IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VII: "Tribale uitingsvormen met een metalen randje"] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-10-2012 10:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 oktober 2012 10:44 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Wat moet je in hemelsnaam met zo'n grote kit, als je doom metal speelt? ;-)

Ziet er gaaf uit, allemaal. Met name die e-kit. Ik ben daar vreselijk jaloers op.

Ben weer aan het drummen geslagen na wat uitstapjes als bassist en als zanger. Was leuk, maar mijn hart ligt bij meppen op dingen. Dus de stokken weer uit het vet gehaald, oefenpad thuis om de polsen los te maken en gaan met die brandkraan.

Betekent dat ik langzaam mijn cymbals aan het verversen ben met nieuwe (tweedehands) spullen. Laatste aanwinsten zijn Z custom ride (wat een beest), 18" Zildjian CHina boy low (heerlijk) en een paar Z custom dynobeat/ A custom hi hats.

De crashes zijn nu nog Paiste Sound Formula's. Prachtig klinkende dingen, maar de tand des tijds niet doorstaan. Altijd death metal op gespeeld, en ze beginnen heel sneu in te scheuren. Dat worden dus een paar sabians of een paar Zildjians er tegenaan gooien.

Ook de pedalen, stands en snare zijn aan vervanging toe, maar het is allemaal wel erg kostbaar, in één keer.

En ik speel nu cross over/ thrash metal. Dat is ook wel weer eens wat anders dan die US style death metal van vroeger. Thrash is veel leuker!
Een vieze verraaier ben je. Een beetje mijn oude band overnemen zonder dat ik er wat van weet. Veel plezier toegewenst!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-10-2012 11:02 by bastianus Profiel van bastianus

Ben ook wel blij dat ik ervan af ben, trouwens. Ik kon toch al nooit oefenen. Maar even een mailtje ofzo was netjes geweest.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-10-2012 11:04 by bastianus Profiel van bastianus

Ben ook wel blij dat ik ervan af ben, trouwens. Ik kon toch al nooit oefenen. Maar even een mailtje ofzo was netjes geweest.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-10-2012 11:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Cool, banddrama!

Sla hem op z'n bek!


I wish I was a butterfly


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 25-10-2012 11:27 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Op z'n bekkens!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 25-10-2012 11:53 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 25 oktober 2012 11:02 schreef bastianus het volgende:
Ben ook wel blij dat ik ervan af ben, trouwens. Ik kon toch al nooit oefenen. Maar even een mailtje ofzo was netjes geweest.


Dude, ik weet nergens van. We spelen in elk geval geen kleuterpunk, als je dat bandje bedoelt.

Voor zover ik weet is het een nieuwe band, met een nieuwe, uiterst kinderachtige naam.

Altijd de boel een beetje lopen opruien, jij... Vuilklep!


Ja hoor...


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 25-10-2012 12:12 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 25 oktober 2012 10:44 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Wat moet je in hemelsnaam met zo'n grote kit, als je doom metal speelt? ;-)


Ik speel niet alleen doommetal. Dat is echter een project waar ik nu mee bezig ben op gitaar, en de drums doe ik dan toch ook maar zelf. Ik gebruik dan trouwens ook alle trommels hoor !
Sterker nog, voor DM is een 4 delige kit veel praktischer.

Zildjian Z ride... vet. Ik heb vroeger een 24" Z ride gehad, klinkt erg goed, alleen de 22" klinkt wel beter. 24" was me toch wel veel te groot, dus vandaar dat ik nu een 20" gebruik. Ook om het gewicht in de cymbalcase te beperken. De Z was tegen de 7 kilo aan.


lampje


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 25-10-2012 12:43 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 25 oktober 2012 12:12 schreef Lampje het volgende:
Ik speel niet alleen doommetal. Dat is echter een project waar ik nu mee bezig ben op gitaar, en de drums doe ik dan toch ook maar zelf. Ik gebruik dan trouwens ook alle trommels hoor !
Sterker nog, voor DM is een 4 delige kit veel praktischer.

Zildjian Z ride... vet. Ik heb vroeger een 24" Z ride gehad, klinkt erg goed, alleen de 22" klinkt wel beter. 24" was me toch wel veel te groot, dus vandaar dat ik nu een 20" gebruik. Ook om het gewicht in de cymbalcase te beperken. De Z was tegen de 7 kilo aan.


Klopt, dat ding is loodzwaar. Ik heb ook niet de 24". Veel te veel kabaal ook.
Ik had eerst een 22" China van Wuhan. Kut-ding, veel te veel kabaal. EN ik heb er gewoon een chip van 1x1 cm uit geslagen met een paar 5B stokken.

Ik ben gewoon een beetje jaloers op die vette gear van je. Echt lekker zo'n joekel van een kit!


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-10-2012 12:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 oktober 2012 11:53 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Dude, ik weet nergens van. We spelen in elk geval geen kleuterpunk, als je dat bandje bedoelt.

Voor zover ik weet is het een nieuwe band, met een nieuwe, uiterst kinderachtige naam.

Altijd de boel een beetje lopen opruien, jij... Vuilklep!
Gelukkig deug jij wel dan. Maar die Surinamer en die ICT'er zijn vieze Judassen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 25-10-2012 12:50 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 25 oktober 2012 12:44 schreef bastianus het volgende:
Gelukkig deug jij wel dan. Maar die Surinamer en die ICT'er zijn vieze Judassen.


Zeker weten! :-)


Ja hoor...


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 25-10-2012 13:23 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 25 oktober 2012 12:43 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Ik ben gewoon een beetje jaloers op die vette gear van je. Echt lekker zo'n joekel van een kit!


Ik ben er ook enorm blij mee. Het was ook niet verwacht. Ik had een van de geluidsinterfaces van m'n studio verkocht om een moderne drummodule te kopen. Ik was eigenlijk op zoek naar een TD-12 drummodule, en gaandeweg kwam ik de Pearl kit tegen. Aangezien ik al lang een set wilde hebben met diepe bassdrums, was het een beetje "nu of nooit". M'n oude akoustische kit stond in de weg, dus, had ik al besloten om die om te toveren tot electrokit.

Toen dus nog op zoek gegaan naar een TD-12, maar het enige dat ik tegenkwam op dat moment was een TD-20. Dat was wel buiten het budget dat ik notabene dus eigenlijk al uitgegeven had aan de Pearl......

Toch mezelf het geld uitgeleend, en de TD-20 gekocht, en dezelfde week nog een 22" meshhead en een CY12H hihat pad aangeschaft.

Nu ben ik druk bezig te marktplaatsen om het geld weer bij elkaar te krijgen zodat dat weer terug op de spaarrekening kan, hahaha. Valt niet mee. Nog maar wat spullen uit de studio verpatsen.

Dus, je mag best jaloers zijn, maar, het is mij ook niet uit de lucht komen vallen hoor. : )

Maar ik ben er donders blij mee !


lampje


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 25-10-2012 13:37 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Drumspullen te koop ook? Doe ff linkje anders. Wie weet zie ik er nog wat leuks tussen.

Ik begrijp dat het niet uit de lucht komt vallen, ik werk ook hard voor mijn centen, bruv. :-)

Ik kan ook niet wachten om weer op mijn eigen vertrouwde kitje te slaan (Yamaha Power V special - UK built). Nu telkens op zo'n oefenruimte-ding. Niet optimaal. Maar het maakt wel kabaal.


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-10-2012 15:27 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 oktober 2012 13:37 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Ik begrijp dat het niet uit de lucht komt vallen, ik werk ook hard voor mijn centen, bruv. :-)


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 25-10-2012 15:54 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 25 oktober 2012 15:27 schreef bastianus het volgende:







Ja hoor...


rotor
Usericon van rotor
Posted 25-10-2012 16:34 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 25 oktober 2012 10:44 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Ben weer aan het drummen geslagen na wat uitstapjes als bassist en als zanger. Was leuk, maar mijn hart ligt bij meppen op dingen. Dus de stokken weer uit het vet gehaald, oefenpad thuis om de polsen los te maken en gaan met die brandkraan.

Alweer?


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 25-10-2012 16:37 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 25 oktober 2012 16:34 schreef rotor het volgende:
Alweer?


Tja, inderdaad.

Maar dit keer is het oefenhok om de hoek en is ambitie ver te zoeken. Ik za het nu dus langer volhouden dan voorheen...


Ja hoor...


rotor
Usericon van rotor
Posted 25-10-2012 16:51 by rotor Profiel van rotor

Prima. Ik heb een speelpauze van een dik jaar achter de rug. Daarnet even een advertentietje gezet, eens zien of ik goeie lui kan vinden. Blijft toch lastig, goeie lui vinden.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 25-10-2012 16:57 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 25 oktober 2012 16:51 schreef rotor het volgende:
Blijft toch lastig, goeie lui vinden.


Vooral als die goede drummers in Finland wonen.


lampje


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 25-10-2012 17:31 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 25 oktober 2012 16:51 schreef rotor het volgende:
Prima. Ik heb een speelpauze van een dik jaar achter de rug. Daarnet even een advertentietje gezet, eens zien of ik goeie lui kan vinden. Blijft toch lastig, goeie lui vinden.


Het spijt me, maar ik las; 'Blijft lastig, een goede lul vinden'.



Ja hoor...


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 25-10-2012 18:32 by Lampje Profiel van Lampje



Vooral aangezien hij voormalig Scrotum-drummer is !


lampje


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 25-10-2012 18:55 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 25 oktober 2012 11:27 schreef powertieke het volgende:
Op z'n bekkens!


Subtiel kamerolifantje


rotor
Usericon van rotor
Posted 26-10-2012 11:33 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 25 oktober 2012 17:31 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Het spijt me, maar ik las; 'Blijft lastig, een goede lul vinden'.


Daar komt het in feite wel op neer hehe. Toch lastig dat je als drummer zo afhankelijk bent van gitaristen/zangers/liedjesschrijvers.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 26-10-2012 12:41 by Sjon Profiel van Sjon

Ben ook al tijden op zoek naar een gitarist, blijft moeilijk.

En een bonusplaatje.



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-10-2012 0:01 by Lampje Profiel van Lampje

Waar is dan de bassdrum gevuld met friet en frikandellen ?

JR : Ik had nog niet gereageerd op je post.
quote:
Op 25 oktober 2012 13:37 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Drumspullen te koop ook? Doe ff linkje anders. Wie weet zie ik er nog wat leuks tussen.

Momenteel niets meer op MP/ebay staan dat drumgerelateerd is. Alleen studio apparatuur en recorder- en mixer componenten.

quote:

Ik begrijp dat het niet uit de lucht komt vallen, ik werk ook hard voor mijn centen, bruv. :-)

Ik bedoelde niet dat te zeggen dat ik het verdiend heb, maar meer dat het toevallig zo gelopen is, en dat ik het ook niet verwacht had. En vooral dat ik er enorm blij mee ben (met name de electronische kit, zo'n ding thuis op je zolder is echt te gek !)

quote:
Ik kan ook niet wachten om weer op mijn eigen vertrouwde kitje te slaan (Yamaha Power V special - UK built). Nu telkens op zo'n oefenruimte-ding. Niet optimaal. Maar het maakt wel kabaal.

Yamaha Power V.... lang geleden wel met regelmaat gespeeld op zo een. Errug vet geluid !



lampje


BVT
Usericon van BVT
Posted 28-10-2012 11:07 by BVT Profiel van BVThttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 26 oktober 2012 12:41 schreef Sjon het volgende:
Ben ook al tijden op zoek naar een gitarist, blijft moeilijk.

En een bonusplaatje.




Heb je Gijs al gevraagd?



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen