudenten.html




Inderdaad. Stel dwazen daar. We hebben al te weinig betastudenten, maar help vooral de boel nog verder naar de tering.


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-11-2010 9:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ministerie niet technisch genoeg

Er is onvoldoende technische expertise aanwezig bij het ministerie van Binnenlandse Zaken om een modern paspoort te maken. De medewerkers van het departement missen kennis over biometrische technieken en de manieren om biometrische gegevens op te slaan.

Dat zegt de nieuwe directeur van de Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten (BPR) volgens De Volkskrant in een rapport van de Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid (WRR). De BPR is de instantie binnen het ministerie die verantwoordelijk is voor onder meer paspoorten. Directeur Gerdien Keijzer-Baldé stelt: "Hier hebben we geen experts op het gebied van vingerafdrukken, iriscopie, etcetera. We moeten altijd externe deskundigen inhuren. Natuurlijk is het de vraag of je alles zelf in huis moet halen, maar je moet de kennis die ook elders is wel kunnen ontsluiten. Dat is belangrijk. Die kennis zit dus ook niet op het departement."

WRR-medewerker Max Snijder concludeert op basis van onder andere de uitspraken van Keijzer-Baldé dat het ministerie niet wist waar het mee bezig was toen het met de productie van nieuwe paspoorten begon.

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2010/11/ministerie_niet_technisch_geno.html#




Q.E.D.


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-11-2010 11:24 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 november 2010 9:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Inderdaad. Stel dwazen daar. We hebben al te weinig betastudenten, maar help vooral de boel nog verder naar de tering.
Volgens mij is het allemaal bewust. Door dit soort maatregelen gaat het weer een beetje terug naar vroeger, en wordt het alleen voor de bovenlaag nog betaalbaar om te studeren. Er studeren ook gewoon teveel hoogopgeleiden af. Dat je daarmee de kenniseconomie verklooit is wel een vervelend bijverschijnsel, maar als je in de echte bovenlaag zit zal dat ook niet echt gevolgen hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-11-2010 11:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 november 2010 11:24 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij is het allemaal bewust. Door dit soort maatregelen gaat het weer een beetje terug naar vroeger, en wordt het alleen voor de bovenlaag nog betaalbaar om te studeren. Er studeren ook gewoon teveel hoogopgeleiden af. Dat je daarmee de kenniseconomie verklooit is wel een vervelend bijverschijnsel, maar als je in de echte bovenlaag zit zal dat ook niet echt gevolgen hebben.

Die 'echte bovenlaag' waar mensen dat geld zomaar kunnen missen is superklein, anders. Dit willen 'ze' echt niet hoor.

En het is ook niet alleen dat er minder mensen hoogopgeleid zullen worden, er zal een verschuiving plaats vinden van technische (lange) naar niet-technische (korte) opleidingen en van moeilijke naar makkelijke opleidingen. Terwijl de kennis die voor die zogenaamde kenniseconomie van belang is vooral in de technische opleidingen zit!

Je krijgt dus relatief nog meer nutteloze afgestudeerden, nog meer psychologen en rechtenbaasjes... En juist dat is waar we vanaf moeten!

Dit is gewoon stompzinnig bezuinigen, niks visie. Zelfs niet de visie die jij denkt dat er erachter zit.


I wish I was a butterfly


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 29-11-2010 18:29 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

Regeren is vooruitzien = linkse hobby.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-11-2010 18:37 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 29 november 2010 9:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zorgen over gevolgen kabinetsplannen voor bètastudenten
Uitgegeven: 29 november 2010 06:18
Laatst gewijzigd: 29 november 2010 06:16
DEN HAAG - De gevolgen van de hoger onderwijsplannen kunnen met name slecht uitpakken voor bètastudenten.





Inderdaad. Stel dwazen daar. We hebben al te weinig betastudenten, maar help vooral de boel nog verder naar de tering.




Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-11-2010 18:38 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 29 november 2010 11:24 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij is het allemaal bewust. Door dit soort maatregelen gaat het weer een beetje terug naar vroeger, en wordt het alleen voor de bovenlaag nog betaalbaar om te studeren. Er studeren ook gewoon teveel hoogopgeleiden af. Dat je daarmee de kenniseconomie verklooit is wel een vervelend bijverschijnsel, maar als je in de echte bovenlaag zit zal dat ook niet echt gevolgen hebben.


En toch is er een vrij ernstig tekort aan bèta/technisch hoogopgeleiden.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-11-2010 18:47 by bastianus Profiel van bastianus

Volgens mij is een betastudie ook best pittig. Persoonlijk kan ik het wiskunde-topic nog niet eens volgen. Het is echt een bepaalde manier van denken die je moet liggen denk ik. Natuurkunde vond ik dan wel weer een heel logisch vak vroeger.
Zelf heb ik altijd het idee dat mensen die niet echt weten wat ze willen dan maar rechten of psychologie of communicatie gaan studeren. Maar goed, misschien zit ik er helemaal naast.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-11-2010 18:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 november 2010 11:40 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Die 'echte bovenlaag' waar mensen dat geld zomaar kunnen missen is superklein, anders. Dit willen 'ze' echt niet hoor.

En het is ook niet alleen dat er minder mensen hoogopgeleid zullen worden, er zal een verschuiving plaats vinden van technische (lange) naar niet-technische (korte) opleidingen en van moeilijke naar makkelijke opleidingen. Terwijl de kennis die voor die zogenaamde kenniseconomie van belang is vooral in de technische opleidingen zit!

Je krijgt dus relatief nog meer nutteloze afgestudeerden, nog meer psychologen en rechtenbaasjes... En juist dat is waar we vanaf moeten!

Dit is gewoon stompzinnig bezuinigen, niks visie. Zelfs niet de visie die jij denkt dat er erachter zit.
Ah ok.
Knap kortzichtig dan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-11-2010 18:52 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 29 november 2010 18:47 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij is een betastudie ook best pittig. Persoonlijk kan ik het wiskunde-topic nog niet eens volgen. Het is echt een bepaalde manier van denken die je moet liggen denk ik. Natuurkunde vond ik dan wel weer een heel logisch vak vroeger.
Zelf heb ik altijd het idee dat mensen die niet echt weten wat ze willen dan maar rechten of psychologie of communicatie gaan studeren. Maar goed, misschien zit ik er helemaal naast.


Dat is wel een mening die wordt gedeeld onder de technisch studenten (hier).

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 29-11-2010 18:52]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen