IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Zappa Vorige pagina | Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 17-08-2004 0:44 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

aan die eerste plaat heb ik mijn naam te danken.....iig denken buitenlanders dat....ik weet nu niet echt of mijn ouders uberhaupt van hem hadden gehoord in de jaren zeventig...FREAK....OUT!

whoooo are the brain police......


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-11-2005 19:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik wil het werk van zappa eens uitsjekken, welke cd van zappa is het best om mee te beginnen?

ed: had ik al eens gevraagd zie ik nu net, met dank aan mutilator

maar ik wil het materiaal wel eens horen waar steve vai opspeelt(slagggitaar toch, als we het over verspillen van talent hebben,is net zoiets als cruyff als ballenj ongen)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 21-11-2005 19:20]


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 21-11-2005 22:09 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Joe's Garage? (om mee te beginnen, maar zonder Vai)

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 21-11-2005 22:10]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 23-11-2005 11:08 by krisiunizer Wijzig reactieProfiel van krisiunizerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Ik heb 64 CD's van Zappa.

Makkelijke instappers: You Are What You Is, The Best Band You Never Heard, Zoot Allures, Tinseltown Rebellion, Does Humor Belong In Music, Baby Snakes, You Can't Do That On Stage Anymore 2 of 5.



innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 25-11-2005 23:09 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Them Or Us, met Vai en een geniale Dweezil solo is een redelijk makkelijke instapper met wat rockender werk. Ik vind het echter absoluut niet zijn beste of zo, ik vind hem eerder wat vlak en wisselvallig, maar goed. Zoot Allures vind ikzelf ook wel geschikt, al vind Barabas die plaat weer niets aan, al zegt dat verder ook niet veel.

Persoonlijke favoriet is You Are What You Is, ook een redelijk makkelijk te volgen plaat. Met Dumb All Over, een van de meest godslasterlijke songs ooit.


venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 03-03-2006 13:53 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

Nog mensen die na Zappa Plays Zappa gaan in HMH?


Maandag 15 mei geven Ahmet en Dweezil Zappa in het kader van hun Tour de Frank een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Tijdens “the First Duly Authorized & Certified Frank Zappa Respective! And Perspective!” brengen de broers een selectie uit het uitgebreide oeuvre van hun vader. Deze toernee is de eerste officieel door de Zappa Estate goedgekeurde uitvoering van Frank Zappa muziek sinds het overlijden van Zappa in 1993.

Tijdens “the First Duly Authorized & Certified Frank Zappa Respective! And Perspective!” brengen de broers Ahmet en Dweezil een selectie uit het uitgebreide oeuvre van hun vader. Net als bij de concerten van Frank Zappa zullen geen twee concerten van de tour gelijk zijn omdat de set list en special guests van avond tot avond verschillen.
De eerste namen van de “Accomplished Special Guests & Other People” van de Zappa Plays Zappa toernee zijn bekend. Niemand minder dan voormalig Zappa bandleden Napoleon Murphy Brock (zang), Terry Bozzio (drums) en Steve Vai (gitaar) zullen Ahmet en Dweezil Zappa tijdens het concert in Heineken Music Hall muzikaal bij staan.

Frank Zappa (1940-1993) kan zonder twijfel gerekend worden tot de belangrijkste componisten van de tweede helft van de twintigste eeuw. De markante componist/gitarist/satiricus combineerde met zijn Mothers of Invention rock met jazz en schreef daarnaast modern klassieke / avantgarde composities. Zappa verlegde daarmee de grenzen tussen pop, jazz en klassiek. Naast zijn briljante composities, staat Zappa ook bekend om zijn even hilarische als maatschappijkritische teksten.

Voor het concert Zappa Plays Zappa zijn een beperkt aantal vip kaarten beschikbaar. Met deze vip kaart kun je de sound check bijwonen, heb je een meet and greet met de band en zie je het concert vanaf een logeplaats met gratis drank en hapjes.
De speciale VIP kaarten kosten € 135 (excl. servicekosten). De aanvangstijd is 17.30 uur.



..


schildknaap
poncho surfen
Usericon van schildknaap
Posted 03-03-2006 14:04 by schildknaap Wijzig reactieProfiel van schildknaapQuote dit bericht

jha zeker.
Zappa heerscht


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 03-03-2006 15:30 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Ik heb tot nu toe nog maar 1 Zappa-cd, "Broadway the hard way" toffe live-plaat. ga zeker meer aanschaffen


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 09-03-2006 15:17 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Knettergek en geniaal tegelijk jammer dat-ie zo vroeg stierf aan prostaatkanker


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 13-05-2006 15:27 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 3 maart 2006 13:53 schreef venom rules het volgende:
Nog mensen die na Zappa Plays Zappa gaan in HMH?

...

Niemand minder dan voormalig Zappa bandleden Napoleon Murphy Brock (zang), Terry Bozzio (drums) en Steve Vai (gitaar) zullen Ahmet en Dweezil Zappa tijdens het concert in Heineken Music Hall muzikaal bij staan.


Jazeker! Goed dat je erover begint, ik moet nog even een sms sturen naar mijn drumster en mijn gitaristes om ze jaloers te maken (Bozzio en Vai, heh heh heh!).


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-05-2006 16:02 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Present uiteraard d0000h


When your people matter, menstrual health matters


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 14-05-2006 16:08 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2006 13:53 schreef venom rules het volgende:

Nog mensen die na Zappa Plays Zappa gaan in HMH?


Maandag 15 mei geven Ahmet en Dweezil Zappa in het kader van hun Tour de Frank een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Tijdens “the First Duly Authorized & Certified Frank Zappa Respective! And Perspective!” brengen de broers een selectie uit het uitgebreide oeuvre van hun vader. Deze toernee is de eerste officieel door de Zappa Estate goedgekeurde uitvoering van Frank Zappa muziek sinds het overlijden van Zappa in 1993.

Tijdens “the First Duly Authorized & Certified Frank Zappa Respective! And Perspective!” brengen de broers Ahmet en Dweezil een selectie uit het uitgebreide oeuvre van hun vader. Net als bij de concerten van Frank Zappa zullen geen twee concerten van de tour gelijk zijn omdat de set list en special guests van avond tot avond verschillen.
De eerste namen van de “Accomplished Special Guests & Other People” van de Zappa Plays Zappa toernee zijn bekend. Niemand minder dan voormalig Zappa bandleden Napoleon Murphy Brock (zang), Terry Bozzio (drums) en Steve Vai (gitaar) zullen Ahmet en Dweezil Zappa tijdens het concert in Heineken Music Hall muzikaal bij staan.

Frank Zappa (1940-1993) kan zonder twijfel gerekend worden tot de belangrijkste componisten van de tweede helft van de twintigste eeuw. De markante componist/gitarist/satiricus combineerde met zijn Mothers of Invention rock met jazz en schreef daarnaast modern klassieke / avantgarde composities. Zappa verlegde daarmee de grenzen tussen pop, jazz en klassiek. Naast zijn briljante composities, staat Zappa ook bekend om zijn even hilarische als maatschappijkritische teksten.

Voor het concert Zappa Plays Zappa zijn een beperkt aantal vip kaarten beschikbaar. Met deze vip kaart kun je de sound check bijwonen, heb je een meet and greet met de band en zie je het concert vanaf een logeplaats met gratis drank en hapjes.
De speciale VIP kaarten kosten € 135 (excl. servicekosten). De aanvangstijd is 17.30 uur.



Was het wel van plan, maar ik moet zelf al optreden. Helaas dus. Maar Bozzio ga ik sowieso al zien in de 013 met de Amsterdam Percussion Group. Ook zeer heersend.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 16-05-2006 0:36 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Wat een blij concert!


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Pauline
mrauwww!
Usericon van Pauline
Posted 16-05-2006 0:48 by Pauline Wijzig reactieProfiel van PaulineQuote dit berichthttp://www.prrrauline.tomaatnet.nl

Ik heb met Zappa een beetje hetzelfde als met Bowie. Sommige nummers vind ik helemaal , met andere nummers kan ik weer vrij weinig.
Nou moet ik bekennen dat ik niet extreem veel van Zappa ken.


"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-05-2006 0:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Er valt extreem veel van hem te kennen; ik ken zat freaks die alles van Zappa klasse vinden; ikzelf prefereeer het simpele werk van hem; maar hij ging muzikaal erg ver; heeft geloof ik ook zo'n 50 albums uitgebracht...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-05-2006 0:50]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Pauline
mrauwww!
Usericon van Pauline
Posted 16-05-2006 0:54 by Pauline Wijzig reactieProfiel van PaulineQuote dit berichthttp://www.prrrauline.tomaatnet.nl

quote:
Op 16 mei 2006 0:49 schreef Mutilator het volgende:
Er valt extreem veel van hem te kennen; ik ken zat freaks die alles van Zappa klasse vinden; ikzelf prefereeer het simpele werk van hem; maar hij ging muzikaal erg ver; heeft geloof ik ook zo'n 50 albums uitgebracht...


En dan ook nog eens niet de minste titels
(I promise not to come in your mouth; fuck yourself; why does it hurt when I pee, etc.)



"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 16-05-2006 1:02 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 0:48 schreef Pauline het volgende:

Ik heb met Zappa een beetje hetzelfde als met Bowie. Sommige nummers vind ik helemaal , met andere nummers kan ik weer vrij weinig.
Nou moet ik bekennen dat ik niet extreem veel van Zappa ken.

Ik herken dat wel; Zappa heeft IMHO een hoop briljante en griezelig virtuoze muziek geschreven, maar ook een stapel 'liedjes' waar ik totaal het vakmanschap niet van inzie. Sla er een verzamelaar als 'Strictly Commercial' maar op na; wie is er nou gebaat bij gedrochten (sorry, Zappa-fanaten!) als bijvoorbeeld "My Guitar Wants To Kill Your Mama", "Trouble Every Day", "Tell Me You Love Me" of - brrr - "Muffin Man"? Albums als 'Zappa In New York' en 'Zoot Allures' vind ik echter geweldig (mede omdat Terry Bozzio daarop speelt; ik ben een beetje partijdig ).

Aan iedereen die vanavond naar de HMH is geweest: hoe was het concert? Achteraf had ik Bozzio en Vai wel die oude Zappa-dingen willen horen en zien spelen, maar desondanks heb ik niet echt het idee dat ik iets gemist heb. Of wel?


[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 16-05-2006 1:04]


venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 16-05-2006 16:06 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

Was erg vet gister. Ook al kende ik lang niet alle nummers, ik heb me geen seconde verveeld! De band speelde alles echt super strak. Het was ook erg vet om Steve Vai een keer live te zien.

Terry Bozzio vond ik wat tegen vallen, ook al speelde hij super strak en ramde hij als een bezetene op zijn drumstel vond ik die andere drummer beter. Maar misschien komt dat wel omdat ik geen drummer ben en op de verkeerde dingen let...

Kortom een heerlijke avond Zappa!


..


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 16-05-2006 16:26 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 16 mei 2006 16:06 schreef venom rules het volgende:
Terry Bozzio vond ik wat tegen vallen, ook al speelde hij super strak en ramde hij als een bezetene op zijn drumstel vond ik die andere drummer beter.


Ja, dat vond ik ook.



“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 16-05-2006 23:12 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Heb 'n strijkkwartetje van leerlingen die Zappa willen spelen. Zeer welopgevoed! Nu nog alleen maar die partituren vinden... Weet iemand waar ik die zou kunnen vinden?


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 17-05-2006 7:55 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 16:06 schreef venom rules het volgende:

Was erg vet gister. Ook al kende ik lang niet alle nummers, ik heb me geen seconde verveeld! De band speelde alles echt super strak. Het was ook erg vet om Steve Vai een keer live te zien.

Terry Bozzio vond ik wat tegen vallen, ook al speelde hij super strak en ramde hij als een bezetene op zijn drumstel vond ik die andere drummer beter. Maar misschien komt dat wel omdat ik geen drummer ben en op de verkeerde dingen let...

Kortom een heerlijke avond Zappa!

[fanmodus] Hee! Don't fuck with Terry!! [/fanmodus]

Nou ja, Bozzio heeft een hele typische, moeilijk toegankelijke stijl en sound, dus ik kan me dat opzich ook wel voorstellen. Maarreh, wie was 'die andere drummer' eigenlijk? Mij niet weten...


venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 17-05-2006 12:32 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

Die andere drummer was een of andere Joe. De achternaam ben ik vergeten.


..


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-05-2006 12:41 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Wat hebben we nou geleerd? geen CD's naar Dweezle's hoofd gooien! Wat een mafkees



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-05-2006 2:09 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 mei 2006 12:41 schreef Azagthoth het volgende:
Wat hebben we nou geleerd? geen CD's naar Dweezle's hoofd gooien! Wat een mafkees
"I want you to leave, yeah, you brought this on to yourself. Leave."


When your people matter, menstrual health matters


Slaine
Usericon van Slaine
Posted 20-08-2006 0:23 by Slaine Wijzig reactieProfiel van SlaineQuote dit bericht

Heb laatst nog een album gehoord wat uiteindelijk toch uitgebracht is. titel van album was zoiets als never released Maar was wel te pruimen zeg maar


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen