IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VII: "Tribale uitingsvormen met een metalen randje"] Vorige pagina | Volgende pagina
rotor
Usericon van rotor
Posted 30-01-2011 21:40 by rotor Profiel van rotor

Ah ok, mij best hoor.
Ik hier ook zo m'n favoriete onbekende drummers... in NL ken ik ze nauwelijks meer.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-01-2011 11:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 januari 2011 21:26 schreef BVT het volgende:
het is ook allemaal in the eye of the beholder..

Ik vind een drummer die rammelt meer dan iritant om naar te kijken.
Ik ben zelf overwegend bezig met metal, qua drums. Hoewel ik wel meerdere malen bij een jamsessie om de hoek ( bluesclub) heb mee gedaan. ( incl blazers/hammond) mijn voorkeur ligt toch bij rammen en beuken.

Btw iemand ervaring met deze ride?


Wil toch een keer een ride met een grotere bel/langere klank.
Die ride gebruik ik. Zit erg veel geluid en galm op. Is bij mijn muziek niet erg, want vrij langzaam, maar bij dat snelle gebeuk van jou lijkt het me knap storend. Wordt al gauw een grote brei dan. Of je moet echt technisch slaan op de goeie plek enzo, maar zelf sla ik nog weleens mis waardoor het alsnog behoorlijk galmt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 31-01-2011 14:48 by Sjon Profiel van Sjon

Zo'n ding moet je sowieso niet gaan crashen.


rotor
Usericon van rotor
Posted 31-01-2011 15:00 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 30 januari 2011 21:26 schreef BVT het volgende:
het is ook allemaal in the eye of the beholder..

Ik vind een drummer die rammelt meer dan iritant om naar te kijken.

OK, dat mag je vinden, maar je begrijpt m'n woorden blijkbaar nog steeds niet dus hier een laatste poging. "Rammelen" qua feel is wat anders dan niet strak spelen. Lombardo is strak maar niet perfectionistisch strak, het klinkt op de een of andere manier altijd "rammelend" en dat is nou juist zo f&%#@g gaaf.

(gelul tot 0.59)


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 31-01-2011 15:36 by Helvete Profiel van Helvete



Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-02-2011 10:44 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Zijn er mensen bekend met deze stokken --> http://www.customdrumstix.com ?



Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 01-02-2011 11:48 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Nu begonnen om mn drummen strak op de metronoom te krijgen, dikke fail :')


rotor
Usericon van rotor
Posted 01-02-2011 13:23 by rotor Profiel van rotor

Ja een metronoom kent geen genade!

Die stokjes ken ik niet D-S, maar voor die prijs kun je je er geen buil aan vallen zou ik zeggen.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-02-2011 13:44 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 31 januari 2011 15:36 schreef Helvete het volgende:





[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 01-02-2011 13:45]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BVT
Usericon van BVT
Posted 01-02-2011 14:26 by BVT Profiel van BVThttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 31 januari 2011 15:00 schreef rotor het volgende:
OK, dat mag je vinden, maar je begrijpt m'n woorden blijkbaar nog steeds niet dus hier een laatste poging. "Rammelen" qua feel is wat anders dan niet strak spelen. Lombardo is strak maar niet perfectionistisch strak, het klinkt op de een of andere manier altijd "rammelend" en dat is nou juist zo f&%#@g gaaf.

(gelul tot 0.59)

Ik snap wel waar je heen gaat. Maar ik vind Dhr Lombardo dan ook niet zoeen bijzonder goede drummert.
Hij was qua stijl misschien wel één van de eerste, maar in mijn wereld niet bijzonder... Sorry.



Sjon
Usericon van Sjon
Posted 01-02-2011 14:29 by Sjon Profiel van Sjon

Luister even Grip Inc - Hostage to heaven dan Vind ik persoonlijk zijn beste drumwerk, en Fantomas natuurlijk


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-02-2011 14:33 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 februari 2011 14:29 schreef Sjon het volgende:
Luister even Grip Inc - Hostage to heaven dan Vind ik persoonlijk zijn beste drumwerk, en Fantomas natuurlijk


+1.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-02-2011 15:24 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 februari 2011 14:26 schreef BVT het volgende:
Ik snap wel waar je heen gaat. Maar ik vind Dhr Lombardo dan ook niet zoeen bijzonder goede drummert.
Hij was qua stijl misschien wel één van de eerste, maar in mijn wereld niet bijzonder... Sorry.
Wat vind jij dan goed? Sandoval? Of van die andere snelheidsmonsters dankzij triggers en versterking?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-02-2011 15:26 by bastianus Profiel van bastianus

Heb me daar op een grindfestival in Moffrika toen nogal over verbaasd. Speelden we met allemaal razendsnelle bands, maar geeneen van die drummers had enige power of groove in het drumwerk. Snel en strak waren ze allemaal, maar zonder microfoons klonk het alsof er een troep muggen op het drumstel geland was.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-02-2011 15:31 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 1 februari 2011 15:26 schreef bastianus het volgende:
Heb me daar op een grindfestival in Moffrika toen nogal over verbaasd. Speelden we met allemaal razendsnelle bands, maar geeneen van die drummers had enige power of groove in het drumwerk. Snel en strak waren ze allemaal, maar zonder microfoons klonk het alsof er een troep muggen op het drumstel geland was.


Hoe behoudt je kracht in je blastbeats dan?

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 01-02-2011 15:31]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-02-2011 15:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 februari 2011 15:26 schreef bastianus het volgende:
Heb me daar op een grindfestival in Moffrika toen nogal over verbaasd. Speelden we met allemaal razendsnelle bands, maar geeneen van die drummers had enige power of groove in het drumwerk. Snel en strak waren ze allemaal, maar zonder microfoons klonk het alsof er een troep muggen op het drumstel geland was.

Mooi gezegd.

Ik weet wel dat BVTjemans o.a. van die strak ingetimmerde deathcore houdt, dus dat strookt wel aardig met jouw idee Maar goed, ook van old school death en Faith No More.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-02-2011 15:35 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 1 februari 2011 15:31 schreef iPim het volgende:
Hoe behoudt je kracht in je blastbeats dan?


Heeft denk ik ook veel te maken met hoe je de stok vasthoudt; als je die erg los hebt dan krijgt het vel meer kans om "uit te ademen" en gaat er minder geluid verloren.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-02-2011 15:37 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 februari 2011 15:35 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Heeft denk ik ook veel te maken met hoe je de stok vasthoudt; als je die erg los hebt dan krijgt het vel meer kans om "uit te ademen" en gaat er minder geluid verloren.
Juist. Kijk maar naar Gene Hoglan b.v., die gebruikt bij het blasten alleen maar zijn vingers, zijn polsen zie je amper bewegen.. Ook in de oefenruimte knalt dat er aardig op, ik heb daar een dvd van.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 01-02-2011 15:38]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-02-2011 15:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



Quis moderabat ipsos moderatores?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-02-2011 15:39 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hehe, maar jij bent ook 1 van de weinige drummers die ik ken die geen volumeverlies hebben bij het blasten DS!

Het is qua opnamen soms best lastig als je een volumeverschil hebt tussen "standaard" en "blast" stand, vooral als je de snare niet triggert.


Boeiender


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-02-2011 15:39 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Hm... ik heb een elektrisch drumstel van met gaasvezel vellen. Dat bouncet niet echt.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 01-02-2011 16:21 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 1 februari 2011 15:31 schreef iPim het volgende:
Hoe behoudt je kracht in je blastbeats dan?


Hard slaan natuurlijk.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 01-02-2011 16:29 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

quote:
Op 1 februari 2011 15:39 schreef iPim het volgende:
Hm... ik heb een elektrisch drumstel van met gaasvezel vellen. Dat bouncet niet echt.


Bedoel je dingen van Roland? Die kun je gewoon strakker draaien zodat ze wel bouncen.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 01-02-2011 16:30 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

quote:
Op 1 februari 2011 16:21 schreef Sjon het volgende:
Hard slaan natuurlijk.


Juist niet, ben je sneller vermoeid. Ik gebruik een soort mix van de upstroke/downstroke techniek + ik geef m'n stok extra kracht met m'n ringvinger, weet je wel. Zal heus ook wel een naam voor zijn, hehe.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 01-02-2011 16:31 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 1 februari 2011 16:30 schreef ColdheartMinor het volgende:
Juist niet, ben je sneller vermoeid.


Daarom moet je oefenen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen