IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Christelijke metal. Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 12-12-2013 12:04 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Als een band maar een nummer heeft is het niet zo raar dat ze niet zo bekend zijn, hè Wel aardig. Makkelijk luisterbaar. Niet bijzonder, weinig eigen smoel. Zou zeker wel wat kunnen worden, trapt in ieder geval niet in de normale valstrikken voor wat betreft symphonic black.


Klopt, volgens mij was de rest in de brand gevlogen. Ze hadden een complete cd, wel balen. Maar goed hij heeft genoeg aan Antestor, en Grave Declaration (zelfde zangeR)


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-12-2013 12:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2013 12:00 schreef ProgTon777 het volgende:
nou ja probeer ik wel beetje aan te geven dat ik dus inderdaad denk dat er meer seculiere bands beter zijn. Maar dat is dan ook wel weer logisch aangezien die er veel meer zijn.

Nou, je zei dat christelijke bands nooit komen bovendrijven vanwege hun identiteit. Terwijl je nu (mijns inziens terecht) zegt dat ze niet komen bovendrijven omdat ze grotendeels minder goed zijn. En dat zou inderdaad best zo kunnen zijn omdat er simpelweg minder van zijn.

Ik ken in ieder geval weinig écht goede expliciet christelijke metalbands. Enige wat ik zo kan bedenken is The Chariot, maar die uiten in hun muziek vaak niet direct iets christelijks.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-12-2013 12:16]


Quis moderabat ipsos moderatores?


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-12-2013 12:06 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2013 12:00 schreef ProgTon777 het volgende:
En ik heb minder weet van seculiere bands inderdaad


Typisch, de paus weet ook niet hoe hij moet neuken maar heeft er wel een mening over.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 12-12-2013 12:07 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 12 december 2013 12:06 schreef spectre het volgende:
Typisch, de paus weet ook niet hoe hij moet neuken maar heeft er wel een mening over.


hahaha


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-12-2013 12:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2013 12:04 schreef spectre het volgende:
Het is dus absoluut niet raar, weet je waarom?

Vraag je eens af waarvoor black metal in de eerste plaats voor gemaakt wordt, de jeugd. De jongeren voelen zich aangetrokken door dat imago van tegen alles aan trappen, en daar past dat satanische perfect bij. Want als je ook over religies heen kan pissen, iets waar mams en paps misschien fan van zijn des te beter.

En laten we eerlijk tegen elkaar zijn, Black Metal klinkt gewoon al demonisch zonder tekst, dus een ander soort thematiek is vrijwel ondenkbaar.

Klopt denk ik wel. Je ziet ook dat de christelijke black metal bands veel naar de symfonische kant trekken; klinkt liever, past beter. Kan nog wel boos zijn, maar niet evil.


Quis moderabat ipsos moderatores?


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 12-12-2013 12:13 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 12 december 2013 12:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Klopt denk ik wel. Je ziet ook dat de christelijke black metal bands veel naar de symfonische kant trekken; klinkt liever, past beter. Kan nog wel boos zijn, maar niet evil.


Hmm dat vind ik wel een eyeopener, er zijn idd maar weinig echt rauwe christelijke black metal bands, ja misschien Horde ofzo maar dat klinkt lang niet zo evil

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 12-12-2013 12:14]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-12-2013 12:36 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

@ZelFfffthor: probeer anders Mantric's "The Descent" en de self-titled van Extol ens. Expliciet christelijk en kwalitatief erg goed. Verder kun je Deus Invictus tsjekken. Kwalitatief ook goed. Of t allemaal je smaak is is weer wat anders.


When your people matter, menstrual health matters


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 12-12-2013 12:39 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 12 december 2013 12:36 schreef Fusion het volgende:
@ZelFfffthor: probeer anders Mantric's "The Descent" en de self-titled van Extol ens. Expliciet christelijk en kwalitatief erg goed. Verder kun je Deus Invictus tsjekken. Kwalitatief ook goed. Of t allemaal je smaak is is weer wat anders.


Benea Reach ook


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-12-2013 12:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2013 12:36 schreef Fusion het volgende:
@ZelFfffthor: probeer anders Mantric's "The Descent" en de self-titled van Extol ens. Expliciet christelijk en kwalitatief erg goed. Verder kun je Deus Invictus tsjekken. Kwalitatief ook goed. Of t allemaal je smaak is is weer wat anders.

Extol eerder weleens geluisterd, wel goed, niet echt mijn ding. Zal die nieuwe eens een kans geven En die anderen ook


Quis moderabat ipsos moderatores?


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 12-12-2013 13:37 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik had wat Extol releases van hun beginperiode (toen het meer göteborg geörienteerd was), maar uiteindelijk toch weer verkocht wegens niet boeiend genoeg. Ik zal hier en daar wel een christelijke metalband in mijn collectie hebben, maar zoals al door verschillende mensen is aangegeven: muzikale kwaliteit primeert en die is op een paar uitzonderingen niet al te denderend in deze 'scene'.

Christelijke hardcore daarentegen heb ik wel een pak dingen van liggen omdat er midden jaren'90 de zogenaamde 'spirit-filled HC' strekking was die een pak goeie bands heeft voortgebracht: Focused, Unashamed, Overcome (oude releases), Focal point, Zao (oude releases), Strongarm,... Maar uiteindelijk is er nadien ook niet al te veel denderend meer verschenen.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-12-2013 13:46 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 december 2013 12:46 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Extol eerder weleens geluisterd, wel goed, niet echt mijn ding. Zal die nieuwe eens een kans geven En die anderen ook
Extol klinkt op iedere plaat (naast toch duidelijk Extol) toch wel anders hoor. Ik vind die nieuwe echt heel anders dan de platen ervoor. Een soort duistere mix van ...And Justice en The Beatles.


When your people matter, menstrual health matters


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 12-12-2013 13:46 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 12 december 2013 13:37 schreef williamblake het volgende:
Ik had wat Extol releases van hun beginperiode (toen het meer göteborg geörienteerd was), maar uiteindelijk toch weer verkocht wegens niet boeiend genoeg. Ik zal hier en daar wel een christelijke metalband in mijn collectie hebben, maar zoals al door verschillende mensen is aangegeven: muzikale kwaliteit primeert en die is op een paar uitzonderingen niet al te denderend in deze 'scene'.

Christelijke hardcore daarentegen heb ik wel een pak dingen van liggen omdat er midden jaren'90 de zogenaamde 'spirit-filled HC' strekking was die een pak goeie bands heeft voortgebracht: Focused, Unashamed, Overcome (oude releases), Focal point, Zao (oude releases), Strongarm,... Maar uiteindelijk is er nadien ook niet al te veel denderend meer verschenen.


Oke i get your point.
Die bands ken ik allemaal van naam niet zo zeer qua geluid, Zao heb ik ook wat van erg fijne band
Op de hoogte van Saving Grace?


kan best wezen dit al meer metalcore is maar heeft wel een hardocre randje vind ik

Deze vind ik ook vet: sleeping giant



[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 12-12-2013 13:57]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-12-2013 14:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2013 13:46 schreef Fusion het volgende:
Extol klinkt op iedere plaat (naast toch duidelijk Extol) toch wel anders hoor. Ik vind die nieuwe echt heel anders dan de platen ervoor. Een soort duistere mix van ...And Justice en The Beatles.

Ik zeg dan ook niet dat ze op elke plaat hetzelfde klinken.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-12-2013 14:20 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Wij hebben een communicatie-probleem. Ik zeg nl nergens dat jij dat zegt


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-12-2013 14:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Kwam door jouw "hoor" denk ik, en mijn associaties daarmee als woord-gebruikt-bij-een-tegenwerping


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-12-2013 14:37 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Okidoki. Ik bedoelde met 'hoor' dat je eigenljik al hun albums apart zou moeten beluisteren. Ik ging er min of meer door je 'weleens geluisterd' van uit dat je dat niet had gedaan. Vandaar mijn tip


When your people matter, menstrual health matters


Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 13-12-2013 13:48 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht

Dit wist ik dan weer niet, maar toch wel geinig om te lezen :

Er zijn seculiere bands die zichzelf niet christelijk noemen, maar wel op een positieve manier over de christelijke God schrijven. Er zijn ook bands, zoals Virgin Black en Klank, die christelijke leden hebben maar die er de voorkeur geven om in algemene marktstroming mee te gaan. Andere opzienbarende bands die christelijke leden bevatten zijn Anthrax (Dan Spitz), Accept (Peter Baltes), Saliva (Josey Scott), Blind Guardian (Hansi Kursch), Helloween (Andi Deris and Michael Weikath), Iron Maiden (Nicko McBrain), Avian (Lance King), Shadow Gallery, Magnitude 9, Dream Theater, Alice Cooper (na zijn album Hey Stoopid christen geworden), Savatage, All That Remains (Philip Labonte) Black Label Society (Zakk Wylde), en Megadeth (Dave Mustaine en David Ellefson).


Toch best wel een behoorlijke lijst haha


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-12-2013 17:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



Christelijke muziek heerscht


signature


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 17-12-2013 8:30 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 13 december 2013 13:48 schreef Masturbator het volgende:
Dit wist ik dan weer niet, maar toch wel geinig om te lezen :

Er zijn seculiere bands die zichzelf niet christelijk noemen, maar wel op een positieve manier over de christelijke God schrijven. Er zijn ook bands, zoals Virgin Black en Klank, die christelijke leden hebben maar die er de voorkeur geven om in algemene marktstroming mee te gaan. Andere opzienbarende bands die christelijke leden bevatten zijn Anthrax (Dan Spitz), Accept (Peter Baltes), Saliva (Josey Scott), Blind Guardian (Hansi Kursch), Helloween (Andi Deris and Michael Weikath), Iron Maiden (Nicko McBrain), Avian (Lance King), Shadow Gallery, Magnitude 9, Dream Theater, Alice Cooper (na zijn album Hey Stoopid christen geworden), Savatage, All That Remains (Philip Labonte) Black Label Society (Zakk Wylde), en Megadeth (Dave Mustaine en David Ellefson).


Toch best wel een behoorlijke lijst haha



Kun je nu Pete Sandoval aan toevoegen (ex morbid angel)
Briand Heald Welch (Korn) en Reginald Arvizu, al is het natuurlijk discutabel of korn wel echt metal is maar toch..


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 9:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

En daarvoor hebben ze hem de band dus uitgeschopt, Pete Sandoval.

Je gooit dus je eigen glazen als je er voor kiest om een christenhond te worden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-12-2013 9:12 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 december 2013 9:02 schreef Onweerwolf het volgende:
Je gooit dus je eigen glazen als je er voor kiest om een christenhond te worden.


Mods, het zou fijn zijn als dit soort gescheld eens een keer gemodereerd zou worden


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 9:14 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2013 9:12 schreef Fusion het volgende:
Mods, het zou fijn zijn als dit soort gescheld eens een keer gemodereerd zou worden


:')

Aanstellertje.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 17-12-2013 9:24 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Dat zou vanuit een christelijk-ethisch perspectief inderdaad gewenst zijn. Nu ben ik de beroertste niet en wil ik een heel eind mee gaan in het idee dat alle hedendaagse ethiek van christelijke komaf is - en dus ook christelijke eigenschappen heeft -, maar vergeet niet dat een dergelijk woordenspel (lees: "christenhond") vrij gangbaar is binnen de extremere subculturen. Je kan hier niet zomaar om Jan Modaal gaan smeken. Verweer lijkt mij dan ook de enige optie.
Of het toekeren van een ander wangetje, dat kan ook.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2013 9:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

wat hebben honden eigenlijk misdaad om er mee geasocieerd te worden?


signature


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 17-12-2013 10:03 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2013 9:36 schreef Hypnos het volgende:
wat hebben honden eigenlijk misdaad om er mee geasocieerd te worden?

Trouw zijn aan een zwakkere entiteit
*verdwijnt onder begeleiding van een wapperende mantel in een mistig en bosrijk sneeuwlandschap


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen