IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VII: "Tribale uitingsvormen met een metalen randje"] Vorige pagina | Volgende pagina
ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 23-12-2010 12:23 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Justement, danke! :D


rotor
Usericon van rotor
Posted 23-12-2010 15:25 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 23 december 2010 9:25 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Klinkt lekker. Fijne clicktrack op je mijter? Lekkere ritmes, lekkere breaks, niet teveel van het gekke, recht zo die gaat. I like it.

Thx. Click ja, en live gitaar. Die werd tegelijkertijd opgenomen, maar de versterker stond in een andere kamer.

quote:
Ik vind alleen de cymbals een klein beetje goedkoop en 'klein' klinken. Ik weet niet wat de stijl van je band is (hell, ik weet niet eens hoe je band heet), maar met deze stijl drummen zou ik lekker dikke cymbals nemen.

De bekkens komen hier mss niet zo lekker uit de verf maar ik ben er erg tevreden mee, soundengineers idem. Zoals gezegd is dit nog niet echt gemixt oid en ik kan me hier nergens achter/in de muziek verschuilen. Dubbele dikke bekkenaanslagen en crashgeweld vind ik te metalcore; ik houdt het liever retro. Ook geen dubbele bass, overdubs en digitale correcties.
Maar goed, ieder 'n ding. 


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 23-12-2010 15:55 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 23 december 2010 15:25 schreef rotor het volgende:
Thx. Click ja, en live gitaar. Die werd tegelijkertijd opgenomen, maar de versterker stond in een andere kamer.


De bekkens komen hier mss niet zo lekker uit de verf maar ik ben er erg tevreden mee, soundengineers idem. Zoals gezegd is dit nog niet echt gemixt oid en ik kan me hier nergens achter/in de muziek verschuilen. Dubbele dikke bekkenaanslagen en crashgeweld vind ik te metalcore; ik houdt het liever retro. Ook geen dubbele bass, overdubs en digitale correcties.
Maar goed, ieder 'n ding. 


Nice. Wat voor cymbals zijn het?
Ik ben aan het overwegen om van die oude Zildjian beukers te kopen. Weet je wel, die oude Avedis serie. Als ik me goed herinner is dat allemaal behoorlijk lomp.

Heb je een band? Linkje?


Ja hoor...


rotor
Usericon van rotor
Posted 23-12-2010 16:51 by rotor Profiel van rotor

www.myspace.com/slugstain Die nummers hebben we eerder dit jaar opgenomen, 2 maand na oprichting. Eveneens DIY, one take, no overdubs.

Amedia Vigor Rock 18" en 19" crashes. Zelfde crashes als Freudstein (Ed Warby), alleen heb ik een maatje groter. Geen dunne zachtzinnige bekkens hoor, verkijk je er niet op!
Voorheen had ik alleen Paiste Signature maar dat vind ik nu te netjes, clean, saai.
Zildjian Avedis ken ik eerlijk gezegde niet zo goed, maar vintage (nieuwe ook) Paiste 2002 klinkt te gek in rock, vooral de grotere maten. Amedia Vigor rock heeft er wel wat van maar klinkt viezer.

Ik speel in de studio sowieso vrij subtiel op m'n bekkens en relatief hard op de toms --> minder cymb. bleed --> minder compressie nodig, vettere drumsound en bekkens heb toch hun eigen plek in bovenop de mix. http://www.youtube.com/watch?v=DcHKOC64KnE



rotor
Usericon van rotor
Posted 23-12-2010 17:15 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 23 december 2010 11:52 schreef ColdheartMinor het volgende:
Iemand tips?

Ja, opnemen op een akoestisch set. Electrisch is leuk om te oefenen maar klinkt bagger en op een akoestische set hoor je alle slordigheden, zelfs als je gewoon met een cameramic opneemt, en vooral als je de muziek weglaat.

Ik heb vorige week op een Pearl Vision gespeeld en die klonk zelfs met Protone vellen prima.
quote:
Op 23 december 2010 11:52 schreef ColdheartMinor het volgende: Alleen bij stukjes zoals die op 2:10 had ik af en toe het gevoel dat het niet helemaal lekker liep, kan ook aan mij liggen hoor. Voor de rest lekker strak namelijk.

Thx, bij 2:10 loopt het wel lekker vind ik, bij 2:49 haper ik even maar dat ligt uiteraard aan de gitarist.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 23-12-2010 20:46 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Vraagje: als je een scheur in de rand van een bekken heb, hoe scheur je de rand er dan in de volle rondte af? Met een nijptang o.i.d.?

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 23-12-2010 20:46]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 23-12-2010 20:47 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Ja die protone vellen klinken niet slecht. Vandaag mijn eerste repetitie gehad met m'n nieuwe kit, jeeeezus zeg, die bass... Ik ben niet vaak trots op mezelf maar jezus wat heb ik uit dat ding een goeie sound weten te krijgen zeg. Alleen de stemming van de toms ben ik nog niet zo tevreden over. Verder die Istanbul bekkens die ik heb klinken ook prachtig, kan niet wachten om met deze kit live te gaan spelen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-12-2010 21:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 december 2010 20:46 schreef Alterprince het volgende:
Vraagje: als je een scheur in de rand van een bekken heb, hoe scheur je de rand er dan in de volle rondte af? Met een nijptang o.i.d.?
Ik boorde dan altijd een gaatje aan het eind van de scheur om verder scheuren te voorkomen. Daarna sleep ik rondom de rest van het bekken af, zodat die verkleind werd. Kon je dan nog als kleiner bekken gebruiken, je krijgt dan wel een heel andere klank.
Bij het boren wel de boor geregeld koelen met water, anders wordt de boel heet. En voor het slijpen gewoon de tol vastzetten, aanzetten en heel voorzichtig de bekken ronddraaien tegen de schijf aan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


rotor
Usericon van rotor
Posted 23-12-2010 21:55 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 23 december 2010 20:46 schreef Alterprince het volgende:
Vraagje: als je een scheur in de rand van een bekken heb, hoe scheur je de rand er dan in de volle rondte af? Met een nijptang o.i.d.?

Dat moet worden afgedraaid op een metaaldraaibank. Gaatje boren, slijptol etc. is allemaal leuk en aardig maar dan scheurt je bekken helaas in no-time verder.
Ik laat binnenkort ook iets van 4 oude bekkens afdraaien door een metaalbewerker. Dikke kans dat er niks overblijft van de klank, maar altijd leuk om te proberen. Als het niks wordt kun je er een o-zone crash van (laten) maken, die klinken nml. al gauw cool!


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 24-12-2010 13:37 by Sjon Profiel van Sjon

Kapotte bekkens doe ik al niks meer mee, ze scheuren toch wel door.


rotor
Usericon van rotor
Posted 24-12-2010 15:58 by rotor Profiel van rotor

Ik heb er een door wijlen Johan van der Sijpe, de Belgische bekkensmid, laten afdraaien. Dat ding houdt het alweer jaren vol, no problemo. Cool ding met van die gaten, hangt in het clipje links van m'n hi-hat.
Ik heb zelf ook regelmatig geklooid met oude bekkens maar dan scheuren ze geheid verder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-12-2010 17:58 by Snaack Profiel van Snaack

Zelfde ervaringen met gescheurde bekkens helaas.

Heb een keer een peperdure Paiste Line crash door een kennis die al 40 jaar speciale metaalbewerking doet met zilver laten solderen. Al tijdens het proces vervormde het bekken door de hitte, en hij klonk voor geen meter meer omdat de spanning eruit was die de toonhoogte bepaalde. Na er 3 keer op gespeeld te hebben scheurde hij alsnog verder.

Ik accepteer maar dat ik met mijn speelstijl vooral dunne crashes binnen 3 jaar kapot mep. En ik heb ook tig goedkope Chinezen naar god geslagen, Wuhan's. Jammer trouwens dat die heel slecht verkrijgbaar zijn tegenwoordig. Vond dat merk altijd het lekkerst klinken, zo ontzettend smerig en droog.

Ik heb mijn speelstijl wel aangepast nadat ik zeg 5 Paiste Line's van 300E per stuk kapot had gemept. Ik sloeg altijd vrij recht op mijn bekkens en tegenwoordig veeg ik er over heen. Ze gaan dan wel iets minder "open" maar blijven wel (langer) heel.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-12-2010 17:58]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-12-2010 18:05 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Met jouw krachttraining zou ik maar eens gaan denken aan een lucratieve endorsement deal


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 24-12-2010 18:09 by Sjon Profiel van Sjon

Gewoon beetje prijsbewust slaan, ik heb ondertussen al iets van 1,5 jaar niks meer kapot geslagen. Mijn 18" crash heb ik ondertussen al 2,5 jaar


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-12-2010 18:41 by Snaack Profiel van Snaack

Mja aan de andere kant, 3 jaar doen met een bekken van 300E is nog geen 10E per maand hehe. Dat vind ik wel acceptabel


Judas Spritz
Usericon van Judas Spritz
Posted 24-12-2010 18:46 by Judas Spritz Profiel van Judas Spritz

quote:
Op 24 december 2010 13:37 schreef Sjon het volgende:
Kapotte bekkens doe ik al niks meer mee, ze scheuren toch wel door.


Precies!



rotor
Usericon van rotor
Posted 24-12-2010 19:25 by rotor Profiel van rotor

Kan best, je moet ze alleen wel professioneel laten afdraaien. Zoals ik eerder al schreef speelt de drummer van Neurosis speelt alleen maar op afgedraaide bekkens.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 25-12-2010 13:15 by Sjon Profiel van Sjon

China's tot over de knik afdraaien?


rotor
Usericon van rotor
Posted 25-12-2010 13:27 by rotor Profiel van rotor

Helaas is Johan dood, die hamerde er zo een crash van of wat anders. De mijne is ook nog es dunner gedraaid en bijgehamerd. Ik speel er inmiddels bijna 4 jaar op.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 25-12-2010 13:27 by Sjon Profiel van Sjon

Ja, vet ding.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-12-2010 20:02 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Zo, ook maar eens een bekken-upgrade gedaan. Setje Paiste Alpha's gekocht:
14" Metal Edge Hihats
20" Metal Ride
17" Metal Crash
18" Rock Crash

Klinken fantastisch!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 27-12-2010 13:12 by Sjon Profiel van Sjon



Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 27-12-2010 13:29 by Svartekunst Profiel van Svartekunst

quote:
Op 27 december 2010 13:12 schreef Sjon het volgende:
http://www.sabianholychina.com/




Geniaal filmpje. De china klinkt trouwens echt heel goed.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 27-12-2010 13:45 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 27 december 2010 13:12 schreef Sjon het volgende:
http://www.sabianholychina.com/




Ronduit geniaal! Leuk om te zien in dat tweede filmpje dat iedereen eigenlijk gewoon om geld vraagt. Lekker alternatief, Venice Beach.


Ja hoor...


rotor
Usericon van rotor
Posted 27-12-2010 23:24 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 26 december 2010 20:02 schreef Ethereal het volgende:
Zo, ook maar eens een bekken-upgrade gedaan. Setje Paiste Alpha's gekocht:
14" Metal Edge Hihats
20" Metal Ride
17" Metal Crash
18" Rock Crash

Klinken fantastisch!

Foto?!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen