IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VII: "Tribale uitingsvormen met een metalen randje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 13-07-2012 23:22 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ik krijg een soort plaatsvervangende kramp


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


BVT
Usericon van BVT
Posted 22-07-2012 19:49 by BVT Profiel van BVThttp://www.nototherwisespecified.nl

Kevin Foley ( Benighted/Disavowed/Nervecell)

Wat een trappen. ( stuk vanaf 202 is vet!)
Kerel heeft een aparte manier van zijn stokken vasthouden tijdens het blasten..

Benighted:





BVT
Usericon van BVT
Posted 23-07-2012 10:33 by BVT Profiel van BVThttp://www.nototherwisespecified.nl



Dit is toch ook wel een andere klasse soepel.:D



BVT
Usericon van BVT
Posted 31-07-2012 14:48 by BVT Profiel van BVThttp://www.nototherwisespecified.nl


KIJK MAMA! Zonder handjes...



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 31-07-2012 22:53 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 31 juli 2012 14:48 schreef BVT het volgende:

KIJK MAMA! Zonder handjes...


Had hem al eens gezien, indrukwekkend.. Kerel zal aardig sterk in de polsen zijn, blasten zonder ook maar enige vorm van vinger-techniek lijkt me knap vermoeiend


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


BVT
Usericon van BVT
Posted 01-08-2012 11:27 by BVT Profiel van BVThttp://www.nototherwisespecified.nl

Ook goed over na gedacht... Zou ie ook een speciaal handje voor aftrekken hebben>?



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-08-2012 19:18 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 22 augustus 2012 18:50 schreef Revontulia het volgende (in het blijtopic):

Wat is de beste manier om te beginnen met double bass? Ik ben qua lessen nu met verschillende shuffles bezig, maar wil in de toekomst ontzettend graag dubbele pedalen leren spelen. Ik heb thuis een Roland HD1 setje, waar ook een dubbele pedaal optie op zit. Gewoon met paradiddles beginnen een idee?
Ik speel veel mee met muziek, naast de oefeningen die ik krijg uit de lessen. Wat dat betreft hou ik mezelf er lekker mee bezig.

Paradiddles met je voeten is leuk om jezelf in een later stadium uit te dagen, maar probeer eerst "gewoon" eens om op alle tempi tussen, pak hem beet, 80 BPM en 180 BPM strakke RLRL-zestienden te spelen, terwijl je met je handen een basisritme slaat. Als je merkt dat je wat souplesse in je voeten krijgt, pak dan eens iets wat je bij denkt te kunnen benen (toepasselijk ) en speel dat mee. "Overkill" van Motörhead is een ideaal oefennummer, bijvoorbeeld.

N.B.: daar moet wel even bij vermeld worden dat er een aanzienlijk verschil zit in het spelgevoel van de pedaaltjes van een HD1 en gewone bassdrumpedalen, dus check t.z.t. je vorderingen ook regelmatig op een "echte" kit.


Revontulia
Usericon van Revontulia
Posted 22-08-2012 19:31 by Revontulia Profiel van Revontulia

quote:
Op 22 augustus 2012 19:18 schreef Hexegot het volgende:
Paradiddles met je voeten is leuk om jezelf in een later stadium uit te dagen, maar probeer eerst "gewoon" eens om op alle tempi tussen, pak hem beet, 80 BPM en 180 BPM strakke RLRL-zestienden te spelen, terwijl je met je handen een basisritme slaat. Als je merkt dat je wat souplesse in je voeten krijgt, pak dan eens iets wat je bij denkt te kunnen benen (toepasselijk ) en speel dat mee. "Overkill" van Motörhead is een ideaal oefennummer, bijvoorbeeld.

N.B.: daar moet wel even bij vermeld worden dat er een aanzienlijk verschil zit in het spelgevoel van de pedaaltjes van een HD1 en gewone bassdrumpedalen, dus check t.z.t. je vorderingen ook regelmatig op een "echte" kit.


Dank voor de tips!
De HD1 heb ik om de buren rustig te houden, maar ik les op een fijne akoestische kit.
Ben een beetje aan het rondkijken voor een extra pedaal, voor het "echte" werk.
Hoor wel wisselend berichten trouwens, dat je beter twee bassdrums kan hebben dan een extra pedaal. Wat vind jij? Haha, ik voel me echt een groentje op dit topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Revontulia op 22-08-2012 19:31]


Too weird to live but much too rare to die..


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-08-2012 19:52 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 22 augustus 2012 19:31 schreef Revontulia het volgende:

Dank voor de tips!
De HD1 heb ik om de buren rustig te houden, maar ik les op een fijne akoestische kit.
Ben een beetje aan het rondkijken voor een extra pedaal, voor het "echte" werk.
Hoor wel wisselend berichten trouwens, dat je beter twee bassdrums kan hebben dan een extra pedaal. Wat vind jij? Haha, ik voel me echt een groentje op dit topic.

Kwestie van smaak. Twee losse pedalen voelt net iets anders dan een twinpedaal, that's basically it. Ter illustratie: Tomas Haake (Meshuggah) vind het vervelend dat je bij een twinpedaal trillingen in je linkervoet voelt wanneer je met rechts speelt. Maar Ed Warby (Gorefest enzo) speelt juist altijd en overal met een twin, en zet hooguit nog voor de sier een tweede bassdrum neer.

Oftewel: probeer het gewoon allebei. Het is niet zo dat je wanneer je een twinpedaal gebruikt jezelf automatisch een faliekant verkeerde techniek aanleert of zoiets.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 22-08-2012 19:53]


Revontulia
Usericon van Revontulia
Posted 22-08-2012 20:18 by Revontulia Profiel van Revontulia

quote:
Op 22 augustus 2012 19:52 schreef Hexegot het volgende:
Kwestie van smaak. Twee losse pedalen voelt net iets anders dan een twinpedaal, that's basically it. Ter illustratie: Tomas Haake (Meshuggah) vind het vervelend dat je bij een twinpedaal trillingen in je linkervoet voelt wanneer je met rechts speelt. Maar Ed Warby (Gorefest enzo) speelt juist altijd en overal met een twin, en zet hooguit nog voor de sier een tweede bassdrum neer.

Oftewel: probeer het gewoon allebei. Het is niet zo dat je wanneer je een twinpedaal gebruikt jezelf automatisch een faliekant verkeerde techniek aanleert of zoiets.


Ik had ooit een uitgebreide discussie met iemand hierover (niet eens een drummer) en hij beweerde dat het qua geluid ook verschilt. Maar goed, een kwestie van smaak dus. Het kan soms zo makkelijk zijn.

Mijn drumleraar werkt ook met een extra pedaal, maar als ik de techniek een beetje onder de knie heb zou ik het graag ook eens met twee bassdrums willen proberen. Eerst maar eens oefenen op mijn thuissetje.
Nogmaals thanks voor je uitgebreide antwoord!


Too weird to live but much too rare to die..


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 22-08-2012 20:19 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

2 basdrums hetzelfde stemmen is ook lastig.



Revontulia
Usericon van Revontulia
Posted 22-08-2012 20:21 by Revontulia Profiel van Revontulia

quote:
Op 22 augustus 2012 20:19 schreef chriz het volgende:
2 basdrums hetzelfde stemmen is ook lastig.


Dat heb ik inderdaad ook begrepen ja, vraag me toch af hoe dat komt..


Too weird to live but much too rare to die..


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-08-2012 20:27 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 22 augustus 2012 20:21 schreef Revontulia het volgende:

Dat heb ik inderdaad ook begrepen ja, vraag me toch af hoe dat komt..

Omdat het twee verschillende instrumenten zijn, en het onmogelijk is om bij bassdrum 1 alle spanschroeven precies hetzelfde aan te draaien als bij bassdrum 2... Maar dat is inderdaad wel een niet uit te vlakken eigenschap van het spelen op één bassdrum met twin: alle noten speel je op dezelfde trommel, dus hebben ze automatisch ook dezelfde "toon".

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 22-08-2012 20:29]


Revontulia
Usericon van Revontulia
Posted 22-08-2012 20:34 by Revontulia Profiel van Revontulia

quote:
Op 22 augustus 2012 20:27 schreef Hexegot het volgende:
Omdat het twee verschillende instrumenten zijn, en het onmogelijk is om bij bassdrum 1 alle spanschroeven precies hetzelfde aan te draaien als bij bassdrum 2... Maar dat is inderdaad wel een voordeel (hoewel je daar ook weer over kunt discussiëren) van één bassdrum met twin: alle noten speel je op dezelfde trommel, dus automatisch ook met hetzelfde geluid.


Ik dacht dan weer even te simpel, maar twee dezelfde bassdrums hebben natuurlijk niet exact hetzelfde geluid.
Denk dat een ander voordeel is dat het één bassdrum scheelt qua sjouwen ook.


Too weird to live but much too rare to die..


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-08-2012 20:43 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 22 augustus 2012 20:34 schreef Revontulia het volgende:

Ik dacht dan weer even te simpel, maar twee dezelfde bassdrums hebben natuurlijk niet exact hetzelfde geluid.
Denk dat een ander voordeel is dat het één bassdrum scheelt qua sjouwen ook.

Tja, draagbaarheid c.q. vervoerbaarheid is ook een ding. Al ben ik sinds ik de drummer van Revamp zijn flink uit de kluiten gewassen kit, plus een eveneens forse reiskoffer, in zijn Nissan Micra zag laden ook daar weer anders tegenaan gaan kijken...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-08-2012 20:45 by Forever After Profiel van Forever After

Een bekken als stuur en een trommel op schoot?


 


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-08-2012 20:46 by Hexegot Profiel van Hexegot

Het scheelde niet veel inderdaad. Schitterend gezicht was dat.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-08-2012 20:48 by Forever After Profiel van Forever After

Wel een uitdaging inderdaad. Zo groot is een micra niet.


 


Revontulia
Usericon van Revontulia
Posted 22-08-2012 20:51 by Revontulia Profiel van Revontulia

quote:
Op 22 augustus 2012 20:43 schreef Hexegot het volgende:
Tja, draagbaarheid c.q. vervoerbaarheid is ook een ding. Al ben ik sinds ik de drummer van Revamp zijn flink uit de kluiten gewassen kit, plus een eveneens forse reiskoffer, in zijn Nissan Micra zag laden ook daar weer anders tegenaan gaan kijken...


Respect! Dat had ik willen zien zeg.


Too weird to live but much too rare to die..


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-08-2012 22:01 by Lampje Profiel van Lampje

Met een twin kan je ook behoorlijk klankverschil krijgen. Bij heel veel twins komt de masterklopper in het midden terecht van het vel, en de slave ernaast. Het slavepedaal heeft ook meer draaiende delen. En heel veel geluidstechnici richten de microfoon standaard naar het midden van het vel,met als gevolg dat de slave minder goed doorkomt (merk je met name op festivals waar weinig tijd is voor een linecheck).

Maar daarnaast is het ook zo dat je links met een andere kracht speelt als rechts.

Ik heb 2 bassdrums (ook al speel ik al een tijdje niet meer), gek genoeg had ik als ik bassdrum 1 rechts plaats, en bassdrum 2 links, weinig tot geen klankverschil (mits juist gestemd uiteraard). Plaatste ik ze andersom, dan was er opeens een behoorlijk klankverschil.

Speel je met triggers, dan maakt het allemaal geen fluit uit. twin of niet. Hoewel ik met een twin wel sneller last van stuiterende kloppers had als ik op een kit van een ander speelde. (en met name live spelen met triggers is dat super annoying).


lampje


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-08-2012 22:22 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 22 augustus 2012 22:01 schreef Lampje het volgende:

Met een twin kan je ook behoorlijk klankverschil krijgen. Bij heel veel twins komt de masterklopper in het midden terecht van het vel, en de slave ernaast. Het slavepedaal heeft ook meer draaiende delen. En heel veel geluidstechnici richten de microfoon standaard naar het midden van het vel,met als gevolg dat de slave minder goed doorkomt (merk je met name op festivals waar weinig tijd is voor een linecheck).

Maar daarnaast is het ook zo dat je links met een andere kracht speelt als rechts.

Ik heb 2 bassdrums (ook al speel ik al een tijdje niet meer), gek genoeg had ik als ik bassdrum 1 rechts plaats, en bassdrum 2 links, weinig tot geen klankverschil (mits juist gestemd uiteraard). Plaatste ik ze andersom, dan was er opeens een behoorlijk klankverschil.

Speel je met triggers, dan maakt het allemaal geen fluit uit. twin of niet. Hoewel ik met een twin wel sneller last van stuiterende kloppers had als ik op een kit van een ander speelde. (en met name live spelen met triggers is dat super annoying).

Mits ik mezelf goed kan horen slaag ik er meestal wel in om de balans tussen links en rechts weliswaar niet perfect, maar toch min of meer gelijkwaardig te krijgen, ook als links het vel net naast het midden raakt. Neemt niet weg dat ik je verhaal helemaal snap (behalve dan dat klankverschil als je je bassdrums omwisselt).

En tja, geluidstechnici zijn over het algemeen gewoon eikels.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 22-08-2012 23:07 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 22 augustus 2012 20:19 schreef chriz het volgende:
2 basdrums hetzelfde stemmen is ook lastig.


Een beetje verschil in stemming heb ik nog nooit als irritant ervaren.

Als het aan mij ligt overal 2 bassdrums trouwens. Dat gekloot met dubbelpedalen vind ik niks, vooral icm triggeren op 1 bassdrum, altijd gekut.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 22-08-2012 23:08]


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-09-2012 14:40 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Iemand interesse in Vic Firth Extreme 5a (X5a) stokken? Heb 3 paar gekocht, maar vind het toch niks. Terug naar de Pro-Mark 747.. 2 Paar zijn nooit gebruikt, 1 paar is 2 avonden mee gedrumd. Bied maar wat.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 17-09-2012 23:05 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl



Voor een optreden gisteren..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-09-2012 23:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 september 2012 14:40 schreef Ethereal het volgende:
Iemand interesse in Vic Firth Extreme 5a (X5a) stokken? Heb 3 paar gekocht, maar vind het toch niks. Terug naar de Pro-Mark 747.. 2 Paar zijn nooit gebruikt, 1 paar is 2 avonden mee gedrumd. Bied maar wat.
Tientje?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen