IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe spekt U de kas van het CJIB? [auto topic] Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-10-2010 19:15 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

@ Nimbus: Oei, wel lelijkerder dan de "normale" ja.

De Caddy was vrij geniaal, in 3 1/2 jaar dik 170.000 mee gereden, het enige wat motorisch er kapot aan was gegaan is de koppelingspomp.

Heel Europa mee door gecrost, veeeeeeeeeeeel ruimte!










quote:
Op 26 oktober 2010 18:42 schreef Valorian het volgende:
Wel weer in het zwart? En met geblindeerde achterramen? Anders wordt het wel een stuk lastiger om weer blondines het land in en uit te smokkelen


Aber naturlich, parelmoer zwart inclusief geblindeerde ramen! Geen schuifdeuren, maar dat is ook maar beter misschien (qua dronkent achterin zitten en op de snelweg pionnen van de weg plukken...).



[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 26-10-2010 19:19]


Boeiender


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 28-10-2010 21:51 by Dentz Profiel van Dentz

Caddy is geniaal.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-10-2010 22:08 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Nou Mathieu, hoe bevalt de nieuwe?


Je moeder.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-10-2010 22:56 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 28 oktober 2010 22:08 schreef karnivoor het volgende:
Nou Mathieu, hoe bevalt de nieuwe?


Erg goed. Een stukje vlotter dan de Caddy, net de zooi ingeruimd, dacht dat het qua opbergvakken een drama zou zijn, maar valt alleszins mee.

Het is best een mooie auto eigenlijk, in parelmoer zwart met chromen details. Het interieur is erg netjes afgewerkt.

De 8 speakers doen goed hun werk, en de radio is eigenlijk wel okay zo (zat eraan te denken om mijn eigen er in te bouwen, omdat daar wel USB aansluiting voorhanden is, maar ik kijk het even aan). Ook de cockpitdisplay is er makkelijk, ben er net achter hoe ik de tekst in het Engels krijg.

De 6 bak is even wennen, net als de kleinere spiegels. Verder zit ik te wachten op mijn tankpas, heb er nu ongeveer 450 km mee gereden, en kan nog zo'n 400 volgens de display.... Hij is wel een stuk zuiniger dan de Caddy als die getallen kloppen.

Ook het omgevings- en rijgeluid zijn minder, erg stil dus.

Oh, niet onbelangrijk, er is meer laadruimte dan ik dacht. 2 Gitaarcabinetten en de rest van de zooi zal niet lukken, maar redelijke backline en 5 man gaat lukken.

Al met al


Boeiender


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-10-2010 0:30 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Ah, toch positiever dan verwacht dus al met al.


Je moeder.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-11-2010 10:37 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Iemand ervaring met Parrot bluetooth carkits? Ik niet, heb er wel 1 nodig. Ervaringen, modellen e.d. gaarne posten.


Boeiender


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 09-11-2010 13:58 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 9 november 2010 10:37 schreef MR. N het volgende:
Iemand ervaring met Parrot bluetooth carkits? Ik niet, heb er wel 1 nodig. Ervaringen, modellen e.d. gaarne posten.


CK3100, klaar. Goedkoop, simpel, en waanzinnige geluidskwaliteit. Mijn vrouw heeft hem in haar bus zitten, en ik kan absoluut niet horen dat ze in de auto zit als ze belt, zéér helder. Geen fratsen, 5 telefoons aan te koppelen, ongeveer 90 euro geloof ik (ex inbouwen). Absolute aanrader!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-11-2010 16:41 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 november 2010 13:58 schreef Ethereal het volgende:
CK3100, klaar. Goedkoop, simpel, en waanzinnige geluidskwaliteit. Mijn vrouw heeft hem in haar bus zitten, en ik kan absoluut niet horen dat ze in de auto zit als ze belt, zéér helder. Geen fratsen, 5 telefoons aan te koppelen, ongeveer 90 euro geloof ik (ex inbouwen). Absolute aanrader!


Ah, zal er eens naar kijken, bedankt.


Boeiender


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-11-2010 18:31 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 13 oktober 2010 16:06 schreef WhiteRider het volgende:
Ik heb advies nodig...

Ik wil van m'n Saab af, ben 'm zat en heb het idee dat er binnen afzienbare tijd nog meer dingen naar de klote gaan. Ik heb wat rondgekeken en ben uitgekomen bij de volgende auto als vervanger:

Rover 75 2.5 LITRE V6

Automaat, ruim en ook een vrij snelle auto (wat ik wel prettig vind). Nu ben ik langsgegaan bij de dealer om inruil te bespreken, en ze boden 7000 voor de Saab. Deze Rover is inclusief uitgebreid pakket (evt. groot onderhoud, apk, 6 maanden garantie, etc. etc.) ook 7000. Ik heb die Saab voor 9 gekocht en er ook nog 2K onderhoud in zitten.

Nu speel ik met de gedachte om 'm in te ruilen voor die Rover en dan het te laten voor wat het is. Nu had ik er eigenlijk financieel op vooruit willen gaan (als in: hogere inruil dan de prijs van de nieuwe auto), maar dat gaat 'm dus niet worden. Wat ik kan doen:

- Auto zelf proberen te verkopen voor 9000 (met alle gezeur van dien, daarnaast is het niet eenvoudig een cabrio te slijten in de winter)
- Die Rover nemen, wat betekent dat ik er nu geen stuiver mee opschiet maar wél een auto heb waarvan ik overtuigd ben dat ie de komende 30.000 kilometer blijft rijden. Al was het alleen al omdat er garantie e.d. bij zit.

Tips/adviezen?


EDIT:
Km-stand van die Rover is 80K, Saab 170.

De wereld van de auto's is verdeeld in rijdende japanners en kapotte niet-japanners.

Conclusie: deze move helpt je van de ene ramp in de andere ramp.

tip/advies: koop een japanner.


Dear dirty delightful old drunken old days


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 09-11-2010 18:34 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Weblog van Autoweek.nl:

Weblog | Leuk én betrouwbaar. En ook nog…
Renault Clio RTE 1.4 - 1998
Leuk, maar potentiële onkostenpost

Toyota Starlet
Saai maar betrouwbaar
Waar zou jij mee thuiskomen als je met een budget van 2.500 a 3.000 euro voor een leuk, betrouwbaar autootje op pad werd gestuurd? Het is een vraag waar veel eerste-auto-kopers mee worstelen, zo heb ik de afgelopen tijd ervaren als autovraagbaak binnen m’n familie- en vriendenkring. Op zich is het antwoord heel simpel: koop een compacte Toyota of Nissan van een jaar of tien oud. Of een Mazda, Suzuki of Subaru.
Wrong answer. “Ja dááág, ik ga niet in zo’n saaie Japanner rijden!” Het dubbeltje en de eerste rang beginnen zich op te dringen. Want niet alleen moet-ie leuk en betrouwbaar zijn, de wonderauto moet liefst ook nog weinig hebben gelopen, praktisch zijn, lage vaste lasten hebben, goed rijden, wat luxe aan boord hebben, weinig verbruiken en de komende jaren probleemloos functioneren. O ja, en hij moet er natuurlijk wel een beetje lekker uitzien. En garantie zou ook wel prettig zijn. Of ik nog suggesties heb. Eh…
Als het op uiterlijk aankomt (en het komt vaak op uiterlijk aan) dan is een occasion van Europese makelij doorgaans smakelijker dan het Japanse alternatief. Begrijpelijk, maar kom dan niet na een half jaar bij me aan dat je de ene na de andere reparatie voor je kiezen hebt gekregen. Zo heeft een vriend van me net een Renault Clio uit 2000 gekocht. Leuke auto, ziet er netjes uit maar als je de betrouwbaarheidsstatistieken erbij pakt, zo ongeveer de meest onverstandige koop die hij had kunnen doen. Ik hoop voor hem dat zijn Clio het tegendeel bewijst maar waarom geen Starlet, 323, Swift of Micra? Wil je daar als gezonde begin-dertiger niet mee gezien worden? Van de vrienden die me om advies vroegen waren het opmerkelijk genoeg de vrouwen die zich zonder morren in een Starlet en een Micra lieten hijsen. Maar dat zal wel toeval zijn.
De strekking van dit verhaal: wat is nu de ultieme eerste auto? Welke kar voldoet aan alle bovengenoemde eisen? Zie ik iets over het hoofd of bestaat-ie gewoon niet en moet je hoe dan ook ergens op inleveren?

Michiel Willebrands © Autoweek dus.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 09-11-2010 18:34]


Je moeder.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 09-11-2010 18:34 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

Een Toyota dus....om de maand nieuwe onderdelen


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-11-2010 19:40 by XXL Profiel van XXL

Ik ga de kas van het CJIB ook weer spekken.

23 euro (4 kM na correctie)


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 09-11-2010 20:04 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 9 november 2010 10:37 schreef MR. N het volgende:
Iemand ervaring met Parrot bluetooth carkits? Ik niet, heb er wel 1 nodig. Ervaringen, modellen e.d. gaarne posten.


De CK3000 schijnt erg fijn te zijn....



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-11-2010 20:08 by Forever After Profiel van Forever After

PARROT MKi9200

Een paar collega's van me hebben die en zijn er zeer tevreden over.

Je autoradio kan dan ook de deur uit.


 


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 09-11-2010 20:10 by 6sic6 Profiel van 6sic6

quote:
Op 9 november 2010 19:40 schreef XXL het volgende:
Ik ga de kas van het CJIB ook weer spekken.

23 euro (4 kM na correctie)


Dat heb ik onlangs met €49 ook nog gedaan...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-11-2010 20:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

al 4 mnd clean


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-11-2010 20:14 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Mijn laatste was ook zoiets ja. Gelukkig maar één keer een 'echte' gehad van 140 euro ofzo. 77 binnen de bebouwde kom, of iets in die buurt.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 10-11-2010 5:39 by drdennuz Profiel van drdennuzhttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 9 november 2010 18:34 schreef karnivoor het volgende:
Weblog van Autoweek.nl:

waarom geen Starlet, 323, Swift of Micra


mee eens met mijn awesome rode 323 F uit 1991 net de 280.000 aangetikt.. en geen centje pijn... Vorig jaar moest er wel even een nieuwe middemdemper onder maar dat mag best na zoveel kilometers.. de bodem is nog hard en de auto heeft slechts een miniscuul roestplekje..

Tevens zuinig trouwens.. ik heb de 1.6 injectie motor en rij 1 op 16.

En hij heeft bassie en adriaan lampen.. wie wil dat nou niet.

[Dit bericht is gewijzigd door drdennuz op 10-11-2010 5:39]


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 10-11-2010 6:21 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 9 november 2010 20:11 schreef Jenje het volgende:
al 4 mnd clean


12 jaar clean!




Maar ik heb dan ook geen rijbewijs en boetes voor de fiets weten te ontlopen of nooit gekregen.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-11-2010 8:31 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 november 2010 18:31 schreef Schaffelaer het volgende:
De wereld van de auto's is verdeeld in rijdende japanners en kapotte niet-japanners.




Right.

NOT!


Boeiender


Belchinees
Usericon van Belchinees
Posted 10-11-2010 13:58 by Belchinees Profiel van Belchinees

[quote]Op 26 oktober 2010 19:15 schreef MR. N het volgende:
@ Nimbus: Oei, wel lelijkerder dan de "normale" ja.

De Caddy was vrij geniaal, in 3 1/2 jaar dik 170.000 mee gereden, het enige wat motorisch er kapot aan was gegaan is de koppelingspomp.

Heel Europa mee door gecrost, veeeeeeeeeeeel ruimte!


[quote]

vaarwel, trouwe vriend!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 10-11-2010 20:37 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 10 november 2010 8:31 schreef MR. N het volgende:
Right.

NOT!

In staat van irrationele ontkenning tegen alle statistieken in? Dat moét een volkswagen-rijder zijn!


Dear dirty delightful old drunken old days


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 10-11-2010 20:56 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

Ook Japanners kunnen en gaan stuk en de zo vaak geprezen betrouwbaarheid daar zullen we het sinds de tig terugroepacties van o.a. Toyota & Mazda maar even niet over hebben. Voor de rest heb ik niets tegen Japanners, goede keuze.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-11-2010 21:30 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 10 november 2010 20:37 schreef Schaffelaer het volgende:
In staat van irrationele ontkenning tegen alle statistieken in? Dat moét een volkswagen-rijder zijn!


Komt toch neer op persoonlijke ervaringen, die zijn toch meer leidinggevend dan statistieken over het algemeen.

Heb dus persoonlijk erg goede ervaringen met VW, al heel wat jaren, terwijl ik met Renault bijvoorbeeld slechte ervaringen had. Ik zal dus niet snel een Renault, of zelfs een Franse auto bestellen als ik de keuze heb.

Verder zijn onkosten qua mankementen voor mij totaal geen issue, daar heb ik het natuurlijk wel makkelijk mee.



Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 10-11-2010 22:44 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 10 november 2010 20:56 schreef Spirit In Black het volgende:
Ook Japanners kunnen en gaan stuk en de zo vaak geprezen betrouwbaarheid daar zullen we het sinds de tig terugroepacties van o.a. Toyota & Mazda maar even niet over hebben. Voor de rest heb ik niets tegen Japanners, goede keuze.


En die van o.a. Ford en BMW niet vergeten natuurlijk.


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen