IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Blood Red Throne Vorige pagina | Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 08-04-2005 20:23 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 8 april 2005 20:18 schreef Kramy het volgende:
Diverser? Steeds dezelfde soort slome stukjes als je het mij vraagt, en meer herhaling en minder riffs in de nummers dan op Affiliated. Technischer mischien wel ja, maar dat vind ik juist geen plus punt. Sneller? Waar haal je dat vandaan dan? Het snelste nummer is volgens mij dat mephitication, en dat is ongeveer de gemiddelde snelheid van de nummers op Affiliated. Ik krijg trouwens bij Affiliated ook veel meer headbangneigingen dan bij de nieuwe, dus over energieker kan ik ook niet echt spreken moet ik zeggen.
Verder laat ik vetter en bruter in het midden want dat is een kwestie van smaak. Ik vind het in ieder geval niet bruter worden van de stukjes met hogere noten enzo..



Kan.
Ik vind de nieuwe echt stuk-ken interessanter dan hun vorige 2. Maar goed, ik ben ook een van de weinigen die Affiliated al beter vond dan de eerste. Ik ben gewoon niet zo'n fan van het old school geluid. En de nieuwe klinkt gewoon een stuk moderner. Meer mijn ding dus.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 08-04-2005 20:25 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 8 april 2005 20:23 schreef XnegativeX het volgende:
Kan.
Ik vind de nieuwe echt stuk-ken interessanter dan hun vorige 2. Maar goed, ik ben ook een van de weinigen die Affiliated al beter vond dan de eerste. Ik ben gewoon niet zo'n fan van het old school geluid. En de nieuwe klinkt gewoon een stuk moderner. Meer mijn ding dus.


Ik vind Affiliated ruimschoots de beste... Monument of Death laat me vrijwel geheel koud... en Altered Genesis is wel een lekkere plaat, maar zal een stuk eerder geneigd zijn om Affiliated op te zetten



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 08-04-2005 21:14 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 8 april 2005 19:57 schreef M. het volgende:
Die vind ik anders wel catchier dan de nieuwe...


Dat kan...


Suck my piss


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 09-04-2005 17:01 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2005 20:23 schreef XnegativeX het volgende:
Kan.
Ik vind de nieuwe echt stuk-ken interessanter dan hun vorige 2. Maar goed, ik ben ook een van de weinigen die Affiliated al beter vond dan de eerste. Ik ben gewoon niet zo'n fan van het old school geluid. En de nieuwe klinkt gewoon een stuk moderner. Meer mijn ding dus.


Lijkt er niet op dat het er weinig zijn, ik vind namelijk ook Affiliated het beste klinken. De nieuwe is ook heel goed te pruimen, inderdaad wat jij zegt, die modernere sound ligt mij ook beter.


the-dude
Burn my Eyes
Usericon van the-dude
Posted 20-04-2005 13:18 by the-dude Wijzig reactieProfiel van the-dudeQuote dit bericht

Ik heb alleen Altered Genesis en die plaat heerscht


Need world-wide genocide, planetary suicide! When the whole worlds dead, there's your peace!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-11-2005 12:55 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

huh?

homepage is dood. LOL

check it!


http://www.bloodredthrone.tk/


Suck my piss


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 07-11-2005 13:58 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

Dat is al een paar weken zo, snap ook niet hoe dat zit.


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-11-2005 14:24 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik heb Affiliated With The Suffering en Monument Of Death origineel en die vind ik allebei supervet. Altered Genesis heb ik al eens aan een luisterbeurtje onderworpen, maar op het eerste gehoor vond ik die toch minder.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-11-2005 14:25 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2005 12:55 schreef skullfuck het volgende:
huh?

homepage is dood. LOL

check it!


http://www.bloodredthrone.tk/


Wat moet zo'n goede band ook met een .tk-site...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 08-11-2005 7:59 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2005 14:25 schreef altx het volgende:
Wat moet zo'n goede band ook met een .tk-site...

Ja, ook dat. Die site zal misschien wel niet werken, omdat er een gave .com site aan zit te komen?


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 08-11-2005 15:04 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

Kvind de nieuwe ook leuker dan de vorige twee. Die eerste twee waren een poging tot old-school deathmetal, maar dan zonder een lekker ranzige produktie. Jammer dus. De echte old-school spirit (zoals bijvoorbeeld op de meest recente Dismember plaat) hoor ik er niet op. De nieuwe is wat moderner en dat lijkt beter bij de band te passen, alhoewel ik moet zeggen dat het nog steeds geen meesters-van-de-vette-riff zijn. De meeste riffs op hun albums vind ik tamelijk afgezaagd.... geen topper in het genre als je het mij vraagt.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-11-2005 15:41 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 15:04 schreef Melk is Goed het volgende:
Kvind de nieuwe ook leuker dan de vorige twee. Die eerste twee waren een poging tot old-school deathmetal, maar dan zonder een lekker ranzige produktie. Jammer dus. De echte old-school spirit (zoals bijvoorbeeld op de meest recente Dismember plaat) hoor ik er niet op. De nieuwe is wat moderner en dat lijkt beter bij de band te passen, alhoewel ik moet zeggen dat het nog steeds geen meesters-van-de-vette-riff zijn. De meeste riffs op hun albums vind ik tamelijk afgezaagd.... geen topper in het genre als je het mij vraagt.


Ik hou persoonlijk niet van ranzige producties.

Geef mij maar old-school metal met een new-school productie wat dat betreft.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-11-2005 16:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 15:41 schreef altx het volgende:
Ik hou persoonlijk niet van ranzige producties.

Geef mij maar old-school metal met een new-school productie wat dat betreft.


+1

Ik wil graag goed kunnen horen wat er gespeeld wordt. Brakke producties zuigen dan ook negerpiemels. Alsof je naar een fucking grijsgedraaide tape zit te luisteren.


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 09-11-2005 8:27 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

Daar sluit ik me ook bij aan!


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 09-11-2005 14:30 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 16:11 schreef Snaack het volgende:
+1

Ik wil graag goed kunnen horen wat er gespeeld wordt. Brakke producties zuigen dan ook negerpiemels. Alsof je naar een fucking grijsgedraaide tape zit te luisteren.


Hmmm tja... echt slechte produktie zuigen inderdaad. Wat ik bedoel is dat die platen van Blood Red Throne beter zouden klinken met een oldschool geluid à la de eerste twee Entombed cd's en zowat alle Dismember platen. Het Skogsberg/Sunlight geluid dus. De produktie moet bij de muziek passen vind ik. Bij ouderwetse deathmetal moeten de gitaren nog echt kraken; een echte crunch hebben.
Dat je op "moderne" produkties alles beter hoort is trouwens b.s.. Bij veel "moderne" produktie hoor je juist alleen keiharde typemachine-achtige drumtriggers, totaal geen bas of een heel klein beetje bas dat totaal wordt overstemd door de veel te hard overgeproduceerde gitaren. Daar komt nog bij dat het geheel vaak zo klinisch en afgemeten klinkt, dat er niks overblijft van hoe de band "echt" zou klinken. Alles klinkt alsof het rechtstreeks uit een computer komt gerold. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de meest recente plaat van Dying Fetus of het album van Decrepit Birth. Muzikaal goeie bands, maar op plaat klinken ze volstrekt onnatuurlijk.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-11-2005 20:57 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2005 14:30 schreef Melk is Goed het volgende:
Hmmm tja... echt slechte produktie zuigen inderdaad. Wat ik bedoel is dat die platen van Blood Red Throne beter zouden klinken met een oldschool geluid à la de eerste twee Entombed cd's en zowat alle Dismember platen. Het Skogsberg/Sunlight geluid dus. De produktie moet bij de muziek passen vind ik. Bij ouderwetse deathmetal moeten de gitaren nog echt kraken; een echte crunch hebben.
Dat je op "moderne" produkties alles beter hoort is trouwens b.s.. Bij veel "moderne" produktie hoor je juist alleen keiharde typemachine-achtige drumtriggers, totaal geen bas of een heel klein beetje bas dat totaal wordt overstemd door de veel te hard overgeproduceerde gitaren. Daar komt nog bij dat het geheel vaak zo klinisch en afgemeten klinkt, dat er niks overblijft van hoe de band "echt" zou klinken. Alles klinkt alsof het rechtstreeks uit een computer komt gerold. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de meest recente plaat van Dying Fetus of het album van Decrepit Birth. Muzikaal goeie bands, maar op plaat klinken ze volstrekt onnatuurlijk.


Van Dismember heb ik Like An Ever Flowing Stream al een tijdje in mijn bezit en sinds een paar dagen heb ik Where Ironcrosses Grow ook origineel en ik begrijp op zich wel waar je op doelt.

Er is duidelijk te horen wat ze spelen maar toch klinkt het niet tè klinisch (ik noem dat laatste het Andy Sneap-euvel...). Alleen ben ik persoonlijk niet van mening dat de productie van de albums van Blood Red Throne te klinisch zou zijn. Maar ja, het is maar waar je het mee vergelijkt natuurlijk...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-11-2005 21:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Vet plaatje, "Altered Genesis", lekker beuken. Vet baswerk ook!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-02-2006 20:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

net ontdekt, een blijver


signature


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 17-02-2006 20:57 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2006 20:56 schreef Hypnos het volgende:
net ontdekt, een blijver


Goed zo, jij pikante Stolwijker-neukende slet van me!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-02-2006 21:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2006 20:57 schreef Ascension het volgende:
Goed zo, jij pikante Stolwijker-neukende slet van me!


Graag gedaan hoor Bijlmermeer-vuurwerkSchede


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-08-2007 12:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

En de nieuwe Blood Red Throne, Come Death (release datum: eind augustus), is ondertussen uiteraard gelekt.

Ook op de MySpace van BRT staat een nummer van de nieuwe: http://www.myspace.com/bloodredthrone666

Het lijkt wat minder allesverpulverend dan Altered Genesis, iets lichtere productie en wat 'ruimte' in de muziek. Afwachten wat het totaalplaatje wordt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-10-2008 15:37 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

de eerste 2 platen heb ik helemaal grijs gedraaid.


Ik moet de laatste nog hoeren.


Suck my piss


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-10-2008 21:15 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Deze band was ik helemaal vergeten!


+1 wat Skullfuck zegt.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 07-10-2008 21:16 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Die laatste is vet, in hoofdletters.

"Slaaaying the laaaamb!"

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 07-10-2008 21:16]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-03-2010 19:16 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ik draai het weer eens. De eerste monument of.. doet mij nog het meest. Lekker pakkend.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen