IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Christelijke metal. Vorige pagina | Volgende pagina
WMP
Usericon van WMP
Posted 19-12-2013 14:16 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Hoezo niet-christelijk? Ook als het anti-God is, is het wel de christelijke God waar over gezongen wordt, dus per definitie christelijk.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-12-2013 14:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2013 14:16 schreef WMP het volgende:
Hoezo niet-christelijk? Ook als het anti-God is, is het wel de christelijke God waar over gezongen wordt, dus per definitie christelijk.

Uhm, ja. Maar nee.

De term christen wordt gebruikt voor mensen die god aanbidden, niet voor mensen die 'slechts' in god geloven. Daarbij weet ik niet in hoeverre Benton überhaupt echt theïstisch satanist is, maar hoe dan ook aanbidt hij god duidelijk niet en zijn de teksten zeker niet christelijk.


I wish I was a butterfly


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-12-2013 14:24 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Christelijk is dus blijkbaar enkel 'aanbidding van God' en niet 'handelend over God'?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-12-2013 14:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2013 14:24 schreef WMP het volgende:
Christelijk is dus blijkbaar enkel 'aanbidding van God' en niet 'handelend over God'?

Zo ongeveer. Ik ben blij dat ook jij deze zeer recente theologische ontwikkeling nu meegekregen hebt. Als je verdere vragen hebt: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4060760?hl=christendom


I wish I was a butterfly


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-12-2013 14:32 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Als je jouw zeer bekrompen definitie hanteert kan je de helft van de aangehaalde bands in dit topic wegkieperen, want die zijn enkel beschrijvend over de christelijke God (en aanverwante zaken) zonder expliciet te zijn of ze daadwerkelijk geloven.

[edit]Daarnaast lijkt Benton mij wel degelijk te geloven in die christelijke God, alleen is hij er mordicus tegen.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 19-12-2013 14:37]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-12-2013 14:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2013 14:32 schreef WMP het volgende:
Als je jouw zeer bekrompen definitie hanteert kan je de helft van de aangehaalde bands in dit topic wegkieperen, want die zijn enkel beschrijvend over de christelijke God (en aanverwante zaken) zonder expliciet te zijn of ze daadwerkelijk geloven.

Mijn laatste definitie ging over 'christelijk', niet over wat christelijke metal is of niet. En nogmaals, het gaat niet om het geloven alleen, het gaat ook om het aanbidden.

De in dit topic genoemde bands zijn vermoedelijk allemaal oprecht christelijk. Mensen die graag direct of indirect het christendom uitdragen via metal zorgen er namelijk prima voor dat zij dat labeltje dragen. Als een band zich zo definieert kun je er donder op zeggen dat zij daadwerkelijk god aanbidden. Als je zelf zeker wil weten of ze dat label verdienen is het een kwestie van teksten analyseren en de christelijkheid van de bandleden / de tekstschrijver te achterhalen, succes

En anderen die het christendom niet zo willen uitdragen zullen dat labeltje niet snel accepteren. Zelfs metalbands met christelijke leden kunnen zich wat verzetten tegen het labeltje "christelijke metal" als ze niet per se bezig zijn met het uitdragen van de boodschap. Vaak zijn hun teksten dan ook niet impliciet en zeker niet expliciet christelijk; hun teksten dragen niet uit dat er een god is en dat deze aanbiddingswaardig is. Deze bands zou ik zelf ook minder geneigd zijn 'christelijk' te noemen.
quote:
[edit]Daarnaast lijkt Benton mij wel degelijk te geloven in die christelijke God, alleen is hij er mordicus tegen.

Bijna knap dat je binnen 2 posts al niet meer weet dat ik het over "god aanbidden" had.
quote:
Op 19 december 2013 14:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
De term christen wordt gebruikt voor mensen die god aanbidden, niet voor mensen die 'slechts' in god geloven. Daarbij weet ik niet in hoeverre Benton überhaupt echt theïstisch satanist is, maar hoe dan ook aanbidt hij god duidelijk niet en zijn de teksten zeker niet christelijk.


[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 19-12-2013 14:43]


I wish I was a butterfly


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 19-12-2013 14:46 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

En een Megadeth bijvoorbeeld, ik heb geen enkel idee over de teksten verder maar ze willen niet (meer) met Rotting Christ op een affiche.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-12-2013 14:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2013 14:46 schreef bokkie666 het volgende:
En een Megadeth bijvoorbeeld, ik heb geen enkel idee over de teksten verder maar ze willen niet (meer) met Rotting Christ op een affiche.

Dat heeft denk ik vooral te maken met Mustaine zelf; weleens gelezen dat hij nu zo'n fundie is geworden dat hij geen anti-christenen (mensen die slechte dingen over God zeggen) in de buurt duldt...

Ik weet niet of de teksten bij Megadeth nu het aanbidden van God propageren, maar ik denk dat het niet zo is.


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-12-2013 14:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2013 10:25 schreef Fusion het volgende:
Maar OWW is gewoon onbeschoft, agressief en leugenachtig, te onpas in ieder topic, en niet alleen vandaag.



Ik ben het heel erg met je eens en ik vind ook dat er wat aan gedaan dient te worden, tot die tijd gewoon negeren


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-12-2013 15:13 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Sir yes sir!



When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-12-2013 22:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

naja, tip voor de metalliefhebbers die per se Christelijk spul willen horen

Segør > Warmageddon


deathmetal, niet zo slecht


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-12-2013 9:15 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Thanks, niet mijn ding helemaal, maar vast wel ProgTon's


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 30-12-2013 10:57 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2013 14:56 schreef spectre het volgende:
Ik ben het heel erg met je eens en ik vind ook dat er wat aan gedaan dient te worden, tot die tijd gewoon negeren


Ach gut, ook weer eens ongesteld geweest, Spectre?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-12-2013 12:01 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 29 december 2013 22:01 schreef Hypnos het volgende:
naja, tip voor de metalliefhebbers die per se Christelijk spul willen horen

Segør > Warmageddon


deathmetal, niet zo slecht


Je kan t goed vinden of niet, maar wel respect. Deze man doet volgens mij alles zelf: gitaar, bas, grunt, synths, drums (programmeren?). En niet bepaald onverdienstelijk


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-12-2013 12:11 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Nu ff aan t streamen. Er is wel eea niet helemaal mijn smaak, maar ik dig t stiekem toch wel.


Thanks Hypnos


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-01-2014 0:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

no probs

dit is ook vet



signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-01-2014 16:23 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Mmmmmwaaaa, niet echt bijzonder toch?


When your people matter, menstrual health matters


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 13-01-2014 16:39 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 29 december 2013 22:01 schreef Hypnos het volgende:
naja, tip voor de metalliefhebbers die per se Christelijk spul willen horen

Segør > Warmageddon


deathmetal, niet zo slecht


leuk


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2014 23:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nu schaam ik me wel hard

emo
metalcore
overproduced
hip en trendy
cleane vocalen
Christelijk

en toch best lekker


al steekt het wel tegen na 3/4 staccato nummers

dit is wel heel fout


die drummer zit daar alsof hij net geblowd heeft



edit:

lols, dat zijn die van die cover



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-02-2014 23:58]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-02-2014 5:39 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Hypnos, watskebeurt?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-02-2014 12:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-02-2014 12:56 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Triest

Aanvankelijk verdedigde de advocaat van Lambesis de zanger door te melden dat hij onder invloed van steroïden was toen hij de 'huurmoordenaar' inschakelde. Volgens hem zou het komen door het gebruik van de middelen. Naderhand kwamen meer feiten boven tafel. Er werd een brief gevonden van Lambesis waarin stond dat hij niet langer van zijn vrouw hield en dat hij niet meer in God geloofde.

De gedachte aan moord zou ontstaan zijn toen zijn echtgenote had ontdekt dat hij verschillende affaires had tijdens hun huwelijk. Ze maakte zich daarnaast grote zorgen over Lambesis' vaardigheid om te zorgen voor hun drie uit Ethiopië geadopteerde kinderen, en zijn obsessie voor bodybuilden.


Vooral voor zijn vrouw en kinderen, maar ook voor hemzelf.


When your people matter, menstrual health matters


Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 26-02-2014 18:48 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht

Walgelijke gast.
Vreemdgaan bij het leven,
niet zorgen voor zijn 3 kinderen.
Echt een goed christen !
Dat ie het sex slaafje mag worden van de grootste neger in z'n gevangenis.


[Dit bericht is gewijzigd door Masturbator op 26-02-2014 18:49]


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-02-2014 18:50 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

T is vast een pedo!


When your people matter, menstrual health matters


Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 26-02-2014 18:51 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht

Voor dat bodybuilden heeft ie nu wel tijd genoeg


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen