IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VII: "Tribale uitingsvormen met een metalen randje"] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-09-2011 21:42 by bastianus Profiel van bastianus

Ik doe drie maanden met een setje VicFirth5A. Na twee repetities met Methylbenzeen zijn ze trouwens wel veel harder gesleten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-09-2011 22:53 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Rimshots FTW!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 23-09-2011 1:57 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Sinds drie weken ben ik weer op les gegaan.
Sterke en zwakke punten volgens m'n leraar:

+ goede slagtechniek
+ nauwkeurig in de coördinatie

- balans van volumes en accenten tussen de verschillende ledematen



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 23-09-2011 8:42 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 22 september 2011 21:27 schreef rotor het volgende:

Ik gebruik al jaren dezelfde stokken (Balbex Hickory 2BN) en heb periodes dat ik aanzienlijk meer stokken breek dan normaal, het blijft lastig dat eerlijk te beoordelen.

Bij mij gaat het ook op en neer, maar als ik een tijdje achtereen m'n ding kan doen (hard rechtdoor slaan) geloof ik dat ik acht tot tien shows met een paar doe. Is trouwens ook Balbex. Fijn spul.
quote:
Op 23 september 2011 1:57 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:

- balans van volumes en accenten tussen de verschillende ledematen

Dat blijft klote inderdaad. Bij mij was vroeger alles wat ik met m'n voeten deed chronisch te zacht ten opzichte van m'n handen. Tegenwoordig is dat niet meer zo, maar nu heb ik weer vaak dat m'n hihat te hard gaat. Enthousiasme schaadt...

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 23-09-2011 8:45]


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 23-09-2011 11:05 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 2 september 2011 23:15 schreef Hexegot het volgende:


Doet toffe dingen, die Ray Luzier.


Wat mij vooral opvalt is hoe goed de beste man live zingt. Kutmuziek: JA! Maar de meeste zangers in dit genre verkloten het live toch behoorlijk.

Daarom, professioneel: JA!

Verder: Vic Firth 5A voor de win! Ik wil ook weer drummen. Afgelopen week gelukkig mijn eerste basles gehad op mijn gloednieuwe Fender American Custom Jazz basgitaar.

Eugh...


Ja hoor...


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 23-09-2011 11:12 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 23 september 2011 11:05 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Afgelopen week gelukkig mijn eerste basles gehad op mijn gloednieuwe Fender American Custom Jazz basgitaar.



Waarom in godsnaam zo'n kostbare bass aanschaffen(?) terwijl je het vak nog moet leren?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 23-09-2011 11:17 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 23 september 2011 11:12 schreef Schuurman het volgende:
Waarom in godsnaam zo'n kostbare bass aanschaffen(?) terwijl je het vak nog moet leren?


Omdat het een deel van een erfenis was. Vind het wel mooi om iemand die is gaan hemelen te 'vereeuwigen' in een mooi instrument. Elke keer als ik op dat ding speel is de persoon in kwestie een beetje in mijn gedachten. Vind ik mooi.

En omdat je beter goed begint! Ik geloof sterk in goede gear. Je leert beter spelen op goed spul. Ik had vroeger ook een flut drumstelletje, en toen kwam (ook uit een erfenis, OMG) een glednieuwe Yamaha Power V special. Niet eens zo'n duur ding, maar wel goed. En vanaf dat moment voelde ik me een drummer.


Ja hoor...


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 23-09-2011 11:18 by Schuurman Profiel van Schuurman

Oh, dat is een ander verhaal ja. Wel een geile bass. Uit welk jaar?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 23-09-2011 11:22 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Gewoon dees, nieuw als fuck:



Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 11:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 september 2011 1:57 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Sinds drie weken ben ik weer op les gegaan.
Sterke en zwakke punten volgens m'n leraar:

+ goede slagtechniek
+ nauwkeurig in de coördinatie

- balans van volumes en accenten tussen de verschillende ledematen
WTF? Ik had juist altijd het idee dat jij veel gecoördineerder en qua volumen meer in balans was dan andere drummers. De meeste drummers gaan bij versnelling in volume ontzettend omlaag, bij jou vond ik dat juist niet live.
Zelf heb ik het probleem ook overigens, maar i.p.v. harder slaan bij snelle stukken ben ik zachter gaan slaan bij de rustige stukken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 23-09-2011 11:42 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 23 september 2011 11:35 schreef bastianus het volgende:
WTF? Ik had juist altijd het idee dat jij veel gecoördineerder en qua volumen meer in balans was dan andere drummers. De meeste drummers gaan bij versnelling in volume ontzettend omlaag, bij jou vond ik dat juist niet live.
Zelf heb ik het probleem ook overigens, maar i.p.v. harder slaan bij snelle stukken ben ik zachter gaan slaan bij de rustige stukken.


Ik weet nog wel vrüger, Bastianus was de enige bij wie de blast beats (Blast die Anus) live echt hoorbaar waren.

Wat ik zelf het meest moeilijk vond was om volume uit mijn bassdrums te halen op hoge snelheid. Ik speel de snelle stukken met de hak op de plaat, dus vanuit mijn schenen. Lastig, lastig. Triggertje is dan wel een goed idee.


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 13:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 september 2011 11:42 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Ik weet nog wel vrüger, Bastianus was de enige bij wie de blast beats (Blast die Anus) live echt hoorbaar waren.

Wat ik zelf het meest moeilijk vond was om volume uit mijn bassdrums te halen op hoge snelheid. Ik speel de snelle stukken met de hak op de plaat, dus vanuit mijn schenen. Lastig, lastig. Triggertje is dan wel een goed idee.
Ik doe weinig op techniek en veel op kracht. Nadeel daarvan is wel dat ik heel veel blessures heb gehad door het drummen. Dubbel bass doe ik door heel de voet van de grond te tillen en weer terug te laten stuiteren. Dus qua volume is dat vrij constant. Nadeel is wel dat je nooit sneller kunt dubbel bassen dan b.v. de basdrum van Bolt Thrower of de langzamere Slayernummers.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 23-09-2011 13:12 by Staalman Profiel van Staalman

Zo drum ik ook. Nou is de groove voor mij ook velen malen belangrijker dan snelheid..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


rotor
Usericon van rotor
Posted 23-09-2011 13:14 by rotor Profiel van rotor

Dat laatste is niet waar en Joris aka Sjon is het levende bewijs. Zelden zo'n lompe stamper gezien en zelden zo'n snelle.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 13:15 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 september 2011 13:12 schreef Staalman het volgende:
Zo drum ik ook. Nou is de groove voor mij ook velen malen belangrijker dan snelheid..
+ heel erg veel.
Ik kreeg helemaal de schijt van al die getriggerde metronomen in de deathmetal op een gegeven moment met die hoge snelheden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 13:15 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 september 2011 13:14 schreef rotor het volgende:
Dat laatste is niet waar en Joris aka Sjon is het levende bewijs. Zelden zo'n lompe stamper gezien en zelden zo'n snelle.
Dat klinkt goed.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 23-09-2011 13:36 by Sjon Profiel van Sjon



oh ja van een paar maanden terug, een 220 poging.



Tijdens double bassen sla ik toch minder hard op mijn snare, dat kan je hier wel weer zien/horen.

Dan ga ik nu weer even oefenen hoor :water:


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 23-09-2011 13:42 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 23 september 2011 11:35 schreef bastianus het volgende:
WTF? Ik had juist altijd het idee dat jij veel gecoördineerder en qua volumen meer in balans was dan andere drummers. De meeste drummers gaan bij versnelling in volume ontzettend omlaag, bij jou vond ik dat juist niet live.
Zelf heb ik het probleem ook overigens, maar i.p.v. harder slaan bij snelle stukken ben ik zachter gaan slaan bij de rustige stukken.


Het is meer dat ik heel erg gefocust ben op bijv. de kick goed onder de rechterhand te krijgen waardoor ik m'n linkerhand + voet verwaarsloos, of dat ik geen accenten meer speel met m'n rechterhand.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 14:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 september 2011 13:42 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Het is meer dat ik heel erg gefocust ben op bijv. de kick goed onder de rechterhand te krijgen waardoor ik m'n linkerhand + voet verwaarsloos, of dat ik geen accenten meer speel met m'n rechterhand.
Ah ok, duudelijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


rotor
Usericon van rotor
Posted 23-09-2011 14:24 by rotor Profiel van rotor

Ik zie drummers steeds minder als technici en steeds meer als liedjesschrijvers. Het belangrijkste is toch dat je gewoon gave partijen kunt bedenken, passende ritmes, vette fills en dit alles op het juiste moment toepast. Dit wordt nogal eens onderschat vind ik; er zijn zo veel technisch goeie drummers tegenwoordig maar weinig die echt iets toevoegen en er simpelweg uitspringen door "gaafheid"!!


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 23-09-2011 14:35 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

"t is handig om een drummer te hebben die meer is dat een metronoom met wat meer geluidjes.

Ik heb met weinig drummers samen gespeeld, maar ben er blij mee dat onze Fer zich stevig tegen de composities aan bemoeit.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 15:22 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 september 2011 14:24 schreef rotor het volgende:
Ik zie drummers steeds minder als technici en steeds meer als liedjesschrijvers. Het belangrijkste is toch dat je gewoon gave partijen kunt bedenken, passende ritmes, vette fills en dit alles op het juiste moment toepast. Dit wordt nogal eens onderschat vind ik; er zijn zo veel technisch goeie drummers tegenwoordig maar weinig die echt iets toevoegen en er simpelweg uitspringen door "gaafheid"!!

Spijker. Kop.
Ik merk dat ik steeds meer ga weglaten in mijn partijen, ze worden steeds simpeler, vroeger tikte ik alles zoveel mogelijk vol. Niks zo moeilijk als drummen in het teken van een nummer en de rest van de instrumentatie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 23-09-2011 17:30 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Hoe vaak overkomt jullie dit?



"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


rotor
Usericon van rotor
Posted 23-09-2011 17:50 by rotor Profiel van rotor

Stokken breken bij mij bijna altijd in de lengterichting, maar meestal minder netjes als dit. Komt voor hoor.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 23-09-2011 18:02 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Dat heet straf! Nylon tips, ben je niet goed? Of heb je goedkope cymbals?

Any way, wat Blastianus zegt; less is more. Heel erg moeilijk, ik weet niet of een van jullie mijn oude bandje kent? Daar probeerden we zoveel te friemelen en te piemelen dat er geen scheet meer tussen kon. Doe mij maar die nieuwe drummer van Entombed (Olle Dahlstedt), gewoon rechtdoo, maar wel met een energie en techniek waar je u tegen zegt.


Ja hoor...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen