IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Christelijke metal. Vorige pagina | Volgende pagina
Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 13-11-2007 6:55 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

quote:
Op 12 november 2007 23:52 schreef Judge M. het volgende:
Ik ben op die band een beetje uitgekeken eerlijk gezegd.

+1, met vlagen kan ik ervan genieten.. Maar het is allemaal toch wel een beetje hetzelfde. Vooral dat laatste album.


Verder, sja, ik vind het opzich wel intressant om te weten waar bands voor staan. Ik luister zowel christelijke als niet-christelijke metal, en skip alleen de bandjes waarbij ik me niet goed voel.
Maargoed, ik vind het altijd maar een hoop gezeik rondom christenen en metaal.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-11-2007 8:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Godskolere, als de teksten en de boodschap zo belangrijk zijn, koop dan een stel cd-boekjes ...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-11-2007 10:09 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 12 november 2007 23:52 schreef Judge M. het volgende:
Ik ben op die band een beetje uitgekeken eerlijk gezegd. Legend II en III:I liggen hier nog.. Interesse?


Heb ik hier liggen en vandeweek herontdekt.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 13-11-2007 10:33 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik hoor bij ER wel eens wat van die bands, maar ik vind er weinig leuks tussen zitten...


...maar goed, het percentage leuke bands ligt bij christelijke metal niet per definitie lager dan bij niet-christelijke metal. Ik ben in ieder geval niet iemand die 99% van een genre waardeert, eerder andersom. Dat heeft dan weer niets met christelijk of niet-christelijk te maken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-11-2007 10:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Meer met gebrek aan smaak.

Muziek luisteren vanwege de boodschap is imho een uitmuntend teken dat men absoluut geen enkele benul heeft van muzikale beleving of enige vorm van smaak.

Gaat nergens over ..


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-11-2007 18:27 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Niet echt metal, maar rock. Raakt me

Indescribable


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-11-2007 19:55 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Als het me om de teksten gaat lees ik wel een boek. Beuken mot het


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-11-2007 20:13 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 november 2007 19:55 schreef Mark het volgende:
Als het me om de teksten gaat lees ik wel een boek. Beuken mot het

Amen, hehe...



Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 13-11-2007 20:20 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2007 10:55 schreef Jenje het volgende:
Meer met gebrek aan smaak.

Muziek luisteren vanwege de boodschap is imho een uitmuntend teken dat men absoluut geen enkele benul heeft van muzikale beleving of enige vorm van smaak.

Gaat nergens over ..


Voor mij persoonlijk gaat het om de combi van teksten en de muziek, dat maakt de muzikale beleving tot wat hij is. De teksten vormen in dit geval de boodschap, dus zeer zeker wel belangrijk.
Ik denk dat het heel persoonlijk is waar men de nadruk op wil leggen, muziek, teksten, boodschap(pen) of combinaties daarvan.
Er zijn idd genoeg mensen, zoals mijn vriendin bijv., die alleen voor het muzikale gedeelte naar metal luisteren en dus geen bal om tekst of boodschap geven.
Zoals ik al zei, voor mij ligt dat toch net effe iets anders, ik lees graag ook dingen over de thematiek en wat een band beweegt om juist over dat soort onderwerpen te zingen, vertellen, grunten, screamen, whatever. You get my point?


an evil incarnation of DEATH!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-11-2007 20:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nee. Rossen met die handel


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-11-2007 20:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2007 20:20 schreef Dark incarnation het volgende:
Voor mij persoonlijk gaat het om de combi van teksten en de muziek, dat maakt de muzikale beleving tot wat hij is. De teksten vormen in dit geval de boodschap, dus zeer zeker wel belangrijk.
Ik denk dat het heel persoonlijk is waar men de nadruk op wil leggen, muziek, teksten, boodschap(pen) of combinaties daarvan.
Er zijn idd genoeg mensen, zoals mijn vriendin bijv., die alleen voor het muzikale gedeelte naar metal luisteren en dus geen bal om tekst of boodschap geven.
Zoals ik al zei, voor mij ligt dat toch net effe iets anders, ik lees graag ook dingen over de thematiek en wat een band beweegt om juist over dat soort onderwerpen te zingen, vertellen, grunten, screamen, whatever. You get my point?
Jenje is nog niet zo ontwikkeld . Een hele dikke +1. Christelijke metal een -1 haha.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-11-2007 20:58 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Kunnen jullie eens een nummer posten waar jullie dan ook helemaal weg van zijn vanwege de tekst?

Ik neem aan dat dat ook niet bijvoorbeeld Rompeprop - Pelikanenlul is of iets dergelijks...



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 13-11-2007 21:00 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 13 november 2007 20:53 schreef spectre het volgende:
Jenje is nog niet zo ontwikkeld . Een hele dikke +1. Christelijke metal een -1 haha.


En dat is dan weer een +1


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-11-2007 21:01 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

@ Audio: Christelijk of gewoon een willekeurige tekst?

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 13-11-2007 21:02]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-11-2007 21:14 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 13 november 2007 20:58 schreef Audiophile het volgende:
Kunnen jullie eens een nummer posten waar jullie dan ook helemaal weg van zijn vanwege de tekst?

Ik neem aan dat dat ook niet bijvoorbeeld Rompeprop - Pelikanenlul is of iets dergelijks...
En toch heeft dat nummer best een geinige tekst

In januari en februari gaan ze in Mexico spelen. Ben benieuwd of die Mexianen snappen waar het over gaat



Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 13-11-2007 21:17 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2007 20:53 schreef spectre het volgende:
Jenje is nog niet zo ontwikkeld . Een hele dikke +1. Christelijke metal een -1 haha.


Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan ook uit naar anti-christelijk sentiment (of iets van gelijke strekking), zoals men dat zo mooi kan noemen Ik heb in ieder geval totaal niets met christelijke metal.
Kan me nog goed herinneren dat ik Extol zag in het voorprogramma van Opeth (meen ik), al die tegen elkaar gedrukte "amen-handjes", het leek godverdomme wel een kerkelijk gebeuren i.p.v. een metalconcert Maar goed. Misschien kwalitatief redelijk tot aardige muziek, maar de hele boodschap/feeling is totaal misplaatst binnen metal, maar goed dat is slecht mijn eigen mening.


an evil incarnation of DEATH!


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-11-2007 21:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2007 20:58 schreef Audiophile het volgende:
Kunnen jullie eens een nummer posten waar jullie dan ook helemaal weg van zijn vanwege de tekst?

Is dat zo onmogelijk soms?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-11-2007 21:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2007 20:53 schreef spectre het volgende:
Jenje is nog niet zo ontwikkeld . Een hele dikke +1. Christelijke metal een -1 haha.
Leren interpreteren domme aap.
Ik heb het over boodschap boven de muziek stellen, en gast heeft het over een combinatie van teksten en muziek. Tamelijk verschil ...


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-11-2007 21:39 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

scheld Audiophile liever uit! hij is de gristen hier


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 13-11-2007 21:41 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2007 21:17 schreef Dark incarnation het volgende:
Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan ook uit naar anti-christelijk sentiment (of iets van gelijke strekking), zoals men dat zo mooi kan noemen Ik heb in ieder geval totaal niets met christelijke metal.
Kan me nog goed herinneren dat ik Extol zag in het voorprogramma van Opeth (meen ik), al die tegen elkaar gedrukte "amen-handjes", het leek godverdomme wel een kerkelijk gebeuren i.p.v. een metalconcert Maar goed. Misschien kwalitatief redelijk tot aardige muziek, maar de hele boodschap/feeling is totaal misplaatst binnen metal, maar goed dat is slecht mijn eigen mening.
sja zo erger ik me de tering aan al die zogenaamde satanisten binnen de metal...


Fuck the world and fuck you


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 13-11-2007 21:59 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 13 november 2007 20:32 schreef Mark het volgende:
Nee. Rossen met die handel



Juistem, lekker belangrijk, die teksten in de metal. Ook ik zie de "stem" als een instrument. 99.000 van de 100.000 teksten zijn zowiezo om te janken, vaak slechter als wat ik hier normaliter op ZM uitkraam.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-11-2007 22:10 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 november 2007 21:01 schreef Gemene Lepel het volgende:
@ Audio: Christelijk of gewoon een willekeurige tekst?

Willekeurig, en voor de rest, vanuit pure interesse, ik ben gewoon benieuwd wat teksten mensen dan in het algemeen aanspreekt.



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-11-2007 22:11 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 november 2007 21:39 schreef spectre het volgende:
scheld Audiophile liever uit! hij is de gristen hier

Ga toch met je drumcomputertje spelen



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-11-2007 22:17 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2007 22:10 schreef Audiophile het volgende:
Willekeurig, en voor de rest, vanuit pure interesse, ik ben gewoon benieuwd wat teksten mensen dan in het algemeen aanspreekt.



Voorbeeldje
Bol Thrower- IV Crusade

Mortified by the lack of conscience,
Our sanctity bears no relevance.
Insignificance is our existence,
Hear the litany of life's persistence.
Our pleas for mercy fall upon
unhearing ears,
Take my life, my soul, wipe away these
bitter tears.
Vanquished in the name of your god,
One of the same to whom we all pray.
Vanquished in the name of your god,
One of the same to whom we onced
prayed
Try to close my mind - From the
screams I hear,
Repentance is denied, the
conformation of my fear.

Lethe van DT is ook erg vet, en Agalloch heeft ook nog wat lyrics die ik interessant vind.


[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 13-11-2007 22:20]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-11-2007 22:21 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2007 23:57 schreef Judge M. het volgende:
(...) Bij zijne heiligheid Jon Oliva brul ik ook uit volle borst Jesus Saves mee alhoewel ik daar totaal niet achtersta


Wat is daar zo christelijk aan dan?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen