IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VII: "Tribale uitingsvormen met een metalen randje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 09-12-2010 20:31 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Naar aanleiding van een filmpje wat ik van mezelf gemaakt had eens op wat dingen gaan letten tijdens het spelen, vooral hoe ik mn stokken houd en hoe ik sla.

Nu let ik er echt op dat ik alleen nog maar vanuit mn pols sla, op dat filmpje werd erg duidelijk dat ik mn stokken veel en veel te veel bewoog. Was eerst heel even wennen, maar toen ik hem doorhad scheelde het meteen een hele boel, vooral qua gevoel in mn armen.

En mn snare klonk op die manier ook een heel stuk positiever, hehe


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 09-12-2010 22:10 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Godvertietjes, net nieuwe vellen op mijn kit gelegd.. Verschil van dag en nacht! Speelde na een jaar nog met de fabrieksvellen, werd wel eens tijd..

Nu 10,12,14 en 16" toms voorzien van Evans EC2 vellen, kick van 22" Emad2 vel en snare van 14" Evans Powercenter Reverse Dot.

Damn, ding knalt ineens, echt bizar! Snare als een machinegeweer, kick als een kanon in een onweersbui, geniaal! Ook de toms klinken stukken voller

Next stop: Een rack.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 09-12-2010 23:08 by Hexegot Profiel van Hexegot

Negenjarige opdondertje speelt Virgil Donati na.



Liedje is trouwens "Native Metal" van het On The Virg-album 'Serious Young Insects'.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 10-12-2010 2:06 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 9 december 2010 20:31 schreef Sjaakie het volgende:
Naar aanleiding van een filmpje wat ik van mezelf gemaakt had eens op wat dingen gaan letten tijdens het spelen, vooral hoe ik mn stokken houd en hoe ik sla.



Welk filmpje?

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 10-12-2010 2:06]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


rotor
Usericon van rotor
Posted 10-12-2010 12:30 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 9 december 2010 22:10 schreef Ethereal het volgende:
Next stop: Een rack.
Waarom?


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 10-12-2010 13:05 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 10 december 2010 12:30 schreef rotor het volgende:
Waarom?


Hij wil van A naar D.



rotor
Usericon van rotor
Posted 10-12-2010 13:12 by rotor Profiel van rotor

Ze zijn loodzwaar en m.i. pas handig en tijdsbesparend als je iets van 5 toms en 10 bekkens hebt.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 10-12-2010 13:30 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 9 december 2010 22:10 schreef Ethereal het volgende:
Godvertietjes, net nieuwe vellen op mijn kit gelegd.. Verschil van dag en nacht! Speelde na een jaar nog met de fabrieksvellen, werd wel eens tijd..

Nu 10,12,14 en 16" toms voorzien van Evans EC2 vellen, kick van 22" Emad2 vel en snare van 14" Evans Powercenter Reverse Dot.

Damn, ding knalt ineens, echt bizar! Snare als een machinegeweer, kick als een kanon in een onweersbui, geniaal! Ook de toms klinken stukken voller

Next stop: Een rack.


Wat voor kit heb je?

Ik heb zelf een eenvoudige 5-piece van Yamaha; de Power V Special (built in England by Premier). Heerlijke ketels, ferme rock/ metal bak.

Cymbals waren altijd Paiste Sound Formula, maar denk dat ik nu over zal gaan naar Zildjian Avedis serie of K serie. Want als het goed is het ik na jaaaaaaren van niet meer rocken nu een bandje met een oude bandmaat van me. Heb er vies veel zin in, maar ben zo stroef als een etterbak, vrees ik.


Ja hoor...


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 10-12-2010 13:39 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 10 december 2010 13:12 schreef rotor het volgende:
Ze zijn loodzwaar en m.i. pas handig en tijdsbesparend als je iets van 5 toms en 10 bekkens hebt.

Hangt ervanaf wat voor rack.
Ik heb zo'n pearl rack, en ideaal, niet loodzwaar, en je kunt in een keer je toms en bekkens goed hangen, en ook veel sneller met op en afbouwen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-12-2010 13:51 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 10 december 2010 13:12 schreef rotor het volgende:
Ze zijn loodzwaar en m.i. pas handig en tijdsbesparend als je iets van 5 toms en 10 bekkens hebt.


Ik had ook een rack, vond het redelijk onmisbaar toen ik nog op 2 bassdrums speelde om een fijne setup te maken.

Ik liet altijd al mijn hardware eraan zitten. Ding was daarom loodzwaar maar alles stond wel binnen 5 minuten.

En, nee, ik speelde niet op 4564 toms en 2342 bekkens. 2 racktoms en.. Eh.. Ok.. 8 bekkens, haha

Maar toen ik weer terugging naar een setup met 1 bass en 1 tom heb ik het rack gelijk weggedaan.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-12-2010 13:55 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 7 oktober 2010 18:35 schreef Sargatanas het volgende:


Chris Dave

Die comment daaronder ook, haha.

0.55-1.11 are quintuplets grouped in 3's & 2's; 1.35-1.43 are septuplets grouped in 5's; 2.05-2.30 the time implied is based off 5:2 polyrhythm, so the 5:2 is the new tempo with swung time; 3.03-3.19 are septuplets; 3.25-3.49 the time is based from 5:2 polyrhythm; 3.49-4.04 is a groove based on 7:4 polyrhythm, the 7:4 is grouped in 8; 4.04-4.11 is a grooved based on 9:5 polyrhythm! which is grouped 8; 4.25-6.25 is time based on 5:2; 7.33-8.01 is again based on 5:2


Wat moet dat in jezusnaam voorstellen man, dat heeft toch niets meer met "muziek" te maken?


Argh
Usericon van Argh
Posted 10-12-2010 13:59 by Argh Profiel van Argh

Mathjazz? Ik vind 't wel gaaf


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-12-2010 14:22 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 10 december 2010 13:59 schreef Argh het volgende:
Mathjazz? Ik vind 't wel gaaf


Wiskundig gezien zal er vast wel enige polyritmische/ polymetrische samenhang te vinden kunnen zijn maar komop, dat klinkt toch alsof er 3 mensen volkomen random door elkaar heen staan te spelen?

Ik ben een enorm liefhebber van mathcore maar dit.. Nou.. Misschien is dat dan een brug te ver voor me!


Argh
Usericon van Argh
Posted 10-12-2010 14:34 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 10 december 2010 14:22 schreef Snaack het volgende:
Wiskundig gezien zal er vast wel enige polyritmische/ polymetrische samenhang te vinden kunnen zijn maar komop, dat klinkt toch alsof er 3 mensen volkomen random door elkaar heen staan te spelen?

Ik ben een enorm liefhebber van mathcore maar dit.. Nou.. Misschien is dat dan een brug te ver voor me!


Hehe, ik snap het ook wel.. zodra je het ritme van de bas volgt klinkt het als 1 groot soepzootje... check deze eens, hier zit veel meer lijn in, knappe prestatie van een aantal zeer knappe muzikanten als je het mij vraagt... de bassist rocked 'm hier ook hard




Squarepusher achtige taferelen hehe


[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 10-12-2010 14:38]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 10-12-2010 17:08 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 10 december 2010 13:30 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Wat voor kit heb je?



Tama Superstar Hyperdrive..

En tsjah, ik krijg met stands gewoon geen fijne setup, plus dat het een aardig oerwoud begint te worden.. Met een rack kan ik mijn toms dichter bij mijn snare krijgen en sneller op en afbouwen! Althans, dat hoop ik


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


rotor
Usericon van rotor
Posted 11-12-2010 9:41 by rotor Profiel van rotor

Als je je toms niet dicht genoeg bij je snare kunt krijgen is er duidelijk wat anders aan de hand...

Ik gok dat je eerst op een electronisch drumstel hebt gespeeld en dat je gewoon moet wennen aan de grootte van toms oid? Sowieso iets waar je maar beter aan kunt wennen want op normale gigs staat bijna altijd een set zonder rack en dan ook nog met diepere toms dan de jouwe.

Over die tijdswinst: enige idee hoeveel tijd het kost om je drumstel te verslepen, uit te pakken en neer te zetten en hoeveel tijd hiervan ben je bezig bent met het uitklappen van je stands?

Je moet het zelf weten hoor.
Ik zweer bij straight stands.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 11-12-2010 9:54 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 11 december 2010 9:41 schreef rotor het volgende:
Als je je toms niet dicht genoeg bij je snare kunt krijgen is er duidelijk wat anders aan de hand...

Ik gok dat je eerst op een electronisch drumstel hebt gespeeld en dat je gewoon moet wennen aan de grootte van toms oid? Sowieso iets waar je maar beter aan kunt wennen want op normale gigs staat bijna altijd een set zonder rack en dan ook nog met diepere toms dan de jouwe.

Over die tijdswinst: enige idee hoeveel tijd het kost om je drumstel te verslepen, uit te pakken en neer te zetten en hoeveel tijd hiervan ben je bezig bent met het uitklappen van je stands?

Je moet het zelf weten hoor.
Ik zweer bij straight stands.


Hehe, dit is mijn 3e akoestische kit
Nee, ik heb nu een vrijstaande kick, en de toms hangend aan standaards. Bij het neerzetten zit de kick dus eigenlijk altijd "in de weg" bij de stands! 1 oplossing zou zijn één standaard waar ze allebei fatsoenlijk aan kunnen hangen, maar die dingen zijn belachelijk overprijsd.. Plus dat 3 van minj stands zeer hoognodig aan vervanging toe zijn.. En toen kwam ik toevallig dat rack tegen voor een fijn prijsje (Pearl, vierkante buizen, voor en zijkant, 4 klemmen, 100 euro).. Is voor dat geld het proberen nog eens waard


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


rotor
Usericon van rotor
Posted 11-12-2010 10:37 by rotor Profiel van rotor

Ah, OK, je moet het maar even proberen dan. Is het een zwart zgn. Porcaro rack of een Icon rack?


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 11-12-2010 14:02 by Sjon Profiel van Sjon

Ik heb op 3 stands, 2 toms, 2 crash, 2 splash, 2 china's en een remote hihat. Heb je echt geen rack voor nodig maar 10.000 van deze



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 11-12-2010 16:47 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Hehe, jij snapt het!

Gister mijn nieuwe Pearl Vision binnen gekregen. Is de Jet Black met birch shells, 7 delig. Heb ook een flinke set istanbulletjes erbij gehaald; 2 crashes, 1 splash, china, ride en hihat + een dubbel bas pedaal. (Altijd handig als je metal speelt)

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 12-12-2010 15:04]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 11-12-2010 20:26 by Lampje Profiel van Lampje

De meeste drumracks zijn klote. Ik heb zelf echter een Jeff Porcaro rack, en ik zou deze niet willen inruilen tegen een andere. Ik klap dat ding zo in elkaar, en ik heb er ook geen last van dat onderdelen verschuiven of onderuit zakken.

Met losse statieven heb ik eigenlijk meestal geen probleem, behalve bij de bassdrums. Ook mijn ride bekken moet ik op een boomstand zetten. En daarna maar weer vaak heen weer schuiven totdat het goed staat.... Nee, doe mij maar een drumrack. Ondanks dat die dingen eigenlijk best lelijk zijn.

By the way, ik heb onlangs een 2-tal manfrotto magic arms aangeschaft. Dat zijn wel toffe dingen. Ze dragen zelfs mijn ride goedm, alleen is het wat lastig om zo'n zwaar bekken met 1 beweging op de goed plek te hebben. Maar voor splashes en middenmaat crashes uitstekend. 1x scharnierpunt, 2x kogelgewrichten, en met één hendel alles los, en vast !

http://harrysproshop.com/Tripods/Manfrotto_Articulating_Arms/143RC.jpg

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 11-12-2010 20:28]


lampje


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 11-12-2010 20:35 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 11 december 2010 16:47 schreef ColdheartMinor het volgende:
Hehe, jij snapt het!

Gister mijn nieuwe Pearl Vision binnen gekregen. Is de Concord Fade met birch shells


Ah, dezelfde kit als ik heb heb je ook de zwarte rims?

Hoe vind je m klinken? Zelfs met de fabrieksvellen erop vind ik m persoonlijk te gek.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-12-2010 20:43 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Ik heb zelf een Roland TD-9KX, door geluidsoverlast hier thuis. Een elektrisch drumstel dus. Ik ben er zelf tevreden mee, zijn er nog meer mensen hier met een elektrisch drumstel?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 12-12-2010 15:01 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

quote:
Op 11 december 2010 20:35 schreef Sjaakie het volgende:
Ah, dezelfde kit als ik heb heb je ook de zwarte rims?

Hoe vind je m klinken? Zelfs met de fabrieksvellen erop vind ik m persoonlijk te gek.


Ja hij is echt geweldig. Moet alleen de toms en de bass nog wat fine tunen maar de snare klinkt echt heerlijk en is makkelijk te stemmen. En hij ziet er ook gewoon prachtig uit. Denk toch wel dat ik voor andere vellen ga, had bij drumworld wat snares en toms uitgeprobeerd met oa een Evans Genera Dry en een Emad2 op de bass, die klonk echt lekker. Maar voor nu klinken die fabrieksdingen wel okay. Foto!





Edit: Moet nog een floor bijkomen, die is in den bestelling.

Trouwens, wou nog even weten wat men hier zoal voor het dempen van de bass gebruikt. Ik zelf heb er twee dekentjes in liggen, maar heb nog niet helemaal de sound die ik wil. (Moet nog wat hoger enzo) Ik zoek echt zoen lekker harde scherpe taktaktaktak sound, weetjewel? Iemand daar nog tips rond om?

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 12-12-2010 15:03]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-12-2010 18:30 by Snaack Profiel van Snaack

Een ander vel (ik vind een Evans EQ3 erg fijn, klinkt "vet" en droog), een falam pad erop plakken voor de tik, en je bass volproppen met een oud kussen/ deken whatsoever..

Edit: klopper maakt ook verschil natuurlijk. Ik gebruik 1 van de plastic kanten van een Pearl quad klopper op mijn IC.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 12-12-2010 18:48]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen