IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2010 14:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 september 2010 14:00 schreef kwelgeest het volgende:
Dat maakt ze nog niet onschuldig. Terroristische aanslagen voorbereiden, checken wat wel en wat niet opvalt, is volgens mij toch echt strafbaar.
Er zijn in deze zaak echter geen bewijzen.
DUS zijn ze onschuldig en mogen ze gaan en staan waar ze willen. Gelukkig ben je in NL nog al tijd onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-09-2010 14:09 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 september 2010 14:08 schreef Jenje het volgende:
DUS zijn ze onschuldig en mogen ze gaan en staan waar ze willen. Gelukkig ben je in NL nog al tijd onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
Volgens mij snap je het niet.
Ik zeg nergens dat ze schuldig zijn. Ik schrijf slechts dat 'geen verboden goederen' bij je hebben nog geen onschuld bewijst.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 02-09-2010 14:10]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-09-2010 14:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 september 2010 14:08 schreef kwelgeest het volgende:
Verdachte blauwdrukken in huis hebben, bezig zijn een 'bom' in elkaar te prutsen en patroonhouders in huis hebben.

Kijken hoe snel een Nederlander levenslang opgeborgen wordt als foto's staat te maken van een moskee en een zak kunstmest in huis heeft.


Ik ben dan ook altijd schuldig...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-09-2010 14:11 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

‘Best betaalde atleet ooit leefde in oude Rome’
Uitgegeven: 2 september 2010 11:59
Laatst gewijzigd: 2 september 2010 13:26

AMSTERDAM - Wagenmenner Appuleius Diocles uit het oude Rome verdiende in verhouding meer dan moderne sportsterren. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van een Amerikaanse historicus.
Appuleius Diocles verdiende in de tweede eeuw na Christus met zijn paardenraces het gigantische bedrag van 35.863.120 sestertiën. Dat schrijft professor Peter Struck van de Universiteit van Pennsylvania in het tijdschrift Lapham's Quarterly.

De historicus heeft het salaris afgeleid uit oude inscripties die het leven van Diocles beschrijven en ook melding maken van de wedstrijden die hij won.




Prijzengeld

In totaal deed Diocles mee aan 4257 wedstrijden, waarvan hij er 1462 won. Daarmee is hij niet de meest succesvolle wagenmenner. Zijn collega Pompeius Musclosus won namelijk maarliefst 3599 wedstrijden. Maar omdat Diocles meer grote races met veel prijzengeld op zijn naam schreef, gaat hij de boeken in als de beste verdiener.

In verhouding heeft Diocles volgens Struck zelfs meer verdiend dan moderne topsporters.Met het bedrag dat hij gedurende zijn loopbaan won, had Diocles in theorie twee maanden lang de salarissen van het complete Romeinse leger kunnen betalen.


Leger

“Als je dat vergelijkt met vandaag de dag door te kijken naar welk bedrag er nodig is om de salarissen van het Amerikaanse leger te betalen, dan kom je uit op 15 miljard dollar (11,75 miljard euro, red.)”, verklaart Struck op Discovery News.

Diocles moest wel hard werken voor zijn geld en liep veel risico. De atleet bestuurde wagens met vier of meer paarden en nam het in races over vier kilometer op tegen andere wagenmenners.


Doden

Veel van de deelnemers waren slaven die tijdens de wedstrijden hun vrijheid konden terugwinnen. Het ging er dan ook ruig aan toe. Volgens Struck vielen er dan ook regelmatig doden tijdens de races.

© NU.nl/Dennis Rijnvis


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2010 16:01 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2010 14:00 schreef kwelgeest het volgende:
Er zijn in deze zaak echter geen bewijzen.

Dus ze zijn onschuldig (al had ik inderdaad het breder moeten trekken dan alleen geen verkeerde spullen bij zich hebben)

Ik bedoel trouwens ook onschuldig in de gerechterlijke zin van het woord, dus dat als er een zaak zou komen ze vrijgesproken worden, niet dat ze brave jongens zijn


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-09-2010 16:06 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 september 2010 16:01 schreef ZelThoR het volgende:
Dus ze zijn onschuldig (al had ik inderdaad het breder moeten trekken dan alleen geen verkeerde spullen bij zich hebben)

Ik bedoel trouwens ook onschuldig in de gerechterlijke zin van het woord, dus dat als er een zaak zou komen ze vrijgesproken worden, niet dat ze brave jongens zijn
Zijn onschuldig en niet-schuldig(bevonden) hetzelfde?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2010 16:07 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2010 16:06 schreef kwelgeest het volgende:
Zijn onschuldig en niet-schuldig(bevonden) hetzelfde?

Onschuldig in de letterlijke zin niet, maar in de gerechterlijke zin wel


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-09-2010 16:18 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 september 2010 16:07 schreef ZelThoR het volgende:
Onschuldig in de letterlijke zin niet, maar in de gerechterlijke zin wel
Sherlock!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2010 16:24 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Ik maakte jouw redenering alleen af, je post suggereerde namelijk alsnog dat ze niet onschuldig waren
quote:
Op 2 september 2010 14:00 schreef kwelgeest het volgende:
Dat maakt ze nog niet onschuldig. Terroristische aanslagen voorbereiden, checken wat wel en wat niet opvalt, is volgens mij toch echt strafbaar.
Er zijn in deze zaak echter geen bewijzen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-09-2010 17:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

dat suggereert mijn post helemaal niet. Dat lees jij erin.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2010 17:59 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2010 17:43 schreef kwelgeest het volgende:
dat suggereert mijn post helemaal niet. Dat lees jij erin.

Ook goed, het behoefde dus wat verduidelijking


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-09-2010 18:38 by XXL Profiel van XXL

Weer olieplatform ontploft in Golf van Mexico
Uitgegeven: 2 september 2010 17:46
Laatst gewijzigd: 2 september 2010 18:26

AMSTERDAM - Opnieuw is in de Golf van Mexico een olieplatform ontploft. Het ongeval vond plaats ten westen van het olieplatform Deepwater Horizon, dat op 20 april ontplofte.


Dat heeft de Amerikaanse kustwacht gezegd.

Zeven helikopters, twee vliegtuigen en vier boten zijn onderweg naar het platform, ruim 130 kilometer voor de kust van de Amerikaanse staat Louisiana.

Het is nog onduidelijk of het gaat om een productieplatform of een booreiland. Volgens de kustwacht liggen alle dertien medewerkers van het platform in het water. Eén persoon zou gewond zijn, maar er zijn geen doden gevallen.

Het platform is eigendom van Mariner Energy en was op het moment van de ontploffing niet productief. Er is rook gesignaleerd, maar of het platform in brand staat is nog niet duidelijk.
© Novum



Gaat lekker daar.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-09-2010 18:54 by Forever After Profiel van Forever After

Misschien tijd voor een degelijk procesbeveiligingssysteem.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-09-2010 21:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jah want de 2 gevallen zijn duidelijk vergelijkbaar?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-09-2010 22:06 by Forever After Profiel van Forever After

Is dat een voorwaarde voor het al dan niet je platform voorzien van een deugelijk procesbeveiligingssysteem dan?


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-09-2010 22:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 september 2010 9:22 schreef kwelgeest het volgende:
Individuen, culturen, religies e.d. zijn nou eenmaal empirisch aantoonbaar niet gelijk. Ik kan er echt niet bij, dat gelijkheidsdenken en dat cultuurrelativisme.

Niet alles is relatief. Sommige waarden zijn universeel wellicht zelfs absoluut. Ik heb het in eerste instantie over natuurrechten: leven, bezit en vrijheid. Gezien de mens een individu is komen deze zeer primaire, individuele rechten aan niemand anders toe dan het individu. Zeker gezien ze rechtstreeks te herleiden zijn op het individu zijn.
Een religie, ideologie, regime (islam, communisme, Iran, Noord-Korea) die deze rechten op een aanzienlijke schaal schendt en daarmee dus eigenlijk het individu ontkent, gezien ze niet de rechten erkent die samenvallen met het zijn van een individu, is achterlijk. Dat is niet mijn mening, dat is geen westerse perceptie, dat is gewoon zo. Dat is net zoiets als ontkennen dat ‘1 + 1 = 2’ is.

Niet gelijk, wel gelijkwaardig vind ik. Een land als Iran of Noord-Korea is gewoon een dictatuur. Echter, m.i. is dat niet persé aan islam of zelfs communisme toe te schrijven. Er zijn ook genoeg kapitalistische dictaturen, hetgeen echter nog niet betekenent dat kapitalisme an sich verkeerd is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-09-2010 22:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ FA: Bij Deepwater Horizon was gewoon techniek beschikbaar, en normaal gesproken verplicht maar BP heeft de Amerikaanse overheid weten te overtuigen dat dit niet nodig was.



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-09-2010 22:11]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-09-2010 22:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 september 2010 22:10 schreef bastianus het volgende:
Niet gelijk, wel gelijkwaardig vind ik. Een land als Iran of Noord-Korea is gewoon een dictatuur. Echter, m.i. is dat niet persé aan islam of zelfs communisme toe te schrijven. Er zijn ook genoeg kapitalistische dictaturen, hetgeen echter nog niet betekenent dat kapitalisme an sich verkeerd is.


Nouja gelijkwaardig in rechten, als omstandigheden gelijk zijn. Een crimineel is uiteindelijk minderwaardig en mogen de rechten van vrijheid wat aangetast worden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-09-2010 22:14 by Forever After Profiel van Forever After


BP staat al langer in de minpunten in de US hoor.

Ze hebben al meer serieuze akkefietjes gehad.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-09-2010 22:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jah dus? Dit incident heeft weer helemaal niets met BP te maken?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-09-2010 22:22 by Forever After Profiel van Forever After

Dat zeg ik ook niet.

En jij haalde de BP ramp erbij.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-09-2010 22:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ohjah hehe, nouja dat bericht ook wel.

Maar denk je niet dat daar constant aan gewerkt wordt, het blijft gewoon een gevaarlijke bezigheid op zo'n ding.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-09-2010 22:30 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 september 2010 22:14 schreef ElitE het volgende:
Nouja gelijkwaardig in rechten, als omstandigheden gelijk zijn. Een crimineel is uiteindelijk minderwaardig en mogen de rechten van vrijheid wat aangetast worden.
Die moeten aangetast worden, maar ik vind hem/haar niet minderwaardig. Wie ben ik om te oordelen?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-09-2010 22:46 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 2 september 2010 22:29 schreef ElitE het volgende:
Ohjah hehe, nouja dat bericht ook wel.

Maar denk je niet dat daar constant aan gewerkt wordt, het blijft gewoon een gevaarlijke bezigheid op zo'n ding.


Ze zullen er best aan werken, maar zo'n systeem zomaar even moderniseren op een platform gebeurt volgens mij niet zo vaak en borduurt men voort op verouderde techniek.

Op platformen is nou niet gigantisch veel ruimte en je zou kunnen stellen dat ze iedere aanwezige ruimte om de inhoud heenbouwen ipv de inhoud later aanbrengen in deze ruimtes.

En een procesbeveiligingssysteem is best fors te noemen qua omvang. Denk al gauw aan een systeemkast van 800x800x2000mm bxdxh. Die sleur je niet zomaar overal heen op zo'n platform.


 


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-09-2010 10:45 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 september 2010 22:10 schreef bastianus het volgende:
Niet gelijk, wel gelijkwaardig vind ik. Een land als Iran of Noord-Korea is gewoon een dictatuur. Echter, m.i. is dat niet persé aan islam of zelfs communisme toe te schrijven. Er zijn ook genoeg kapitalistische dictaturen, hetgeen echter nog niet betekenent dat kapitalisme an sich verkeerd is.
Kapitalistische dictaturen? Ik ken er geen (wellicht Chili onder Pinochet, maar dat bestaat niet meer). Singapore is geen democratie maar heeft wel iets als een, liberale, rechtsstaat en zal ik derhalve geen dictatuur willen noemen. Ik kan zo geen studies/boeken noemen of quoten, maar ik dacht dat de samenhang tussen democratie en vrije markt inmiddels wel redelijk was aangetoond waardoor ‘kapitalistische dictatuur’ zo ongeveer een contradictio in-terminis wordt.

Dat de mensen als individuen ondanks hunongelijkheid wel enige mate/vorm van gelijkwaardigheid kennen wil ik best in meegaan; dat is echter iets anders.
Dit gaat voor ideologie en regimes echter niet op. Wanneer een dergelijke entiteit de natuurrechten van het individu schendt, dus het recht erop ontkent, ontkent het daarmee in feiten het bestaan van het individu als individu en de natuurstaat die daaraan gekoppeld is. Door deze ontkenning (schending) verklaard die entiteit zichzelf achterlijk en derhalve minderwaardig.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen